thefane

Vand set de jante MAK Extra Light Racing negre

23 posts in this topic

Salutare,

 

Am mai poemnit eu de jantele astea dar acum vreau sa le fac parte din curatenia de primavara.

 

E vorba de cele din poza: img8754o.jpgimg8753p.jpg

 

Sunt in stare f buna, am vazut una sau 2 mici ciupituri in vopsea (gen 5mmi), dar nu se vad decat daca le cauti cu mare atentie.

Pret 1,500 RON tot setul. Inseamna ceva mai putin de jumtate din cat sunt noi, bashca nu se mai gasesc (din cate am vazut eu) negre. Dau bonus si un set de stergatoare Valeo pt Mazda 3 (sau Golf 5 sau BMW 3, tot alea sunt), folosite, dar mai merg (numai astea sunt vreo 150 RON noi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa-i faci...foame mare...

Merg pe Mazda 6?

 

Desi ma batea gandul sa-mi pun de 18" pt vara, faptul ca ar fi trebuit sa iau si gume si nu sunt deloc ieftine, ma fac sa ma gandesc la varianta de a lua un set de jante pt vara si astea actuale, orijinale Mazda, sa le pastrez pt iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg pe mazda 6.

MAK-urile astea arata f misto, negre si spitzate cum sunt, si diferenta de greutate se simte la performanta suspensiei (cel putin la setup-ul meu de suspensie). Dar in afara de astea (care sunt avantaje reale), nu cred ca vor fi mult superioare celor originale, care din experienta sunt chiar ok ca rezistenta, calitate a fabricatiei, etc. (decat ca sunt urate si masive, cel putin la mine la MPS). Asta ca sa stii la ce te astepti :). Acestea ziind fise, mai mult decat ca eu am considerat ca merita sa dau banii pe ele noi in locul celor din fabrica, nu am cum sa argumentez ca merita cu atat mai mult jumate din banii aia... :).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Pe o suspensie "normala" iti recomand clar 17 in loc de 18. Eu am fost "nevoit" sa trec pe 18, pentru ca suspensia mea tare intra in rezonanta cu talonul mai gors de pe 17 (sau cel putin cu talonul de 215/50, ca 205/50 mi se pareau prea mici). Dar R17 inseamna jante mai ieftine, anvelope mai ieftine, confort mai bun. Iar din pct de vedere aspect, diferenta dintre 17 si 18 poate fi usor "inghitita" sau compensata de designul jantei. Ale mele de acum pe 18 (cumparate ca sunt usoare, forjate, etc.) par mai mici decat sunt, pe cand MAK-urile par mai mari decat sunt. Motivul e ca ochiul percepe marima jantei in principal dupa lungimea spitelor, care la MAK-uri se continua pana la buza, facandu-le sa pare cat de mari se poate, iar la SSF-urile de acum, spitele se termina sub o buza destul de groase, fiind efectiv mai scurte, sau cel mult la fel de lungi ca cele de la MAK. Imi aduc aminte masina parcata in fata portii si MAK-urile pe 17 erau mai impresionante decat astea pe 18. mi se latea un zambet cand ma uitam la ea, care acum nu mi se mai lateste :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca luam de 18", nu luam pt aspect ci pentru stabilitate. Cum e acum setup-ul masinii, adica stoc, nu sunt deosebit de incantat. E destul de "barca" pt gusturile mele. Aveam un gand maret sa-i schimb suspensiile cu unele sport si sa trec pe 18", dar, au intervenit alte cheltuieli mult mai importante. Randul al doilea de jenti, nu-l iau asadar ca un moft ci ca o necesitate. E mai indicat sa ai seturi separate de iarna-vara decat sa tot dai gumele jos de pe jenti la fiecare schimb.

Daca nu erau la primul sezon, mai exista si varianta sa iau jenti de tabla pe 16" pentru iarna si cu gume aferente. Dar, daca tot abia ce am luat gumele de iarna, nu vad logica pt care nu le-as pastra inca un sezon, cel putin.

Astept sa iau salariul zilele astea, sa platesc intai toate datoriile pe la banci, apoi...mai vorbim. :Confused:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi imi plac si m-au tentat, sunt nevoit sa ma retrag din cursa. :(

 

Spor la vanzare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate trec eu sa le vad, m-ar tenta si pe mine. ramane totusi sa investighez si problema cauciucurilor, acum am de 16 pe jantele originale :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
poate trec eu sa le vad, m-ar tenta si pe mine. ramane totusi sa investighez si problema cauciucurilor, acum am de 16 pe jantele originale :(

Pai am si cauciucuri pt ele, si de vara si de iarna, pe alese :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa-mi un pret pt jante cu cauciucuri de vara si poate iese ceva. si-asa vine ziua mea, sa-mi fac si eu un cadou...

si sa treaca nenorocitul asta de nor, ca altfel nu mai ajung nici la toamna in romania :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

le pastrez pt iarna cu anvelopele de iarna cu care sunt incaltate acum :D anvelopele de vara (pe care le foloseam pe aceleasi jante) s-au cam dus si daca oricum trebuie sa le schimb... de ce sa nu le schimb cu jante cu tot? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
fa-mi un pret pt jante cu cauciucuri de vara si poate iese ceva. si-asa vine ziua mea, sa-mi fac si eu un cadou...

si sa treaca nenorocitul asta de nor, ca altfel nu mai ajung nici la toamna in romania :(

Ai pe PM (ca sa stie lumea ca nu las cererile de oferta nesatisfacute :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea sa lesi si aicea o oferta de pret pentru jante+cauciucuri, poate is interesati si altii si oricum ar ajuta la vanzare:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate, si eu ma retrag... mai nou, se pare ca trebuie sa ma concentrez pe vandut masina :(

imi cer scuze daca am incurcat - spor la vanzare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iar te deranjez cu jantele...cat ar costa cu tot cu cauciuce de vara? le dai si in rate?de abi in august le-as putealua cu banul jos...am o gramada de cheltuieli pana atunci...dar ma gandesc ca le dai pana atunci.ar trebui sa dai si niste date tehnice despre el...5x114.3? 7j? sunt curios daca pentru xedos 6 imi trebuie inele de centrare sau se potrivesc direct. o sa imi citesc mesajele mai vechi ca parca imi dadusei detalii atunci...dar poate sunt altii interesati de pret cu tot cu jante si de dimensiuni.

unele pe 17 normale cat cantaresc? ca sa fac o comparatie? le-as lua doar pentru ca zici ca sunt performante..ca la design nu ma impresioneaza.

daca eu am pe 15...oare trebuie sa imi schimb si suspensia...nu o va afecta?eu am 195/60/15 ce cauciucuri crezi ca mi-ar trebui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, dar am crezut ca daca le pun pe forum, e cam de la sine inteles ca stie lumea despre ce PCD e vorba, intr-adevar 5x114.3. Latimea trebuia specificata, este intr-adevar 7".

De inele de centrare nu stiu ce sa spun... pentru Mazda 3 au...

Cu tot cu anvelopele de vara le dau cu 100 reducere (adica 2400 in total). Ideea e ca sunt separate in momentul asta, asa ca nu imi economiseste nimic sa le dau pe ambele odata, si preturile sunt deja la jumate din valaoare noi la fiecare.

In rate sincer nu ma bag, e mai mare stresul. Pana la urma rate inseamna de facto sa te imprumut eu cu o parte din bani, si probabil ca ai prieteni mai buni la care poti sa apelezi pentru asta (nu vreau sa fiu tendentios, e o sugestie pe bune).

Suspensia nu are cum sa fie afecatata de niste jante mai usoare decat in bine.

Anvelopele pe care le am eu de vara (215/50R17) au raza totala cam cu 2 cm mai mare decat ale tale de acum (http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp?action=submit). Asta inseamna ca o sa ai garda la sol cu 2 cm mai mare si viteza cu ~5% mai mare la aceeasi viteza pe vitezometru. Diferenta de aspect va fi majora, cred ca va arata masina semnificativ mai "fioroasa". Tot setul nu cred ca va fi semnificativ mai usor decat ce ai acum (in general masa creste cu dimensiunea, niste jatne ultrausoare pot cel mult sa compenseze 2" care sunt o diferenta mare).

Pros:

- aspect (prin comparatie ma astept sa fie mare diferenta)

- garda la sol mai mare

- consum teoretic mai putin din cauza demultiplicarii efective mai mari

- stabilitate ceva mai buna pe curbe din cauza talonului mai scund si mai lat

Cons:

- din cazua demultiplicarii, forta pusa la sosea la aceeasi turatie/cuplu va fi cu acelasi 5% mai mica. Dar tu oricum mergi turat, asa ca nu e f relevant.

 

In plus, din cauza ca pneurile sunt si mai late si mai mari (cu 2 cm, care e destul de mult la o roata), ar trebui sa te uiti cat loc ai sub aripi (si in functie de ET), sa nu cumva sa atinga (mai ales in spate).

 

Cealalta varianta ar fi sa iti iei 205/45R17 care sunt identice ca diametru cu ce ai acum. Pierzi aspectul, garda la sol si noi vor fi mai scumpe decat ce vand eu, chiar si daca iei made in china resapate

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi de raspuns...pare sa fie loc pana la aripi...ce inseamna et? am vazut poze cu xedos-uri cu jante pe 18..pe19 erau prea mari. mi-ar fi placut si pe 18 dar am inteles ca si cauciucurile sunt mai scumpe.

ma gandeam ca afecteaza bucsile, pivotii, amortizoarele...crescand diametrul...si micsorandu-se talonul.

o sa trebuiasca sa imi iau arcuri cu 35mm mai scurte ca o sa mi-o ridice prea mult si o sa se vada urat.

cu ratele ai dreptate:)

e o investitie cam mare momentan...cine stie...poate fiind criza nu ti le cumpara nimeni si ne mai auzim la vara:)

iti multumesc pentru informatii si lamuriri...bafta in vanzarea lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandute! Sa le foloseasca cu placere!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.