adrianp09

Gume de vara

34 posts in this topic

Salut, tuturor.

 

Trebuie sa incalt tractorul cu gume de vara. De vreo saptamana tot ma uit la review-uri, citesc post-uri pe forumuri din afara, intreb lumea pe la intalniri, pe forum (thanks Mituc :D) despre experientele lor bune si rele cu anvelopele lor. Concluzia la care am ajuns este ca vreau gume noi. Sorry thefane & mituc. :). De 215/50/R17.

 

Am un prieten la Bridgestone care mi-a tot bagat in cap ca marca lui japoneza incalta Formula 1, ca-s durabile, ca ruleaza 100k km pe utilaje si masini grele, samd. Si il cred. Eram hotarat asadar pe Bridgestone Potenza 050 A. Au review-uri bunicele, sunt in segmentul premium, dar marturiile oamenilor care au avut asa ceva mi-au mai domolit avantul. :)

 

Acum mi-au intrat in cap Hankook-urile V12 Evo care vad ca stau bine de tot in topul de aici http://www.tirerack.com/tires/surveyresult...lay.jsp?type=MP Si au un pret interesant. Insa faptul ca-s coreene ma cam pune pe ganduri.

 

Nu ma intereseaza performanta maxima a unui cauciuc, nu vreau slick-uri sau semi-slickuri, nu merg la curse cu masina, 75% din timp merg linistit & regulamentar, 25% depasesc limitele de viteza. Deci caut o anvelopa cu aderenta foarte buna pe uscat si pe ud, sigura la franare, confortabila si silentioasa, cu durata de viata buna. Si cu pret decent, evident. :) Un 650-700 lei mi se pare suficient de mult.

 

Asadar, in functie de caracteristicile descrise mai sus, ce parere/experienta directa aveti legat de urmatoarele (ordinea e aleatoare):

 

1. Bridgestone Potenza 050 A http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

2. Hankook Ventus V12 EVO http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

3. Dunlop SP Sport Maxx TT http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

4. GoodYear Eagle NCT 5 http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

5. Yokohama C Drive http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

6. Pirelli P7 http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

7. Continental SportContact 3 (cam scump totusi) http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

 

Orice alte marci/tipuri reprezentative pentru caracteristicile enuntate mai sus sunt binevenite in lista. Cred ca putem transforma topicul intr-unul cu review-uri la anvelope. Eu unul m-as bucura cu siguranta.

 

Multumesc.

 

P.S. Nu fac reclama site-ului de mai sus, pur si simplu observ ca au oferta foarte variata si preturi bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankook ventus V12 cred ca e cea mai performanta anvelopa dintre cele enumerate, cel putin pe uscat.

Ma rog, daca ramineai pe 205/50/r17 ai fi putut lua michelin PS2, iar michelin e in general o guma moale care ofera ceva confort in plus fata de altele la aceeasi dimensiune (eu am PS3 cu un talon nu tocmai gros, 225/40/r18).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mituc Michelin-urile nici nu le-am trecut in lista din cauza pretului care ma sperie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce sa te sperie? Costa cam cu 20% mai mult decit alte gume bune si tin cu 30% mai mult. Iar PS2 e cam departe ca performante de orice pneu din cele enumerate de tine, eu unul nu pot sa nu ma uit si la asta.

 

P.S.: nu confunda potenza re50A cu re50A Pole position. Sint foarte diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, am vazut ca-s diferite de Pole Position-uri. :) Iar PS2-ul nu vine in dimensiunea pe care o vreau eu. :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am Bridgestone Potenza RE050A. sunt bune. la o franare de la 100 km/h (pe bord) pana la stop, pe asfalt curat, nu a intrat ABS-ul la prima incercare. nu ma pricep, dar zic ca e semn bun, avand in vedere ca am apasat pedala cat de tare am putut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agentul multam de info. cum sunt la confort si silentiozitate? zgomotoase la denivelari si/sau viteze mari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am termen de comparatie. adica as putea sa compar cu cele de iarna, care mi se pareau un pic mai zgomotoase, insa nu stiu relativ la altele de vara cum sunt. mie mi se par ok. la zgomot depinde mult si asfaltul pe care rulezi, nu numai pneurile. la viteze mari nu mi se pare sa vina mult zgomot de la pneuri. e destul zgomot aerodinamic si de la motor, deci nu e un zgomot care sa-l atribui fara dubii pneurilor.

 

ca si confort, iarasi e un pic subiectiv. relativ la cele de vara mi se par a fi un pic mai dure, cum e si normal. insa acum tipul de la vulcanizare mi le-a umflat mai tare (asa-i el, face rotile mai tari). nu sunt sigur daca nu cumva le-a facut la limita superioara a specificatiilor producatorului, ca n-am un manometru profesional. insa nu sunt deranjante denivelari. recunosc, nici eu nu incerc sa merg repede cand e drumul prost. eu pe total sunt multumit de cum se comporta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt specialist in anvelope dar sunt foarte multumit de anvelopele mele Toyo Proxes T1R, montate pe puntea fata (pe spate am tot anvelope Toyo, cele cu care a venit echipata din fabrica). In plus au si un aspect deosebit care provine de la profilul conceput pentru o aderenta marita pe suprafete umede. Merita sa cauti si alte pareri legate de aceste anvelope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat comanda de Hankook-urile alea. Revin cu noutati cand le pun pe masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa va anunt, am pus gumele. Cu ocazia asta am descoperit ca aveam si o janta putin indoita, gratie acestei ierni grozave. Nimic de reprosat oamenilor de la cauciucuridirect.ro, 7 zile fix de la comanda la livrare. Am fost putin dezamagit sa vad insa ca sunt Made in Hungary gumele, dar asta e. Oricum sunt foarte confortabile si adera bine si la asfalt. La fel de bine stau si la franare.

 

Pana acum sunt multumit. Astept sa scap si de troncanitul ala ingrozitor, apoi astept o ploaie pe autostrada sa vad cum e cu acvaplanarea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca-s produse in ungaria sau china nu are nici o treaba. Reteta si restul proceselor tehnologice sint aceleasi. Iar chestiile facute la unguri sint cit se poate de ok, spre deosebire de cele facute la romani din nefericire care lasa de dorit intr-un procentaj mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea tarziu am vazut postul, dar daca tot l-am vazut:

Toyo Proxes T1R sunt f misto, am avut eu, si am, si fix pe dimensiunea ta, si ti le dadeam ieftin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai sunt si Made in Japan anvelopele Toyo Proxes T1R, daca e sa ne para rau ca am luat anvelope Made in Hungary. Confirm si eu ca Toyo Proxes T1R sunt foarte bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si bridgestone potenza re50a tot made in japan sint, dar probabil au fost gindite pentru tari calde (maroc si nordul africii, orientul mijlociu, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a spus un prieten ca a avut el cauciucuri in V pe un seria 5 si erau zgomotoase (nu stiu marca).Voi ce parere aveti sunt sau nu zgomotoase?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In caz ca topicul devine ce a vrut initiatorul, si anume un fel de review pt anvelope, eu am Conti SC3 si sunt EXTREM de multumit de ele. Bat la fund potentele 50a ce le-am avut inainte lejer. Si sunt si usurele (undeva la 8kg daca tin minte bine ca le-am si cantarit cand le-am cumparat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au cum sa aiba 8kg. Poate 9 - care e de asemenea o greutate foarte buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

au 8.7kg, ca am gasit in telefon, mi-am notat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, ai dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele acestea am mai rasfoit putin manualul la Mazda 3. La sectiunea anvelope (roti) care e foarte bine explicata, se recomanda ca la fiecare 7500 Mile (12000 km) sa se repozitioneze rotile, adica sa se roteasca.

Din ce inteleg eu ar fi: schimbare fata cu spate, sau schimbare in X (stanga fata devine dreapta spate si viceversa), sau stanga fata cu dreapta fata si in spate la fel.

Care e varianta castigatoare ca nu imi dau seama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu se sucesc cam asa:

rotile din spate se muta in fata stanga la stanga, dreapta la dreapta, iar alea din fata se duc in spate in cruce => stanga la dreapta & invers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta doar daca pneurile sint simetrice, insa pneurile cit de cit rezonabile sint asimetrice, deci nu prea poti roti nimic in cruce fara sa dai pneul jos depe janta. Si daca e sa-l dai jos de pe janta pentru a-l roti sa previi uzura atunci nu ai facut nimic.

Eu le echilibrez la fiecare 3-6k km si le rotesc cam la 5-6k (la fiecare a doua echilibrare). Ca urmare a uzurii foarte uniforme 3 din 4 pneuri nu au necesitat reechilibrare in ultimii 8k km (iar de pe al 4-lea am dat jos un plumb si am pus altul mai mic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca nu este prima data cand se vorbeste ca Bridgstone Pontenza RE050A sucks big time. Insa poate nu stiti ca cel putin in 2008 erau gumele standard cu care venea BMW 335i Coupe (pe 18" runflat) si de asemenea sunt folosite si de Porsche (pe 911, Boxster). Eu unul sunt multumit de ele (desi parca pe GTI nu am 50A, ci 40A).

 

PS. Pentru a vedea si alte gume la lucru ma gandesc sa iau Michellin PS2 cand va veni vremea sa le schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now