Danny

New 3 MPS - consum

83 posts in this topic

Dupa ultimele doua plinuri (resetat de fiecare data trip si consum + calculat), am constatat ca am avut consum 14.5 (309 km), respectiv 15.5 (323 km), mergand doar prin Bucuresti, pe cat posibil respectand indicatiile din carte(mers neregulat etc...),!

 

Acum am depasit 2000 km, am "furat" o idee dintr-ale lui mituc, atat cat poate fi aplicabila in Buc (alegera rutei cu viteza de deplasare cea mai mare), m-am inspirat dintr-un clip al lui Titi Aur (responsabilitate in trafic), plus cateva idei personale: anticiparea "undei verzi", schimbarea treptelor intre 2500-3000 rpm, fara accelerari bruste, pe cat posibil (!) (trecerile denivelate <a se intelege sine, gropi etc.> le traversez destul de incet si ma trezesc cu flash-uri, claxoane, ii las sa vina pana in stanga sau dreapta mea, dupa care... fum/zoom) si, poate cel mai important, dar si cel mai dificil: mers regulamentar, cu respectarea indicatoarelor de viteza (!)

 

Rezultate partiale: am ajuns la jumatatea rezervorului (poate sarit un pic), sunt aproape de 300km parcursi, timpul in care ajung la destinatie (ex.: serviciu/acasa) s-a marit cu vreo 5, maxim 10 minute, poate in mai bine de 80% din cazuri il ajungeam pe "grabitul/vijelie/vitezomanul" la urmatorul semafor (sau chiar il depaseam), iar consumul... 10.8 l/100 !

 

Pareri, sfaturi? :)

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

10.8....adica in Bucuresti? :o decent tare. Totusi, sa-i faci si un consum din pompa in pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in Bucuresti! :) Datele despre consum sunt calculate pompa-pompa (mai putin asta de 10.8, pentru ca nu am cum sa-l calculez)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este perfect realizabil ceea ce spui, cu conditia sa fii chitit pe consum.

 

Asta duce la un stil de condus care nu e pe gustul tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am constatat ca in bucuresti e realizabil un astfel de consum. De fiecare data cind fac drumul spre BDT cind merg la revizii pe bucata aia de drum (de la junior stinga pe unirii, dreapta pe lucian blaga, calea vitan, mihai bravu si splai) scot fix 11.0l/100, cu motorul pornit rece din fata hotelului si stat 3-4 minute pe loc sa se incalzeasca + semafoarele de pe drum.

 

Bineinteles, daca ai ghinionul sa fii prins in vreun ambuteiaj... rezulta consum la stat pe loc (infinit la suta).

Deci se poate, cel mai important e traseul, apoi (dar nu intr-o mult mai mica masura) stilul de condus. Daca schimbi la 3000-3200rpm si nu apesi acceleratia foarte mult (adica nici sa nu ajungi la 1/2 din cursa, in oras eu nu trec de 1/3), rezulta cazul ideal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce trebuie sa fii chitit pe consum si nu pe responsabilitatea in trafic? Cu ce te incalzeste daca esti primul la fiecare semafor? Esti un kamikaze, un risc pentru ceilalti participanti in trafic si pana la urma, unde este respectul fata de tine/ceilalti... (tin sa precizez, pentru a nu degenera, ca nu ma refer aici la tine sau la o persoana anume, nu este un atac la adresa nimanui!)

 

Sunt multe aspecte care pot fi luate in considerare, care nu sunt deloc de neglijat! Gandeste-te la placute, spre exemplu...

 

Ca stil de condus si gust, parerile sunt impartite, nici cei... sa le spunem "grabiti" nu-s pe gustul unora, iar daca schimbi la 2500-3000 rpm nu esti chiar ultimul din trafic sau care pleaca ultimul de la semafor... ii vad pe astia cu "bolizi 1310" care "croseteaza" incalificabil... (exagerez, dar ma intelegeti ce vreau sa spun) in traficul din Bucuresti, care de multe ori e bara la bara, chiar daca te deplasezi cu 50km/h de ex.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bineinteles, daca ai ghinionul sa fii prins in vreun ambuteiaj... rezulta consum la stat pe loc (infinit la suta).

Deci se poate, cel mai important e traseul, apoi (dar nu intr-o mult mai mica masura) stilul de condus. Daca schimbi la 3000-3200rpm si nu apesi acceleratia foarte mult (adica nici sa nu ajungi la 1/2 din cursa, in oras eu nu trec de 1/3), rezulta cazul ideal.

 

De acord! :)

 

Ieri am fost prins pe la 6 in trafic in zona Casei Poporului si crescuse consumul la 11.2 (mergeam un metru si stateam 5 min)

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitrari!!! super mic consumul..tinand cont ca vorbesti de bucuresti...si e iarna totusi...a mea ea 11-12 in brasov si am doar 2000 cc si 140 cp,

imi place ca daca e nevoie consuma si putin ...

eu nu am incredere in consumul afisat de computerul de bord..cel mai sfant e sa faci plinul si sa vezi cati km ai facut cu cati litri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De ce trebuie sa fii chitit pe consum si nu pe responsabilitatea in trafic? Cu ce te incalzeste daca esti primul la fiecare semafor? Esti un kamikaze, un risc pentru ceilalti participanti in trafic si pana la urma, unde este respectul fata de tine/ceilalti... (tin sa precizez, pentru a nu degenera, ca nu ma refer aici la tine sau la o persoana anume, nu este un atac la adresa nimanui!)

 

Sunt multe aspecte care pot fi luate in considerare, care nu sunt deloc de neglijat! Gandeste-te la placute, spre exemplu...

 

Ca stil de condus si gust, parerile sunt impartite, nici cei... sa le spunem "grabiti" nu-s pe gustul unora, iar daca schimbi la 2500-3000 rpm nu esti chiar ultimul din trafic sau care pleaca ultimul de la semafor... ii vad pe astia cu "bolizi 1310" care "croseteaza" incalificabil... (exagerez, dar ma intelegeti ce vreau sa spun) in traficul din Bucuresti, care de multe ori e bara la bara, chiar daca te deplasezi cu 50km/h de ex.

 

Nu am spus ca trebuie sa fii chitit pe consum, am spus ca daca esti chitit pe consum cifra pe care o spui este realizabila, daca nu, nu este realizabila.

 

In rest, cu ce te incalzeste sa fii primul la semafor, ce-i cu kamikazele si de ce ai venit cu remarcile astea, doar tu stii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand citesti poti intelege gresit ce vrea sa spuna defapt celalalt:)P am observat si eu ca desi demaram in tromba ma ajungea la urmatorul semafor si o babuta cu tico:) desi nu sunt de acord cu cei care circula cu 30 km/h in localitate in conditii normale de trafic si carosabil uscat...nici pe cei care circula cu 50 in afara localitatii si nu-i intereseaza ca se formeaza coloana in spatele lor, pentru ca de multe ori nu poti depasi ca vin masini din contrasens.

din pacate eu trebuie sa folosesc pilotul automat ca sa nu circul cu viteze prea mari:)am piciorul greu!

 

cat ti-a consumat la mers mai sportiv?in oras si in afara?

Share this post


Link to post
Share on other sites
felicitrari!!! ... cel mai sfant e sa faci plinul si sa vezi cati km ai facut cu cati litri.

 

Merci! :)

 

Asa fac calculul, dar resetez trip-ul si consumul ca sa am o idee pana ajung iar la pompa. Nu cred ca variaza foarte mult daca il resetezi de fiecare data.

 

Chiar sunt curios, pentru ca din cate inteleg eu, consumul acela mixt tine cont de mai multi factori cand este afisat: viteza medie de deplasare, numarul de km parcursi intr-un interval care poate fi mai mare decat cel de la ultima alimentare. Daca este resetat, deci ai control asupra intervalului, consumul de pe bord ar trebui sa fie real !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum are rol informativ...dar cred ca e apropiat de real...tu poti compara cele doua consumuri!am observat ca la fiesta imi arata cati km mai am de facut in functie de stilul de conducere:) desi nu imi afiseaza consumul.

banuiesc ca in depasire nu te mai gandesti la consum si schimbi la 2000 de turatii?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cand citesti poti intelege gresit ce vrea sa spuna defapt celalalt:)P am observat si eu ca desi demaram in tromba ma ajungea la urmatorul semafor si o babuta cu tico:) desi nu sunt de acord cu cei care circula cu 30 km/h in localitate in conditii normale de trafic si carosabil uscat...nici pe cei care circula cu 50 in afara localitatii si nu-i intereseaza ca se formeaza coloana in spatele lor, pentru ca de multe ori nu poti depasi ca vin masini din contrasens.

din pacate eu trebuie sa folosesc pilotul automat ca sa nu circul cu viteze prea mari:)am piciorul greu!

 

cat ti-a consumat la mers mai sportiv?in oras si in afara?

 

 

Multumesc pentru precizare xedos6 :)

 

Nici eu nu sunt de acord cu cei care merg foarte incet si in special pe banda 2 (!), iar "testul" pe care il fac tine cont de mai multe lucruri, printre care evident consumul, dar intr-un ritm normal, nu dus la nicio extrema si cu un stil de mers... legal, sau mai bine zis la limita legii! (limita 50, merg cu 59 etc) :) Sunt ajutat destul de mult de trafic pentru asta! Crede-ma, este foarte greu sa te abtii seara/noaptea pe bulevarde sa nu mergi cu mai mult de 70, mai ales ca vorbim de MPS care te roaga practic sa te "joci" cu ea! :)

 

Cel mai mult 15.5, schimbat intre 3000-5500 rmp, asta in oras. In afara, am iesit o singura data, dar am stat din Otopeni pana in Balotesti bara la bara si abia ne miscam... asa ca nu am un consum relevant

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am observat daca ai postat poze cu ea la jurnal de bord...

iti consuma putin la cate stie sa faca:) mie mi-a luat 14.8 maxim in brasov schimbat doar la 7000 de turatii.

inseamna ca merge si cu 8 in afara daca nu exagerezi cu turatiile si nu treci de 120.

desi nu imi plac plasticele la ea..ma atrage la ea consumul tinand cont de performante.

sa o stapanesti sanatos si fara evenimente!

Share this post


Link to post
Share on other sites
oricum are rol informativ...dar cred ca e apropiat de real...tu poti compara cele doua consumuri!am observat ca la fiesta imi arata cati km mai am de facut in functie de stilul de conducere:) desi nu imi afiseaza consumul.

banuiesc ca in depasire nu te mai gandesti la consum si schimbi la 2000 de turatii?:)

 

 

Ai dreptate, atat referitor la consum, am un Hyundai Matrix care la fel arata(km de facut vs stil de condus), la fel si la cee'd daca ma uit numai la nr de km ramasi (desi are si mediu si instantaneu), cat si la depasiri! :) Nu ma uit la consum nici cand primesc flash-uri(la denivelari), ca ii las sa vina pana langa mine... si apoi... 99.9% :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu am observat daca ai postat poze cu ea la jurnal de bord...

iti consuma putin la cate stie sa faca:) mie mi-a luat 14.8 maxim in brasov schimbat doar la 7000 de turatii.

inseamna ca merge si cu 8 in afara daca nu exagerezi cu turatiile si nu treci de 120.

desi nu imi plac plasticele la ea..ma atrage la ea consumul tinand cont de performante.

sa o stapanesti sanatos si fara evenimente!

 

 

Nu am postat poze pentru ca sunt foarte multe (multumiri musicman si cipig) aici http://forum.clubmazda.ro/index.php?showtopic=4291&st=20

 

Nu am luat-o pentru plastice (acum depinde ce standarde iti impui), nu am luat-o pentru consum si crede-ma ca placerea de a simti toti cei 260 de cai cum te arunca spre bancheta din spate... face toti banii... vorba reclamei: priceless! :)

 

Nu in ultimul rand, multumesc frumos! ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
De ce trebuie sa fii chitit pe consum si nu pe responsabilitatea in trafic? Cu ce te incalzeste daca esti primul la fiecare semafor? Esti un kamikaze, un risc pentru ceilalti participanti in trafic si pana la urma, unde este respectul fata de tine/ceilalti... (tin sa precizez, pentru a nu degenera, ca nu ma refer aici la tine sau la o persoana anume, nu este un atac la adresa nimanui!)

Damn, adica cum domnu', ti-ai luat tzaspe mii de cai si mergi normal cu ea? Nu se poaate. Cand ziceam si eu ca daca ai herghelia sub tine nu trebuie sa faci pe şumahăru' se uita 90% din lume lung la mine. Ai sa-ti traiasca plasticele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Multumesc, Codrin!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe tatal meu il cheama toma...asa ca nu te cred pana nu mi-o dai sa ma conving cum te arunca pe bancheta din psate cei 260 de naravasi:)

deci tu esti norocosul care a rapit-o din reprezentanta!:)

ai noroc ca nu e cunoscuta ca si gti golf asa ca nu o sa vrea fiecare sofer sa se intreaca cu tine...doar cunoscatorii apreciaza un 3 mps...restul isi iau gti ca e mai la moda chiar daca e mai slab.

cand o sa imi permit 3 mps nou o sa-i imbrac interiorul in piele si alcantara...inclusiv bordul...asa ca nu voi mai avea o problema cu plasticele:)

e faina bestia neagra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunoscutarii iau mai degraba un Megane 3 RS. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pe tatal meu il cheama toma...asa ca nu te cred pana nu mi-o dai sa ma conving cum te arunca pe bancheta din psate cei 260 de naravasi:)

deci tu esti norocosul care a rapit-o din reprezentanta!:)

ai noroc ca nu e cunoscuta ca si gti golf asa ca nu o sa vrea fiecare sofer sa se intreaca cu tine...doar cunoscatorii apreciaza un 3 mps...restul isi iau gti ca e mai la moda chiar daca e mai slab.

cand o sa imi permit 3 mps nou o sa-i imbrac interiorul in piele si alcantara...inclusiv bordul...asa ca nu voi mai avea o problema cu plasticele:)

e faina bestia neagra!

 

Pai inseamna ca dumnealui trebuie sa i-o dau :)

 

Mai intai m-a sechestrat ea, nu mă mai lăsa sa ies din showroom, dupa care... "I'll be back"... si asa a fost ;)

 

Plastice... inca nu am apucat sa ma uit atent la ele! Imi iau ochii insertiile! :p

 

Dupa ce cobor, inca ma mai uit in spate dupa ea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asa fac calculul, dar resetez trip-ul si consumul ca sa am o idee pana ajung iar la pompa. Nu cred ca variaza foarte mult daca il resetezi de fiecare data.

 

Vezi http://www.spritmonitor.de/ . Poti eventual da click pe icon-ul de consum de la mine din semnatura (are si danielbogdan unul). La noul MPS probabil diferenta e alta (nu stiu daca mai mare sau mai mica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unii spun ca ar avea cu vreo 50 de kile mai putin. Altii spun ca ar fi cel putin tot acolo. Trebuie pusa una pe un tester de amortizoare sau cintar si vazut.

 

A mea are trecut in talon 1485, si la BDT cu 1/4 de rezervor si sofer de vreo 80 de kile (nu stiu cine a fost la volan, probabil dorunegru, dar toti de pe acolo de la BDT au cam 70-90 de kile, nu e nici unul mai gras) a scos total 1495 (aveam alte roti care in total erau mai usoare cu 16kg, si alte suspensii care nu stiu cu cit erau mai usoare, ambele mi-au rupt umerii in egala masura cind le-am carat). Deci chiar fara upgrade-uri tot scade serios sub 1485. Oricum, diferenta de greutate e infima, ar afecta consumul la a 2-a sau a 3-a zecimala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now