razvanR

Amortizoare

275 posts in this topic

Salut !

Am o Mazda 3 1.6 2006 si la 70k s-a dus amortizorul fata dreapta (e curs) conform testelor de amortizoare, spate stanga/dreapta sunt la 46%.

Este normal la o masina japoneza sa se intample treaba asta!?

Voi la cat schimbati amortizoarele?

Unde gasesc codurile tuturor pieselor de pe masina?

Voiam sa stiu daca exista un astfel de document sau soft....

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza si cum a fost folosita masina si pe ce drumuri a mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu unul mi-as pune. Ai idee si cat costa piesele alea 2?

 

 

la 70 k? e foarte bine .eu am schimbat amortizoarele spate la 35 k.cele fata erau la 80 la suta ceea ce este ok. oricum daca le ai la 46 la suta trebuie sa le schimbi si pe alea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur o sa iti fac mare curaj

am schimbat toate 4 amortizoare pe garantie la 3000 inc ontextul in care conduc moderat cred eu si in contextul in care in masina au mers max 3 pers de max 80 kg fiecare

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La drumurile de pe la noi crede-ma ca daca au rezistat 70k km inseamna ca ai avut mare, MARE grija de ele.

In alta ordine de idei - am niste amortizoare de vanzare (cele de pe fata au <4000km iar cele spate <25.000km). Daca te intereseaza da-mi un pm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut Razvan,

 

eu am tot o mazda 3 - 2008 si am 80k cu ea. amortizoarele nu au nimic. de mers merg tare, dar 80% din km sunt facuti pe DN1 (fara gropi)

 

cred ca ai avut ghinion sau poate ai cumparat un sh ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortizoarele se duc in 2 situatii (cred):

1. le lovesti, si atunci curg;

2. nu mergi cu ele (fie ca sta masina mult pe loc, fie ca sint pe spate si nu prea lucreaza) si atunci isi pierd din eficienta din cauza lubrefirii precare.

 

Cind spui ca "amortizoarele nu au nimic" fara sa fi facut un test e ca si cum ai spune "masina mea cu motor de 1.6 aspirat are 475CP".

Share this post


Link to post
Share on other sites

si-au dat si ale mele obstescul, la 90k km, asa ca trebuie sa fac investitia imediat ce dispun de finante. O sa vreau amortizare o idee mai tari decat astea stoc, dar sa aiba un comfort cat de cat acceptabil, sa nu simt fiecare crapatura in asfalt. Nu am apucat inca sa ma uit, dar incep de pe acum, aici pe forum, cu cateva intrebari:

 

1. Voi ce ati alege intre:

- Billstein B6 (undeva la 1800RON)

- Koni FSD (cred ca in jurul a 2100RON)

- Sachs Advantage (cred ca vreo 1300-1400RON cu reducerea de club)

Are cineva Billstein sau Sachs?

 

2. As vrea sa schimb si flansele cu ocazia asta, aveti ceva recomandari aici? Ma cam sperie astea stock din cauza sunetului ce-l am de vreo cativa ani...m-am cam saturat de el. <_<

 

3. Intrebarea de baraj...ar trebui (a se citi, ar fi bine) sa schimb si arcurile, sau sa raman pe cele actuale? Stiu doar de Eibach si H&R ca ar fi mai rasarite, dar atat, asa ca daca aveti sfaturi, numai bine. Sincer, dpdv costuri, nu as face pasul, dar nici nu stiu daca as profita de ce "pot face" amortizoarele pastrand arcurile stoc... Ma lamuriti si pe mine?

 

Ca un ultim gand, nu ma deranjeaza daca o sa coboare masina cu 1, 2, hai chiar 3cm dar nu e un tel de-al meu, dar in cazul asta, credeti ca e necesar sway bar mai rasarit, ar exista riscul sa atinga la curbe mai serioase? Mai degraba cum pot verifica fara sa ajung in situatia respectiva? :)

 

Daca am spus ceva tampenii pe aici, cer scuze dar va rog sa-mi atrageti atentia, mai invat si eu una alta! :thumbsup::rolleyes:

 

Tx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. FSD-urile au un raport comfort/performanta mai bun, bilstein-urile B6 (si B8) s-ar putea sa fie o idee mai tari. Sachs stiu ca-s foarte iubite printre foltvagane si opeluri. Probabil ca-s ok pentru mers la piata/mall si inapoi.

 

2. De ce ai vrea sa schimbi flansele? Ai putea sa schimbi doar rulmentii, probabil de acolo vin zgomotele (daca piriie cind tragi de volan atunci ori e amortizorul murdar ori e rulmentul uzat, ori ambele in fel de fel de combinatii). Flansa e un element fix, are doar o garnitura de cauciuc in care se impinge rulmentul daca-mi aduc bine aminte.

Flanse aftermarket pentru mazda nu prea gasesti, eu am cautat muuuult si bine (pina am localizat problemuta in alt loc). Ar fi niste flanse reglabile de la kmac, sau flanse care vin cu diverse kituri de coilovers precum cele de la KW, BC Racing, si altele. Insa vor fi mai zgomotoase decit cele OEM pentru ca folosesc un sistem de garnituri de uretan (care e un cauciuc mai tare) numit pillow ball. Google it!

Deci mergi pe flanse/rulmenti OEM, sint ok. Un set de rulmenti e undeva la 350-370RON.

 

3. nu-ti trebuie nici un swaybar nimic, sint ok cele de le GTA. Daca te lasi pe burta mai mult de 2cm e posibil sa-ti trebuiasca niste bielete de bara stabilizatoare mai lungi sau reglabile (eu imi voi instala un set de la powergrid, zac printr-un sertar de vreo 6-7 luni). Merg si cele OEM insa bara va sta putin tensionata. Daca vrei neaparat sa reduci ruliul iti poti pune niste bare stabilizatoare mai groase, probabil de 28mm pe fata in loc de 26 cit e la GTA si MPS.

De atins nu atingi. Gindeste-te ca 3MPS e cu 2cm mai jos decit o mazda 3 normala, si kiturile reglabile de suspensii le mai lasa pina la inca 3.5cm mai jos decit sint.

Insa daca schimbi arcurile probabil amortizoarele pe care le vrei de fapt sint koni sport (si ai si reglare pe duritate daca te preocupa comfortul, totul la aproximativ acelasi pret ca un kit de b6). Atit bilstein b6 cit si koni fsd merg cel mai bine cu arcurile de lungime stock.

Daca vrei sa schimbi si arcurile si amortizoarele probabil o idee mai buna ar fi sa treci la coilovers. Pentru mazda3 ai bilstein B14 (cind l-am luat eu pe al meu a costat cu vreo 200EUR mai mult decit un set de koni fsd) si mai gasesti diverse pe la H&R daca nu ma insel, KW, BC Racing, etc. Insa ia ceva nemtesc ca sa ai si TUV, sau ia-le din rrom mania pentru ca teoretic resellerul ar trebui sa-ti dea si certificat RAR la ele.

 

Cind schimbi amortizoarele (sau orice faci acolo) nu uita sa schimbi si garniturile de la bara stabilizatoare (sau barile, ambele). Daca ai zgomote sa fii sigur ca nu sint de acolo pentru ca altfel va urma o repriza de dat cu capul de pereti pe cinste (am trecut prin asta si acum am capul patrat, ca un oblio lovit de un meteorit plat in tarele capului).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mituc!

 

Nu am in plan sa schimb si arcurile, decat daca e necesar, din motive de finante, dar o sa arunc un ochi si pe preturi de coilovers (ori Billstein B14, ori H&R Street Performance. Nu stiu daca au si SS-uri pt M3). Dar astea vin si cu flanse, sau am inteles eu gresit? Sau trebuie obligatoriu sa schimb si flansele daca merg pe coilovers ca nu se potrivesc cu astea stock?

Mai era optiunea, in cazul in care schimb tot, sa merg pe FSD-uri cu Eibach Pro Kit, dar cred ca ma vor duce mai mult decat un set decent de coilovers.

Despre flanse, de-aia am intrebat mai mult, sa vad daca e necesar sa le schimb cu totul, ca nu stiu in ce consta tot ansamblul sa imi dau seama daca paraitul ala poate veni si de la altceva. Acum ca am informatia, o sa schimb doar rulmentii. Dupa ce am postat reply-ul ieri am citit despre garniturile din uretan, ca se gasesc si separat, dar pica din start.

Tu de unde ti-ai luat B14-le? Prin astia din Sibiu cu site-ul romanesc?

 

Oricum, o sa fac miscarea pe la inceputul lui Octombrie, dupa ce scap de multitudinea de nunti, ca m-au invadat :D:D deci am timp de gasit solutia cea mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu toate kiturile de coilovers vin cu flansele lor. De exemplu la B14/B16 se reutilizeaza flansele si rulmentii stock. Flansele nu au cum sa nu se potriveasca, pentru ca ele intra in contact cu rulmentul si cu piulita de la amortizor in capat sus. Pentru amortizor flansa e doar o gaura, loc liber, care nu incurca, de care amortizorul se agata cu o piulita.

 

Din nou, poate nu am fost foarte clar: daca vrei koni fsd sau bilstein b6 atunci ideal ar fi sa mergi cu arcurile stock. Daca vrei Eibach atunci iti trebuie ori bilstein B8 ori Koni sport (koni sport merg si cu arcurile OEM). Cu koni sport si eibach pro kit probabil ajungi la pretul unui bilstein B14 sau ceva sub. Depinde ce vrei (B14 e reglabil doar pe inaltime, koni sport + eibach pro kit e reglabil doar pe duritate, reglare inaltime + duritate obtii de la Bilstein B16 la un pret dublu fata de b14, adica undeva la 8000RON).

 

B14-urile mi le-am luat de la racing nick.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum am inteles, e foarte clar. Mersi mult de lamuriri si reply-uri! Ma apuc de aflat preturi. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o chestie: ar fi bine ca amortizoarele sa le schimbi la primavara. Nu stiu cit de sanatos e sa inlocuiesti amortizoarele la intrarea in iarna si sa le "rodezi" mai tot timpul reci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca reusesc sa le schimb la inceputul lui Octombrie, ar trebui sa mai prinda aproape 2 luni de vreme relativ buna. Mi-e teama ca daca le tin prea mult pe astea, s-ar putea sa inceapa zgomote neplacute prin alte parti gen bucsaraie sau plastice interioare, balamale, mai stiu eu ce. E destul de nasol de condus masina acum, fiecare crapatura in asfalt, oricat de mica, o simt ca o zdruncinatura si se aud din ce in ce mai multe zgomote (slabe acum, ce-i drept), sa nu mai vorbesc de zgomotele ce vin dinspre suspensie. Plus ca la curbe (gen giratorii) se inclina destul de mult masina si intra mai mereu intr-o usoara subvirare. Eu o simt, ca o cunosc, poate altuia nu i s-ar parea, dar comportamentul s-a schimbat drastic in ultimele 3-4 luni asta fiind si motivul pentru care am mers cu ele la test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortizoarele billstein B6 de Mazda 3 nu se potrivesc pe Mazda 3. Cel putin nu pe MPS. Au incercat cei de la Arian in toate felurile, pana la urma mi-am luat banii inapoi de la Billstein, pe baza pozelor care arata clar ca nu au toate prinderile celor stock, au surubul mai gros in capat si in speta nu pot fi puse pe masina.

Deci billstein B6 exclus. sachs-urile nu stiu cum sunt. De FSD pe care le am de 70k km sunt f multumit. Nu zic ca sunt ok, fara test, ca imi da Mituc peste nas, dar par ok, zic eu ca stiu dupa ce sa ma uit la un amortizor... :p.

Nu schimba arcurile. Nu cred ca are vreun sens sa cobori masina, sau in general sa pui suspensii mai tari. Eu am vrut mai moi decat stock, si chiar si asa sta masina super ok... Condusul nu sta in barbierit toate bordurile si mers cu ea ca pe capra :). Plus ca majoritatea pasagerilor nu vor aprecia, din contra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca mi-ai spus despre Billstein. Mai citisem ca nu se potrivesc pe Mazda 3 si eram in dubii. Presupun ca toate de la Billstein au problema asta, deci, momentan raman

la FSD. Arcurile, nu le mai schimb, eram in dubii din varii motive.

 

Tu de unde ai luat FSDurile?

 

Mersi de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil thefane a primit un reper gresit, pe forumurile din germania misuna diversi cu B6, B8 si kit B12 (care e b8+arc) si nu s-au plins de instalare.

Insa si aceste amortizoare au mai multe release-uri, de exemplu kitul de b14 pe care-l am eu, unul mai vechi, are si el o gilma (problema e rezolvata, insa mi-a mincat zile din viata).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil thefane a primit un reper gresit, pe forumurile din germania misuna diversi cu B6, B8 si kit B12 (care e b8+arc) si nu s-au plins de instalare.

Insa si aceste amortizoare au mai multe release-uri, de exemplu kitul de b14 pe care-l am eu, unul mai vechi, are si el o gilma (problema e rezolvata, insa mi-a mincat zile din viata).

Mah, a fost prima intrebare. Au zis ca nu e o greseala, nu au altceva ce sa imi trimita pt masina mea.

FSD am luat de la wolksparts... google it, sper sa gasesti site-ul... au fost gen 2k RON + TVA ceea ce mi s-a parut ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu intarziere - vin si eu cu detalii. mie mi-au picat amortizoarele la 65.000. cele de pe spate erau duse total (unul si curs), cele de pe fata pe la 50% - adica aproape de schimbat.

inlocuite la arian - amortizor spate 655.84, amortizor fata 548.14, manopera - montat fata 200.57, montat spate 89.14. preturile contin tva SI reducerea de membru asociatie de 7%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ueeeeiii, ce scumpete...pai cu banii astia chiar ca imi iau FSBuri fara sa mai stau pe ganduri.

Am inteles de la un coleg de forum ca cele vechi, "originale", ar fi KYB. Pai daca e asa, si sa merg pe astea folosite in fabriatie, dar sa le cumpar de altundeva, ies o groaza mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunt intr-adevar KYB, preturi actuale cu reducere pentru membrii Asociatiei, de la Unix Auto:

 

KYB Spate: 191.65 lei cu tva / buc

KYB Fata: 251.72 lei cu tva / buc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Codrin, chiar acum ma uitam la UNIX pe site :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat chiar ieri amortizoare fata KYB, de la o firma din Pitesti, gasite pe site-ul lor , pret pe bucata 230 lei

daca vreti va dau link pe PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu unul prefer sa le iau de la UNIX daca ma hotarasc asupra lor, pentru ca au magazin si aici in Brasov, mi-ar fi mult mai usor cu adusul si toate cele. Oricum, momentan tot catre FSD ma indrept, daca m-or lasa nuntile astea in pace..... :( :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, am si eu nevoie de niste lamuriri, ca sunt in dubii masive. Am ridicat masina ieri de la Arian. Am dus-o pentru o inspectie generala. Acum, rezultatul celor de la Arian a fost ca amortizoarele sunt foarte in regula (81/80% pe fata, 77/78% pe spate). Celalalt test, la un service Renault (a fost facut pe motiv ca m-am nimerit acolo si a fost gratis) mi le-a aratat cum ca ar fi la pamant. Pe fata aveam o diferenta de 15% (54/39%) iar pe spate erau la 38/41%.

De simtit, parca simt masina o idee mai barca fata de cum era inainte, dar nu exagerat si nu mai stiu ce sa mai spun/cred.

 

Exista mai multe tipuri de teste pentru amortizoare? Trebuie tinut cont de ceva? Cand am intrebat la Arian, nu au stiut sa imi raspunda de ce am avut valorile alea asa mici la celalalt service.

 

Ca o precizare, a mai fost cineva la service-ul Renault in cauza si tot la fel a primit niste valori mici pentru amortizoare. Diferenta este ca lui i-au prezentat altfel problema, si anume ca daca amortizoarele sunt in plaja 40-65% sunt bune. Daca sunt peste 65% sunt prea rigide, iar daca sunt sub 40% sunt prea moi. Din motivul asta intreb daca exista mai multe tipuri de testari sau nimeni nu stie sa explice rezultatele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now