dani_L

Frane Ebc (Upr+Redstuff) - Zgomot Infernal

27 posts in this topic

Salutari!

 

Luni am schimbat, in sfarsit, franele cu unele de la EBC. Discuri UPR si placute RedStuff (fata/spate) + furtunurile de la BFG si lichidul de frana. Am preluat masina luni seara, pe la ora 5 iar in drum spre casa, am facut cativa km, sa vad cum se simt. Scartaiau ca naiba, dar am zis ca o sa se duca, ca asa e la inceput. Cuuum sa nu! Am vreo 150km deja si fac MAI RAU. Exact ca franele de autobuz combinat cu franele de tren si cu claxon de vapor de croaziera....CRIMINAL!

 

Asta nu e tot, mai nou, si cred ca si mai vechi, dar nu am fost atent, scartaie si in mers fara sa apas frana, cu alte cuvinte, placutele ating discurile mai tot timpul. Se vede si cu ochiul liber. Am incercat sa ating discurile dupa cativa km prin oras, sunt caldute, dar acceptabil, ca dupa o folosinta normala, zic eu.

 

Acum, cine a mai pus combinatia asta, are idee daca e normal ce povestesc eu aici? Cine nu a mai pus, dar cunoaste domeniul, e ceva normal aici?

De vina sa fie instalarea? Sau franele in sine? Sau posesorul? :Confused: Sa ma duc maine peste astia la Arian, are sens?

 

Chiar am nevoie de sfaturi si indrumari ca nu e de trait cu astea.

 

Sper ca nu am scris prea multe prostii, dar abia vad tastatura si monitorul de draci ce am pe mine.

 

Multam!

 

LE: am postat la cafenea ca poate si altii au trecut prin d-astea

Edited by dani_L

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e in nici un caz normal ca placutele sa atinga discul cand pedala de frana nu e apasata. eu as zice c-au fost montate prost sau modelul respectiv nu se potriveste cu masina ta (ceva tolerante diferite). daca tu zici ca se vede cu ochiul liber inseamna ca cine-a lasat masina sa iasa din service asa e incompetent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citat preluat de pe site-ul EBC despre placutele de frana RedStuff:

"Redstuff however as a harder compound does take longer to fully bed in to achieve its highest levels of performance (can be up to 1500 miles/2500 Kms urban use) during which time the odd "Chirp" of brake noise may be heard when starting from cold in damp and cold conditions at walking pace speed. One press of the pedal to clear the rotor of any dampness and this disappears to leave EBC Redstuff a pad that inspires confidence in all cars. The motto is be patient give the pads a full chance to bed down."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ghost si ce ar insemna "odd "Chirp" of brake noise", ca eu nu imi pot transpune in sunete imaginare chestia asta?

Nu pot sa explic in cuvinte cum se aud. Nu e scartaitul ala subtire, cu care suntem toti familiari, mai mult sau mai putin. Adica, e si ala prezent, atunci cand incep franarea, cand inca mai am ceva viteza. In schimb, cand se apropie de stationare, sa zic 20-30km/h, apar niste zgomote INFERNALE! Nu exagerez deloc. Am citit la ei pe site de cand am cumparat franele ca ar fi ceva scartaiala la inceput, ok, sunt dispus sa accept, daca or sa dispara O sa va tin la curent, poate sunt si altii interesati. Totusi, cum spunea si agentul, mie nu mi se pare OK sa atinga in mers iar pe langa asta, zgomotul e muuuuuuuuuult peste ce ma asteptam/stiam eu.

 

Din pacate, nu cred ca lucreaza maine oamenii la Arian, ca o sa trag o fuga. Intre timp, poate stie cineva care ar putea fi motivul atinsului in mers. Sa nu fi fost aerisite corect? De dimensiune gresita nu poate fi vorba, era stantat modelul, sunt altii pe forum care au franele astea, poate or sa arunce si ei o privire pe aici sa impartaseasca din experienta lor.

 

Cat despre zgomot, chiar sunt curios cei care au frane mai sport sau chiar RedStuff-uri, ce parere au...

 

Franele tin impecabil, nu am repros, si inca nu sunt rodate cum trebuie, asta ca sa nu fiu inteles gresit. Poate o sa se duca zgomotul in timp, sper, cel putin. Acum plec la 2-3-4-5 ture de Poiana, catinel ca mosu sa folosesc frana, pe cat posibil ca si in oras.

 

LE: am si informatia lor "How to bed your EBC pads", si scrie clar ce trebuie sa fac. Deci, in legatura cu zgomotul, o sa astept vreo 2000km, daca nu dispar sau amelioreaza, trebuie sa schimb placutele, fara indoiala.

Edited by dani_L

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-AM GASIT, EXACT asa am si eu:

(in afara de AMG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, nu cred ca lucreaza maine oamenii la Arian, ca o sa trag o fuga.

Arian are program si sambata dar mai scurt. Parca pana la 12:00 sau 13:00.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-AM GASIT, EXACT asa am si eu:

(in afara de AMG)

Vai....e crumplit zgomotul :wacko:. Dar dupa cum vezi se intampla si la case mai mari asa ca probabil o sa treaca peste ceva timp. Oricum mai bine sa urle si sa ai frana decat sa nu se auda nimic si sa faci poc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-AM GASIT, EXACT asa am si eu:

(in afara de AMG)

 

 

Sageata albastra :D

 

Placutele trebui sa aiba pe 'spate' niste table si niste material dens cauciucat care sa preia vibratiile fine.Ori nu au avut si se folosesc cele vechi ori nu s-au montat corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum e dani_L acest tren al tau cu care te plimbi prin oras si pe care scrie Mazda? :p Ai si vagon la locomotiva sau mergi asa pe liber deocamdata ? :D

 

Dar macar de frinat frineaza? Le-ai facut procedura aia de rodaj initiala? Facuta complet si corect ar trebui sa ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doru, au avut cauciucul si sper sa il mai aiba inca. Doar la cele de pe fata daca tin minte bine. Chiar scria pe el "Do not remove" :) sper ca au stiut oamenii sa citeasca.

mituc, e misto tare, mi-e frica la fiecare oprire ca ma trezesc cu unu ca intra si-mi cere si sa-i tai bilet <_< Inca nu am facut procedura de rodare, sunt abia pe la 200km, mai astept vreo suta apoi fac opririle alea de care spun ei.

 

Tot ei mai spun ca cica sa am rabdare ?!?!?! :blink: Acum am fost sa dau 1-2 ture pana in Poiana si inapoi, pai cand m-am intors si am intrat in oras, bai tata, pai cand puneam picioru' pe frana, nu era om sa nu se uite la mazduca mea :yucky:

 

Eu fac has de necaz acum, da' deja ma cam uit de preturi la placute, sa le schimb. Daca nu se duce zgomotul dupa 1000-2000km, atunci sa se duca ele. Le-am zis deja, tot drumu' pana-n Poiana le-am zis............ :verymad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, si am uitat sa zic, the lastest update, se pare ca nu tot mereu ating placutele de discuri, doar in anumite momente, dupa folosire. Trebuie doar sa mai apas odata, de doua ori pe frana si zgomotul dispare. De asemenea, scartaitu' ala tampit si tare, apare doar dupa ce se incalzesc nitel franele. Cand plec de pe loc cu franele reci, primi ~2 kilometri de mers normal in oras, nu sunt inca Sageata Albastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, daca pina acum inca mai stateam in dubii daca sa trec pe turbogroove + ebc red acum mi-e foarte clar c-o sa ramin la discurile OEM + placutele autoexe street.

Combinatia asta e super silentioasa (fix ca cea stock) si ma pot da cu capul de volan cind vreau eu, chiar si la -15C dupa 50 metri parcursi dimineata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mituc, ma bucur tare ca te-am ajutat sa te hotarasti :))))))) aviz amatorilor, daca aveti nevoie de tester, pe cheltuiala mea, let me know :D

 

acum serios, eu inca mai astept sa vad ce zic ceilalti ce au cumparat Redstuff, nu mai stiu cine de pe forum spunea ca are. Iar maine, daca ghost are dreptate, o sa ii prind la service si ii rog/pun sa se uite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e probema, se pare ca tu esti primul. Pe forum mai sint redstuff-isti insa cu discurile OEM. Si mai era cineva dar cu alte discuri, dba400. Lasa-le perioada de timp care spun ei si vezi dupa aia, nu are cum sa fie atit de rau. Si daca frineaza mai bine decit cele OEM atunci e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost azi la Arian sa le expun problema, dar normal ca azi nu s-a putut face nimic. Trebuie sa ma duc luni.

 

Doru, doar placutele de pe fata au cauciucul ala, dar nicio tabla. M-am uitat la cele vechi si astea au partea cauciucata la toate placutele. Cele vechi de pe fata, doar doua dintre ele, au si o tabla din aluminiu. Se poate refolosi tabla? Ar ajuta la ceva? Nu ar trebui sa aiba ori toate, ori niciuna?

 

mituc, da, cam asa e, nu prea am ce sa fac... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand pui alte placute care nu sunt originale e normal sa fie mai groase si sa atinga discul si cand nu e calcata frana...eu pe-am frecat cu smighelul ca sa nu mai atinga...eu nu am redstuf

poate sa te opreasca instantaneu...cu zgomotul asta nu as putea trai...ca nu te dai doar pe circuit cu ea:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost azi la Arian sa le expun problema, dar normal ca azi nu s-a putut face nimic. Trebuie sa ma duc luni.

 

Doru, doar placutele de pe fata au cauciucul ala, dar nicio tabla. M-am uitat la cele vechi si astea au partea cauciucata la toate placutele. Cele vechi de pe fata, doar doua dintre ele, au si o tabla din aluminiu. Se poate refolosi tabla? Ar ajuta la ceva? Nu ar trebui sa aiba ori toate, ori niciuna?

 

mituc, da, cam asa e, nu prea am ce sa fac... :(

 

 

Trebui sa ai pe toate placutele acele tablite, daca s-au pierdut ( rog colegii priceputi doar la gramatica sa m-a corecteze daca scriu gresit - multumesc ) trebui sa comanzi acele tablite deoarece ele aveau datoria sa absoarba vibratiile de frecventa inalta ,iar cele pe spate pe langa faptul de a avea musai acele placute trebui avut grija ca pintenii de pe spatele placutei dinspre pistonas sa fie centrati pe locasurile din pistonas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci mult Doru. O sa am in vedere pentru luni cand merg la service.

 

Xedos, eu cred ca smirghelul mai mult strica decat sa ajute. Cat despre zgomot, eu tot mai sper sa dispara sau sa diminueze. Am tot citit despre redstuff si comportamentul lor acum :D Asta seara am mai dat niste ture pe poiana si am mai folosit frana, mers catinel, sa se apropie cat mai mult de mersul in oras si, poate mi se pare, dar parca zgomotul apare o idee mai tarziu, cand apas mai tare pe frana. Pana azi nu puteam sa opresc masina pe loc fara zgomot. In seara asta, cand am ajuns iar in oras, am oprit de fiecare data in liniste deplina, dar trebuie sa am grija mare sa nu am piciorul greu :D In concluzie, mi-a cam dat sperante. Daca aflu luni ca nici tablitele de care zice doru nu sunt montate, atunci o sa ma simt si mai bine...dupa o partida de draci puternici pe mecanicii Arian Bv, inevitabil...

 

va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aviz amatorilor, am 400km cu masina de la montarea franelor si zgomotul a disparut aaaaproape complet iar franarea e simtitor mai buna decat cu franele vechi. Deci, problemele s-au rezolvat de la sine, se pare. Imediat dupa aplicarea metodei de bedding descrisa de EBC, pe la 300km, zgomotul a inceput sa dispara usor, usor. A ramas doar zgomotul de scartait subtire, nederanjant si oricum, destul de scazut si cred ca o sa dispara curand. M-am speriat degeaba. :whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update final (aproape)!

 

Zgomotele de orice fel au disparut complet in jurul a 500km (nu am iesit cu ea din oras inca). Am ~1000km de cand le-am montat iar franarea a devenit extrem de buna. Simti ca te poti baza pe ea. Ca o fi de la placute + discuri, ca o fi de la furtunuri, sau combinat, sau doar impresia (eu tinand minte cum frana pe final cu placutele si discurile vechi, deja uzate) nu stiu, dar franarea e impecabila!!!! Din punctul asta de vedere, respect EBC.

 

Ramane de vazut cam cat or sa ma tina. Daca nu uit, la schimbare de placute mai fac un ultim update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat au costat placutele?poate imi iau si eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cere pret, ca difera per model. Eu am dat in total, in jur de 1800RON parca (sper sa nu gresesc, ca nu am facturile la mine) pe discuri+placute+furtunuri+lichid de frana(venit cadou)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am discuri EBC Turbo groove si placute redstuff (si furtune din alea metalice).

De scartait nu au scartait niciodata dar simteam in frane striatiile: in pedala se simtea ca un ABS f fin iar ca sunet era un fel de vuiet, gen motorul in frana de motor un pic potentat. Iar pe la 130 imi tremura volanul la franare.

Nimic neasteptat, mi-a zis ca vor trebui alezate pe masina, ba chiar a fost surprins de cat de mici au fost probelemele. In weekend am fost la alezat si toate aceste manifestari par sa fi disparut. Sunt ok acum. De franat, franeaza... Oricum nu prea inteleg eu care e faza cu sistemele de franare, ca bottle-neck-ul e frecarea dintre roata si asfalt (si respectiv performanta ABSului). Am mers si metal pe metal, si tot blocheaza roata daca vrei, dincolo de asta nu prea mai conteaza... Just my 2 cents...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dani-l..trebuie sa ma port intr-un anume fel cu placutele redstuff? si la mine scartie si cand nu franez...si am alte probleme cu ele dar astept raspunsul celor de la coasta de est mai intai...poate le schimba si nu are rost sa le fac antireclama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now