cupitza

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    315
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

50 Excellent

About cupitza

  • Rank
    *

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

386 profile views
  1. G122 e13*2007/46*1972*03
  2. Este si normal sa nu ai zvac sub 3000 rpm, e motor aspirat, ai nevoie de turatii pentru senzatii tari. Insa avantajul aspiratelor e ca ai raspuns instant, liniar (si fiabilitate in timp). Eu am G122 si sunt f multumit de el. Pentru ceva senzatii trebuie sa ai min 3000 rpm. Ideal ar fi G150, pentru ca ai crestere de putere pana pe la 6000, nu plafonare in jurul a 4000, dar si G122 te ajuta la accelerari. Depinde ce iti doresti, sport sau confort, dar nu poti spune ca cu G120 nu ai putut tine pasul cu coloana de masini. Eu juma de an am tot colindat tara in delegatii cu un Focus MK3 1,5 tdci. Ajunsesem sa ma obisnuiesc cu el si ma miram ca nu mai accelereaza Mazda la 2000 rpm. Sunt motoare cu totul diferite. Dieselul are cuplu maxim de la 1700 rpm, Mazda il are la 4000, e cu totul altceva.
  3. Ai condus cumva cu spatele?
  4. @Razvan511 Sunt convins ca nu mergi numai blana cu ea :):) Ce nu inteleg eu e de ce multi (nu numai tu) se duc la >6500 rpm, cand peste 4000-4500 rpm cuplul scade drastic, iar puterea nu te mai ajuta (in cazul G122). Nu zic ca eu merg doar la 2000 rpm, bag si eu 4-5000, dar nu plec in tromba de la semafor, ca nu sunt la curse si nici n-am unde sa ma duc, decat in celalalt semafor :))) Restul sunt mofturi "sa nu se zgarie stergatoarele, sa nu se zgarie geamurile, etc". Ia-ti nene masina in casa, pune-o in pat si dormi cu ea daca nu vrei sa se zgarie, sa se murdareasca. Chiar nu mi-a trecut prin cap sa te intreb de MPS. La X vroiam si eu, dar dura 3-4 luni comanda si pierdeam rabla, asa am luat ce e pe stoc (arhisuficient pt mine). Si da, nu doar motorul conteaza, ci experienta de condus pe total, ceea ce Mazda ofera din belsug, zic eu.
  5. Chiar asa?! Peste 4000 rpm e cam fara rost, In plus o sa ai o uzura prematura a motorului. Sa nu vi sa te plangi la noi ...:)) Cum zice 01ZFR, macar daca aveai o masina mai potenta, minim 200 CP la 6000 rpm, sau macar un G165, sa storci tot din el, dar asa nu vad rostul. In fine, e alegerea fiecaruia.
  6. In momentul de fata, conform configurator Mazda.ro, cutia automata este 2500 eur la benzina. Diferenta dintre G122 si G150 este de 1000 eur, doar pt 28 CP in plus, fara alte pachete de dotari. N-as da inca 1000 eur doar sa am 28 CP, in conditiile in care nu merg la 6000 rpm. Mai degraba as cheltuii banii pe style si sound. @BogdanC15 nu este proprietarul si nici nu ma intereseaza sa fie proprietarul. Eu spun ce se poate face pentru inca 28 CP si am demonstrat cu video in cauza. Parerea despre cazul de mai sus e a ta si o respect, dar da-mi voie sa mi-o sustin si pe a mea. Technic este foarte posibil, doar ca oficial nu se poate face asta la dorinta proprietarului.
  7. ECU nu e o piesa care sa fie pe stoc in mod curent, pentru ca nu se strica des ca sa fie o piesa indispensabila din depozit, asa ca au pus ce au gasit (nu in stocul din RO, ci cel din EU). Deci din pct meu de vedere este plauzibila treaba. Daca-mi aduc aminte bine, respectivul posesor a stat ceva saptamani cu ECU defect la masina. Apoi asta se intampla anul trecut pe vremea asta, cand deja se aduceau/comandau G150 (se stia de 150 din toamna 2019). Cel mai bine ne poate povesti cel patit, dar nu imi aduc aminte cine e. Voila!
  8. Si eu m-am speriat cand am vazut clipul, am crezut ca au uitat la revizie sa-mi puna capacul la loc, dar apoi am realizat ca nu era din nascare. :))
  9. Din cate am inteles (citind chiar si aici pe forum), exista mai multi producatori sau mai multe versiuni de ECU (a se vedea ECU ars al colegului nostru de la update de soft, acum vreun an...). De aici sunt si softuri putin diferite, in ceea ce priveste G122. Dar tot de aici, dar si de pe Youtube, stiu ca unul din colegii nostri (cred ca acelasi) a schimbat acest ECU (din motiv de Dorel) si, neavand un G122 pe stoc, au pus un ECU de G150. Cautati pe YT si vedeti review-ul. Cea mai simpla cale de a avea POWEEEEEEEEEEEERRRR! UNLIMITED POWEEEERRRRRR!!! este sa schimbi ECU cu unul de G150. La resoftarea ECU de G122, cred ca trebuie facut un soft specific fiecarei versiuni/producator de ECU. Corectati-ma daca gresesc. Diferenta de hardware e cea de ECU, cea de software tine de ECU... Acum sa discutam lucruri serioase. Cati dintre voi va duceti in 6000 rpm? Sau macar in 5000? Din ce curbe am vazut (tot) pe YT, pana in 5000 rpm te poti duce linistit si masina are forta. Peste 5000 rpm o simti ca se plafoneaza. Dar inca o data, cati folositi motorul la turatiile astea?! Mergeti la curse? Doar nu conduceti bemveuri... :)) Drum intins!
  10. Off topic ... Propun sa facem si un topic "gagici pe bancheta din spate - test de gabarit" ...
  11. Eu am G122 Plus MT fara niciun pachet, am luat-o asa pentru ca era in stoc. Daca dadeam comanda pierdeam Rabla. Daca ai buget, achizitioneaza si Style si Sound, daca nu, ce ofera Plus e arhisuficient. Luminile sunt LED pe ambele variante, mai putin luminile de zi, care in varianta fara Style sunt halogen (eu le-am schimbat cu LED, la sfatul lui Titan1um). Diferenta intre cu si fara Style mai e la faruri, care sunt adaptive, e o chestie misto, dar parca nu atat de necesara. In rest e cheste de design, arata mai bine cu faruri din pachetul Style, eu doar din cauza asta regret. Pachetul Sound iar e misto, daca esti audiofil, daca nu, sistemul audio standard suna foarte bine (standard am si ma multumeste. Despre problemele discutate aici, sa stii ca sunt inerente la o generatie noua, insa nu mi se par grave, fata de alte marci. Multi din cei de aici se plang nejustificat, dupa parerea mea, iar gravitatea acestora e amplificata exagerat. Eu recunosc ca am avut 2 probleme: franarea de urgenta, pentru care s-a facut update de soft si de atunci nu am mai avut probleme, si sistemul de climatizare, pentru care iar am facut upgrade de soft si merge foarte bine. Ca o paranteza, e bine sa-ti pui folie pe geamuri, reduce caldura provenita de la razele de soare si sistemul de climatizare merge mai bine. Cu vopseaua e ceva normal, japonezii folosesc un lac mai moale, care se zgarie usor. Toate japonezele sunt afectate de asta, degeaba ne plangem noi aici. Am avut Corolla anterior (buna masina) si cand mi-am luat-o de la ITP, cei de acolo mi-au spalat-o si pe capota au aparut o gramada de efecte de panza de paianje (ce de "de-uri"). Ca si sfat, la spalarea masinii, ori o faci singur, ori te duci cu samponul si prosopul de microfibre dupa tine, altfel pleci cu ea zgariata. Cu oglinzile e o buba generala la Mazda (sunt curios daca la celelalte japoneze e la fel), dar nu o consider grava. Oglinzile pliabile electric mi se par un moft, am trait ani cu oglinda normala si nu m-a deranjat. In orice padure mai sunt si uscaturi, nu totul e perfect. Sunt unii care au tras firul mai scurt si au avut probleme, dar repet, nu le consider grave. Or mai fi ceva de scris, dar nu monopolizez spatiul. In ansamblu este o masina misto, nu regret ca am luat-o pentru niciunul din defectele care au fost descrise de multi aici. Atat timp cat nu ma lasa in drum si ma duce de la A la B in conditii optime, n-am ce-i reprosa.
  12. Stiu despre ce este vorba, eram curios cum arata rupt, care sunt daunele. La mine nu au aparut probleme, inca .... Merci frumos, caut.
  13. Baieti (si fete), daca nu va suparati, puteti pune aici o poza cu chedere rupte, sa stiu cat de rau se fac? La mine totul e frumos, deocamdata, dar vreau sa ma pregatesc sufleteste pentru ce urmeaza. Oglinda am observat-o ca vibreaza o singura data, pe autostrada, dar nu mi s-a parut ceva deranjant.
  14. Mai baieti (nu stiu daca sunt si fete...), voi vreti masina perfecta. Nu iezista! :))) Am si eu 2-3 greieri, dar zau daca-i aud cand conduc, fara sa fiu atent la ei. Sunt mizilicuri astea, va bateti capul prea mult cu ele, o sa va imbolnaviti de nervi Savurati placerea de a conduce. (mama ce frumos accelereaza a mea cu MaxxMotion100, chiar daca e G122).
  15. Tarifele de manopera nu contin strict operatiunea de schimbare, norma include si timpul receptionerului, al magazionerului, cat ii ia mecanicului sa aduca piesele de la magazie, bla bla bla.... Deci tot acasa e mai bine de schimbat