Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 09/22/19 in all areas

  1. 16 likes
    Mini-vacanta de 1 Mai nu a fost tocmai mini, ci a insemnat un roadtrip de 9 zile si aproape 4000km pe frumoasele drumuri din Bavaria. Primul test a fost din nou cel al bagajelor! Mai plecasem anul trecut la Viena, insa pentru doar jumatate din perioada.. Cu ajutorul acelorasi 2 valize destinate cabinei de avion + pungi de impachetat cu vacuum (se videaza dupa impachetare cu ajutorul unui aspirator si ocupa astfel mult mai putin loc), portbagajul a fost suficient cat sa gazduiasca haine pentru toata perioada, un ghiozdan de laptop si o geanta cu echipament foto. E drept ca am avut si noroc de vreme buna, ceea ce ne-a permis sa impachetam mai mult haine subtiri.. Masina s-a comportat, asa cum era de asteptat, impecabil! Stiu ca o sa sune foarte ciudat ce urmeaza sa spun pentru clasa din care face parte, insa este extrem de versatila Este destul de comoda pentru a parcurge distante lungi; in prima zi am parcurs 1100 km (din care mare parte din ei in tara), am condus si cate 4-5 ore fara oprire. O oarecare contributie o au si multe dotari aparent neinsemnate dar care iti simplifica mult viata la bord, facandu-te sa te concentrezi doar asupra condusului, gen senzorii de ploaie, faza lunga automata, chiar si navigatia integrata. Stiu ca risc sa nasc polemici, am si eu prieteni care considera ca masinile din ziua de azi au devenit Playstation-uri pe roti si au alterat placerea de a conduce, pentru multe din ele probabil ca e adevarat, Miata ramane insa o masina realmente viscerala si toate "gadget-urile" astea nu fac decat sa te lase sa te bucuri de ce conteaza cu adevarat: condusul! La un mers normal, consuma exagerat de putin! Am resetat consumul dupa fiecare plin, toate valorile din afara tarii (unde am mers perfect legal) au fost sub 6l/100 (inclusiv cele din Germania, unde inca nu exista limita de viteza pe autostrada). Recordul l-am inregsitrat in Austria, unde e drept ca am prins foarte multe zone cu limitari de 80 si 100 si coborari masive dinspre Graz spre Salzburg. E (mai mult decat) suficient de capabila pentru standardele mele la un mers sprintat. Depasirile se intampla repede, iar pe autostrazile din Germania accelereaza rapid pana la 180 si decent pana la 200 si peste. In acelasi timp, e minunata experienta de crusing cu 90-100kmh, top-down, pe drumuri neaglomerate "de tara" (desigur, atunci cand si peisajele sunt pe masura si merita admirate). Sau urcarile prin munti, pe trasee propice pentru VTM Singurul minus notabil e antifonarea! Desi, asa cum descriam si mai sus, masina e capabila cam de orice fel de regim de mers, cel mai bine se simte pana in 100, hai cu indulgenta 120kmh. Peste viteza asta, cu softtop-ul coborat - curentul de aer resimtit in cabina, cu softtop-ul pus - zgomotul de rulare, incep sa devina deranjante.. Nu o trec la rubrica de minusuri, ci mai mult ca fun-fact: senzorii de presiune ai anvelopelor au propria lor logica. La fel ca si anul trecut, s-a aprins din nou martorul la intrarea pe Valea Oltului (cam pe aceasi portiune de drum ca si data trecuta); verificat presiunea, 2.0 in toate rotile.. A repetat din nou figura prin Austria, de data asta nu l-a mai crezut nimeni (am verificat ulterior presiunea si din nou era ok pe toate rotile) La final, las marturie diverse poze de pe drum; mai multe pe contul meu de Instagram, cu tag-ul #miataroadtrip
  2. 8 likes
    Cu ocazia Marelui Premiu de Formula 1 al Belgiei, am pus la cale #miataroadtrip3, adica un circuit de 10 zile si 6000km prin Europa. Destinatia principala a fost Bruxelles-ul, dar am petrecut o noapte pe drum in Alpii austrieci, in apropiere de Salzburg, am urcat a doua zi la Eagle's Nest (celebra resedinta de vacanta a lui Hitler din munti pe care am ratat-o la mustata anul trecut, in concediul din Bavaria), si o alta in Luxemburg, vizitand a doua zi orasul. Drumul de dus n-a fost lipsit de peripetii, fiind la un pas sa ramanem fara benzina in Germania, in apropiere de granita cu Luxemburg. Cum socoteala de acasa nu se potriveste niciodata cu cea din targ, ora 10 de esttimata pentru ajungerea la destinatie in Luxemburg a fost data peste cap de traficul de duminica si sfarsit de August (si deci concedii), dar si de nenumaratele lucrari de pe autobahn-ul Germaniei. Asta, plus inexistenta unei benzinarie pe autostrada pe o distanta de mai bine de 200km, ne-a facut sa iesim din autostrada la o ora trecuta bine de miezul noptii, in cautarea unei benzinarii deschise. Am gasit-o intr-un final, cand masina mai arata range 4km In Bruxelles am petrecut efectiv o singura zi, explorand zilnic alte desinatii adiacente: Gent, Rotterdam, Anvers. Highlight-ul excursiei a fost insa fara indoiala regiunea Champagne, din Franta, unde am petrecut si o noapte. Cele 6 "drumuri ale sampaniei", croite intre Reims si Epernay, au fost parca create pentru a fi explorate intr-o Miata! Din pacate, nu am reusit sa suprind in poze frumusetea locurilor, oricat m-am straduit. Va trebui deci sa ma credeti pe cuvant: daca aveti de planificat o vacanta cu Miata si nu stiti unde, luat in considerare destinatia asta! Singurul regret la final a fost ca n-am petrecut o noapte in plus in zona.. Despre cursa de F1 nu va povestesc, cei ce sunteti pasionati presupun ca ati urmarit-o. Eu sunt fan Ferrari si totodata il simpattizez pe Leclerc, deci va puteti imagina ce bucurie ca am asistat pe viu la prima victorie a echipei favorite in sezonul curent, si mai ales la prima victorie a pilotului favorit din cariera. Pacat insa de tragedicul accident a lui "Tonio" O experienta deosebita pe drum a fost faptul ca m-am intersectat cu multe Miate si absolut toti au salutat, zambit, etc. Pe drumul dintre Luxemburg si Bruxelles am mers ~100km pe autostrada din Ardeni in compania unui NA galben impecabil, care m-a intampinat cu popping headlights In rest, despre masina, initamplate in ultiima perioada: - cu ocazia acestui concediu am depasit pragul de 35k km - am fost nevoit sa inlocuiesc cauciucurile din fabrica - Bridgestone Potenza S001; cautand un raport calitate/pret cat mai corect, am optat pentru Goodyear Eagle F1 Asymetric 3; din pacate, sunt foarte dezamagit de prestanta lor, rup aderenta infinit mai usor decat Bridgestone-urile de fabrica, atat pe tractiune cat si pe franare - maine dimineata sunt programat pentru inlocuire cutie de viteze; nu e nimic grav, un suierat dezvoltat pe deccelerare si schimbare de treapta, however, sunt extrem de dezamagit de felul in care au decurs discutiile cu service-ul si mai apoi cu Mazda Romania
  3. 7 likes
    M-am despartit cu greu de fosta M6 , dar tristetea a fost de scurta durata........! A sosit frumusetea de CX5 in varianta de echipare Takumi Plus !
  4. 7 likes
    Plimbarea Mazda MX5 pe Drumul Vinului photo: @ALXege
  5. 6 likes
    In mod normal pretul de vinzare al unei masini nu ar trebui sa urce cind faci revizia, cind ii schimbi pneurile de vara cu cele de iarna sau invers, cind ii pui carburant, sau dupa ce o scoti de la spalatorie. Ar putea sa urce daca ii faci o reparatie a unui defect care a determinat scaderea pretului de vinzare la un moment dat (sau pe cel initial).
  6. 6 likes
    Dupa 2 MX5 turbo am lucrat si la instalarea primului supercharger Jackson Racing M45 din RO. Montajul a durat o zi. Am intampinat cateva dileme la montaj, deoarece kitul nu a fost chiar bolt on, fiind de NA, dar am trecut cu brio peste toate. Seara proprietarul a plecat cu masina functionand si in boost ) Electronica a fost Power Card cu JR Boost Timing Retard, dar ulterior a trecut la ME221, net superior si foarte customizabil. Mai sunt de setat mici lucruri si de terminat maparea. Parere personala: este ceva mai complicat ca montajul unei turbine.
  7. 6 likes
    Mi se pare haios cum unii reactioneaza la parerile negative/nemultumirile despre masina ca si cum ar fi ei proprietarii marcii sau li s-a adus un injuriu vreunui membru al familiei. (sau...au vreun comision Iar replicile de genul "ia-ti bicicleta" sau "nu stie sa conduca" s.a.m.d. mi se par puerile. Involuntar fac analogie cu un incident vazut acum cateva saptamani. Un Mercedes nou a luat foc pur si simplu intr-o parcare din cauza unui scurt la partea electrica. S-a facut scrum. Imi si imaginam cum forumistii il contracarau pe proprietar: " nu ai stiut sa scoti cheia din contact corespunzator", " la 50.000€ , doar nu ai asteptari...e normal sa arda", "de ce nu ti-ai luat tricicleta, ba!", " pff, esti prea pretentios!" etc. ) Ideea este ca oricat ar spune oricine, nu cred ca vreo marca creeaza masini cu gandul ca: soferul inainte sa bage in treapta 1 (de ex.) trebuie sa apese de 2 ori ambreiajul sau sa stea sa calculeze X+Y*cos... Altfel cum unii scriu in echipare si scrumiera, asa ar scrie si astia "2 pedale inainte de treapta 1" ca doar e un feature,nu? . Ii apreciez pe cei care stiu cum functioneaza lucrurile, insa ca sofer (nu pilot sau mecanic) platesc 1 leu,2 lei sau 1 miliard (!) pentru functionalitate optima si nu pt lectii de dans ( stang-stang, dreapta si fata: voilá! asta-i treapta 1). Iar "sa-ti murdaresti unghiile" functiona in '80 sau functioneaza acum la vreun hârb. Departe de mine gandul sa ajung sa umblu pe la masina in primii...8 ani.(high hopes?). Sper sa nu fi deranjat pe cineva, insa nu-s genul "ce am eu e cel mai tare/bun". Cand e bun, zic. Cand nu, iar zic.
  8. 6 likes
    Am mers ieri cu ambele, CX-5 2017 2.2 175 automat Revo Top si X3 2016 2.0d automat, cu pachet M, amortizoare adaptive si inca cateva optionale. Observatiile de mai jos sunt confirmate si de jumatatea mai buna a mea, copilot si ocupant ocazional al locului din stanga. Din punct de vedere dinamic: 1. Surpriza majora: motorul 2.2 175 pe CX-5 raspunde mai repede, urca mai frumos in ture si pare mai rafinat decat 2.0d pe X3, desi pe hartie 2.0d e mai rapid. E o diferenta de greutate in defavoarea X3ului, dar diferenta pare mai mare de atat, la Mazda simti ca trage mai bine si pleaca mai repede de pe loc La X3 e mai mult galagie decat viteza. 2. Supriza nr.2: transmisia Mazda mi-a placut mai mult, te tine mai conectat cu motorul, pe cand dincolo degeaba ai padele si mod sport ca nu te simti "engaged". Mare diferenta fata de cutia automata pusa initial pe CX-5. Asta noua(sau setarile noi) face treaba foarte buna impreuna cu motorul si mai ales la plecarea in forta de pe loc are un lag decent, spre deosebire de BMW care se urnea dubios de greu... am numarat 2 secunde de cand apas acceleratia la fund si pana cand masina se infige, de pe loc. La CX-5 e maxim 1 sec. 3. Ambele masini aveau jenti de 19", dar BMW avea talonul mult mai mic si erau runflat. Pe de alta parte, CX-5 avea 3.3bar in anvelope - am constatat abia dupa test ca nu i-au scazut presiunea dupa transport Am verificat pentru ca eram putin mirati ca noul CX-5 nu pare mai confortabil decat cel vechi (e adevarat eu am 17"). Comparatia cu X3 nu prea are sens pentru ca suspensia BMW este din alta liga. Gratie amortizoarelor adaptive X3 poate fi confortabil pe modul Confort si rigid pe Sport. Diferenta intre moduri nu e ceva spectaculos dar se simte si merita, mai ales ca indiferent de pozitia selectorului, amortizoarele variabile se intaresc automat la frane, acceleratii si curbe. Masina se inclina extrem de putin, ceea ce te imbie la alergat si o face mai tolerabila si pentru pasageri. CX-5ul se inclina mai mult in orice situatie, ceva mai putin decat vechiul model pe 17", dar trebuie sa mai fac un drivetest cu presiune normala in roti, pentru o concluzie. 4. Directia e mai "grea" la BMW, in sensul bun. Totusi CX-5 s-a mai imbunatatit la capitolul asta fata de prima generatie. Unde s-a imbunatatit si mai mult directia este la viteza de raspuns si feedback. Din punctul asta de vedere as spune ca e mai buna decat la X3, pentru ca masina are o promptitudine si lejeritate deosebita in a executa schimbarile de directie. X3 se simte diferit, initial ai o senzatie de masivitate, usor deconectat, insa tinuta de drum si xdrive-ul il propulseaza cu usurinta in orice directie indrepti volanul, oricat de tare. Mi-a lipsit Servotronic-ul variabil de pe X1, merita optiunea. 5. Una peste alta, trenul de rulare si xdrive-ul cu bias pe spate fac X3 un monstrulet capabil. Cu CX-5 nu am putut sa merg atat de tare, fiind mai neplacut pentru pasagerii sensibili din cauza ruliului mai mare. Totusi GVCul se simte si il ajuta putin sa fie mai intuitiv, mai dornic de viraje si mai neutru. X3 poate sustine viteze mai mari in curba, dar mai important decat asta e faptul ca o face cu lejeritate si avand suport lateral bun pasagerii nu se vor plimba la fel de mult ca in Mazda. Din punct de vedere confort: 1. mai mult spatiu in fata la cx-5, dar X3 e mai spatios in spate si in portbagaj, masina fiind de altfel mai lata&lunga si in exterior, cu ampatament sensibil mai mare - personal nu ma avantajeaza. Lipseste un rulou inteligent in portbagaj si un sistem gen karakuri pentru scaune. Hayonul electric e mai rapid la BMW si cred ca piuitul de la Mazda e inutil/enervant. 2. pozitie mai confortabila la volan la cx-5 (gen fotoliu), la X3 stai mai aproape de podea si nu e asa confortabil pentru picioare. Locul de odihna al piciorului stang e perfect la mazda. Vizibilitatea e putin mai buna la X3 in lateral si spate, camera de marsarier fiind mult mai buna la BMW. In fata CX-5 are vizibilitate mai buna si unghiul mort creat de stalpul A e mult imbunatatit fata de vechea generatie, spre deosebire de X3 unde e iarasi masiv. X3 avea o camera in fata cu ajutorul careia puteai vedea si ce vine din lateral, dar nu mi s-a parut asa utila, mai ales ca nu se activa automat. Unul din avantajele unui SUV e ca vezi peste majoritatea masinilor in astfel de situatii. Am incercat mai multe pozitii de condus in X3 dar mereu imi era obturat a vizibilitatea panoului de instrumente de volan. Headup display-ul pe parbriz de la Mazda e foarte tare, mai ales ca vezi si avertizarile de unghi mort. Stii mereu daca ai in dreapta/stanga pe cineva, fara sa iti iei ochii de la drum. 3. cotiera centrala e mai bine pozitionata si dimensionata la x3, plus ca iti mai poti sprijini bratele in imensii suporti laterali ai scaunelor sport. Poate nu am avut eu pozitia ideala de condus la testul cu CX-5, dar cotiera centrala mi se pare prea in spate si prea inalta, mai neergonomica fata de generatia anterioara. Si cotiera din spate mi se pare ca nu se lasa suficient si pentru cei mici de statura nu va fi foarte confortabila. 4. volanul BMW M sport e cam gros pentru niste maini de doamna, pe cand la cx-5 e numai bun, o imbunatatire clara fata de precedentul 5. scaunele fata mai confortabile la CX-5, atat fata de generatia actuala, cat si fata de scaunele sport BMW cu reglaje manuale si fara suport lombar reglabil. Doar suportul lateral e mult mai bun la X3, pentru ca Mazda desi are niste suporti masivi sunt amplasati mult prea departe de corp.. Inteleg ca asa acomodeaza si persoanele 100+, dar mai simplu faceau 2 specificatii, asa cum au si la alte componente, sa le dea la americani loc pentru sunci si pentru restul sa fie un suport lateral utilizabil. Revin, ceea ce era deranjant la X3 nu era neaparat ca scaunele sunt mai tari ci faptul ca suportul lombar standard era slab si partea superioara a spatelui nu era sustinuta iar tetiera statea foarte departe de cap. Suportul lombar de la CX5 e mai bun decat la vechiul, desi tot nu mi se pare suficient de reglabil. Macar mai poate fi ajustat - am desfacut scaunul si am verificat sistemul, e acelasi mecanism pe care l-am hackuit la actualul P.S. Scaunul pasagerului in CX-5 nu are aceleasi reglaje ca la sofer, mai exact nu se poate ajusta inclinatia sezutului si suportul lombar. Dar setarile standard sunt foarte ok si ai totusi reglaj pe inaltime. 6. In spate nu am mers, dar desi e mai mult spatiu in X3 mi se pare mai confortabila bancheta la CX5 pentru ca, din nou, sezutul e mai ridicat fata de podea si stai cu picioarele ceva mai relaxat, bancheta avand sustinere mai buna la coapse. Locurile laterale sunt mai profilate la CX-5, cu suport lateral bun si lombar la fel. Am testat ambele pozitii de inclinare la Mazda si mi se par ok amandoua. La BMW nu e nimic reglabil dar spatarul e mai inclinat decat in pozitia maxima la Mazda, ceea ce nu mi-a displacut, nu stiu la drum lung.. 7. zgomot interior mai mic in CX5 si access mai usor in masina - X3 are podeaua prea inalta si partea de jos a usii nu acopera tot pragul deci te vei murdari des. La capitolul dotari si optiuni n-am ce zice, X3-ul e un model vechi pe care nici nu gasesti prea multe optionale interesante. M-am uitat pe toata lista lor si sunt foarte putine chestii care lipsesc la Revo Top (camera panoramica, amortizoare adaptive, directie variabila). Nu mai spun ca nu gasesti un X3 cu tot ce ai pe Revo Top pentru ca ar trebui sa iei aproape toata lista de optionale si nu face nimeni asta. Apropo, am testat si cateva din sistemele noi de pe CX-5 si sunt foarte bine implementate, spre deosebire de X3 unde avertizarea la unghi mort e mai prost implementata. Asistenta la schimbarea benzii intervine lin si prompt iar pilotul automat adaptiv e foarte eficient. Functioneaza ok si in oras, exceptand faptul ca lasa distanta prea mare fata de masina din fata. La BMW citeam ca in unele tari nu te lasa sa-l folosesti in afara autostrazilor, cica s-ar folosi de GPS si navigatie pentru a detecta unde te afli Una peste alta, CX-5 e mai contemporan si mai bine dotat, mai ales pe partea de siguranta activa. In concluzie, CX-5 2017 > X3 2017 si daca nu ma voi impaca cu suportul lateral slab, ruliul si alte mici chestii deranjante (sistemul multimedia invechit, porturile usb slabe din fata, cotiera meschina) o sa astept noul X3.. cu riscul de a nu vedea mari imbunatatiri.
  9. 5 likes
    Salut. Denumirea intreaga a noului membru al familiei e: CX-30 L SKYACTIV-G 2.0 M Hybrid 6AG AL-SELECTION A18 BOS DES-P ACT-P LEDS 41W / Onyxschwarz. Asa. Am decis sa schimbam masina (mazda 3 2017) cu noul Cx-30. Am fost la reprezentanta, mi s-a evaluat vechea masina si am negociat noua. As avea multe de scris despre trecerea de la vechi la nou dar am acoperit mare parte in jurnalul de bord al vechii masini https://forum.clubmazda.ro/topic/24737-mazda3-s-skyactiv-g-120-6gs-al-exclusive-act-nav/ Asadar CX-30 AT FWD full options = 30.490 eur. Problema este ca a venit cu jante de 18 pe vara, pana acum nu am gasit nicaieri jante de tabla pe 16 pentru iarna asa ca ori voi lua cauciucuri de 18 iarna, ori jante aluminiu (16) + cauciucuri care ajung la 1.000 eur. Am timp pana la prima ninsoare sa ma hotarasc. Momentan am facut 55 km cu masina si singura problema a fost ca nu se intelege cu dash-cam'ul conectat in portul OBD. Are un tăcăit continuu ca si cand incearca sa cupleze ceva si nu poate. O sa trec la alimentare prin usb La drum acum !
  10. 5 likes
  11. 5 likes
    Salutare, Da, eu tocmai ce am ridicat ieri M3 cu SkyactivX. Pana acum am apucat sa fac doar 70 de Km, iar impresiile sunt urmatoare: - Motorul e belea. Trage fantastic de bine, chiar mai bine decat ce am acum (2.0 TDI, 143CP @5000, 320nm @3000). Este silentios, la zgomot nu am simtit nicio diferenta fata de G122. La fel cum se spunea si in review-uri, e fasnet in treptele 1-3, in 4-6 se simte motorul clasic aspirat. Insa, fiind inca in rodaj nu am incercat sa-l forjez, asa ca impresiile astea probabil se vor schimba ceva mai tarziu. - Consum: - ora de varf (9 dim) in Bucuresti, 8Km parcursi in 40min: consum 11.5% (eu zic ca e bine avand in vedere timpul in care am facut 8Km, si ca vin de pe cutie automata, deci cu siguranta nu folosesc cutia manuala la eficienta ei maxima, asta va veni in timp) - aseara, pe la ora 21, m-am plimbat putin prin Bucuresti, apoi am iesit pe centura, plimbat putin pe centura, intrat inapoi in Bucuresti. Total: 40Km, cam jumatate in oras, jumatate pe centura+splai, viteza maxima 150Km/h insa doar o singura data, ca doar atat am apucat sa prind si eu mai mult: consum 5.6% - Zgomot: este destul de bine antifonata, chiar si la 150Km/h (insa aici nu cred ca e ceva de adaugat, caroseria fiind aproape identica cu cea de la G122). Mi-au placut foarte mult farurile adaptive, pentru mine cred ca e o investitie chiar meritata. Desi prin reiew-uri ziceau ca nu iti dai seama cum se joaca luminile, eu am incercat sa ma uit, si daca esti atent, chiar vezi cum se aprind/sting diverse bucati de pe drum. Iarasi, imi place ca desi nu are proiectoare de ceata, ilumineaza foarte bine lateralele. In nici o masina nu am vazut lumina atat de buna, pana acum. Cam atat pana acum, in weekend o sa fac un drum inspre Giurgiu, si acolo sper sa fac niste teste de consum instant la viteze fixe (100,110,120, etc)
  12. 5 likes
    Daca dai 20-25-30k euro pe o masina, in mod normal nu te zgarcesti la 50 de euro la o revizie, ca apoi sa plangi pe forumuri ca ti-au refuzat garantia sau ca ai probleme cu masina. Majoritatea prefera in garantie sa mearga la reprezentanta si stea linsititi ca in caz de probleme li se poate imputa ca nu au respectat intretinerea. Nu cred ca e snobism asta. In plus, reprezentantele serioase iti fac o revizie cum trebuie, nu schimba doar uleiul, au acces la update-uri de soft si TSBuri la care alte service-uri nu au...deci motive in plus ca mai ales in primii ani sa treci pe la reprezentanta. Dupa garantie, se poate gasi un service serios Mazda la Ghimpati, de exemplu, unde poti sa ii faci revizii cum trebuie fara sa iei ulei din surse necunoscute si piese "originale" la super-oferta de pe net...ca sa nu beneficiezi de nicio garantie ca deh, vanzatorul consumabilelor se jura ca ele sunt conforme, si service-ul se jura ca ei au facut totul ca la carte...deci daca s-a stricat ceva, nu e nimeni de vina decat proprietarul care s-a bucurat la 300 de lei cand nu era cazul.
  13. 5 likes
    380Nm se produc la apasare maxima a acceleratiei, nicidecum pe pilot automat intr-a 6-a la 70kmph. In stilul asta de mers din cei 380 ai folosit maxim probabil vreo 80Nm si vreo 30-40cp si asta doar in accelerarile pina la acele viteze, dupa aia ca sa mentii 70kmph ti-au ajuns probabil vreo 20cp. Capacitatea unui motor de a produce cuplu si puteri mari inseamna de fapt capacitatea lui de a combina mai mult aer si carburant decit unul care face mai putina putere. Tu ai facut contrariul Capacitatea cilindrica poate fi o masura a potentialului motorului, dar cam atit. In rest se poate spune ca un motor care poate face maxim 150cp va merge mai relaxat dpdv termic decit unul care poate face maxim 100cp atunci cind ambele fac 60cp. Atunci cind ambele fac 30cp diferenta de relaxare si lejeritate intre ele e neglijabila, si poate sa se incline intr-o parte sau alta in functie de designul celor doua motoare in discutie, ventilare, regimul in acea situatie, etc. Cu alte cuvinte la ce ai facut tu era suficient un motor de 0.8l. Meritul nu este al celor 2.2l, al celor 150cp si 380Nm cit poate maxim acest motor. E un motor foarte fain si capabil, e adevarat, dar nu-l poti lauda ca a facut fata cu brio unor situatii in care a fost pus sa produca 20cp ore in sir intr-un regim care nu e nici macar sanatos in vreun fel.
  14. 4 likes
    3 zile de stat 'in strada' vs gata bibilit. In continuare nu m-as vedea à la longue impacat cu Recaro-urile, prea ma preseaza pe aripioare, si nu-s tocmai lat. Altfel, pielea intoarsa de pe centru tine foarte bine, si se aluneca deloc pe viraje. Nu m-as fi asteptat sa mi se para ataat de importat reglajul pe adancime al volanului, si totusi mi-am gasit o pozitie mult mai buna decat la a noastra, unde cu el reglat la maxim spre mine o simt mult mai bine. Jucaria e oricum un magnet de priviri, dar Racing Orange-ul e, pentru mine, la limita superioara a gradului de utilizare zilnica. Mi-e de ajuns ca asta gri e usor de recunoscut in cele 5 (?) din tot orasul, dar cu portocala nici macar nu mai e nevoie sa-l blochez pe google cu localizarea, ca tot ma stie tot orasul pe unde umblu . Stiu, #firstworldproblems, dar ar fi cu atat mai putin utilizabila ca masina cu care sa mai vizitezi cate un client. Altfel, pe un Bucuresti-Krapets-Pitesti, alde 1k km, singurul impediment e crema de soare in strat prea mic. Ea e in apele ei atat la 100 cat si la 180, desi parul meu e de alta parere. Senzatia majora e totusi pe DN-uri, acolo unde a merge serpuit cu un 50km/h e chiar linistitor, pentru ca: p.s.: faptul ca toti care merg cu ea incep subit sa o dea in calcule si sa se uite dupa una pe cate un site, 'ca sa stie piata', spune multe.
  15. 4 likes
    3050 mile si toamna. Sent from my iPhone using Tapatalk
  16. 4 likes
    Dezactivarea cilindrilor se intimpla la sarcini mici. Presupunind ca nu dorim sa neglijam chiar totul, gen sarcinile de la care incep sa se sferme cuzinetii, sau de la care pelicula de ulei la presiunile dezvoltate in sistem la acele turatii si sarcini poate fi penetrata in cazul unui dezechilibru de forte, tremuratul este exclusiv de la mersul motorului. Si motorul in 4 cilindri merge relativ patrat, dar nu e patrat la modul absolut. Si nici macar motoarele in 2 cilindri in linie nu reusesc sa se sfarme, doar ca au anumite limitari, la fel cum au si cele in 3 cilindri fata de cele in 4, cum au cele in 4 fata de cele in 6, sau 8. Un motor in 8 cilindri nu se va uza cind va merge in 4, la fel cum unul in 4 nu se va uza cind va merge in 2. Revenind la motoare in 4 cilindri, mai conteaza si care cilindri ii dezactivezi. E una sa dezactivezi 1 si 4 si sa ramii in 2+3, si alta e sa dezactivezi 2 si 4. Pai daca lasi motorul in cilindrul 1 si 3 sa vezi acolo tremurici, pentru ca nu mai sint la 180 de grade distanta sa se anuleze/ajute reciproc cilindrii aia. Ar mai trebui luat in considerare faptul ca uleiurile noi au anumite caracteristici: sint mai subtiri, vezi destul de des 0w20, 0w16 si chiar 0w10; compozitia lor le face inferioare dpdv. al lubrefierii, la modul absolut, fata de uleiurile cu norme mai relaxate folosite in trecut, pentru ca arderea uleiului sa nu produca noxe in mod excesiv sau in cazul dieselurilor cu filtre de particule sa nu produca funingine; motoarele moderne au sisteme de racire si ungere comparabile ca performante si eficienta cu cele de acum 20+ ani, insa dezvolta puteri mai mari, au tolerante mult mai mici, lucruri care le fac eficiente. Asta inseamna caldura mai mare, si mai departe asta inseamna ca uleiurile pot sa arda mai mult decit ardeau in trecut; traficul din zilele noastre este mult mai dur cu uleiul de motor. La asta se aduna si diverse particularitati ale motoarelor, gen injectia directa care da spray de carburant direct in cilindru unde uleiul este deja la sau peste punctul de evaporare. Si carburantul este solvent (pentru ulei sau alte chestii produse din petrol). iStop si alte sisteme de start/stop functioneaza cind motorul a ajuns la o anumita temperatura. Ideea este sa se ia putin din stresul mecanic de pe echipamentele de pornire, pentru ca una e sa invirti un motor cu uleiul de 0C in el si alta e sa-l invirti cind uleiul are 50C. Deci din start, daca s-ar pastra sistemele clasice de pornire ele s-ar uza mult mai putin invirtind un motor cald decit la prima pornire dupa o pauza lunga. Apoi, sistemele start/stop repornesc un motor in care uleiul nu numai ca este cald, dar e imprastiat peste tot, nu e scurs in baie ca la prima pornire dupa o pauza lunga. Ma rog, uleiul e ulei, el lasa pelicula si dupa 2 saptamini, dar nu e la fel ca atunci cind uleiul e cald si e mai mult. Astea fiind spuse, sa nu uitam ca sistemele de (re)pornire au fost imbunatatite, si de multe ori ajutate (vezi detectia cilindrului ramas la inceputul ciclul de compresie in care se da spray de carburant + scinteie pentru a da un sut motorului inainte de a-l invirti electromotorul). Asadar nu privi totul cu superficialitate, lucrurile pot sta putin diferit de cum crezi.
  17. 4 likes
    Salutare tuturor! De azi sunt oficial posesorul masinii din titlu. Cautarea (sau mai bine zis documentarea) a inceput acum 2 ani, cand a devenit din ce in ce mai evident pentru noi ca avem nevoie de o masina mai spatioasa, mai ales in portbagaj. Am stabilit cateva criterii esentiale fara de care o masina nu s-ar fi 'calificat' pentru lista scurta: benzina, cutie automata, motor minim 2.0 (daca e si NA are puncte bonus ), scaune ventilate, dupa care m-am apucat de documentare (de la specificatii, review-uri etc pana la reteaua de service-uri din Romania). Am exclus din start masinile producatorilor francezi, asa ca lista anul trecut arata cam asa: - Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost (240 CP) - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo (260 CP) - Kia Optima SW GT 2.0 T-GDI (245 CP) - Skoda Superb 2.0 TSI (220 CP) - Mazda6 Combi 2.5 NA (194 CP) Anul acesta am eliminat rand pe rand din lista ford mondeo, opel insignia si kia optima, urmand a face drive test cu cele 2 masini ramase. Preturile de lista la sfarsitul lunii august erau: - Mazda6 Combi G194 AT Revolution Top: 34.380 euro (am luat in considerare cea mai scumpa culoare in caz ca sotia ar fi vrut neaparat sa fie rosie) - Skoda Superb Style 2.0 TSI DSG 190 CP: 39.780 euro (pretul include dotarile optionale similare echiparii rev top de pe Mazda6). Pe la mijlocul lui iulie, am intrat in reprezentanta Asko Mazda de la AFI Tech Park mai mult cu gandul de a vedea estimativ ce pret as putea obtine, in cat timp ar fi livrata masina etc. Surpriza placuta a venit in momentul in care consilierul de vanzari mi-a propus sa facem si un drive test pe loc (Mazda6 sedan g194 AT echiparea Takumi Plus). Desi testul nu a durat decat 20 de minute, deja eram hotarat: nu mai avea rost sa ma duc si la Skoda pentru drive test; in plus, daca pana atunci aveam o indoiala legata de trapa, dupa test stiam clar ca nu imi doresc trapa mai ales din cauza faptului ca ia cativa centimetrii din spatiul de la cap. Cu temele facute, nu imi mai ramanea decat sa astept vreo 7-8 luni (cel putin asta era planul, sa fie livrata in februarie-martie 2020). Dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, vineri 13 septembrie, intorcandu-ma din Pipera, am zis sa intru si la Arian ca sa vad ce oferte au. I-am spus consilierului de vanzari ce vreau si s-a apucat sa caute in stocul Mazda Austria pentru ca nu aveau pe stoc in Romania nici o Mazda 6 combi. A gasit una singura cu livrare in 2-3 saptamani, doar ca...era rosie. Am zis asta e...macar se potriveste cu ce isi dorea sotia. Mi-a facut o oferta pe care nu am putut sa o refuz, am platit avans 5000 de lei si a ramas ca ne auzim in cateva saptamani. 3 saptamani mai tarziu plecam cu masina acasa. Mai jos sunt cateva poze de la predarea masinii (scuze pentru calitatea imaginilor, dar telefonul nu e asa de performant). Urmeaza sa instalez si camera video viofo a129 gps duo; nu am vrut sa o instalez singur pentru ca nu vreau sa stric in vreun fel airbag-urile cand trag cablul din spate in fata, asa ca daca are cineva o recomandare unde as putea sa fac operatiunea asta v-as fi foarte recunoscator. Seara frumoasa si drumuri usoare!
  18. 4 likes
    Ca sa mai scriem si lucruri bune, a mea e base, fabricatie 14 Dec 2018 si pana acum(predata in 2 mai, 7000 km) am avut prin iunie eroare la senzorul de lumina, ca masura am luat un parasolar pe care il pun pe dinafara pe parbriz, de atunci nimic din fericire. Daca nu apar erorile enumerate mai sus de voi, nu ma duc la dealer, le voi cere socoteala la primul schimb de ulei prin aprilie, anul viitor. Din pacate serviciul postvanzare nu exista la dealeri in tara asta, importatorul trebuie sa informeze(mail, scrisoare, my mazda etc.) fiecare client in parte, nicidecum clientii sa sune ingrijorati ca nu cumva in concediu sa se opreasca motorul la o depasire sau sa se desprinda roata la smulgerea piulitelor care si-au facut jocul, doar au avut timp de 6-7 luni.... Am primit un pont de la cineva, care mi-a explicat clar, ca importatorul se poate reclama la Mazda Austria, unde apartine si RO, deci daca se intampla sa am neplaceri cauzate de aceste probleme pentru care este recall din Iulie deja, sigurat nu ma va doare sa descriu printr-un mail detailat catre Austria atitudinea si modul de rezolvare/comunicare din partea dealerului local.... Masina imi place in continuare, iar solutiile tehnice la problemele semnalate sigur exista deja la Mazda, doar service-urile trebuie sa le rezolve urmarind cu rigurozitate pasii descrisi prin buletinele oficiale. Daca ma gandesc la erori: -senzor lumina >>se schimba un modul, cat de greu poate fi? -AC automat>> faza cu rece-cald, e clar ca gestiunea are algoritmul perfectibil - scartait panou butoane AC>> trebuie demontat blocul ala si vazut unde se forteaza, pus banda biadeziva etc..treaba dealerului...eu personal m-am descurcat intotdeauna la masinile mele cu de astea, deci pot sa o rezolv personal, dar si dealerul are manualul service, deci stie sa demonteze la una(drive test car) , apoi studiaza un pic....evident nu le sta capul acolo. -airbag>> se schimba modulul ala de afisaj de langa suportul de ochelari -piulite roata >> aici a gresit furnizorul butucului de roata, care nu a presat suruburile de la roata pana la capat, apoi in fabrica strangeau la cuplul corect piulitele, doar ca in exploatare suruburile anterior amintite incepeau sa intre in butuc pe locul lor, aparand jocul si zgomotul... Mesajele multiple care dispar dupa repornire clar sugereaza anomalii de ordin software, nu mecanice reale. E nasol ca service-urile nu se mobilizeaza(desemnarea unei persoane care sa se ocupe de telefon-masuri-rezolvare) sa le rezolve pe rand, mai ales ca din headquarter s-au publicat masurile... Nu sunt de acord cu 'M3 este cea mai nasoala masina pe piata la ora actuala etc. ' o gramada de alte marci sufera de bolile tipice lansarii etc.. Aici service-ul ar avea rolul cel mai important, deoarece rezolvandu-le elegant si cu profesionalism nu s-ar ajunge aici.
  19. 4 likes
    Gata, mi-am ridicat si eu masina azi. Sunt fericitul posesor (cred ca printre primii) al motorului SkyactivX. Avand in vedere ca acum am un TDI de 2 litri, cu cuplul de 320 la 3000 rotatii si 143CP, acest motor chiar ma surprinde. E incredibil cum trage. Pentru un motor aspirat, e ceva fantastic. Pot spune ca e diferenta mare fata de SkyactivG. In ceea ce priveste suprafetele piano, se pare ca sunt fantastic de sensibile. Deja am o zgarietura minora, pe stalpii ambelor usi dreapta, la exterior :| (sper sa se duca la un polish pentru plastic).
  20. 4 likes
    Am sa risc sa arunc un "pe", fara suparare
  21. 4 likes
    Salut, Departe de mine intentia sa imi bat joc de masina si motor. Eram singur si mi-am dorit sa stiu la ce folosesc cei 380 Nm de cuplu si "displacement"-ul mare. Am aflat! Masina poate scote un consum superb, in niste conditii bine definite. Nu incurajez pe nimeni sa ma umeze. Este doar o mandrie pentru cei care dispun de aceasta tehnologie sa stie ca, la nevoie, pot scoate un consum bun. Eu am fost sandbox-ul celor care au acesta curiozitate dar nu au vrut sa testeze pe masina lor. Sunt ferm convins ca daca voi conduce sub-turat acest motor il voi strica prematur. Iar in afara testului de mai sus, nu voi mai face altul (decat daca ajunge motorina 50 -100 ron/l - fingers .. not crossed) In rest, sa ne bucuram de condus pentru ca Mazdele sunt in primul rand masini emotionale! Weekend fain!
  22. 4 likes
  23. 3 likes
    Pt oricine ajunge pe aici si se confrunta cu probleme de telecomanda greu de depistat sau rezolvat: indicat e sa fie inlocuita cheia briceag (partial sau complet) cu asa ceva : https://www.aliexpress.com/item/32835087885.html . Se programeaza f usor, iar cheia si chipul se pot fie muta cu totul de pe cheia veche pe cea noua prin inlocuirea partii de sus, fie se pot scoate fiecare de pe vechea telecomanda si pune pe cea noua. E nevoie de putin efort in varianta a doua, posibil sa fie cheia originala mai groasa decat cea bruta de pe telecomanda chinezeasca, dar se poate pili / freza si intra pina la urma in locul rezervat. Chipul nu e asa greu de scos, se poate de pilda folosi un bold care se introduce in spatiul mic lasat special in lateralul chip-ului, cu gamalia in jos, si se poate trage usor in sus pina iese. Pt programare exista clipuri pe youtube sau puteti urma pasii de pe pagina astai: http://www.keyfobprogram.com/2011-mazda-2-remote-programming/
  24. 3 likes
    @Reavermann Schimbarea trebuie facuta in asa fel incat sa ai tot timpul cat mai multa putere. Nu ajuta sa pici pe cuplul maxim.... pentru ca prin schimbare schimbi reduci demultiplicarea (adica multiplicarea de cuplu), si deci la roti ajungi la o valoare mai joasa chiar daca la flansa ai mai mult. Daca puterea maxima creste liniar pana la 6000 (cum e la Skyactiv X), in mod sigur va trebui sa schimbi undeva putin peste. Daca in schimb ai un palier mare de putere - gen Skyactiv G care are putere constanta intre 4000 si 6000, atunci schimbi cumva sa pici putin peste 4000 si e OK. Insa hai sa facem un calcul LA ROATA pt skyactiv X, pentru schimbarea din tr1 in 2. 12.95 demultiplicare 5 in treapta 1 si 7.5 intr-a doua. In treapta a 2-a cuplul MAXIM pe care il poti avea la roata este 224*7.5=1680Nm (doar la 3000rpm si ceva mai mic in rest). In Tr1 5180rpm ai 212Nm la flansa si 2740Nm la roata. Schimbi si pici pe 3000rpm unde ai cuplul maxim la flansa - 224Nm (cazul propus de tine). Insa la roata ai.... 1680Nm. Cu alte cuvinte schimband acum la roata pierzi 1000Nm! Insa nu schimbi si mergi pe mana excelului meu 6000rpm ai 2719Nm la roata (210 la flansa). Da-i tare ca e mult mai mult decat 1600 pe care ii obtii daca schimbi acum. 6500rpm ai 1888Nm la roata (145 la flansa, din burta, cum spuneam ar fi util sa am un punct real pe aici). Inca treaba e buna (cum spuneam maximul in tr2 e 1680, deci mai bine o tii in continuare) 6600rpm ai 1735Nm la roata (134 la flansa, din burta). tot e peste maximul la care poti spera in Tr2. Insa daca o mai tii mult scazi la roata sub acei ~1600 pe care ii obtii in tr2, deci se cam simte nevoia unei schimbari. Daca ajungi in 6700 (122 la flansa din burta) deja e prea tarziu. Tot demultiplicarea motivul real ca sa retrogradezi cand vrei sa depasesti. Nu pentru ca ar avea un cuplu cu mult mai mare motorul, asa cum spune intelepctiunea populara. Masinile pe benzina aspirate au in general cuplu aproape constant peste tot. Intre 2000 si 6000rpm la un motor ne-restrictionat nu variaza mai mult de 10% cuplul la flansa, asa ca nu e important sa urci de la sa zic 210Nm la 224 care e maxim... diferenta asta e nesemnificativa. Insa daca retrogradezi de exemplu din 6 in 3, cuplul ala se inmulteste cu 5.0 in loc de 2.62... nu conteaza ca pici pe un cuplu la flansa e poate cu cateva procente slab sau mai bun, ci ca il inmultesti cu un factor aproape dublu la roti, asta e de fapt castigul real. ELM327 e bunisor pentru diagnoza de baza si citit parametrii generici. Problema insa e ca nu poti face masuratori gen 0-100 foarte precise, nu are o rata de refresh prea mare (iar la clone e chiar mai mica decat la cele autentice). S-ar putea sa nu faca refresh mai rapid de 2-3Hz chiar si daca citesti doar un singur parametru (viteza OBD). Poate e ceva mai bun decat o masuratoare prin GPS (care are refresh 1Hz in general) insa tot nu-i grozav. PS Eu mi-am luat un ELM327 de pe siteul ELM 327 punct EU, made in Romania. Insa vad ca nu le mai merge siteul. Insa dracia e autentica si vers 2.2, fata de majoritatea clonelor vandute pe net care sunt V1.4. Daca iti iei unul exista o aplicatie pentru android care il testeaza si-ti spune ce versiune e in mod real (vede ce comenzi suporta), indiferent ce scrie pe eticheta. Eu pe langa cel romanesc "original" am si o clona V1.4 si rata de refresh e ceva mai scazuta. Insa pentru o diagnoza de baza ambele isi fac treaba la fel de bine .
  25. 3 likes
    Ma bucur sa anunt ca masina rămâne tot in familia Club Mazda. Ii doresc lui @adytzu milioane de km fara probleme si sa se bucure de ea cat mai mult!
  26. 3 likes
    Cat am stat la revizie la Asko (1h30) s-au livrat 3 Mazda 3 si 3 Mazda CX30 (2 M3 erau SkyX). Dar da, poate nu s-au uitat la turatii.ro sau pe forum sa vada parerile expertilor
  27. 3 likes
    Grozav prieten. După ce faci protecția ceramică trage tu niște zgârieturi cu cheia și apoi pune-l pe el să de-a cu cârpă și apă caldă. Dacă ies zgârieturile să ne anunți și pe noi (glumesc bineînțeles). Toate prostiile astea cu folii, acoperiri, bla bla sunt doar motive să vă ia banii. Dar fiecare face ce vrea cu banii lui. Apropo, referitor la suprafețele cu piano black, dacă se zgârie nu mai bine le înlocuiți decât să puneți niște rahaturi de folii? P.S. - la mine după aproape 3 luni tot ce este piano arată impecabil. Doar nu dau cu șmirghelul pe ele.
  28. 3 likes
    Te rog documenteaza-te inainte sa scrii asemenea aberatii.
  29. 3 likes
    In cautarea unei masini noi(SUV) anul trecut cam prin toamna CX-5-ul iesea mereu pe locul 2. Locul 1 era ocupat de noul CRV 1.5 AT 4x4. Facusem vre-o 3 test-drive-uri eram multumit de masina...pana cu o zi inainte sa dau avansul, cand dupa o documentare mai atenta am aflat ca motorul CRV-ului poate avea probleme de dilutie(benzina intra in ulei). Cam asa de la sanse de 1% sa continui tot cu o Mazda am ajuns sa comand un Revolution Top G194 Titanium Flash. Vineri am ridicat-o dupa o asteptare de 4.5 luni. In week-end am facut 600 km si sunt super incantat de motor/cutie si pozitia la volan. Eu vin de pe o Mazda 3 G120 MT si ma asteptam ca CX-5-ul sa fie un pic mai lenes dar nu este. N-am simtit nevoia sa folosesc butonul sport(dupa 1000 km o sa-l probez) in depasiri. Mi-a dat ceva batai de cap instalarea AA. Pe youtube arata ca trebuie instalata o aplicatie...indisponibila in Romania!!! Am gasit-o pe https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/, am copiat-o in calculator apoi am transferat-o si instalat-o pe telefon. In cele din urma am reusit sa am Waze-ul pe display-ul masinii. Ca si observatie(probabil subiectiva) e fooooaaarte lenta incarcarea(inca nu l-am testat in trafic). Nu m-am prins cum e cu faza lunga automata: am pus luminile pe auto am trecut pe faza lunga, dar atunci cand venea cineva din fata n-am vazut ca becul albastru sa se stinga. Am testat pe 2 masini si m-am oprit. Probabil trebuie sa citesc manualul mai atent. 3 poze facute vineri, acum masina e prafuita, probabil saptamana care vine o sa revin cu ceva mai multe:
  30. 3 likes
    Parerea unora si-a altora...
  31. 3 likes
  32. 3 likes
    Si pe piatra lui din cimitir o sa scrie ca si-a luat mazda cu 8% reducere. Unii totusi vor sa isi cumpere masini, nu procente de reducere. Pentru cine are nevoie de cate 2% scazuti la fiecare fraza, gaseste fer de vanzare la alde ford&opel. Adica_ca sa nu ia amenda pentru co2 prea mult, tu zici sa dea reducere la termice, ca sa vanda mai multe? Not. Politica de vanzari Mazda s-a mutat de cativa ani de pe discounturile agresive (nu ca erau pana atunci). Oricum va volum nu inseamna .ro cine stie ce, asa ca nu te astepta la ceva targetat pentru noi special. Daca or sa le scada vanzarile, n-or sa produca, in niciun caz n-or sa dea in pret. Altfel, eu as zice sa asteptati salonul de la Tokio.
  33. 3 likes
    Căutând folie de protecție pentru un alt model, am dat peste folii de protecție pentru suprafețele sensibile de la interiorul lui Mazda 3. Așa că pentru cei care sunt interesați postez un link. https://smartprotection.ro/folie-de-protectie-clasic-smart-protection-interior-bord-navi-mazda-3-model-2019/
  34. 3 likes
    OK, revin cu ceva impresii dupa un drum mai lung (230Km, 115+115). O bucata a fost Bucuresti-Giurgiu, apoi de la Giurgiu inca vreo 45Km. La dus, viteza de croaziera a fost 120 Km/h Bucuresti-Giurgiu, si pe unde apucam, mai testam diverse viteze fixe (maxim a fost 150Km/h). La intors, am mers la consum, iar viteza de croaziera a fost 100Km/h. Consum la dus: 5.9%, la intors: 5.2%. Consum total: 5.6% La viteze fixe, am obtinul astfel: - 100 Km/h: 4 - 4.5% (4.5% la dus, 4% la intors (o fi panta si nu drum plat?) - 110 Km/h: 4.5 - 5% - 120 Km/h: 5 - 5.5% - 130 Km/h: 5.5 - 6% - 140 Km/h: 7% - 150 Km/h: 7.5% Ce chichite am observat pana acum: - In dreptul pasagerului, cand drumul este denivelat, se aude un zanganit (doar atunci cand trec cu rotile peste denivelari). Doar pasagerul aude acest zanganit. - Spre deosebire de alte masini, nu este DELOC lumina inuntru, pentru a vedea macar unde iti pui paharul. Dai cu paharul pe bajbaite, pana nimeresti suportul de pahare :|
  35. 3 likes
    Negresa se comporta exemplar.Azi am schimbat uleiul,filtrul ulei si bujiile.Mi-am facut groapă pt a lucra mai usor la mașini. In decurs de vreo 2000km cu motorul refacut catch-can-ul se pare ca isi face treaba f bine.De cand cu axele BBR si resoftarea regândită imi place la nebunie cum merge.
  36. 3 likes
    Posibil sa dea cu virgula dupa logica mea.
  37. 3 likes
    Azi am fost sa schimb bateria la Asko. Luni am facut comanda, ieri a ajuns si azi am montat-o cu tot cu initializare. De asemenea am ajuns si cu rechemarea AK016A si rezultatul e ca e totul ok. In continuare colaborarea cu Rares a fost excelenta. Si off topic conform celor de mai sus... Desi nu mai am garantie, tot in reprezentanta o sa ma duc sa fac diferitele operatii necesare, inclusv reviziile.
  38. 3 likes
    Evident, pentru ca intra mai mult cauciuc in covorase de cauciuc decat intra cauciuc in covorasele de mocheta.
  39. 3 likes
    Se pare ca a fost un efort productiv treaba cu scrisul catre mai multi dealeri; am primit niste oferte destul de interesante in cursul zilei de azi si ieri & cred ca m-am decis - maine dimineata la ora 09:00 ma duc si pun avans pentru CX30 GT Plus AWD 6MT - Arctic White, culmea, in Cluj. Dar, dupa cum am promis, revin cu ordinea ofertelor pe care le-am primit; sta cam asa (de la cel mai mare discount fata de pretul de lista, catre cel mai mic): 1. Autosincron, Cluj - aprox. 5.5% 2. Radacini, Brasov - aprox. 5% 3. BDT, Bucuresti - aprox. 3.5% 4. Asko Group, Bucuresti - aprox. 3.35% Se pare ca livrarea este undeva in noiembrie-decembrie si prind si voucher Rabla achizitionat de la dealer direct (sa nu-mi mai bat eu capul). Am mai scris si altor dealeri cum ar fi Arian Motors, Premier Motors si ATP Motors (Cluj). Motivul pentru care nu apar in lista de mai sus este ca fie nu au raspuns celui de-al 2-lea rand de mailuri pe care l-am dat azi dimineata fie ca mi-au dat ca pret final, pretul de lista. Cam astea sunt cifrele care le-am obtinut eu in urma unei incercari de tip "berbec" . @Codrin mersi pentru sugestiile oferite si toate informatiile postate aici inainte sa ajunga pe mana publicului larg.
  40. 3 likes
    Nu este deloc politica de bisnitar . Este legea cererii si a ofertei. Ultimile dăți când am fost la BDT era foarte aglomerat. Parca peste puterea lor de procesare. Eu apelez la serviciile lor de 5 ani si intotdeauna am fost mulțumit. Ma bucur ca au apărut și ASKO si ca au review-urî bune, dar din pacate pentru mine ASKO este foarte departe de mine. BDT trebuie sa reconsidere rapid un upgrade al capacității de service. Per total, ei sunt unul din motivele pentru care sunt in familia MAZDA.
  41. 2 likes
    Mazda au renuntat sa mai faca masini orientate spre sportivitate. Pe mine nu ma mira ca Xul nu livreaza niste performante impresionante, marca nu mai vrea asta. Important acum e consumul, important e sa se incadreze in limitele de emisii impuse de UE ca sa nu plateasca amenzi colosale. In plus piata cere acum calitate a materialelor si infotainment si confort iar performanele au cazut undeva pe plan secund...asta e, marca si-a schimbat orientarea si e clar ca cine vrea o masina mai dinamica va trebui sa se uite in curtea altora. Problema e ca s-au creat niste asteptari foarte mari legate de motorul asta, fiecare a inteles cum a vrut promisiunile Mazda si acum pare ca nu livreaza ce promiteau ei. Mie mi se pare ok sa ai 180 cp dar consum de motor de 120, iar legat de masuratori...mai trebuie asteptate si altele. Cu toate astea, daca ne uitam strict la cifre, e clar ca exista masini din clasa asta care se descurca mult mai bine. Daca iei in calcul si pretul, s-ar putea ca Mazda sa mai atraga doar prin design si calitatea interiorului...
  42. 2 likes
    Da, intr-adevar, trebuie sa ma documentez ca sa stiu ca un motor care porneste si se opreste de 20 de ori pe zi va fi mai uzat decat unul care continua functionarea in acele 4 minute si e pornit de 2 ori in acea zi. La fel, trebuie sa ma documentez sa imi dau seama ca un motor care e echilibrat in 4 cilindri si care tremura cand merge in doi cilindri nu se simte la fel de bine pt uzura samd cand merge in doi cilindri. De asemenea, nu exista nici alte tendinte tampite pt reducerea consumului gen masini cu motor f mic, dar turbo, la care a ajuns sa fie trecut in manual ca e normal sa consume ulei. Stiti de ce ajunge o masina sa consume ulei? Incepe cu u si se termina cu zura. Solutiile astea geniale de reducere a consumului au fost inventate pt binele motorului, nu pt ca exista o presiune tot mai mare si tot mai ilogica impotriva producatorilor auto din partea legilor anti-poluare facute de birocrati care habar nu au cum functioneaza o masina, dar care au de indeplinit pretentii de la votacii de stanga spalati pe creier ca vine sfarsitul planetei in 12 ani si care pot face banuti impunand tot mai drastice taxe pt ca sa "salvam" planeta. #GreenNewDeal Ce prost needucat sunt eu si ce destepti sunteti voi. Wow. Merci ca m-ati luminat. Masinile viitorului o sa va bage o sonda in dos pt reducerea emisiilor de carbon si o sa scrieti aici ca vai ce minunat, trebuie avut incredere ca e pt binele dosului ce se intampla. Nu exclusiv pt normele de poluare facute de politicieni cu interese.
  43. 2 likes
    Eu unul nu am avut asa pretentii. Nu sunt absurd. Doar am zis ca am obtinut 8% si mi-am luat oamenii in cap. Oricum la Mazda te duci pentru accesorii, te poti duce pentru anvelope, jante, senzori, te poti duce pentru o eventuala reparatie pe CASCO (de unde se "suge" bine tata asiguratorului), pe langa revizii. Deci posibilitatile de a face bani sunt suficiente, nu imi fac griji. Oricum eu inca sunt curios de raspunsul colegului @hyde la intrebarea mea de mai de sus. El fiind fost activist in acest domeniu. Inca ceva : venitul mediu in romania ii de 3000 ron, aproximativ 630E. Daca 2 procente dintr-o negociere inseamna jumatate din venitul mediu, atunci da, voi negocia la sange. Un consilier mi-a zis odata in timpul unei negocieri : auzi, da pentru tine la o masina de 25000E conteaza asa mult 1300E ? am ramas masca. Efectiv nu imi venea sa cred ca m-a intrebat ce fac eu cu banii mei. Pai bine domnule consilier gigica, daca nu conteaza asa de mult, nu vrei dumitale sa ii dai pentru mine ? Pilda fiind ca nimeni altcineva mai bine decat tu insuti stie cat de mult valoreaza fiecare banut.
  44. 2 likes
    Eu negociez cam asa. Da voi sa nu faceți la fel. Caut lista cu toti dealerii mărci și încep sa ii iau la telefon. De ex undeva un nord gen Baia Mare Iași etc. Pe unde este și ii cer pe email o oferta de preț pentru masina cu dotările pe care le am. Primesc un preț de ex 26000. După oferta primita de obicei în Excel sun la următorul și ii zic ca vreau o oferta de la el pentru configurația respectiva. Primesc oferta cu 26000. Atunci eu ii zic ca am primit de la dealerul anterior o oferta de preț de 25600 și dacă îmi da el alta mai bu a iau de la el. În acel moment el îmi spune ca dacă ii dau oferta primita de la dealerul respectiv încearcă sa îmi dea la fel. Evident modifici oferta inițială. Și ce sa veizi? Surpriza. Nu vb intre ei dar vine cu oferta de preț de 25600 dar extra cu presuri de cauciuc extra de la el. Și tot asa pana ajungi la un minim de 23400 și cu presuri. Ala e prețul real nu ce încearcă ei sa vândă. Merge garantat 100%. Am cumpărat asa 4 mașini. Spor la negocieri.
  45. 2 likes
    Tâgâdâm tâgâdâm... facea duba care mi-a adus un set de bobine RRP + fise la minunatul pret de 380£ sau 2000 lei. Si sa fie treaba treaba 4 buc bujii ngk de 400 lei sunt si ele in vreo duba pe undeva. Un adaptor sohn zace si el, in depozit la Fedex... S-au mai dus 3000 lei. Am trecut si mentiunea cu 1.3 pe CIV, life is good. Cred ca dupa Sohn nu mai fac nimic, nu mai am bani. Trebuie revopsita si fara 6000 lei nu cred ca scap.
  46. 2 likes
    Cel mai probabil le-au luat in calcul, si le-au calculat pe buzunarul customer-ului si profit in buzunarul retelei Mazda. Vedem bine cum se "dez"onoreaza garantiile pe parte de vopsea/lac in anumite unitati de service...dand-o p-aia din top: "e factor extern dom'ne, daca nu-i basicata vopseaua dinspre interior spre exterior sau "gazata" nu face obiectul garantiei...". Am fi naivi sa credem ca ei au optat pentru vopsea si lac de asemenea calitate gandindu-se la poluarea mediului. Totul e gandit la cent din perspectiva minimizarii costurilor de productie si maximizarii costurilor de vanzare, apoi au inventat "povestea" cu poluarea pentru a "gadila" retina potentialilor clienti si a justifica decizia luata in legatura cu materialele folosite. (strategie de marketing) Pur si simplu este si mai ieftina vopseaua (si lacul) folosit si probabil si procesul de vopsire mai rapid si eficient ca si timp si cost de productie cu aceste "materiale". Aproape totul in ziua de azi se bazeaza pe economia de consum (cantitate de marfa rulata care doar sa ia ochii, iar calitatea de foarte multe ori indoielnica)! Si o shaiba daca e mai ieftina la furnizorul X cu un cent decat la furnizorul Y si e cat de cat in parametri un timp, se va achizitiona shaiba mai ieftina, si asta n-o face doar Mazda ci cam toate marcile o fac. Nu se vede clar, masinile deja au devenit gadget-uri pe roti, deja si-au depasit scopul pentru care au fost create...tona de senzori si de briz-brizuri, accent pus pe chestii "aparent" interesante dar total nepractice in viata de zi cu zi, gen plasticele alea negre glossy, head-up display-ul la BM-ul din generatia pre-facelift, care nu indica altceva decat viteza, spatii de depozitare in portiere doar pentru sticle (pentru acelasi model), si lista poate continua. P.S. Ma intreb in sinea-mi ce sentimete nutresc posesorii de anumite modele Renault cand li se arde cate-un bec de faza scurta si sunt nevoiti pentru a-l schimba sa mearga in service. Ce simt ei atunci cand, sa zicem, merg in concediu si fix pe drumul dus li se intampla asta?!?! + Sa plateasca un bec la pret de service, si manopera de 0.5-1 ora normata pentru o procedura de schimbare bec (da, la anumite modele Renault, trebuie data ori bara, ori roata jos pentru a schimba un simplu bec pe halogen).
  47. 2 likes
    https://www.olx.ro/oferta/vand-mazda-3-2019-IDcJbWp.html#5409c36e12 mai baieti mai ..deja ?:)))
  48. 2 likes
    Minciuna cu consumul bun la hibrid poate sa tina doar la fataiala urbana, pentru ca la drum intins orice hibrid consuma mai mult decat un motor conventional. Am atasat o poza cu performantele unei Corolla 2.0 180CP HYBRID vs. o Mazda CX3 G120 ca sa se vada cum reuseste Toyota sa scoata o masina cu peste 50% mai scumpa si cu 50% mai multa putere, la performante si dotari similare cu o Mazda CX3 de doar 120CP. Prost nu e cine cere...
  49. 2 likes
    Ti-e frica..... , ai vrea si tu putin, dar ti-e frica sa nu te prinda...
  50. 2 likes
    VTCS-ul oricum voiam sa-l elimin. El ar fi fost compatibil daca se voia neaparat, se putea poliza pe linga el, mai greu si cu mai multa grija. Dar nu avea sens, el fiind tinta primara a operatiunii. Oricum VTCS-ul are activitate la pornirile la rece in primele 2-3 minute iarna, sau maxim 1 minut vara. In rest se constituie intr-o restrictie. Voi cupla actuatorul si senzorul de pozitie care vor functiona normal, doar ca vor deservi un ax care e taiat si nu mai are flaps-urile Asadar nu va trebui sa dezactivez nici un cod de eroare din VT.