Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 02/04/21 in all areas

  1. 13 likes
    Salutare, Dupa o pauza de cativa ani, am revenit in grupul Mazda. Pentru cei ce nu stiu, prima mea Mazda a fost o Mazda2 1.5l SkyActiv-G 90 MT cu volan pe dreapta in Irlanda. Dupa Mazda2 am avut o scurta experienta cu un Civic 1.5t CVT ce nu prea mi-a placut iar apoi un Golf Mk7 GTI DSG (Performance Pack) cu care acum doua saptamani am fost lovit din spate de un SUV. Asigurarea a declarat GTI-ul meu dauna totala. In momentul accidentului GTI-ul avea cam 27.000km, aproape doi ani si m-a protejat de minune atat pe mine cat si pe pasageri. Am incercat doua saptamani sa umblu cu cateca companii de ride-share si am ajuns imediat la facturi de $200. M-am tot invartit, uitat pe la diverse masini si am ajuns la Mazda 3 2.5l AT AWD hatch. Am facut pana acum cam 160km si fata de GTI cam astea sunt observatiile mele: Masina este mult mai bine antifonata (NVH superior) Motorul este mai silentios si cu mai putine vibratii Cutia de viteze in modul 'D' este net superioara DSG-ului pentru mersul normal; pare sa schimbe destul de repede dar n-am testat prea mult modul manual ca sa pot compara mere cu mere Directia mi se ca e mai precisa, e putin mai grea si masina pare sa reactioneze pe viraje cel putin la fel de bine Raportul directiei mai mare este sesizabil in viraje mai stranse (GTI avea directie cu raport variabil intre 9:1-14:1) Scaunele sunt mai moi si mai confortabile Sistemul de sunet Bose este superior celui standard de pe GTI Mi se pare ca pe viraje se inclina cam la fel de mult ca GTI-ul (poate putin mai mult) iar scaunele ma tin in loc destul de bine Frana pare mai progresiva si se apasa mai greu (la GTI era mai greu sa modulezi cat de incet vrei sa franezi) Pedala de acceleratie se simte mai liniara; iarasi, la GTI parea ca apesi 20% din pedala si primesti cam 40% din motor Parcarea si mersul bara la bara e cu mult mai putine smucituri Calitatea interiorului este superioara Sistemul infotainment este superior Spatiul in spate este mai slab decat in Golf iar eu cam ating cu capul in tavan la 1.85m dar incap in spatele meu Portbagajul e mai mic si nu prea are chestii gen inele de agatat sacose AWD-ul nu l-am simtit deloc ca n-am fortat masina si e uscat pe jos N-are guri de ventilatie in spate si nici piston hidraulic pentru capota motorului care e destul de grea Efectiv nu simt puntea aia de pe spate; daca n-as fi stiut ca e punte, n-as fi zis Consumul pe un traseu pe care l-am facut de mai multe ori e la fel cu GTI (33MPG ~= 7.2l/100km) Per total sunt foarte incantat de masina. Am ales pana la urma acelasi rosu pe care l-am avut si pe Mazda 2. Si mai important e ca si sotiei ii place mult masina. Poze cu exteriorul: Poze cu interiorul: Poze cu motorul si roata roata de rezerva:
  2. 9 likes
    Gata, inapoi NA. No more turbo. Mi-a luat "doar" 10 ore sa ajung in pozitia asta. Toate suruburile de la downpipe s-au sudat pe pozitie asa ca am avut nevoie de o strutocamila de cheie de 13 + ranga de 1m sa le desfac. Totusi marirea gaurii de la wastegate a avut exact efectul dorit; inainte faceam 13psi boost si voiam 0, acum vreau 0 si fac.... Z E R O ! Practic daca folosesc un actuator electronic pot comuta intre NA si turbo dupa bunul plac, boost by gear sau alte nebunii. De acum sa leg actuatorul la wgt si sa incep tuning-ul efectiv, stau linistit ca nu o sa am overboost. Am testat actuatorul cu aer comprimat si de la 0.4 bar incepe sa deschida. Evident, astea sunt figuri pe stomacul gol. Cade acul la benzina mai repede ca turometrul cand o lasi pe liber. Va urma - weekendul/anul viitor.
  3. 7 likes
    Bravos ! De fo 3 luni mi-am facut si eu abonament la sala . Dar , nu se observa nici o schimbare , cred ca voi merge personal acolo sa vad ce se intampla .
  4. 7 likes
  5. 6 likes
    Am doar una facuta aseara de mine. In continuare sunt uimit cat de ok e Mazda3 pe partea de NVH si materiale interior. Cred ca viitoarea Mazda6 cu motor longitudinal si RWD va fi un concurent serios.
  6. 6 likes
    Mazda CX30 100 Anniversary Edition - detailing exterior, inclusiv nanoprotectie ceramica IMG_20201123_135428 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_135434 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_135448 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_135440 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133427 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133432 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133446 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133452 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133458 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133513 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133707 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201123_133806 by ovidiupatronuro, on Flickr
  7. 6 likes
    Stiti sunt deja posesor de Mazda de 2 ani, iar cateodata cand citeam forumul asta aproape ca imi parea rau ca am ales varianta diesel, dar mai ales marca in sine. O alta problema cu care ne confruntam vis-a-vis de marca sunt prietenii, amicii, cunostiintele, rudele; unii oameni dar si membrii ai forumului probabil au fost tratati cu expresia "De banii astia astia iti luai..." , sau clasicul "pai tu ai vazut cum fuge Passatul?, "Ce interior si cat spatiu ai in Superb!" etc si in societatea de azi unde suntem bulversati de opinii, pareri si alegeri, ego-ul nostru poate fi usor atins. Pot lasa si eu cateva cuvinte vis-a-vis de marca si model: - nu e cea mai buna din clasa - pana la FL din 2018 interiorul si antifonarea e mai slaba ca la concurenta - dotarile sunt acolo, dar poate nu sunt la fel de eficiente ca la concurenta - motoarele diesel sunt renumite pe forumuri pentru fiabilitatea ce lasa de dorit - motoarele pe benzina sunt mai "lenese", dar intervine cu adevarat faptul ca restul concurentei ofera doar motoare turbo - PARTEA ASTA E O PARERE SUBIECTIVA: multi posesori ai marcii pe care i-am intalnit dau o nota...de...ceva specific, nu vreau sa jignesc Dar dupa ce imi alearga prin cap toate subiectele dezbatute pe forum, parerile colegilor de la munca (cateodata plecam in deplasare si cu masina mea)etc, mai ai o zii din aia in care totul e de c****, seara la 8-9 ma urc in masina singur si plec fara directie. Abia atunci cred eu, poti intelege masina (Mazda 6 2.2d 175, dar si celelalte versiuni, in alte masuri probabil). Ma face sau imi da impresia (cum vrea fiecare sa o ia) pentru cateva clipe sa simt ca sunt stapan 100%. Ma face sa ma bucur de pozitia la volan asa cum te bucuri cateodata de sentimentul fotoliului preferat. Ma incanta faptul ca turez masina pana in 5000rpm si nu aud doar rontaitul injectoarelor (cere ture, dar nu kick-down, progresiv. ma incanta acest aspect, nu e genul de masina de care sa iti fie mila ca "o fortezi") Ma joc cu directia si parca totusi ma gandesc ca fac ceva cu mainile (chiar daca e a naibii de usoara). incearca sa imi citeasca gandurile si aproape reuseste (ceea ce nu pot spune despre anumiti concurenti cu directia lor strict Logitech), dar nu ca un BMW... aproape in cartea mea! Am eu o benzinarie mai departe de Bucuresti unde ma opresc sa beau un suc (nu opresc motorul ca sa nu daunez turbinei) si mereu o privesc, are niste linii ce imi aduc aminte de ce am ales-o Cred ca e printre singurele masina la care nu mai intereseaza consumul (urban- 8-9-10-11-12 nici nu mai conteaza, extraurban- 6-7-8-9, totul depinde), am avut si din grupul VAG, PSA si nu m-am putut abtine sa nu le judec la consum.Uite ca la marca asta efectiv nu ma mai intereseaza, imi ofera ceva ce imi place mie, iar pretul e pe masura Dar cel mai important, are ceva ce nu are concurenta. Nu exceleaza in nimic, face totul ok (un elev de nota 7.5-8) dar o face in timp ce comunica cu tine, iti da mereu de gandit sau intuit. Mie, cel putin, imi hraneste instinctul (elevul mediocru care prezinta un interes pentru unii profesorii, dar nici ei nu inteleg de ce!) La finalul ecuatiei, probabil, imi doresc o alta masina, dar in alt segment si la alt buget, implicit si la alta intretinere! Imi pare rau pentru unii ce si-au luat masina si nu i-au dat de cap, sau nu s-au impacat cu anumite lucruri (eu am avut norocul si am putut testa mare parte din concurenta inainte de achizitie, ce nu am testat dar am condus de curand si m-a impresionat a fost Skoda Superb 2.0tsi 4x4 280cp.Dar aceasta e alta mancare de peste), eu nu as putea trai zi de zi cu o masina careia ii vad doar minusurile. Precizez ca detin inca 2 masini (Nissan Patrol si Renaul Clio) si am avut norocul de a trece prin destule marci de-a lungul anilor. Mazda 6 in general e o masina adresata publicului larg, dar nu e pentru oricine (drept dovada si numarul vanzarilor comparativ cu...), dar are sufletul ala unei companii mici si nu a unei fabrici globale (asa cum un burger intr-o locatie restransa nu e ca un Big Mac). Ma bucur totusi ca pe forumul marcii poti afla multe detalii, daca stii si ai rabdare sa cauti (de regula pe toate forumurile de auto japoneze), dar ca si pe alte forumuri, intalnim persoane ce au cumparat o masina SH ce s-a stricat la ei (si aici intervin multe aspecte, nu doar ca marca e de cacao) si cei ce achizitioneaza masini noi dar au un ghinion al naibii... Sper ca nu v-am plictisit cu randurile!
  8. 5 likes
    Acest forum nu se doreste sa fie manual de reparatii. @dorunegru a pomenit de metoda corecta dar nu a dat date exacte tocmai pentru ca astfel de lucruri nu se fac in fata blocului urmind instructiuni de pe forum ci in ateliere specializate. A nu se confunda reparatiile la motor, frine, suspensii, directie, etc cu spalarea sau polisharea unei masini pentru care mai poti urma sfaturi de pe forumuri pentru chestii DIY (do-it-yourself). Nu vad nici o problema ca un mecanic cu ceva experienta sa-si inlocuiasca frinele in fata blocului, dar in nici un caz nu pot sustine sau tolera un amator care poate daca a schimbat o roata in viata lui (poate) sa se apuce sa schimbe saibe de injector si alte chestii. Iar daca cineva de aici alege sa se duca la mecanici multimarca sau "de cartier" atunci ori acel mecanic ar trebui sa-si faca temele si sa faca rost de manualele de reparatii pentru modelul la care urmeaza sa lucreze sau sa intrebe (asta daca nu a mai facut si stie deja toate procedurile si valorile). Consultarea unui manual de reparatie nu e o dovada de slabiciune sau slaba pregatire, ci e o dovada de profesionalism si grija pentru lucrul bine facut. Multi nu inteleg asta, nici mecanici si nici clienti "ah, frateeee... ala se uita in manual pentru un cacat de cuplu de stringere... nimic nu stie!!" - JMANG!! o cheie de planetare peste urechi in secunda 2... (daca ar fi dupa mine). Nu, uneori e suficient sa confunzi Nm cu lb-ft (sau, mai nasol, cu inch-pound/lb) si sa le stringi cu 30% mai tare. Si mai sint si macelari care pun pistolul pneumatic pe orice.
  9. 4 likes
    Sincer să fiu, înainte să-mi fac cont aici nu am auzit niciodată ca vopseaua unei mașini să fie un considerent de luat în calcul la achiziție.
  10. 4 likes
    In Ianuarie am fost la Mazda pentru cateva probleme intampinate, vibratie la rularea in 2 cilindri, vibratie oglinda stanga si schimbare actuator (blocator) al clapetei de la rezervor. Ieri am fost in service si au schimbat cele 2 componente. Pentru vibratie la rulare povestea e mai putin fericita, deocamdata sper. La cererea bdt am facut un test de rulare cu un reprezentant al service-ului si a observat vibratiile, a condus si el masina si a confirmat prezenta acestora. Totusi, prima propunere a lor a fost "asa e normal". Le-am cerut o decizie service in care sa stipuleze acest lucru, ca vibratiile in 2 cilindri sunt un comportament normal. In acest sens au zis ca vor escalada la Mazda Romania pentru un alt posibil fix si o dovada finala. Vreau sa exclud o posibila invinuire a modului de exploatare daca vor aparea probleme in viitor. Un fix in momentul asta nu exista, astept sa vad raspunsul Mazda.
  11. 4 likes
    Un pic de temperatura pe plus si am scos-o la spalat. Am pus si o poza cu "armele" din dotare.
  12. 4 likes
    @Titan1um de modificat nu imi ia mult timp, dar tot trebuie verificate(masurate fizic) unele cote, pentru ca la mine unele nu se pupa cu cele din schita si anume: Edit: revin si cu varianta pt MT.
  13. 4 likes
    Nici nu stiu cum sa incep... in fine, hai cu inceputul. Mazda 6 nu a ramas mica dar: - in traficul "lejer" din Bucuresti manuala deja nu mai este o optiune - sedanul e frumos, incapator, dar daca ai bagaj mult deja joci tetris in portbagaj - jumatatea mea a decis ca-si ia permis dar ar vrea automata Si uite asa s-a vandut mazda 6 pe la inceputul lui decembrie si am demarat cautarile pentru o alta "jucarie". Pe lista scurta au fost intr-o ordine aleatorare: ford mondeo mk5, mazda 6/cx5 si seria 3 ( toate benzinare, automate, break/suv) In cazul Ford, a fost imposibil de gasit ceva, in cazul bmw doar la preturi astronomice. Referitor la mazda, s-au aplicat cu success legile lui Murphy si toate s-au ascuns de mine :)) Am vazut fo' doua cx5, dar a trebuit sa zic pas din varii motive ( pret, km, acte ...) A gandit-o Mihaita linistit, la rece si si-a zis, hai ca dupa anul nou vor aparea mai multe, nu te grabeste nimic, bla bla, sarbatorile. Ei bine, a tinut vraja cam fix 3 zile, dupa care evident, "am scapat" pe adesa. Cine ma astepta pe 20 decembrie pe adesa ? Ati ghicit, mazda 6 g165 care-si astepta clientul la o licitatie oarba. Si uite asa mi-a pus un amic sa-i dea o suma acolo, razand cu el ca oricum, ne depaseste altul si daca nu, oricum nu ne-o da vanzatorul. Legenda spunea ca masinile la licitatie oarba nu se castiga si/sau nu se atribuie. Ei bine, a venit mail-ul ca am castigat. Am ras cu amicul meu si am zis ca oricum urmeaza mailul de refuz. Si a venit mailul, dar nu de refuz ci de acceptare. Ups, am comis-o din nou A mai durat cam fix o luna pana cand a ajuns maina in Bucuresti, pentru ca cei de la firma de transport au fost draguti si au tinut-o in hub o saptamana ... Cum e Mazda 6 2018 fata de Mazda 6 2013 ? Clar un upgrade la multe capitole. In sfarsit vad pe unde merg si eu, HUD-ul e genial, bose parca incepe sa fie bose, scaunele mult mai ok ( abia astept sa fol. ventilatia la vara), antifonarea mai buna, calitate mai buna a materialelor, etc. Despre performantele dinamice ale masinii, iata cel mai succint rezumat > AICI < De rezolvat in viitor: de reinvatat creierul sa nu mai caute cu stangul pedala de ambreiaj ... Va urma !
  14. 4 likes
    In weekend m-am relaxat curatand si ingrijind masina. Rezultatul, dupa spalat + "o doza" de Carpro Reload: Imi pare bine ca nu a fost sa fie Grey Machine (culoarea vizata initial), imi place maxim albastrul asta .
  15. 4 likes
    Sa mai luam praful de pe aici. Am fost la BDT si am luat CoC-ul. Desi initial termenul era de 7 zile, m-a sunat Bogdan dupa 4 sau 5 zile sa vin sa-l ridic (+1). Intre timp motorasul de la oglinda dreapta a iesit anticipat la pensie, inca ~160 de lei la BDT pentru un kit de inlocuire. Am ajuns la RAR, am mai stat pe afara 2 ore pentru ca in sala de asteptare nu era treaba si am plecat cu CIV. Acum urmeaza distactia cu taxele si impozitele locale. In fine sa lasam treburile administrative in pace si sa trecem la masina. Ce-mi place: - HUD-ul e super util. - Farurile led ( desi sunt doar AFS + HBC ) sunt clar peste xenoanele de pe m6 2013. Desi bat mult mai sus nu am primit niciun flash pana acum. - BOSE a evoluat in bine. - Cutia automata schimba foarte lin, aproape imperceptibil prin oras. Nicio smucitura pana in prezent si sper sa ramana asa. - Antifonarea iarasi e mai buna si NVH-ul la fel. - Auto hold, mana cereasca in Bucuresti, si-mi place ca-l poti face sa intre sau nu dupa cum apesi frana. - N-are rost sa va spun ca e frumoasa, da ? Ce se putea mai bine: - Pilotul adaptiv A fost facut de un student care uitase ca trebuie sa predea proiectul maine si a chiulit masiv de la Teoria sistemelor si Ingineria reglarii automate. Nu ma intelegeti gresit, el isi face treaba, dar zero rafinament. - Radio De ce n-or fi pastrat implementarea de la vechea generatie unde alegeai postul dar ramaneai in lista de posturi nu inteleg. Alegi un post, nu-ti place, hai da-i inapoi, asteapta sa se incarce lista, cauta-l pe urmatorul, ai luat teapa, repeta. De ce ??!? Mofturi (nu ma luati in seama): Am mai condus cutii automate clasice ( cu convertizor de cuplu, gogoasa, cum vreti sa-i ziceti) si pur si simplu puteam sa le fac din pedala de acceleratie sa schimbe cum doream eu. Asta face doar ce stie ea in functie de modul in care e ( normal, sport). Va urma!
  16. 4 likes
    Imi pare rau insa cu tine orice discutie devine foarte greu a fi mentinuta in limitele constructivului. Fie nu intelegi anumite lucruri fie nu vrei insa iti repet: forumul nu este o extensie a producatorului iar noi, cei care ne pierdem vremea incercand sa te lamurim cu una-alta nu suntem nici angajati Mazda, nici reprezentantii acestei entitati. Asa ca orice vehementa directionata spre noi este deplasata si deranjanta. Ai probleme de rezolvat, rezolva-le cu reprezentantii Mazda, du-te si fa militarie cu ei, nu cu noi. Cat despre enormitatea de mai sus, caracteristica tehnologiei Sky-X este aprinderea amestecului de carburant (benzina) prin compresie, similar (dar nu la fel) cu un motor diesel. Nu cifra reprezentand raportul de compresie, care oricum este mai mare decat la majoritatea motoarelor diesel moderne. LE: alta caracteristica este faptul ca e singurul motor (din cate stiu) care foloseste ciclu Miller (ciclu Atkinson modificat) ca mod de functionare in regim de putere maxima. La fel ca si Atkinson, Miller este asociat cu regim de eficienta crescuta (cu impact asupra puterii) la motoare traditionale. Alta caracteristica este utilizarea in functionare a unui amestec extrem de sarac (cu avantaje in ceea ce priveste economia de carburant si cantitatea de noxe emise), inutilizabil de catre un motor traditional (aspirat sau turbo). Dar dintre toate astea, tu ai retinut o cifra. S-a modificat cifra, gata, s-a rupt magia.
  17. 4 likes
    Am fost aproape de muntele ala, cam 400km dus intors in vreo 4 ore; am ajuns pe la 2800km cu masina si pana acum totul e fix cum ma asteptam. N-am mai luat nicio camera foto noua (pana acum) asa ca am facut toate pozele cu telefonul
  18. 3 likes
    A trecut ceva vreme de cand m-am innoit cu o Mazda 3 HB GT Plus ( Skiactiv X ), mai exact 6 luni jumatate in care am colindat 11800 km +. O sa las mai jos cateva ganduri despre masina cu bune si cu rele. Motorul X de 180 CP m-a impresionat cel mai mult pe partea de consum/putere. Intradevar nu este un GTI sau un FR cu care sa te dai in liniute la semafor, treapta 1 fiind un pic puturoasa. Totul se schimba din treapta a 3-a si de la 3000 rpm in sus. Avand in vedere ca 80% din km sunt in regim extraurban, pot spune ca X-ul suna bine si la 4000-5000 rpm. Nu au exista probleme in depasiri pe DN-uri, treapta a 4-a fiind indeajuns de multe ori, iar daca depasesti TIR uri sau soferi mai puternici, cu a 3-a te duci pana la un 140km/h foarte rapid si smooth. Viteza maxima ajunsa a fost 200km/h pe A2 si inca ducea. Pentru cei care vor sa atinga 200, ajungeti cu a 5-a nu cu a 6-a. Se poate si cu a 6-a dar mult mai incet. E un motor care isi ofera si posibilitatea sa mergi economic dar si sportiv. Vopseaua este foarte frumoasa, atrage toate privirile dar si toti pescarusii de la malul marii. Cand a fost achizitionata a primit un tratament nano ceramic si hidrofob. Ajuta la estetica si la indepartatea prafului si a excrementelor mai rapid de pe caroserie. Se zgariie foarte usor, in 6 luni am avut 2 urme superficiale rezolvate prin polish. Dar cum masina este rulata in regim extraurban sunt multe sanse sa fie lovita de pietricele. Am 2 puncte pe aripa fata stanga, 2 pe capota, iar deasupra grilei am 2 puncte de la o vrabioara lovita pe un DN. Astept sa se faca vreo 100 de puncte pana sa o bag la vopsit. M-am obisnuit cu gandul. Intre timp am cumparat acel kit pentru vopsea de la Mazda ( undeva apx 120 lei ) dar astept sa se mai incalzeasca vremea afara si sa mai urmaresc cateva tutoriale sa incerc sa acopar singur punctele. Masina da foarte bine cu jantele pe 18 dar nu iti confera un confort prea mare prin oras ( linii de tramvai, gropi, canalizari etc ). M-am cam invatat cu cele pe 16' si imi e teama ca nu le voi mai da jos. Interiorul este super, nu exista termen de comparatie cu alte masini din clasa ( la acelasi pret !!! ). Daca esti atent cu acel piano black poti sa ai grija de el. Urmeaza sa ii pun o folie de la smart protection ( undeva saptamana viitoare ). La 3 luni folosesc produse profesionala de mentinere a plasticului, vinilului si a tapiteriei ( Chemical Brothers ), iar masina nu a vazut niciodata vreo spalatorie, just self wash. Nu sunt genul care sa asculte muzica de pe stick sau telefon, folosesc mereu doar radioul iar sistemul basic ( Panasonic ) este decent, mai ales ca merg cu setarea Driver Seat si muzica se aude mult mai accentuat in partea din fata. Interiorul negru cu geamurile fumurii aduce a intimitate. Mie personal imi place foarte mult. Urmeaza in primvara sa aplic folii ceramice pe toate geamurile, pe spate si luneta sperand sa ajunga la 95% opacitate. Portbagajul este indeajuns pentru un cuplu plus un copil ( varianta fara roata de rezerva ), acum depinde unde si cu cate pleci pentru unii nici break-ul nu este de ajuns. Pe topicul dedicat acestei masini, sunt relatate cateva probleme. Senzorii de la usi care dupa ploi sau dupa ce masina a fost proaspat spalata nu functioneaza. Nu am intampinat aceasta probleme pana acum. Multi greierasi.... iarasi, nu am avut probleme mari, am auzit prin vara si eu pentru o zi pe acel mic greier de la stalpul centurii de langa sofer. Posibil multi sa fi fost rezolvati de Expocar Constanta, pentru dansa a fost masina de test drive venita in februarie 2020 si rulata pana in iulie 2020 cand am achizitionat-o doar 294 km.( Lucky me ). Oferta a fost pe masura, un chilipir. Prin toamna se vorbea pe forum ca acest motor are intreruperi, nu le-am simtit niciodata si vad ca nici pe forum nu s-a mai vorbit despre acest lucru. Posibil sa se fi asezat si la altii motorulul. Posibil multi nu au respectat ghidul de functionare a motorului in primii 3000 km ( accelerari lente in toate treptele etc ). Farurile Matrix sunt impecabile, si NU am primit nici un flash, functioneaza foarte bine si faza lunga si se opreste si cand vede o lumina intr-o curba din sens invers ( am mers ceva si noapte in extraurban ) si pot sa neg miturile unora cu masini din 2000. Sistemul de franare automat, m-a ajutat in vara pe valea oltului unde pentru 2 sec mi am aruncat ochii la nevasta si ala din fata franase brusc. ( undeva aveam 70 km//h ). De alti 2-3 ori doar mi-a aparut avertizarea de Brake dar fara sa franeze ( dar de fiecare data din cauza faptului ca am vrut sa ocolesc o groapa/canalizare si am virat brusc spre masini parcate ). Momentan cam atat, daca imi mai aduc aminte ceva din trecut o sa postez.
  19. 3 likes
    Tocmai azi am vobit la BDT pentru extinderea garantiei la o Mazda 3. 594 lei si confirm ca nu este garantie full, dar acopera mult mai multe lucruri decat cei 2 ani suplimentari care se dau la inceput fata de garantia de vehicul nou. ( Cea de 3 ani )
  20. 3 likes
    Mixed feelings despre dansii, in special la daune, sunt foarte lenti, trebuie sa stai dupa ei sa-si faca treaba (nu sunt de acord cu pushul, dar cand vezi ca nu ai niciun raspuns saptamani intregi...) A stat masina prea mult timp(aproape 2 luni) la ei ca in final sa ma refuze si sa ma trimita la alt service Prima data devizul intra in suma limita data de RCA dar pentru ca nu s-au miscat si nu au comandat piesele, ele s-ar fi scumpit asa peste noapte Nu mai zic ca l-au umflat imens, nu toate piesele de acolo erau absolut necesare, daca se dorea solutionarea o faceau, nu stiu motivele pentru care s-au comportat in halul asta. In ultimele 2 saptamani m-au mintit ca au dat comanda de piese si cand sunam ziceau ca nu au venit toate dar de fapt ei nu au dat comanda de nimic si atunci mi-au spus ca ei nu mai vor sa lucreze cu City Insurance pentru ca au datorii la ei si nu isi mai permit, ok inteleg asta, dar de ce trebuie sa ma minti si sa-mi zici dupa 2 saptamani!? Concluzie: Nu va recomand sa mergeti la ei daca aveti daune, sau daca aveti cereti-le in scris cat o sa va tina masina pentru ca se misca ca melcul si va mint in fata. Mai bine mergeti la BDT/Arian
  21. 3 likes
    Am avut și turbo înainte de G122 și sincer prefer răspunsul instant decât cuplul la turatie mică. Nu îmi amintesc sa fi avut într-un an jumătate vreun moment in care sa simt ca ar fi trebuit mai multă putere. Depinde și de stilul de condus, dacă stam in a 6a și vrem cuplu sa ne bage in scaun și putere pe depășire, nu-i mașina care trebuie. Dacă ești dispus sa retrogradezi, obții și cuplu și putere. E o mașina confortabila, buna la drum lung care scoate consumuri excelente pentru capacitatea cilindrica și pentru un motor pe benzina. Acuma ca ne plângem de scârțâieli prin bord, de una de alta...nu exista mașina perfecta indiferent de producător, clasa și bani dați. Fiecare alege, eu personal nu conduc nici bătrânește nici ultra sportiv, dar când vreau consum mic îl scot și când vreau putere și răspuns scurt, le obțin...
  22. 3 likes
    Seat Ateca - detailing complet, inclusiv nanoprotectie ceramica IMG_20201105_112450 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110356 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110401 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_112509 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110407 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_112457 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110421 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110416 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110438 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110433 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110428 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110500 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20201105_110452 by ovidiupatronuro, on Flickr
  23. 3 likes
    Eu. Am consum de 12-14-15%. Nu stiu sa conduc altfel. Kickdowns regulat. * 6950 rpm mai exact. Spre deosebire de multi colegi de forum care nu coboara geamul pentru ca il zgarie, eu nu pot spune ca am atat de multa grija. Mi se pare ca e degeaba motorul daca il tin in 2000 rpm. E pacat de el.
  24. 3 likes
    Mi-am bagat picioarele si am rezolvat problema cu o singura masina si Uber.
  25. 3 likes
    In afara de faptul ca tii telefonul in buzunar, care e avantajul la firless?! Ca daca il.bagi pe navigatie sau spotify un drum lung, gen 200-300km tot tre sa bagi la incarcat. Deci no deal... Asa cred eu.
  26. 3 likes
    "rocket science"e o stiinta nu neaparat din faptul ca e complicata (mate grea) ci din pentru ca implica o anumita ordine clara a operatiilor ce trebuie respectata. Pe langa ordinea operatiilor exista si un alt set de operatii care sunt prevazute pentru cazuri speciale in asa fel incat totul la final sa fie "fail safe". Ordinea asta a operatiilor desi pare "ciudata si exagerata" pentru oamenii care nu sunt de meserie are o logica pentru a prevedea eventuale greseli in pasii urmatori. Asta e o experienta pe care de exemplu noi oamenii l-am invatat pentru a asigura siguranta zborului avioanelor, a rachetelor, satelitilor, etc. Daca faci totul in ordinea respectiva riscul de "fail" din orice cauza este minimizat daca nu redus la zero. Mi-am luat timpul asta sa explic in speranta ca poate tu sau alti colegi de pe forum intelegeti ca anumite operatii care trebuie facute la o masina au sens (schimbat saibe sau alte piese), si chiar daca sunt scumpe, si "financiar" nu si mai au rostul, au o logica. Atunci cand inginerul Mazda (sau orice alta firma auto) a creat un ansamblu de piese, a prevazut si o anumita ordine in care el e pus la un loc. Orice abatere de la ordinea asta nu mai garanteaza integritatea pieselor,mai ales pe termen lung. Poti face un simplu exercitiu in care iti imaginezi ca avionul cu care zbori data viitoare in vacanta, Boeing, a fost intretinut de unul care nu se pricepea la Boeing ci doar la Airbus, te-ai mai sui? Stiu, poate e greu de inteles, dar ingineria e, daca e corect facuta "rocket science".Si da e important si la masini, daca mergi in fiecare zi cu o medie de viteza de 120-130kmh, si ceva, orice, nu merge cum trebuie se poate sa nu mai prinzi a doua zi. drumuri bune m
  27. 3 likes
    ...vorba aia: ai bani, mananci; n-ai bani, nu ti-e foame. La fel si la masina: ai bani iti iei 540i, n-ai bani,....Mazda din dotare e super.
  28. 3 likes
  29. 3 likes
    Fara suparare, dar chiar conteaza cum conduci...daca te astepti sa ai consum de 7l/100 km dar sa iti dea si nu stiu ce senzatii de masina potenta in acelasi timp, iti spun ca nu se poate sa le ai pe amandoua. Te 'lauzi' cu consumuri de 5,5-6l/100 de km...eu la drum lung scot 8-8,5l/100km si nu o tin in 5-6000 de ture tot timpul, dar nici nu o menajez. Tragi tu concluziile... Ti-am sugerat intr-un post acum cateva luni sa folosesti padelele si sa o conduci mai turat...nu a fost bine ca nu vrei sa folosesti padelele. Sincer mi se pare ca esti 'vesnicul nemultumit' - ar trebui ca cei care intra pe forumul asta si sunt in cautare de un G194 (fie el mazda6 sau CX-5) sa vada si pareri diferite nu doar negativismele tale in ceea ce priveste acest motor. Da, nu este golf gti, nu e focus st, nu e megane rs (si asta ca sa ma rezum la masini rezonabile ca pret), dar nici lenesa nu e; si am condus-o plina, cu 3 adulti si 2 copii, portbagajul plin ochi si nu s-a simtit lenesa atata timp cat nu m-am asteptat sa intru in depasire la 80km/h intr-a 6a cu 1500 rot/min si sa traga, sa zboare ca racheta pe langa celelalte masini. Sa nu uitam totusi ca are cuplul maxim 256Nm la 3200-3300 de rot/min... Din pacate raspunsul e da...chiar exista. Si e nasol cand intri si tu in depasire iar cel din fata ta nu se deranjeaza sa schimbe vitezele si tu te trezesti ca nu mai ai timp sa depasesti...
  30. 3 likes
    Am sa mai urmaresc cu termostatul sa vad ca de incalzit se incalzeste repede si da cadura foarte bine la -2C cat sunt acum. Plecare de pe loc pe zapada cu TCS OFF: Un mic drift:
  31. 3 likes
    Probabil vrea să și tragă )
  32. 3 likes
    Ce cred că nu a pomenit nimeni până acum, în ceea ce privește achiziția unei Mazda, este profesionalismul și seriozitatea dealerului. Cred că asta face o mare diferență când cineva recomandă sau nu achiziția acestei mărci din motive subiective, mai ales când persoana respectivă a experimentat probleme, de garanție sau nu. Da, ca la orice alta marcă, sunt probleme. Oglinzi care nu se rabateaza complet sau senzorii touch de la uși care în anumite condiții nu funcționează nu le-aș descrie ca fiind probleme, ci mai degrabă un inconvenient. Problema in adevăratul sens al cuvântului ar fi cea de la motoarele mazda diesel de dinainte de 2015, cele cu probleme la saibele de la injectoare. Mazda pe care o am acum (nu mă refer la mazda 3) prezintă o problema care în decursul ultimului an nu a putut fi rezolvată. Da, e un inconvenient, dar atâta timp cât nu m-a costat niciun ban, atâta timp cât dealerul mi-a pus la dispoziție tot timpul, fără întrebări, fără limita de km sau ore, mașina de schimb de fiecare dată când a mea a rămas în service, problema pe care o am nu mă va opri de la a lua alta mazda in viitor. Ideea acestei postări e aceea că, după cum am scris mai sus, experiența personală în ceea ce privește interacțiunea cu dealerul, pt mine are o foarte mare importanță în a considera o noua achiziție sau a recomanda aceasta marcă.
  33. 3 likes
  34. 3 likes
    Faceti in continuare acest lucru si apoi o sa va plangeti ca nu e chederul bun, ca vai s-a zgariat geamul de la praf, ca vai peste ani a intrat umezeala si nu mai merge geamul. Sa ai atata lene incat sa nu poti sa stergi geamul cu un servetel, inseamna sa nu ii pese de masina ( just my point ). Nu stiu daca am coborat geamurile complet de 10 ori in ultimii 5 ani la cele 3 masini care le conduc. Aquapel inca tine pe geamurile laterale la Polo si la Duster de 1 an de zile. just 50 lei
  35. 3 likes
    poti incerca un rain guard de la pro-x, va ajuta cu degajarea apei de pe geam dar nu va rezolva "problema", eu dupa 15 ani pe jetta cu geamurile zgariate de la praf/nisip prins intre cheder si geam si angrenat de coborarea geamului parca sunt de acord cu implementarea Mazda
  36. 3 likes
    Ce se intampla cu Skyactiv-X se cheama evolutie, nu "end of the road'. Adica taman opusul iar evolutia nu e ceva ce ar trebui evitat. Reglarea automata pe axa verticala a fasciculului de lumina emisa de un far este obligatorie pentru surse de lumina care emit peste 2000 lm. Asta este legea in EU la acest moment. Asta inseamna ca nici un producator nu poate sa vanda masini cu reglaj manual daca echipeaza masina din fabrica cu faruri care emit peste 2000 lm (per far) pe faza scurta. In momentul de fata sunt 2 tipuri de sisteme automate pe piata: - semi-automate - > compenseaza doar pentru nivelul de incarcare (sarcina) al autovehiculului (ceea ce cred ca este instalat pe masinile noastre); - dinamice - > compenseaza atat pentru nivelul de incarcare (sarcina) cat si pentru comportamentul dinamic aparut in timpul deplasarii. Adica atunci cand vehiculul accelereaza puternic si botul masinii se ridica, sistemul coboara temporar fascicolul luminor pentru a compensa ridicarea botului. Legea nu presupune instalarea obligatorie a sistemului dinamic asa ca este la latitudinea producatorului daca o face sau nu.
  37. 3 likes
    Daca o atingea iubita / sotia / amanta nici nu stiai ca e acolo, zgarietura zic, nu una din cele 3 femei Asa eram si eu, fierbeam cand vedeam cea mai mica chestie. Am o urma de maner de trotineta de copil fix pe plasticul ala de deasupra grilei. Nu e vizibila de la distanta, ci doar daca te uiti de aproape. Cel mai mult am fiert cand am atins janta de pe dreapta fata intr-o bobâlcă d-aia de beton, iarasi, o chestie vizibila doar de aproape. Deja dadusem email la Generali sa ma interesez. Mi-a trecut Asta e, sunt chestii normale.
  38. 3 likes
    Cu codul spre față. Este o întrebare bună , mulți ignoră acest aspect.
  39. 3 likes
    Am revenit cu poze
  40. 3 likes
    Mazda by Asko Grup https://forum.clubmazda.ro/forum/111-asko-bucuresti/ Membrii Asociatiei beneficiaza de urmatoarele reduceri: - piese de origine - 7% - manopera - 12%
  41. 2 likes
  42. 2 likes
    Am rezolvat erau 2 sigurante arse una audio alta la display
  43. 2 likes
    N-am prea mai tras-o in poze. Mama a prins gust de ea, ma tot intreaba cand mai iau MX-5-ul ca sa i-o las pe asta.
  44. 2 likes
    După lupte seculare am reușit sa fac un prototip, sunt mulțumit 90%, mai am de lucru, deocamdată este în teste. Sper sa nu fie critici eu doar am încercat sa fac loc la cabluri stingător și celelalte accesorii.
  45. 2 likes
    E frumos, mai ales acum ca a nins in sfarsit si pe la mine si nu-s multe masini pe strazi Sistemul AWD anticipeaza mult mai bine cand ninge afara (merg stergatoarele + temperatura e scazuta) si la plecatul de pe loc practic cupleaza instant spatele. Am mai pus un video acum cateva saptamani cand spatele nu prea a cuplat ca era mai cald atunci si nu ningea dar acum practic pleaca destul de puternic de pe loc si se simte cum impinge si de spate.
  46. 2 likes
    Ti-o confirma unul care pana de curând nu vroiam nici în ruptul capului o cutie automată.Insa pt o mașină de familie cutia automată e aur.Sa mesteci in cutie la fiecare semafor ,sa stai în coloana si sa lucrezi ambreiajul ala de ti-e mila de el pana la urma devine un stres. Treaba asta cu simțitul ca tu ești rege la volan e fumata. In urban te enervezi doar,nu te simți rege:)) De aceea am ales cutia automată ca sa merg calm și sa ajung calm acasă:)) Pt a ma simți 'rege' am alta mașinuța dar nu prin oraș.
  47. 2 likes
    Plus profunzimea culorii.
  48. 2 likes
    Incet-incet ne apropiem de 3000km, actualmente pe la 2700 . In seara asta am reusit sa fac ceva ce-mi propusesem de ceva timp insa ba era vremea nasoala, ba nu aveam timp, ba eram chiaun dupa ziua de munca: sa ies la o plimbare doar pentru a conduce. Asa ca in jur de 9 seara am luat Mazdoiu’ la o tura pana la Ploiesti (la rondul de pe DN1 si inapoi). Si uitasem cum merge masina asta la drum intins, nu ca as fi avut asa multe ocazii de drumuri lungi pana acum . Nu am mers sportiv ci in limitele decentei, sa ma bucur de plimbare, muzica buna (sistemul audio Bose este must-have pentru cei carora le place sa asculte muzica (nu radio) frecvent) sa ma relaxez. Mazdoiul se simte in elementul lui la drum intins, este asezat, stabil, inchegat si silentios. Ca tinuta de drum nu am ce sa-i reprosez pana acum. Da, se simte rigida pe drumuri proaste insa nu voiam o “barca” de masina, prefer sa incetinesc la portiuni cu probleme si sa ma bucur de o tinuta de drum buna in rest. Si parca de ce creste viteza de aia suspensia devine mai supla. Greierii remarcati in primele saptamani nu s-au mai intors, este liniste completa in masina. Ba chiar in seara asta am facut si un mic test de zgomot interior (telefon + app. NIOSH SLM) la 100km/h (cu toate cele oprite in masina) A resultat un nivel mediu de 63.9dB. La fosta aveam 68.5, la aceeasi viteza. Valorile, desi plauzibile, nu stiu cat de corecte sunt insa scopul este mai mult comparativ, aplicatia si telefonul + metoda de masurare fiind aceleasi. Una peste alta, toate bune pana acum, probleme nema si masina imi place mult. Cam astea au fost statisticile de la finalul plimbarii Diesel pe benzina .
  49. 2 likes
    Daca aveti ceva de comandat dati o fuga la reprezentanta. De vandut se vand in continuare, eu am comandat in vinerea trecuta un set de ornamente pentru praguri.
  50. 2 likes