Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 10/30/20 in all areas

  1. 18 likes
    GT Plus, Luxury Vintage, + pachet Premium. Initial comandasem cu interior pe alb, dar dupa ce am vazut masina de test care avea cotiera si suportul de cot de pe usa cu alb, am zis ca nu e de mine si am trecut pe maro. Mare mare plus pentru cel mai moale suport de cot de pe usa pe care am pus vreodata mana, + zona la fel de moale pentru rezemarea genunchiului pe tunelul central. Sistemul Bose e din alt film, desi tot Bose am avut si pe CX-5. Ani lumina distanta, in bine. Literalmente superb. Rezolutie foarte buna la camere / display-uri. Acum chiar se poate folosi telefonul pe bluetooth, ma aude lumea fara ecou. Sunet, inca o data, cristal. Zero deconectari pana acum pentru Android Auto, cu aceleasi cablu si telefon ca pe vechea masina. Plus ca aici n-am patit deloc sa-mi dispara cerculetul albastru care imi arata ce pictograma am selectata, de ajunsesem inainte sa invat pe de rost cate click-uri am de facut. Bateria o tin setata sa se incarce la 90%, desi aseara s-a oprit singura la 85%. Km estimati de range sunt suspect de aproape de ceea ce scot fizic, chiar daca mai ciupesc putin in plus eu daca merg mai civilizat. Setarea 2 de regenerare e ce trebuie, aproape ca nu mai e nevoie deloc de frana decat pentru oprirea efectiva a masinii pe loc. Saptamana vitoare urmeaza colant pe plafon si stalpii laterali, in gri + negru. Per total, foarte multumit. Urmeaza niste drumuri de Pitesti / Ploiesti, dupa ce am tras un Giurgiu, fara probleme.
  2. 14 likes
    Deoarece imi doream de citiva ani o mazda mps, deabia in urma cu 2 luni am reusit sa mi indeplinesc visul. Vazusem si 3 mps si 6 mps la vinzare dar ori masina nu m a atras ori nu era momenrul dpdv financiar. Oferta fiind slaba in Romania iar afara preturile erau maricele era cit pe ce sa renunt dar printr un noroc a aparut dinsa. La vizionare au aparut inerentele probleme: scurgeri la diferential spate, bara spate crapata ai reparata prost, curea si rola accesorii, scurgeri ulei pe la capac culbutori, tampon abtibalans si tampon hidraulic cu probleme, xenon pe faza lunga ( chhh) si o multime de clipsuri pe la pasajele roti care lipseau, cauciucuri varza. Punctele bune au fost: motorul mergea ok, suspensia si frinele fara probleme dar mai ales nu prea prezinta rugina. In urma unei negocieri scurte si foarte taioasa am ales ca o iau acasa. Foarte fericit vreo 300 km pina mi am dat seama ca masina are o problema majora: consuma ulei. Am luat decizia instantanee: refacere motor si apoi versatuner ( stirnit de cei 2 mari proprietari de turbate DISI de pe forum). La inceput am vrut o refacere de buget a motorului dar gasind piese numai de origine la pret bun am luat decizia sa l refac de la turbina si pina la cuzinet, cu distributie, pompa de ulei si tot tacimul. Despre aceasta parte o sa vorbim in zilele urmatoare mai detaliat deoarece urmeaza sa intre la operatie in citeva zile. In principiu am de facut in urmatoarea luna: - refacere motor; - cauciucuri vara; - inlocuit bara spate si vopsit bari; - versatuner; Pentru viitorul mai indepartat: - interne pompa; - instalatie apa metanol. Mai mult ca sigur masina va merge cu benzina normala. Referitor la Mazda 6 mps pot sa spun urmatoarele: e o masina care te face sa ai pielea gainii tot timpul, fuge binisor dar mai ales placerea e maxima pentru ca e si 4x4.
  3. 10 likes
    Vin si eu sa ma laud cu ultima mea mare realizare, AM SCAPAT DE COVID ! Am slabit aproape 15 kg si am plamanii afectati 15 %. La externare mi-am cumparat propriul meu concentrator de oxigen si fac exercitii pulmonare cu el. In rest, .....am constatat ca viata e mai frumoasa dupa ce treci prin covid, dar probabil e in general valabil, atunci cand scapi de o boala periculoasa.
  4. 10 likes
    In sfirsit am terminat unele treburi la pisika: am pus frine ( EBC ), suspensie ( Eybach) si tot ce mai era prin debara. Ca sa ne intelegem: decit motorul mai trebuie refacut cu piesele din dormitor, de altfel e tot ce mai trebuie ca masina sa fie ,,ce trebuie". A primit inclusiv un tratament cadou la partea exterioara facut cu profesionalism de colegul @OvidiuHde altfel o persoana super cu care ai ce povesti si pe care il recomand cu placere oricui vrea sa si faca masina frumoasa. In cazul meu rezultatul este urmatorul:
  5. 8 likes
    Parca arata putin mai bine asa tricolora.
  6. 7 likes
    Gata! Ne-am apucat de transformare, pisika va primi muschi si steroizi. Saptamina trecuta am demontat motorul, l am curatat si astazi am reusit sa termin asamblarea. Totul este pregatit sa fie aruncat pe caroserie, inclusiv pregatirea pentru instalatia WMI Miine o sa montez bateria in portbagaj si o sa fac traseul electric aferent iar daca timpul o sa mi permita o sa fac si legaturile electrice pentru montarea in habitaclu a controllerului WMI. Am renuntat la ambreiajul cu kevlar in favoarea celui OEM datorita faptului ca in 15000 km era uzat pe jumatate si din carcasa ambreiajului am recuperat 2 pumni de zgura. Atasez 2 poze inainte si dupa si o sa intelegeti de ce vreo a durat o eternitate curatatul pieselor. Va tin la curent cu rezultatul in zilele urmatoare.
  7. 7 likes
    După mai multe lucrări făcute personal de mine am ajuns și pe noul circuit Motor Ring Transilvania.Da,e un circuit in toată regula.Ceva mai tehnic ca cel de la Adâncata dar mai scurt.Insa cu reguli mult mai stricte pt o zi de Track Day.Mx5 s-a comportat superb.In prezent este dus la Mazda Arad pt a-mi monta axele came BBR care împreună cu un soft( din nou) ar trebui sa ajung in zona celor 190-200cp.Vom vedea.Am mers 2 sesiuni a câte 20min.Aici e o mica parte din a doua sesiune unde am avut în dreapta pe un amic,care are și el un Mx5 NB.
  8. 6 likes
    Pisika se lasa greu dresata dar am reusit sa i ,,punem capastrul". Iata filmul: Dupa ce am facut asamblarea motorului, montat turbina, ambreiaj, cutie viteze si transfer motorul arata cam asa: Am pus apoi motorul pe masina, facut conexiuni mecanice si electrice, fluide etc. Totul a mers ceas sau struna. Acesta fiind rezultatul final inclusiv cu instalatia WMI montata ( fara legaturi electrice la acel moment ) rezultatul este in poza de mai jos: Datorita faptului ca bateria a incaput in compartimentul motor am lasat o acolo. Am amorsat instalatia de ungere si apoi urmatorul pas a fost pornirea: surpriza maxima, a pornit la prima cheie de parca era oprita cu o seara in urma nu ca si cum fusese motorul demontat din toate oasele si pus inapoi. Surpriza a fost asa de mare incit n am apucat sa filmez nimic. Toate bune si frumoase, am plecata acasa cu felina incet si atent dar mecanic totul parea 100% in regula. Impreuna cu @mituc am inceput definitivarea softului. Aici am dar de o singura problema pina acum: tija de la wastegate era reglata sa inceapa deschiderea la 1 bar cind de fapt trebuia sa fie deschisa 100% la 1 bar. Au urmat vreo 3 ore de chin, arsuri degete indoite si bagate in locuri strimte dar s a rezolvat. Tija a fost lungita cu greu dar a fost lungita. Credeti ca totul vine simplu? Nuuuu. La primele loguri nu ne am putu da seama de rezultat, la urmatoarele a sarit un furtun de la admisie, iar telefonu primit a fost sec: nu i oki mai trimite un log. Am mai facut un log 2, 3, si totul este in regula acum: 0 probleme mecanice si control 100% din soft pe motor. De usurare m am dus si am spalat o ca sa fie frumoasa si miine ii mai fac un plin sa fie fericita. Acum urmeaza finalizarea rodajului si eventual citeva alte versiuni de soft pentru optimizarea bestiei Multumesc tuturor celor implicati ( se stiu ei care ) dar mai ales lui @mituc , omul care m a ajutat mult de tot cu tot ce a putut: de la piese pina la soft. Avem discutii interminabile la telefon, pe whatsup si mailuri schimbate, de altfel cred ca am vorbit cu el mai mult decit cu nevasta mea in ultima saptamina. Targetul: cel mai frumos si puternic 6 mps din cartier, o adevarata pisika. Drumuri bune!
  9. 6 likes
    Și povestea continuă... Ieri a fost ultima zi de Circuit,dar și ultima zi de viata pt semislick-uri Sunt curios ce ne va rezerva dragii noștrii conducători referitor la viata noastră de zi cu zi. Câteodată am gânduri sa ma las de ceea ce îmi place,dar când ma urc în masina asta ma simt cu adevărat Liber.
  10. 6 likes
    nu, aia care intreaba in ce tara e Europa P.S. n-am rezistat, I took the bait:
  11. 6 likes
    Legat de discutia cu indicele de viteza, RAR permite echiparea cu anvelope un indice de viteza mai mic in cazul anvelopelor de iarna. Probabil ca de asta s-au si cumintit asiguratorii despre care povestea mituc atunci cand s-a pus problema de instanta. Parerea mea este ca amenintari de genul din partea unui agent de asigurari sunt "rea intentie" si ar cam trebui pedepsita. Ca orice manevra din asta de tipul "daca merge".
  12. 6 likes
    Inca cateva poze de toamna.
  13. 6 likes
    Colantate cu ele pe mașină Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
  14. 6 likes
    Am un sfat de achizitie pentru cei care isi fac configuratii in vederea cumpararii, este un amanunt care trece neobservat (stiu ca s-a discutat si in alt topic) : farurile ALH, adica cele cu led, inteligente, care se misca noaptea in functie de masinile din fata -sunt disponibile doar incepand de la nivelul Revolution. Un nivel mai jos, Takumi, nu are ALH, are doar HBC, adica stinge sau aprinde faza lunga si urmareste directia volanului, ele fiind tot cu led. Este un amanunt pe care nu l-am cunoscut la comandarea masinii si care, alaturi de sistemul Bose, poate ca m-ar fi convins sa nu iau Takumi ci sa iau Revolution. Nu spun asta pt ca sunt nemultumit ci doar ca sfat pt cei care vor sa isi comande..
  15. 5 likes
    Bună seara și bine v-am găsit dragi posesori de mazda. Am intrat si eu în acest grup select de posesor de mazda, în data de 27.11.2020, după 2 luni de asteptare. Înainte am avut un ford focus 2 facelift 1.6 benzina cumparat de nou în anul 2010, care si-a facut treaba cu brio, fără prea multe vizite la service. Primile impresii: - mașina merge foarte lin, zici ca pluteste - foarte bn antifonată - arată bestial ( chiar unu cu bmw m-a oprit sa o admire) Am reusit să montez si folii pe geamurile spate(recomand firma autovad sunt profi) și astept sa sosească suporti de nr slim pentru un look clean.
  16. 5 likes
    Chiar si ziua uneori este deranjant sa te intalnesti cu unul care merge cu faza lunga aprinsa. Parerea mea este: - da, lumina emisa este intensa. Ca sa vezi cat de intensa baga faza lunga si baga un ochi. - da, deranjeaza datorita unghiului larg in care lumineaza; - nu, nu este necesar sa dai flash-uri cand depasesti pe cineva. Ai lumini de zi, ai semnalizari LED destul de puternice si vizibile, nu faci decat sa iriti lumea dand flash-uri. Parerea mea este ca e comportament de reisar, la modul "da-te ca vine io'!".
  17. 5 likes
    Salutare lume ! Pentru posesorii de G120 avem o veste buna: saptamana trecuta am demarat promotia Black November . Oferim exclusiv pentru motorizarile SkyActiv-G120 un pret special : 1100 RON pentru remapararea stage 1, cu masuratoare dyno inclusa ( discount de 300 RON ). Multumim primilor membri ai comunitatii Mazda care ne urmaresc pagina si s-au inscris deja in aceasta promotie, azi am tunat primele 2 G120-uri din promotie si am obtinut niste rezultate foarte frumoase, 172 si 175CP :-) In cazul in care doriti sa beneficiati de aceasta oferta, puteti regasi mai multe detalii pe pagina https://amc-motorsport.ro/news/oferta-speciala-black-november-2020/ Voi avea putin timp pentru facebook/fforumuri in perioada urmatoare :-) numai bine, Andrei
  18. 5 likes
    Dupa montarea axelor Bbr si resoftare am hotarat ca trebuie sa desfac motorul. La turatii inalte aveam fum albastru si miros de ulei.Dimineata la prima pornire dupa aprox 5sec incepea sa pufaie iar fum albastru care se termina cam in vreo 3-5 sec ceea ce ma dus cu gandul la garnituri,ghiduri supape.Asa ca am facut singur un test de compresie si aveam pe toti cilindrii compresie de 12.4-12.2 bar.M-am bucurat ca nu aveam diferente chiar daca era la minimum de compresie,valoarea ideala fiind de 17 bar. Asa ca am dus masina la Arad si refacut motorul, inclusiv tot kitul de distributie. Totul bun si frumos dar dupa avea un mers f neregulat. Am luat hotararea cu cei de la Arad pt schimbarea pinionulul VVT care nu e nici asta ieftin.Nu am vrut decat pe original.Dupa schimbarea acestuia totul a revenit la normal,insa de ce sa scap si sa nu intervina altceva.Vin acasa cu ea,o parchez in garaj.A doua zi hai sa fac un drum de plimbare( rodaj) mai lung.Dar nu vrea sa porneasca.Dau cateva chei,nu mai insist. Dau jos plasticele din spatele scaunelor,ajung la pompa de benzina,desfac furtunul de presiune,adaug un furtun direct pe stutul pompei si il introduc intr-o sticlă. Dau la contact( fara pornire motor) si pace.Nici macar un strop.Pompa primea contact ca se auzea.Dupa schimbarea pompei revine la normal.Insa intervine o problema de sonda Lambda( dupa cat) si anume P0138. Mama masii,repar una si se strica alta.Dupa multe verificari de tensiuni,rezistente pe mufe m-am lasat păgubaș. Dupa cateva zile dispare de la sine avaria. Insa nu imi placea cum trage motorul.Adica nu imi placea plaja de turatii.Asa ca discut din nou cu cel care a facut resoftarea,ii explic si in decurs de doua saptamani a facut din nou.Adica Vineri l-a bagat iar ieri am fost pe Motor Ring Transilvania. E beton la cum merge acum.Deja de la 2500 rot simti.Am menajat-o un pic pe partea de turatii,adica nu am insistat mai mult de 6000rot. Masina asta e perfecta pt a te face sa simti ca trăiești:) Edit: Baiul pt compresia mica a fost de la supape.Segmentii erau intr-o stare f buna,dar au fost inlocuitii si acestia daca tot am desfacut motorul.
  19. 4 likes
    Nou sosită în club! a treia în flota personală, după RX-8 și Tribute.
  20. 4 likes
  21. 4 likes
    Serios? Alt topic? Fumul nu e fum, e abur, aerul inca e cald pe teava, evident. Iar benzina nu e benzina, e apa, condens, aer cald pe teava, aer rece afara. Tu cand respiri cand e frig afara, expiri fum? tot abur iti iese din gura. Iar acum cu masca, se formeaza condens pe interiorul mastii.
  22. 4 likes
    Si eu! ...Adica, cu nevasta'mea zic, de a ta te ocupi tu! La cum se vede din loguri ca tisneste spre inainte lucrurile sint cit se poate de serioase. Turbina are, motor are, acareturile de pe linga sint cam acolo si gata de folosit in momentul in care vom decide ca e timpul pentru ele. Si nu in ultimul rind acest proiect va merge cu benzina de 95RON. In acelasi stil in care aratam ca se pot obtine 500cp si noxe ca la carte, defilam si cu bugete de intretinere si exploatare in limita rezonabilului pentru masini cu adevarat de strada si utilizabile oricind, oriunde, in orice conditii. 2.3DISI-fTw!
  23. 4 likes
    @OvidiuMZD: am revenit cu poza din lateral.
  24. 4 likes
    la casa auto nu m-au intrebat daca e luata de la ei,presupun ca te trateaza la fel de prost oricine ai fi!
  25. 4 likes
    Multumesc de aprecieri. Am colantat si toate trimurile de pe masina inclusiv grila fara si siglele
  26. 4 likes
    Multi inca traiesc cu impresia ca uleiurile recomandate de producator / vandute sub brandul acestuia sunt niste “pipi de maimuta” numai bun sa-ti faci motorul zdrente. Pe vremea cand aveam Toyota am tinut-o toti cei 165.000 km doar cu uleiul “OEM”, cumparat din sursa sigura (reprezentanta) si toti cunoscutii incercau sa-mi explice ce rau fac si ca ar trebui sa bag d-aia sau d-ailalta (in general uleiuri potrivite pentru motoare nemtesti mai vechi dar nu pentru motorul masinii mele). Am vandut masina la 196.000 cu motorul mergand ceas, fara consum de ulei vizibil pe joja (desi uleiul era un 5w30 FE cu vascozitate foarte mica), nici macar in conditii de mers peste 10 ore continuu, la viteze ridicate, la temperatura ambianta de cuprinsa intre 35 si 42 grade (traversat Italia de la Nord la Sud). Sutele de ore (sau poate mai bine) petrecute in teste pe dinamometru pentru perfectionarea unei retete de ulei potrivite motorului sunt total ignorate. Producatorul motorului este singurul care face aceste teste, nici un ulei “AM” nu este testat in acest mod.
  27. 4 likes
    Negresa se comporta exemplar.Azi am schimbat uleiul,filtrul ulei si bujiile.Mi-am facut groapă pt a lucra mai usor la mașini. In decurs de vreo 2000km cu motorul refacut catch-can-ul se pare ca isi face treaba f bine.De cand cu axele BBR si resoftarea regândită imi place la nebunie cum merge.
  28. 4 likes
    Orice modificare poate fi depistata. Diferenta ar fi ca daca remapezi un G120/165 si nu se uita nimeni atunci modificarea nu e vizibila pentru ca masina merge normal din toate punctele de vedere, in toate situatiile. La notar n-o sa mearga nimeni cu tine pentru ca teoretic astfel de modificari ar trebui omologate ca sa poata merge cineva cu tine sub juramint la notar sau in instanta. Ce ti se poate garanta este buna credinta si priceperea celui care fac aceste modificari. E ca atunci cind te duci la dentist, nu stii niciodata ce-o sa iasa. Ba poti sa si mori daca ai ghinion. Si stomatologul nu va face inchisoare pentru ca daca tu ai spus ca nu ai alergii de nici un fel (fisa aia se semneaza de obicei) si intri in soc anafilactic dupa administrarea unui anestetic atunci cam aia e. Sincer cam de pe la 430-440 nu mai am nici un zimbet, doar ochi mari Acum la 460-470 sau cit are zimbesc doar dupa. Ca si idee, de la 420cp la 470cp desi diferenta e de doar 50cp, diferenta de cuplu e de vreo 100Nm in zona lui 4500rpm, si trebuie neaparat sa te fi pișat inainte. Dar asta e o discutie pentru alt topic
  29. 3 likes
    Salutari, O sa las asta aici in caz ca o sa ii fie cuiva de folos: Este vorba de eroarea p0038, care persista si dupa schimbarea sondei O2 de dupa catalizator. Eu m-am intalnit cu problema aceasta si am reusit sa o rezolv dupa ceva timp. Dupa ce verificati rezistenta de incalzire a sondei cu multimetru si este in parametri si dupa ce verificati firele aferente de la ECU spre mufa de la sonda iar acestea sunt ok, urmatorul pas este ECU-ul in sine. Problema survine de la faptul ca un mosfet care controleaza acest circuit efectiv pocneste. Acesta trebuie schimbat cu unul nou, care se gaseste destul de greu pe la noi. Las ceva poze aici: Eroarea/problema e intalnita la Mazda 3 1.6i BK si RX8
  30. 3 likes
    Pareri? Ma gandeam pentru ianuarie sau februarie sa o duc la colantat si mi a sarut in ochi ideea asta +difuzorul de la tobe
  31. 3 likes
    Motivul real este ca in interiorul traseului de evacuare se creaza condens, mult condens (“benzina” aia care picura ). Parte din ea ajunge afara, parte ramane in traseul si mai “fumega” cateva minute pana se raceste traseul de evacuare suficient cat sa nu mai “fumege” (a se citi evapora). Mare plus pentru postul lui @easy_do. Uneori am impresia ca am intrat pe forumul miresici.ro, pe vreun topic despre masini :). Da’, numai motoarele Mazda produc condens, este stiut asta, este special facuta treaba asta sa rugineasca tobele si sa scoata proprietarul bani din buzunar.
  32. 3 likes
    Nu a aparut in SUA inca. Oricum e interesant in video ala de mai sus ca Mazda3 2.5l turbo a plecat de pe loc mult mai bine ca Golf R DSG fara launch control (ca aici e trick-ul; DSG-ul e praf la pornirea de pe loc). Dupa aia, 300CP de pe Golf R si-au zis cuvantul fata de 250CP de pe Mazda. Din date, Mazda3 2.5l turbo pare sa fie cel putin la fel de rapida ca fostul GTI pe hartie cu launch control; in realitate sigur e mai rapida la plecarea de pe loc, in special pe umed. WRX cu CVT, ca si restul masinilor de la Subaru (toate, in SUA, cu CVT), e ca si cum n-ar exista pentru mine Eh, daca as sti ce vreau sa fac, bine ar fi. MX5 ar fi ca masina secundara; bineinteles, "hoarder" cu doua masini de mers efectiv la piata (ca n-am unde altundeva, pe vremurile astea). Doar daca as prinde un deal bun acuma prin noiembrie, decembrie pentru decapotabila. Momentan au $750 pentru loyality, 0% dobanda si prima rata dupa 90 de zile. Asta ar veni cam $900/3 ani sau $550/5 ani (daca e sa nu iau cash). Le plac astora suma de $33k (Mustang-ul e ala cu V8, echipare entry-level; Mazda3 e echiparea de top cu turbo; MX-5 echipare de top).
  33. 3 likes
    https://www.mazda3revolution.com/threads/fixing-center-display-rattles.236732/?__cf_chl_jschl_tk__=44e29f0d9c409956caf014b9ed462aedfd21b97a-1603201252-0-Abx4Kr_T5wv8pDE5v-O2j_oqXJsP-dGQIaZ3p0q_9Wc7n37O0SVpagZ2d8wfJcg2iFRwjO930ESe_9TnQtxmLJIREvmHGmRXAut3ZMifHL2bVLac8q7-OUOKInRvvxDvp9mMP_-zMrgAhyy5crmwptfOOnRwSfGToL2pweA6O6nE-0IOxWcYQHqA5ZtKOOSOQMkCc5mXLrpH6A9OEz5HevCYRE6ch2prpeUI8Qg0nQNEAJONIJe_IXKuZi-v8_gmN_zgSlXBPUz90i6FymJagOjnxQQH8CtHGAe1IhQPPHJTww1FsEwfS5vMpt-RPMDPqlqXFhLrg69iCfS59ehuMx6UB6fLvt9Ul8ETskuNBKgG91b4ymHgfXN9eWiLwjccZfk3MIXphe-8fcBwbHcYfFI#post-2488038 + https://www.auto100.ro/auto-insonorizant-auto_549_banda-etansare-autoadeziv-ctk-soft-tape-20-mm_63555.html + https://www.auto100.ro/auto-instrumente-atelier_532_trusa-chei-demontare-interior-auto-radio-auto-12-piese_45773.html + https://www.dedeman.ro/drobeta/cheie-tubulara-pipa-cu-profil-hexagonal-kronus-7176-10-mm/p/1043051 La care se adauga cutter/foarfeca, rabdare si atentie cand desfaci grilajul. Nu garantez ca o sa iti iasa din prima, dar dupa stii mersul si e mult mai usor de adaugat soft tape in locurile omise. Oricum, dupa ce il rezolvati pe ala, o sa descoperiti altii mai mici.
  34. 3 likes
    Hello, A trecut ceva de la ultima postare, (3 ani...) si s-au intamplat diverse lucruri, Din colectia de Mazda din Familie a mai ramas Mazda 3 BL a verisoarei mele. 626 a ajuns la vanzare (aici pe forum) ca urmare a decesului neastepta al unchiului meu. CX7 a plecat si el. Ieri a plecat si Mazda 3 BM a mea, s-a mutat la Bucuresti Dupa 5 ani in care a fost masina 'da familie si drumuri lungi" a fost inlocuita cu un X1 primit de sotie ca masina de servici (eu personal nu as da banii pe un autobuz ). Pentru prima data din 2008 nu am nici o masina Mazda in curte. Prietenii se intreba ce s-a intamplat. Ref la BM, in cei 5 ani si 70k km adunati nu ne-a facut probleme majore, singura problema fiind ...etrierii . Cei pe spate s-au blocat, probabil de la stat si au distrus discurile pt ca eu nu am vazut ca prind doar pe exterior - ma intreb de ce nu au vazut la revizii, dar nu mai conteaza. Au fost inlocute discuri+placute in Iunie. Cei pe fata au o problema cu culisantele si au un zanganit enervant, dar inlocuirea va fi treaba noului proprietar. i-am explicat si eu si cei de la service, nu e mare lucrare. In rest, o masina excelelenta pentru drumuri lungi (cel mai lung de cand o am, pana in Grecia in Iunie, 2000km dus-intors, s-a descurcat onorabil in depasiri pt cei 120cp, n-am avut niciodata emotii, destul de confortabila, nu iti vajaie capul dupa 10 ore de mers. Inlocuitorul - X1, e ceva similar, docil, conformtabil, no thrills car. 2.0 diesel 150cp, cutia automata schimba senzational. Nu am foarte multe de povestit exceptand ca infoteimentul este din sec 20, cred ca in acest moment pe Logan se gasesc lucruri mai interesante si utile decat ce ofera BMW. Calitatea interiorului in linie cu Mazda 3, nu as putea sa spun ca are ceva in plus (eventual in minus). Clio RS - nici o problema de rapoart. Recent am terminat franele fata . Parerea mea ca au tinut onorabil 60k km dar cu placute schimbate anual. In rest, am incercat sa-i montez farurile de facelift (cu led), dar nu am depasit nivelul de incercare pentru ca nimeni nu vrea sa se bage la aceasta lucrare (incredibil, dar adevarat). Cred ca daca nu gasesc pe cineva pana la final de an, le vand si aia a fost. In rest masina a facut zi de zi (pana in Martie ) home-gradinita-work si invers, se achita onorabil de aceasta sarcina, consum 9.5 la stilul meu de mers. Reviziile decente, iar franele fata noi (Brembo HC si placute Brembo normale) au costat 750 lei. In plan este un upgrade la etrierii Brembo de pe Megane RS (exista kit), dar dupa experienta nefasta cu farurile nu prea imi vine sa incep. Ma mai gandesc si sondez piata (cei de la reprezentanta zic ca se baga ei sa o faca), acum discurile sunt in rodaj, pana in primavara e timp. Planuri de viitor...Am scos si Clio la vanzare E o vanzare reticenta, pt ca inca ma simt foarte bine in el. Dar daca se vinde ma gandesc fie la un Focus RS, fie la Type R fie la un BMW135/140 (asta pana mai gasesc ceva cu 6 in linie in mintile lui). Nu e un plan foarte bine detaliat, nici nu am insistat. Daca se intampla, bine, daca nu la fel de bine Sanatate si spor, ne auzim ...in curand.
  35. 3 likes
    Dar în Germania este cunoscută problema cu arderea garniturii de chiulasă. Dacă nici pe asta nu o știu înseamnă că se întâmplă ceva pe transport.
  36. 3 likes
    Ok, in urma cu mai multi ani am inceput sa ma pling de programul de control al stabilitatii implementat in mazde, faptul ca ABS-ul e calibrat destul de aiurea mai ales pentru suprafete semi-alunecoase, de faptul ca in virajele luate in forta se frineaza rotile gresite care favorizeaza iesirea din viraj, nu abordarea acestuia. Weekendul trecut dupa o tura pe CasaDeApaRing aveam jantele de pe fata pline de praf. A trebuit sa spal toata masina pentru ca in mod clar si lateralele erau varza. Asa mi-am reamintit de DSC si l-am dezactivat de data asta. Rezultatul... temperatura exterioara de 0-1C, pneuri de vara, si vaca a mers mai tare decit a mers vreodata pe vreme mult mai potrivita acestor pneuri. Am ajuns in sfirsit sa aud din nou un scirtiit de pneu, un ABS, un protest in viraj, etc. Epic WIN! NoSpeed. Cine doreste cu speed pot raspunde in privat.
  37. 3 likes
    Rami pe softul de la @koz, e mai bun deocamdata. La ei ai si platit pentrua cest serviciu, beneficiezi de asistenta, etc. Nu cred ca vrei sa stii
  38. 3 likes
    Gata ne-am pregatit de iarna cu Nokian pe 16 ( Goodyear nu au mai fost valabile pe Palladium, adica asa m-au mintit, ca la Bucuresti erau )
  39. 3 likes
    Când ți-ai luat CX-7 , te-au întrebat colegii dacă ai curaj să patinezi ambreiajul?
  40. 3 likes
    nu stiu altii cum sunt, dar daca vad ca vine unu' ca vantul si ca gandul si imi da flash-uri sa sar de pe drum, eu o iau cam in sens de injuratura...
  41. 3 likes
    pentru ca am deja experiente cu revopsitul de culori mai simple prin service-urile noastre. Si pentru ca postase deja cineva pe-aici cum a iesit un element soul red crystal dupa vopsire. As fi nespus de bucuros sa ma insel, si sa le iasa asa cum trebuie culorile astea mai pretentioase de la Mazda.
  42. 3 likes
    Nu stiu unde sa pun in alta parte, dar m-am gandit ca e bine de stiut. Grija cei care aveti ITP de facut in perioada asta.
  43. 3 likes
    Mi-am instalat singur Android Auto Apple CarPlay. Cel mai complicat este de scos unitatea USB, din partea dinspre șofer. Merită să rupi un picioruș de prindere de la unitatea veche pentru că oricum nu o mai folosești. Merge pusă la loc și fără acel picioruș rupt dacă chiar vrei așa ceva. Totul a durat aproximativ 1 oră. Șurubelnița e de la Dedeman, vreo 20 lei. Tot de acolo e și rola izolatoare textilă. Cheia tubulară de 10 a fost inventată pe loc pentru că nu aveam una așa de lungă. Kitul mi l-a trimis un prieten de pe un alt continent, m-a costat 136$ fără transport. C830-V6-60Z sau C922-V6-605A nu contează, luați ce găsiți. Am folosit această filmare:
  44. 3 likes
    A venit unul pe Mazdaspeed Owners Club si cica: @IulianM
  45. 3 likes
    Ma referam la aia în vid universala. Oficial din 2019 toate mărimile sunt sunt definite și funcție de constantele universale care pot fi măsurate direct, sau "numărate" fără a avea nevoie de un etalon. Treaba asta a început de mult, de când se temeau ca etaloane pot fi furate / distruse sau se pot degrada și singure (de exemplu kilogramul etalon se degradează stand) . Secunda o masori numărând vreo 9 miliarde de oscilații energetice a unui atom de cesium, metrul îl poți reproduce cu in interferometru numărând nu știu câte catralioane de franje de interferenta al luminii produse de nu știu care atom excitat (asta e unul dintre puținele experimente făcute în școala acum mulți ani, cu lumina monocromatica de sodiu însă n-am terminat de numărat franjele :D) etc. Chestii reproductibile oriunde care nu au nevoie de etalon, e suficient doar sa numeri ceva adimensional.
  46. 3 likes
    Pentru mune la momentul respectiv au fost o alegere f buna. Daca e legal sa merg iarna nu ma deranjeaza deloc ce titulaturi au ele. Niciodata: consider ca forumul e un loc unde se discuta constructiv si unde userii se ajuta intre ei.
  47. 3 likes
    Incearca sa "tragi" cat mai mult de vopseaua originala. La revopsire, desi poate pare greu de crezut, calitatea va fi si mai scazuta. Se foloseste aceeasi vopsea ecologica, la fel de casanta, cu dezavantajul ca acum nu mai este uscata la cuptor la peste 200 de grade si undeva la maxim 40-50 grade (pentru a nu afecta materialele de la interior, partea electrica si suprafetele din plastic si cauciuc). Astfel procesul de intarire evident nu mai este acelasi.
  48. 3 likes
    Sunt de acord ca all-season nu e nici de iarna, nici de vara, e un compromis. Dar un all-season de la un producator renumit, de exemplu asta, e un compromis bun. La 8000 km anual, doua seturi de roti sunt bani aruncati, pentru ca setul de roti de iarna imbatraneste pur si simplu, fara a fi folosit. Cu fosta masina am facut chiar si 20000 km pe an, am avut roti de iarna care m-au tinut 8 ani. Le-am schimbat de batranete, mai aveau vreo 4 mm profil, dar erau crapate pe flancuri. Cu alea noi de iarna am facut un sezon, si am rulat vreo 2-3000 km, ca apoi sa vand masina.
  49. 3 likes
    Cei care a ti achizitionat modelul mazda 6 2018 a ti primit astazi sau pana acum un cadou de la mazda: o cutie care in momentul in care o deschizi incepe redea un mesaj audio personalizat cu numele vostru iar in cutie se afla o canita rosie (jinba ittai) , o carticica, un suport pt talon, carduri si un breloc de chei, toate cu sigla mazda?
  50. 3 likes
    Sinteza: Aceste masini (CX7 2.3DISI-T) au 3 probleme mari si late. Toate sint probleme cunoscute si nu trebuie sa-ti faci griji, pentru ca odata rezolvate totul devine indestructibil. 1. discurile de frina fata. Mergi cu masina si vezi daca vibreaza la frinare. Daca nu vibreaza inseamna ca e ok. Nu-i nimic, daca-s discuri si placute OEM ele la un moment dat isi vor face damblaua si atunci va trebui sa le schimbi cu niste discuri si niste placute mai serioase (EBC, Stoptech/Centric, etc); 2. Ambreiajul. Daca nu patinezi ambreiajul in mod excesiv te va tine cit traiesti. Pe de alta parte daca vei folosi zilnic masina in trafic intens bara la bara si va trebui sa misti cite un metru cele 1.7-1.8 tone ale masinii cam aia va fi. Cind schimbi pune ambreiaj tot OEM (volanta + disc + placa presiune) iar cel pe care-l scoti de pe masina NU il arunca, ci trimite-l la Hexer in Ungaria (mai putin rulmentul de presiune pe care poti sa-l zvirli la gunoi) si explica-le de pe ce masina este si ti-l vor reface ei. Data urmatoare cind vei schimba ambreiajul va trebui sa mai iei doar inca un rulment de presiune pe linga costurile de rebuild ale ambreiajului (250-350EUR). 3. Distributia, mai exact lantul de distributie si pinionul de distributie variabila. In momentul in care pornesti masina rece (dupa o stationare mai mare de 2-3 ore) vei auzi pentru 1-5 secunde in zona busonului de umplere cu ulei (nu confunda cu tacanitul pompei de inalta presiune din partea soferului) un huruit, o bataie, un tacanit gros, in functie de ce s-a dus pe cimpii. Daca acum nu face e ok, va mai merge ceva timp. Cind incepe sa faca mai ai timp citeva mii bune de km sa iei msuri (sa achizitionezi un kit de distributie, cam 400-500EUR piese OEM insa nu de la reprezentanta, si sa-ti faci planuri pentru a-l schimba). Daca s-a facut deja lucrarea la distributie atunci sanatate, ai scapat cu aia. Daca masina are oricare dintre problemele de mai sus dupa parerea mea tot merita luata ca e ok masina ok, insa negociaza si tu in jos cu pretul pieselor pe care tre' sa le bagi in ea. Odata rezolvate problemele de mai sus masina va merge perfect o perioada de timp nedefinit, adica pina la adinci batrineti. Schimba-i uleiul la 10k km cu de care trebuie (redline 5w40 euro formula, millers longlife nano 5w40, total quartz energy 9000 - il schimbi la 8 in loc de 10 mii, motul xcell/xcess 5w40), consumabile OEM ca nu cere prea multe (filtre de polen ia-ti mai multe aftermarket sa ai) si cam asta va fi.