Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 03/06/20 in all areas

  1. 8 likes
    Mai e ceva ce nu uita mulți. Sa luam o ipotetica mașina de F1 care sa zicem la o anumita viteza - 80km/ are 15000rpm și 350nm disponibili. Și un dizal care are 1500rpm și tot 350nm, tot la 80km/h. Care dintre ele ajunge accelerează mai repede? Aia de F1, bineînțeles. Dar de ce, dacă au același cuplu? , Deoarece cuplul ala LA ROTI este multiplicat de un factor de 10 ori mai mare la mașina de f1 decât la dizal. Ca sa aibă la aceeași viteza una 15000rpm și una 1500, în mod necesar raportul de de multiplicare total e de 10 ori mai mare. Iar cuplul ajuns la roti e tot de 10 ori mai mare. Și tot asta e și raportul dintre puterea disponibila pe care o au cele doua cazane ipotetice. Exista o zicala printre soferi care spune ca "conduci cuplu, nu putere". E falsa, sau incompleta. Corect e "conduci cuplu LA ROTI, ȘI putere La FLANSA". cele doua sunt strict proporționale și independente de tipul sau parametrii motorului. Pot fi motoarele electrice, cu aburi sau cu dilitiu, relația aia rămâne adevărată.
  2. 7 likes
    Este gata si vinilul - rezultatul mai jos (din pacate soarele n-a fost prea hotarit ci mai mult ascuns printre nori). Acum, ca sa ma laud singur :), as zice ca am ales foarte bine culoarea si o prinde nemaipomenit (parerea mea :)). In plus, imi place si cum arata cu jantele originale, asa ca s-ar putea sa nu le mai schimb (inca ma mai gindesc).
  3. 6 likes
    Am pus pe 6-le lui frate-meu (2.0i 2014 RevoTop), ieri am reusit instalarea finala. De la asta: La asta: Si ceva spicuiri: Functioneaza cam totul in afara de rotita mare centrala. Era si normal pentru ca asta ar necesita configurare individuala in aplicatii si chiar si in android care nu e altceva decat un android banal + extra-uri ce tin de un head unit. Toate butoanele de pe volan functioneaza, de asemenea toate celelalte din jurul rotitei mari (unele fac un pic altceva decat ce faceau inainte dar sunt conforme cu asteptarile). Camera, in schimb, din cauza rezolutiei mari a ecranului nou, arata foarte pixelat si urat, dar macar te obisnuiesti repede cu ea si asa. Urmeaza sa o schimbam intr-un viitor apropiat, sa punem una cu ceva mai multe linii (asta stoc cred ca are 440). A fost putin complicat de finalizat lucrarea pentru ca initial nu functiona camera, automat nici senzorii spate vizual (numai acustic). In urma catorva discutii cu chinezul (care, apropos, a fost foaaaarte serviabil), cu un inginer de-al lor si cu o alta persoana de contact tot de-al lor am reusit sa ii dam de cap. A trebuit sa taiem un fir si sa il conectam direct la un pin nou din mufa mare si totul functioneaza acum. Pe mersul inapoi apar senzorii cu totii in dreapta sus iar, extra, senzorii fata apar si pe desenul masinii din partea stanga :-/ Cei de pe spate numai sus in colt. Meh, e ok, e 10 clase peste ce era inainte, oricum, chiar si cu micile diferente. Din pacate timpul nu imi permite sa fac un tutorial acum, dar rezolvam daca cineva are nevoie de indicatii. Navi-ul e asta de aci, luat la un pret foarte bun, oferta de 11.11, cu "extra extra-uri"
  4. 5 likes
    Incep si eu un topic de hate-love. Citind acest forum si rx8club.com din scoarta in scoarta, inainte si dupa achizitia unui RX8, nu pot sa ma abtin sa nu corectez toate aberatiile debitate de toti "cunoscatorii" pasionati de TDI si care invart volanu' de Renault pe dacie nova. copyright Cheloo. Daca fiecare viitor posesor ar citi asta, sa stie la ce sa se astepte, ar fi excelent. Am mai reduce numarul prostilor care-si cumpara (nestiind nimic) vreo masina terminata si dupa care spun ca e o masina proasta in sine. Se poate interpreta si ca un ghid al viitorului posesor. Incep prin a spune ca la baza fiecarei aberatii exista un sambure de adevar, dar de la care a rasarit o tufa intreaga de minciuni. Pentru a distinge graul de neghina, ar fi bine sa aveti si ceva cunostiinte tehnice, altfel parerea mea e doar o alta parere printr-o mare de "cunoscatori" si "posesori". Asa ca sa incepem: 1) motorul e prost/nefiabil/se strica repede/cel mai slab punct al masinii: 40% adevarat. Motorul e proiectat astfel incat sa se incadreze la euro 4 si sa poata fi vandut pe cat mai multe continente. Va reamintesc ca predecesorul motorului 13B-MSP(cel de pe RX8), 13B-REW(de pe RX7 FD) a fost scos din productie datorita normelor de poluare aparute prin '95-'00. Tot din cauza normelor de poluare nici 13B-MSP nu a mai fost vandut in Europa si alte cateva zone incepand cu 2009, iar vanzarile din America nu justificau continuarea productiei. Acum ca stim de ce s-a facut acest motor asa cum este, este limpede ca s-au facut MARI compromisuri la capitolul putere/cuplu si ungere. Daca cu 231/192 cai mai traiesti, fara ungere nu prea ai cum. EXISTA insa metode de a lua un motor cat de cat sanatos - macar 6.5 bari compresie - cu care sa parcurgi linistit inca 100000 km asta daca nu si-a terminat cuzinetii. Vedeti topicul asta pt a intelege la ce ma refer: link desfacere motor RX8. 2) consuma multa benzina: 90% adevarat. E o masina sport. Discutiile despre consum reprezinta neamul romanesc in toata prostia lui, care vrea masina ieftina, puternica, frumoasa, extravaganta si sa consume cat o bicicleta. Exista si romani pur-sange care au pus GPL pe RX8.... Masina are un rezervor de 60L cu care vei parcurge cel mult 550km. Nu-ti convine, ia-ti un bmwc sau prostvagen, romanul stie el cel mai bine ce face o masina sa fie buna. 3) consuma mult ulei: 30% adevarat. Din constructie, motorul are 4 injectoare de ulei (<2009) sau 6 (2009-2012) prin care injecteaza ulei din baie in camerele rotoarelor. Masina foloseste (NU consuma aiurea ca la un motor cu pistoane) minim 1L ulei la 5000km(daca mergi batraneste sub 3000rpm). Daca incepi sa o alergi pe masura cailor putere, 1L/2000km e de asteptat. Daca te duci in service cu orice masina noua, si te plangi ca-ti ia 1L/1500km or sa-ti zica in service ca aia e, nu e considerata o problema. Repet, la masina NOUA sau <50000 km. Problema mai mare e ca doza de injectie ulei din fabrica este de 2-3 ori mai mica decat necesarul real(pt longevitatea motorului), iar in scurt timp veti ajunge la pnct.1 sa ziceti ca motorul e nefiabil. Exista solutie si aici: torni in rezervor cate 300ml de ulei 2T cu certificare JASO FD la plinul de benzina. Mazda in sine poate fi invinuita ca a ales sa lanseze un motor cu numeroase probleme doar de dragul de a exista o noua masina propulsata de un motor rotativ. 3) nu e o masina de zi cu zi: 50% adevarat. Vedeti punctele 2 si 3. Daca va permiteti si aveti rabdare dimineata sa incalziti motorul macar cat sa plece acul de temperatura antigel de pe "C" atunci e ok. De altfel suspensia tare, garda la sol joasa, lipsa de cuplu la turatii scazute poate ca nu o fac o masina de zi cu zi ideala dar cel putin va fi una interesanta si cu care drumurile vor fi o placere, nu un pas obligatoriu si atat. 4) trebuie turata la 3000 rpm inainte de oprire: 0% adevarat. Asta o auzi numai de la cei cu motoare terminate, cu peste 80-100 mii km si compresie sub 5 bari. Mitul se trage din faptul ca bobinele de aprindere din fabrica sunt proaste si se prajesc dupa 30-40000 km. Asta duce la benzina nearsa, consum mare, fum mult, porniri dificile, rateuri in mers(stiati ca daca va clipeste martorul motor e sigur un RATEU detectat de calculator/PCM?). Impreuna cu un demaror/baterie slaba, o compresie mult sub limita data de mazda(6.9 bari) duc la inecarea motorului si imposibilitatea de a porni la rece/cald. Tot sistemul de aprindere trebuie schimbat cu unul aftermarket, de exemplu bobine + fise Ryan Rotary Performance, D585, LS coils, etc. Orice doar din fabrica sa nu fie si nu clone a celor din fabrica(NGK sau ce mai gasiti). 5) nu repara nimeni rotative in Romania: 80% adevarat. Pentru ca sunt atat de diferite de motoarele cu pistoane, si atat de rare pe drumuri, nu-si bate capul cu ele niciun service. Ramane de datoria proprietarului sa isi repare SINGUR masina. Masina are 15 ani de acum, cel putin, deci trebuie sa va asteptati ca unele componente sa se strice. De service-uri care se lauda ca pornesc RX8-uri prin tractare eu m-as feri. Desi metoda e destul de sigura, spune multe despre (lipsa de) profesionalism(ul) acelui service. De evitat cu desavarsire "reprezentantele" oficiale, care pe langa ca sigur n-au experienta pe o astfel de masina, mai au si niste preturi de iti vine sa-ti dai foc la masina. Concluzionand, daca nu stii sa tii o cheie de 10 in mana SAU nu ai un prieten posesor si mecanic de asa ceva, care sa iti repare masina cand o fi nevoie, nu-ti cumpara un RX8. Evident intretinerea obisnuita poate fi facuta de oricine, la reparatii insa.... De evitat cum am zis, service-urile comerciale pt ca aia cauta in principiu sa faca bani, fara a cunoaste indeaproape aceasta masina(si nu au de unde sti, ca nu repara zilnic asa ceva). Daca te informezi tu, si intelegi tot ce se petrece sub capota, atunci vei scapa de facturile lor grase si de munca de mantuiala. 5) are motor de 2.6L sau 1.3L ? 1.3L maica. In CIV scrie 2.6L ? E din acelasi motiv pt care multe merg prost in tara asta: oamenii din ea. Exista o metoda de a plati impozit si RCA la nivel de 1.3L, insa se pare ca sunt cateva cazuri in tara in care posesorii n-au reusit acest lucru, sub 10% as zice. Cauta aici pe forum cum se procedeaza pt incadrarea la 1.3L. 6) castigi 50 cai cu un filtru de aer si o evacuare: 0% adevarat. Masina asta vine "tunata" din fabrica. Fara a monta un turbo si fara a mari porturile de admisie/evacuare, nu se pot castiga mai mult de 5-10 cai. Prin ECU-tuning se mai pot castiga 15cp, cel mult. Deci ca target realist, pt un motor aspirat, as zice 210 cai pt motorul cu 4 porturi si 245 cai pt motorul cu 6 porturi. Astea-s valori la volanta. La roata, daca sariti de 200 cai, sa ziceti saru'mana. Punctul forte al acestei masini nu e in linie dreapta ci in viraje. Cu turbo se sare de 300cp la roata insa va va costa cat inca o masina. Un ECU tuning de maxima importanta este acela in care se coboara temperatura ventilatoarelor de racire, se mareste debitul de ulei injectat, se introduce rev limiter cand motorul este rece, se scot coduri CEL, etc. 7) mai bine cumpar din Germania/UK.: 0% adevarat. O masina intretinuta "ca la carte" va pierde compresia la fel de repede si in Vaslui si in Oxford sau Munchen. Nu intru aici in discutia "volan dreapta", zic doar ca indiferent cat de bine a intretinut motorul proprietarul anterior, daca nu i-a facut nimic spre a-i imbunatati ungerea si racirea atunci "full service history" e total degeaba. De mentionat si ca masinile ridicol de ieftine <2000 eur cel mai probabil au motorul terci. Daca aveti chef de un project car, platiti cel MULT 1500 eur pe o coaja de RX8 fara motor, inca 3500-4000 eur pe un motor nou, 1000-2000 eur pe alte consumabile si la final cu 6-7000 eur veti avea un rx8 cu adevarat in stare buna. Majoritatea celor la vanzare au compresia slaba si sunt puse la vanzare cat timp inca mai porneste motorul. 8) o cumperi ca pe orice alta masina: 0% adevarat. Obligatoriu si negresit la achizitia unei astfel de masini se cere test de compresie cu tester specializat, nu prastie d'aia de pui la orice motor cu pistoane. Testul trebuie facut cu motorul cald si sa returneze urmatoarele valori: turatia motorului la care s-a testat si 6 valori de compresie, 3 pe fiecare rotor. Daca badea gheorghe va zice ca are 8 bari pe unu si 10 bari pe altul, va duce cu zaharelul. Dupa stiinta mea, doar in Bucuresti exista astfel de tester, la Mazda BDT si la cativa particulari posesor de RX7 si RX8. Se judeca dupa valoarea minima si diferenta dintre minim si maxim. In linii mari: <5.8 bari compresie e un motor VARZA 5.8 -> 6.4 slab/urmeaza sa crape 6.5 ->7 acceptabil/ok >7 excelent/proaspat refacut. In afara de compresie, trebuie verificat daca masina mai are catalizator, rugina in zona pragurilor spre rotile fata, apa in triplele spate, functionarea sistemelor electrice etc. E o masina veche! Dupa atatia ani evident ca nu toate vor mai functiona ca noi. Probleme comune ar mai fi la servodirectie, sistemul audio din portiere, supraincalzirea, pompa de benzina, electrovalvele de vacuum, actuatoarele de vacuum blocate sau care pierd aer, furtune/plastice coapte de caldura... Repet, e o masina veche de acum si va puteti astepta la orice ! Atat timp cat motorul e in stare buna restul problemelor se pot rezolva usor. Cum iti dai seama in ce stare e? Citeste 5 randuri mai sus. 9) "ie anfundat egr". Cine spune asa ceva trebuie automat ignorat caci 1 la mana e analfabet vai mama lui si 2 la mana RX8 nu are EGR. Pazea de toti cocalarii care bisnitaresc RX8uri cu volan pe dreapta, caci daca ii intrebi cate pistoane are masina asta o sa-ti zica ca-i 2 litri benzina turbo. Cu cat vanzatorul e mai afon intr-ale rotativelor, cu atat sansele de a cumpara o cazatura cresc. Atrasi de preturi in gama 500-1000 lire sterline (GBP), samsarii aduc masini pe care le vand de bune, km putini, ieftine pe la 2000 eur, alea alea ce-i place romanului sa auda cand cumpara masina SH. 10) dai pe spate si lumea casca gura la tine: 10% adevarat. La noi in tara lumea o cunoaste doar ca pe o masina proasta si nefiabila, de aici si preturile foarte scazute in general si nr mare de masini ajunse la dezmembrari. Jumatate din farmecul masinii e afara, jumatate inauntru. Ai aspectul ala de coupe, dar totusi 4 locuri in care incap 4 adulti cat de cat comfortabil. Daca sunteti 2 adulti si 2 copii, e excelenta. Ai doar 2 manere pe laterale, dar 4 usi. Ai un portbagaj mare pentru o masina sport. E silentioasa (pt o masina sport, iarasi) si nu vibreaza deloc. Este motivul pentru care eu am preferat-o ca masina de drum lung, pe langa placerea de a conduce asa ceva. 11) pai si de ce ai vrea asa ceva, daca are mai multe bube decat un pacient cu varicela? Pentru unii muma, pentru altii ciuma. E ceva special in senzatia aia de motocicleta pe care ti-o da un RX8. Nu e foarte rapida, nu e foarte extravaganta, dar e mix aproape perfect intre o masina de zi cu zi si o masina sport pursange cum a fost RX7. Pe strazile noastre e o priveliste foarte rara, in toata tara probabil ca mai sunt vreo 50 RX8-uri, din care vreo 30 ar fi si in stare sa mearga pe drum. Pentru cat costa un RX8, nu exista alta masina la aceiasi bani si cu aceiasi putere si manevrabilitate. Peste asta, in 10 ani va fi o masina clasica dorita, in contextul in care va fi ultima masina propulsata de un motor rotativ, intr-o lume de masini electrice autonome si plictisitoare. Un rx7 fd functional se vinde acum cu acelasi pret cu care s-a vandut de nou sau mai mult, si are aproape 25 ani. RX8-urile bat spre 16-17 ani de acum. In speranta ca am mai lamurit niste suflete ratacite, va doresc spor in a cauta un RX8 care sa va placa sau spor la compresie buna daca aveti deja un RX8.
  5. 5 likes
    Pai sa ma laud si eu. Sent from my iPad using Tapatalk
  6. 5 likes
    In sfarsit au venit butoanele din 'murica. Arata mai bine volanul asa, simetric
  7. 4 likes
    Intre timp sunt pe vine arcurile si amortizoarele Koni, si evacuarea Milltek.
  8. 4 likes
    Pentru ca nu avem ce face si pentru ca probabil am scapat de guvid69 inca de pe la inceputul lui Martie am zis ca e o zi buna pentru niste chestii. Asadar porcul are acum admisie JBR de 3". Tubul de ventilare al capacului de la chiulasa deocamdata e improvizat grosolan, dar cind vor trece vremurile astea si voi gasi un furtun suficient de rigid il rezolvam si pe ala. Se pare ca am clasica problema a unei garnituri de deasupra cutiei de viteze si va trebui intervenit si acolo. Intre timp cit vaca e beteaga alergam porcul:
  9. 4 likes
    Salutare, Din octombrie am iesit (sau pe jumatate iesit) din familia VAG, schimband o Skoda Superb (2011) cu o Mazda 6 (2016). Am apucat sa fac cam vreo 3000km. Masina are acum 91k km, reali. Pana acum sunt multumit per ansamblu. Dezavantaj cu portbagajul care nu are deschiderea la fel ca la Superb si poate, spatiul interior. Motorizarile sunt asemanatoare 2.0 140 CP si M6 motor 2.2 150 CP. Extrem de incantat de farurile led si de cutia automata. De cand am luat-o a primit: carplay, camera marsarier si modul rabatare oglinzi. Covorasele de cauciuc nu se pun pentru ca sunt necesare iarna. Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. 4 likes
    180 kkm si inca o intrare in jurnal De la o vreme dupa ce mergeam in trafic de bara la bara nu ma mai intelegeam cu ambreiajul la plecarea de pe loc. Nu, nu erau vibratii, motorul si cutia chiar doreau sa plece la plimbare ... Am zis sa fiu baiat "finut" si sa cer o cotatie de la o reprezentanta. Am primit, 3500 de lei shaorma cu de toate ... apai <CENZURAT> de treaba ! Am cumparat kit Aisin KZ-135, a venit Luk 624 3909 00, bun si asa Bun, ambreiaj avem, hai sa cautam si bucsele de la basculele inferioare care dupa un an s-au facut terci ( as se citi, NU cumparati MOOG, ca se fac praf mai repede decat ati crede). Am gasit codurile OEM, am incercat sa comand din 3 locuri si degeaba, ca nu erau in stoc. Am inceput sa ma uit dupa alternative si am dat peste Siberian bushing 4-06-3283 din poliuretan copie 1:1 cu originalul. Dragut, dar 120$ si 40 de zile cu posta, no-no, iar cu DHL deja n-avea sens pretul. Si uite asa am dat peste SuperPro SPF4205K tot din PU cu un pret rezonabil si pentru care oamenii se jura ca-s ca OE-urile dar tin dublu. Sceptic la inceput, dar dupa ce am citit pe forumuri un pic m-am convins ca s-ar putrea sa fie asa. Si uite asa s-au dus 550 de lei pe o pereche. Acum ca am mers un pic cu masina pot spune urmatoarele: - ambreiajul este mult mai confrortabil fata de cel original - bucsele de poliuretan n-au niciun efect asupra confortului sau e insesizabil, dar directia e mai precisa - a disparut momentan si ridicarea botului in ceruri la plecarea de pe loc Nota de plata: - 850 kit ambreiaj - 550 set bucse - 500 manopera ambreiaj - 200 manopera bucse - 70 lei geometrie ( a se citi verificare pentru ca n-a fost nevoie) Sfarsit!
  11. 4 likes
    Nu pot intelege lamentarile privind motorizarile - exista motoare mai puternice pe piata, la o multime de alte marci.. Nu le pot intelege nici pe cele legate de pret - exista fel de fel de alte modele mai ieftine pe piata - cumparati-le pe acelea. Parca dureaza de prea mult timp discutiile pe aceste teme, in loc sa discutam concret, despre ce ne ofera Mazda 3, cu actualele motorizari, sau probleme intampinate.
  12. 4 likes
    Buna seara tuturor. Intrucat am reușit sa identific tipul de ulei (precum și sursa lui) am sa împărtășesc cu ceilalți care sunt interesați faptul ca, pentru modelul meu de motorizare (skyactiv G120, benzina) uleiul recomandat este, bineînțeles, Mazda ... care vine in 2 recomandări: SUPRA 0W20 sau ULTRA 5W30 (ambele fabricate sub sigla TOTAL ... Eu personal am optat pt a doua varianta, pornind de la considerentul ca pana in prezent (conform istoricului din Germania de unde a fosta adusă masina - istoric descoperit ulterior deschiderii acestui topic) masina a mers doar cu acest ulei. Am achiziționat (de la un site național din domeniul pieselor auto) 5 litrii de ulei la prețul de 155 lei (muuuuuult mai ieftin decât in service). Celor mai suspicioși le pot atașa o fotografie cu flaconul pt a se convinge ca este identic cu cel din service ... Multumesc tuturor celor care mi-au răspuns întrebărilor din acest topic.
  13. 4 likes
    Nu trebuie decât sa citești prima postare. Doar nu a muncit Codrin degeaba!
  14. 3 likes
  15. 3 likes
    Va salut! Aseara mi-am ridicat masina si am facut si vreo 60 km pe A3, ca deh... de azi o admir in parcare, avantajul meu este ca, 50% din timp, inca, ma mai duc la munca. Asa ca, sa revin, nu pot spune ca ma bucur... sau ca sunt trist, nu am putut s-o ud, dar timp va fi destul pentru asta, ideea este ca, trebuie sa fim optimisti si daca iti doresti ceva, cu adevarat, vei reusi, idiferent cu ce inamici te lupti... vizibili sau invizibili... si daca reusii sa va ridic moralul, catusi de putin, haideti sa ciocnim un pahar pentru cei care si-au achizitionat masinile si inca unul pentru cei ce si le vor achizitiona... si inca unul si pentru cei ce vor renunta la ele, sa ne respectam deciziile(daca nu ne imbatam intre timp). Asa ca, hai noroc si multa sanatate!!!
  16. 3 likes
    Sunt frumoase dar NU ti le recomand: or sa oxideze, si ti vor strica valvele. Sunt multi care au patit asta, inclusiv eu. A trebuit sa schimb valvele.
  17. 3 likes
    Intrucat am observat ca dupa un rulaj de 120-150 000 km motoarele Skyactiv diesel 2.2L reclama, din cauza depunerii de reziduuri pe galeria de admisie, inlocuirea senzorului MAF, va propunem preventiv curatarea cu demontare a galeriei de admisie. Aceasta operatie imobilizeaza autovehiculul circa o zi si va costa aproximativ 1100 Lei. Deasemenea, pana la 31.05.2020, va oferim reduceri la reviziile standard dupa cum urmeaza : 10 % reducere la manopera 10 % reducere la piese aftermarket 5 % reducere la piese originale
  18. 3 likes
    ...din pacate devine o chestie foarte serioasa,aceasta criza COVID-19 ,incepind de vineri opreste si BMW ul lucrul,riscul este foarte mare datorita numarului mare de angajati,sper sa fie totul OK si in urmatoarele 2 zile / avem totul la dispozitie sa ne igienizam corect dar datorita multelor nationalitati care lucram aici si care au si ei oile lor negre,riscul este foarte mare ,asa ca se inchide pe minim 4 saptamini / trecem la izolare la domiciliu deoarece sa cam inchis totul ... am reusit sa imi cumpar destul sapun de maini si dezinfectant , la hirtie igienica stau mai prost , nu am facut stocuri deoarece am auzit ca virusul se instaleza undeva in zona gitului si nu in anus
  19. 3 likes
    deci nu mai pot ... ai reusit sa i raspunzi omului dupa 2 ani si ceva
  20. 3 likes
    Sunt 2 oameni pe tot forumul M3 2018+ care o tin cu aceleasi discutii si aceleasi lamentari de cand au aparut in zona asta. Am impresia ca li se potrivea mai bine ceva de la VAG si acum au remuscari. Nu dau nume si nu vreau sa par rau, dar cand intru pe forumul asta vreau sa vad probleme reale, discutii noi si chestii nestiute. Nu aceleasi N discutii despre aceleasi motoare care au N reviewuri si N opinii de la mai multi posesori,
  21. 3 likes
    Da... da.... da.... Eu chiar nu inteleg de ce naiba n-au facut masina aia. Caroserie au, tractiune AWD au,.... doar sa-i puna motorul si sa-i schimbe sigla pe spate. In secunda doi eram la BDT sa dau comanda. Asa... in blind. Adica fraierii aia de la Ford au putut sa puna 2.3T pe Focus si sa-i zica ST si Mazda n-a putut. In fine, alte discutii. Chestia cu cuplul si puterea e greu de inteles. Mai ales daca-ai fentat clasa a IX-a. @tipografu a explicat mai de mult cum e cu cuplu si puterea motoarelor cu ardere interna. Asa, pe intelesul tuturor. Va recomand sa cautati si sa cititi posturile lui. Scurt pe doi: Puterea conteaza. Puterea este aia care se conserva la transmisia miscarii printr-un reductor. Cuplul, canci.... poti sa-l maresti sau sa-l reduci cum vrei. Cu puterea n-ai ce sa-i faci. Aia este. Eventual mai pierzi ceva din ea prin frecare. Tema de casa: 224 Nm poti sa-i faci si cu mana. 180CP mai greu. Oare de ce?
  22. 3 likes
    Cum sa dea un astfel de anunt? Fata de care G - G120, G165, G194? Logic ca anuntul se referea la motoare cu putere similara. Pentru 99,9% dintre soderi acestea sunt criteriile - accelerare si consum. noroc ca nu luam in calcul si criterii gen: coeficient de adaptabilitate, coeficient de elasticitate sau eficienta termica Am mai discutat Reavermann si observ ca mentii aceeasi greseala enuntata si mai sus "orice alt motor de 180CP". Daca compari motor aspirat cu motor turbo dupa criteriul acceleratie, normal ca aspiratul mananca bataie. Din pacate confuzia asta este generalizata si multi din cei care au auzit de Sky X ca fiind un motor revolutionar se asteapta sa bata tot , adica "orice motor de 180CP", dar ei nu au condus un motor aspirat niciodata, probabil. Si dezamagirea vine din diferentele dintre aspirat si turbo, de fapt. Eu astept motorul Sky X pe un CX5 ca sa pot compara cu adevarat diferentele fata de un G194de care sunt foarte multumit - imi ofera ce doresc si cum doresc cu conditia sa il conduc ca ...un motor aspirat. Am avut si am condus G122 si am facut 5 teste cu Sky X si este o diferenta in bine pentru ultimul. Dar ceea ce conteaza este daca merita 2000eur in plus si asta tine numai de stilul de condus si de traseele zilnice sau preponderente ale fiecaruia.
  23. 3 likes
    E o diferenta de fix 12k intre a avea 12k in mana si o masina in curte.
  24. 3 likes
    Eu cred ca va faceti prea multe probleme cu zgomote si alte chestii. Compresorul normal ca transmite si el vibratii, prin faptul ca se roteste, se produc compresii, etc, rezulta vibratii. Orice piesa in miscare produce vibratii, mai mari sau mai mici. Poate unii suntem mai sensibili decat altii. De ce sa fie nevoie de motor mai puternic? 2 litri nu sunt suficienti? Nu va ganditi ca sunt 122 de cai (si nu la 6000 rpm, ci la 4000->6000), ci la faptul ca este un motor mare, nu o ascutitoare de 1 ltiru. Ia sa vedeti motoarele mici cum se tureaza cand porneste compresorul, atunci ce motive mai gasiti?! Anterior am avut motor de 1.6 si se simte diferenta. Nu exista perfectiune. Bucurati-va de masina!
  25. 2 likes
    Da, voi fi offtopic dar nici nu pot sa nu scriu ca unii dintre noi #stamacasa iar ceilalti vor sa se plimbe prin oras pentru un detailing. Tare is curios ce vei motiva politiei cand vei fi oprit ?
  26. 2 likes
    Chiar daca e un topic vechi, reproduc aici o experienta la fel de veche (2011) care pentru mine e mai concludenta decat multe prostii scrise de multi asa-zis specialisti care compara pneurile auto cu alea de A380. Experienta a avut loc pe circuitul Euroring, langa Budapesta, unde se mai stragea uneori lumea la o distractie (si unde l-am cunoscut pe Tipografu si inca vreo doi mazdari). In una dintre sesiuni eu am mers cu pneuri 80% azot (aka aer ) si un amic cu un Legacy cu pneuri 100% azot. La plecare, temperatura externa a pneului era de 22 grade la amandoi (masurat cu un termometru cu infrarosu). 2.6 bari eu (la mine presiunea recomandata e intre 2.3 si 3.2, functie de incarcare), 2.3 el. Dupa 15 minute de tortura intensa, viraje cu scart si invartit roti in gol la iesirea din viraj si la unul si la celalalt temperatura exterioara a urcat spre 50 grade maxim (franele ajunsesera la 360). Presiune 2.9 eu, 2.6 el. Prin urmare, azotul pur se incalzeste exact la fel ca cel diluat, si odata incalzit presiunea creste la fel, diferentele nefiind masurabile. Si daca diferentele nu sunt masurabile pe circuit, pe strada cu atat mai putin pot fi vizibile. Pentru mine cel putin partea cu presiunea constanta si alte superstitii e complet busted (since 1834...). Si in privinta oxidarii pneurilor am unele dubii. Parerea mea este ca oxidarea e oricum mult mai rapida in exterior decat in interior. Pe de o parte accelerata de uv in exterior, pe de alta parte in interior cantitatea de oxigen e limitata.
  27. 2 likes
    In cea din clip 110 pe GPS si 118-120 la iesire, iar cele 3 de pe iesire au fost cam 130-135-140 (pentru 1-2-3). Cu vaca merg luate la 148-152-160 in sensul asta, si cam cu 5Kmph mai jos in sensul invers. Iar cea strinsa vaca merge la 115 unde porcul a mers cu 110). In cea din clipul de mai jos in sens invers aveam 105 la apex si iesirea la 115-120 (ma rog, odata ce ies depinde mai mult cit de tare accelereaza masina). Cu vaca nu am intrat cu mai mult de 102 in sensul asta pentru ca sint multi debili care taie acolo si daca esti la limita aderentei nu mai ai unde sa redresezi.
  28. 2 likes
    Daca altii se lauda ca si-au bagat soft/chip de 100 lei pe masina, eu ma laud ca pornesc cu o baterie moarta coapta. 2 saptamani de stat si aici ajung negresit. Am mai pornit asa de cateva ori dar acum am zis sa si filmez. 9.7V in gol, 9.2V cu farurile aprinse. 6V in timp ce invartea demarorul, vreo 115rpm... si tot pleaca. Bateria e suflatata de tot, din 70Ah capacitate mai stocheaza 5Ah. Am rulat cateva cicluri incarcat-descarcat cu un incarcator de baterii tip accucel 6, folosit de modelisti. Asta asa ca raspuns la balivernele unora de pe forum, de acum 10 ani, ca au facut "update de soft" la electromotor. LOL. E un motor nene. Un motor si o bobina folosita pt a trage bendixul catre volanta. Cainii latra, RX8-ul trece...
  29. 2 likes
    nu recomand https://smartprotection.ro/ pt folie nu se potrivesc si mai sunt si tepari, pt usi spate nici nu am primit si nici nu vor sa imi trimita in plus trimit pe bucatele in loc sa trimita toata comanda o data niste jeguri
  30. 2 likes
    Buna, ..si eu sunt in situatia cu avans dat, cu inima stransa am decis sa renunt, consider ca e cea mai inteleapta decizie in situatia data. Am anuntat acum doua zile, raspunsul a fost :" daca ia altcineva masina, vom restitui avansul"...greu de crezut ca se va intampla...Momentan las lucrurile asa, oricum inteleg ca treaba e blocata de tot, masini oprite undeva pe drum, remat inchis, etc.. Ca idee..va urmaresc de un an, de cand am decis sa iau masinuta asta, efectiv visam cu ochii deschisi
  31. 2 likes
    Baga-i Dexelia ,e un ulei foarte bun. Am aceiași motorizare,de aprox 12 ani si 200.000 km numai asa ceva am folosit,nu a văzut altă marcă de ulei(pur si simplu nu am vrut sa-i bag altceva). Poti incerca si Ravenol, Motul,Liqui Molly cu specs 5w30(indiferent de marcă sa nu pui altceva in afară de 5w30). Faptul că nu ai dpf e un lucru bun, oferă posibilitatea de a alege din mai multe tipuri de ulei. **Fugi de Castrol.
  32. 2 likes
    Salut Mie trebuia sa mi se livreze mașină la 31.05, cu mașina data la rabla. Ieri însă am vb cu cei de la Mazda Arad. I-am anunțat ca sunt șanse , din păcate mari, sa renunț la achiziție, cu riscul pierderii avansului de 5000 lei Totul depinde de cât va dura nenorocirea asta. Clar ca dacă va dura peste 2 luni, sub nicio forma nu voi continua procedura de achiziție. Din ceea ce mi-au spus cei de la vanzxari nu sunt singurul care acționează asa...Sper totuși ca sa se amâne livrarea cu vreo 2-3 luni, apoi sa stea in custodie la Mazda Arad vreo luna si, poate poate imi revin financiar. Deci, dacă se păstrează graficul actual, renunț. Daca livrarea se face in toamna, posibil sa achiziționez Mentionez ca eu sunt client persoana juridica, liber profesionist
  33. 2 likes
    ...si am fugit repede sa iau o jumate de masina care din punct de vedere tehnic si optic este "boboc" Deci pentru 2 drumuri pe zi a cite 30 minute este perfecta,are jante noi,un Pioneer SPH-10BT,are si un motor acolo in fata de 1.0L / 75000km ,FARA rugina si este din 2003. Urmeaza sa i dau jos scrisul ala cu Lupo,Princeton+bandourile laterale,dar sa prind un weekend insorit Din pacate nu i OK pentru cumparaturi,portbagajul ala lipsa,intra doar six pack uri cu bere si ceva baxuri de hirtie igienica aranjate pe acolo...Faza este ca i destul de "fisneatza" prin oras iar la drum lung cu 100km /h este OK,ai spatiu destul in fata,chiar stai OK in ea si atentie: capota motor cu telescop iar la haion tre sa ai grija ca se deschide /sare pina sus doar tragand de clapeta aia din spate
  34. 2 likes
    Pe sfertul de mila - da. La tractat o platforma cu o masina de 1700kg in spate - nu. Asadar depinde mult de situatie. Pueterea este direct proportionala cu cuplul si turatia motorului. De asta motoarele care pot urca mult in ture si au cuplu mic au cutiile de viteze dimensionate intr-un fel anume. Un motor de masina de formula1 aspirat (2013 sau mai vechi) care avea 800+cp dar ii facea la 16000-19000rpm de fapt avea n cuplu maxim de sub 350Nm sau ceva. Te-ai gindi vreodata ca o masina care are binisor spre mia de cai are un cuplu maxim asa mic? Probabil ca nu, cel putin daca nu intelegi cum funtioneaza lucrurile astea. De asta la arat se folosesc tractoare cu dieseluri aspirate care fac ditamai cuplul la 800-1000rpm si ai turatie maxima de vreo 1800rpm si nu se folosesc motoare care se tureaza la 8000rpm. Cuplu mare inseamna sa poti desface robinetul. Putere mare inseamna cit de repede il poti desface - daca il poti desface. Daca pina acum ai activat pe vwforum sau ceva e posibil sa fie necesar sa-ti schimbi putin conduita. Pentru ca numerele vind masinile. Fiecare baga in fata ce are. Una are sinii mari, alta are fundul bombat. Altele, turbobenzinarele, le au pe ambele, si mai au si picioare lungi si atletice.
  35. 2 likes
    Sincer ?Parerea mea e ca nu se merita aceasta deblocare a softului. Pe Dyno arata o crestere a puterii si a cuplului doar dupa 4000 de turatii. Eu unul n am simtit o schimbare , parca e putin mai puternica dar poate fi si efectul placebo.
  36. 2 likes
    Am rezolvat problema era de la senzorul ala de sub pedala de acceleratie l-am cumparat,l-am schimbat si acum merge fresh , fara nicio eroare in bord Nu pretind a fi eu vreun mecanic ,dar pasioant pot spune Iar legat de motor , nu umblu decat cu manualul in mana,cu cheia dinamometrica,iar ce ma depaseste apelez la service-uri autorizate
  37. 2 likes
    Uite aici linkul: https://a.aliexpress.com/_dShYLtd din ce vad s-a scumpit, probabil din cauza situatiei de acolo pe mine ma costat 24$. Eu am comandat pe 16 ianuarie si am ridicat coletul pe 12 februarie.
  38. 2 likes
    Ma alatur si eu oficial "gastii" de aici incepand din iunie cu un sedan G122 MT cu toate pachetele. Fingers crossed
  39. 2 likes
    Salut. Am revenit. 13.000 km impliniti si 0 probleme majore. Pe la 5.000 km am fost la dealer sa schimbe uleiul "de fabrica" si mi`au facut cadou manopera plus 149 eur de la mazda germania pentru ca am schimbat masina si am ramas tot in reteaua mazda. GG ? Asa ... masina .... probleme majore nu am avut ... de vreo 2 ori mi`a franat singura, dar nu m`am speriat prea tare pentru ca eram la schema "parcare". Din cand in cand imi zice sa conduc cu grija ca ea face pauza .... camera siguranta murdara, isi revine dupa vreo 2-3 km (poate e de la condens dimineata) Am fost acum intr`un mini concediu in romania si am testat pilot automat adaptiv. Ba ejti nebun ? Foarte smecher. Am setat tot drumul sa imi stea in maxim 139 km si am stat ca in fotoliu. Tot drumu ea a facut treaba doar ca trebuie sa fii putin atent sa te feresti din timp de cei pe care ii depasesti. Chestia asta am facut`o cam 90% din drumul de autostrada. De fiecare data cand dadeam de o limita doar schimbam setarea sa stau cu 9 km peste limita si a fost super ok. Doar 11 ore a durat drumul Munchen-Sibiu si tin sa precizez ca a fost cea mai rapida vama trecuta vreodata (Nadlac) si eu imi faceam probleme cu corona virusu asta ca ne ia ... ne verifica temperatura ... nimic frate ... ia buletinu da buletinu - salut. 2 minute a durat toata vama. Deci: pilot automat adaptiv + corona virus = Munchen - Sibiu 11 ore ! Am fost si in vizita pe la @koz in brasov sa citeasca softu dar nu a prea mers (poate va lamureste el ce e pe acolo) dupa care pilot adaptiv pana la Tg Jiu la olteni ! Bai, evenimente cu ea nu am avut ... n`am ce zice ... speram sa mai vad cateva jurnale de la ceilalti colegi cu CX-30 dar ori le e rusine ori le e ciuda ca a lor e mai urata decat a mea !!! ps: medie consum pe 13.000 km este de 7.8
  40. 2 likes
    Mai ai problema si cu EGR-ul si cu bujiile incandescente. Probabil ar fi cazul ca in sfirsit sa mergi cu masina la un service cu mecanici.
  41. 2 likes
    Pai e din cauza ca NU are clapeta acceleratie. De ce nu mergi undeva ca de exemplu la service sa ti repare masina fara a pierde timp pretios cu goagle si failbook.
  42. 2 likes
    https://imgur.com/gallery/GfjKtWs Astea sunt doar pentru consola centrala. Nu am gasit si pentru usi, dar cum zicea cineva mai sus, n-ar trebui sa fie prea greu. Iar cu garantia: sa zicem ca peste nu stiu cat timp iti apar greieri de sub consola centrala. N-ar putea sa zica: "ne pare rau, dar ati umblat aici, greierii sunt din vina dvs"?
  43. 2 likes
    Am uitat evident sa intreb de ulei. Posibil de la socul celor 5k ceruti pentru piese. Au zis ca-mi dau manopera pe mail, le era probabil frica sa ma mai loveasca si cu ea. Varianta scurta ar fi toate brate+bucsi, evacuarea si plasticul de la oala dreapta fara (500 lei, uraa). + un furtun de la suspensie care e puscat, dar aici stiam ca merg pe alde bilstein, +1k. Avand in vedere ca un kit complet de brate AM, cel mai scump, e vreo 2200 lei, deja arata altfel.
  44. 2 likes
    In jur de 100 lei denpe Ebay. Montajul impreuna cu un prieten la o bere. Chiar nu e complicat. Pot sa trimit un link in pm. Stiu ca nu este un feature extrem de util, dar cand e vorba de pitici... Si al doilea update: Sent from my iPhone using Tapatalk
  45. 1 like
    Eu zic sa mai negociezi cu ei ceva beneficii (set roti de iarna cadou si cateva revizii). Aia e o bucata de plastic acolo si oricum la ce vopsea “de calitate” are Mazda, botul va capata ceva de ciupituri in cateva luni de la pietre. Sent from my iPad using Tapatalk
  46. 1 like
    Vreau sa renunt la a cumpara o masina, din cauza situatiei care se anunta a fi nu tocmai roz.
  47. 1 like
    Daca tot esti din Arad nu ar strica sa mergi pe la premier motors. Datele de care ai tu nevoie nu sint disponibile pe net, dar se pot gasi in manualele de service sau manualele de reparatie ale acestor motoare. La motoarele din tabelul tau pentru ca unele-s de prin anii '90 deja se gasesc, dar la astea noi nu prea. In plus nu uita ca SkyactivG are variatoare pe ambele axe cu came. Presiunea de ulei in variatoare este controlata electronic asadar la aceeasi turatie a motorului momentele de deschidere si inchidere ale valvelor poate sa variaze in functie de diversi parametri (sarcina, apasare pedala, input sistem control stabilitate, diverse temperaturi, etc etc etc etc). P.S.: Cred ca proful ala si-a cam batut joc de tine.
  48. 1 like
    Da, aerul comprimat sub forma de spray e o solutie foarte buna si cu multe intrebuintari la interior. Pot fi curatate doar prin suflare toate suprafetele glossy sau din plastic transparent, ecrane, interstitiile unde se acumuleaza praf sau alte impuritati din zona butoanelor, grilelor de aer din plansa de bord, imbinari ale diferitelor elemente din consola centrala etc, inclusiv tastatura de la laptop/desktop.
  49. 1 like
    Vreau sa va impartasesc asa primele impresii dupa un drum mai serios cu masina, desi o am de un an acum facut cu adevarat un drum mai greu. Vineri seara, bezna totala, ninsoare abundenta cu depuneri pe carosabil, 0/-1 grade, drum Predeal-Rasnov-Poiana aproape gol. Masina s a comportat impecabil, lumini, tractiune, stabilitate, nu m am simtit niciodata in pericol (in masina a fost si fetita de 1 an jumate). A doua zi, am scos din zapada si un Xtrail infundat, nu ma asteptam sincer sa fiu, ca era destul de adanca zapada, moale si umeda. Dar AWD ul si a facut treaba. sincer venind dupa 2 Subaru nu credeam ca o sa fiu impresionat, insa jos palaria, masina e superba.
  50. 1 like
    Filtrul avea aceeasi data de fabricatie cu masina?