Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 08/23/20 in all areas

  1. 7 likes
    Nu, am mers cu Bucsa: Eram destul de curios ce s-a intimplat cu motorul vechi. Pe linga urmele evidente lasate de ceramica bujiei pe care a ingurgitat-o toti cilindrii au urme in partea de sus. Cilindrul 3 prezenta diverse urme de supraincalzire ceea ce explica faptul ca tot crapau bujiile pe acolo. La un moment dat s-a conturat si noul motor:
  2. 7 likes
    Am ajuns acasa dupa o zi de pomina ce se incadreaza in vorba "am plecat bou si m-am intors vaca" sau mai exact "prost sa fii, noroc sa ai". Dupa ce am mers 250km am ajuns la dealer la timp ca sa vad cum pleaca un client cu masina "mea". Tipul cu care vorbisem ieri era liber si un coleg a vandut masina pentru ca el uitase sa puna SÅLD pe ea. Plin de draci l-am sunat si asa am aflat ca el era de fapt patronul. Ca sa ma calmeze mi-a propus o alta masina de demo cu acelasi discount, peobabil ca spera ca nu o voi lua fiind mai scumpa. Ghinion, era de fapt masina pe care o vroiam eu, adica CX30 Skyactive-X, RED, piele alba, AWD, AT, COSMO - adica full option. Am zis ca este cam scumpa si tinand cont ca are si WEBASTO am incercat sa obtin si acest discount (poate tine) si a tinut Asa ca am venit cu masina de mai sus luata cu 30500 de la 36800 (inclusiv WEBASTO). In concluzie sotia va ramane cu C5 Aircross....sper. Masina avea 3150km la bord. Singurul minus, are o ciupitura de lac pe portiera dr spate dar am kit corector de la CX3 Red soul. Este o nuanta mai inchisa acum ( mai spre visiniu) dar la un punct nu cred ca se va observa. Nu am mai comentat ca imi era frica sa nu se suceasca. Acum ca prima impresie, comparatie cu G194 la cald si cu M3 G122 din amintiri. Net superioara G122, mai confortabila in suspensii fata de amandoua si NVH mai bun fata de CX5. Motorul m-a surprins placut poate si pentru ca ma asteptam la o oarecare dezamagire tinand cont de unele comentarii si/sau unele review-uri, dar fata de G194 pe CX5, condusa corect. este cred similara sau foarte aproape. Este adevarat ca CX5 este mai grea, mai inalta. Motorul este mai zgomotos un pic la turatii mari dar ce m-a surprins este ca am mers cred majoritatea covarsitoare a drumului in SPCCI chiar si accelerand normal ramane in acest mod. Am forjat-o de cateva ori si cel putin pana pe la 160 se duce bine. Oricum, condusa din padele (care mi-au lipsit la CX5) nu este nici o problema la depasiri sau sprinturi. Si ca ultima remarca acum, la un moment dat am crezut ca este defect computerul de bord. Am facut plinul cand am luat-o si aveam range 510km. Dupa aprox 100km acul de la rezervor nu se clintise ( se intampla la supraplin) dar range-ul era 530 - dupa media pe acei km. Am condus si sportiv si cu viteze mari dar in general cu 80-100 pe 80% din drum. Ajuns acasa range 500km si aproape 80% rezervor cu consum pe BC de 5,8. Comparativ, cu CX5 pe acelasi drum, la dus, dar mergand numai relaxat 80-100km/h am avut consum 6,9l/100. Oricum, acum o inscriu in sprintmonitor si o sa vad la pompa cat imi da. Masina nu are nici un zgomot suspect, Bose se aude mult mai bine decat pe CX5 si cred ca mai bine ca pe M3. In concluzie sunt foarte incantat de motor (se comporta ca un aspirat si condus corect este ok pentru mine - nu ma intereseaza sprinturi de la 0 la 100, importante sunt depasirile - oricum ca date pe hartie este la fel ca CX5 G194 0-100 in 9,2sec. Si inca un amanunt, se simte diferenta de turatii la cuplu maxim - de la 3000 in loc de 4000 ca la G. Cea mai sesizabila diferenta fata de G, la oprire motor se simte un pic ca un diesel, o usoara smucitura. Sper ca nu v-am plictisit dar chiar sunt super incantat de schimb. Ca raspuns si la o intrebare de mai sus, am schimbat masina mea de suflet - CX5- din doua motive. Pretul la SH CX5 2018-2019 este foarte bun acum pentru ca au crescut preturile la masinile CX5 noi cu aproape 7000 euro si se cauta SH, asa ca am obtinut un pret foarte bun acum pe ea. Practic, acum rata la CX30 este mai mica cu 70 eur decat la CX5. Al doilea motiv este ca CX30 are multe plusuri si/sau imbunatatiri fata de CX5. Oricum nu o schimbam decat pe o alta Mazda, asteptam MX30 dar la basca de oferta de acum nu am mai stat pe ganduri. Iar noul CX5 sau noua M6 se cam lasa asteptate.
  3. 7 likes
    Ok, sa sumarizam problemele care apar sau pot sa apara in timp la CX7 2.3DISI-T: Distributia - daca are probleme sau bate/trancane/huruie trebuie schimbata cu piese noi OEM: lant, pinion distributie variabila; saibe, suruburile de la fulia arborelui si a pinionului, saibele de frictiune de la fulia arborelui si de la pinionul de VVT, intinzator, patina, etc. Problema comuna la toate CX7 2.3DISI-T, 6MPS, si 3MPS fabricate pina in noiembrie/decembrie 2007. Scutul termic dintre catalizator si cutia de viteze/cutia de transfer. Trebuie inlocuit/refacut. Problema comuna cu 6MPS; Daca scutul de mai sus nu se inlocuieste la timp el poate sa coaca o garnitura a cutiei de transfer si sa duca la pierderi de ulei si la defectarea cutiei de transfer. Problema comuna cu 6MPS; Cutia de transfer din nou, daca nu se merge cu pneuri uzate cit de cit egal si cu aceeasi presiune in ele - problema comuna cu 6MPS dar cu incidenta mai mica la 6 din cauza rotilor mai mici; turbina - ca si primele loturi de distributii, primele loturi (pina in 2008 inclusiv) de turbine K04 882 au avut probleme cu saibele lagarelor. Aparitia simptomelor de fumegare (din cauza scurgerilor de ulei si/sau antigel in evacuare la turatii de relanti) si apoi defectarea turbinei se poate amina foarte mult daca se foloseste ulei cu viscozitate 40 la cald (0/5 W 40) - problema comuna la toate 6MPS si CX7 2.3DISI-T, respectiv la 3MPS pina in 2007 inclusiv (la exemplarele fabricate dn 2008 inclusiv incidenta a fost mai mica); Fulia compresorului de AC. Se uzeaza ambreiajul, dar uneori pur si simplu se desface piulita care tine fulia. Problema comuna la toate 2.3DISI-T. Frina de mina - sistemul de frina de parcare este unul timpit dar comun la foarte multe SUV-uri de la multe marci. Butoiasele si arcurile din interiorul discului spate se corodeaza si frina de parcare nu mai lucreaza cum trebuie. De asemenea trebuie sa se inlocuaisca si sabotii de frina la inlocuirea discurilor spate, si evident sa se curete/greseze sistemul de frina de mina. Motorul (au!). Daca se merge aiurea cu distributia praf si/sau fara ulei in el (se poate intimpla daca turbina incepe sa consume ulei, sau daca motorul consuma ulei sau s-a pus ulei de care nu trebuie, sau nu cit trebuie, etc) segmentii pistonului 3 si cuzinetii de biela de pe cilindrul 3 vor protesta imediat. Daca se pun bujii aiurea probleme asemanatoare pot sa apara pe oricare dintre cilindri/pistoane Neaparat uleiul trebuie sa fie 0/5W40 (daca e vara merge si 10w40) cu norma ACEA A3, sau macar C3. Cerinte/probleme comune la toate 2.3DISI-Tl; Clapeta de acceleratie - trebuie curatata la fiecare 2-3 ani. Colmatarea ei cu vapori de ulei si praf va avea ca simptom un mers neregulat la rece, sau cind e foarte rece motorul se opreste la 1-2-3 secunde dupa pornire. Problema comuna la toate 2.3DISI-T. Condensul in stopuri. Ceva se coace in stopuri de la becurile de pozitie/frina. In timp triplele isi pierd etanseitatea si apare condensul. Tocirea dintilor interiori ai pinionului de treapta 6. Dintr-un motiv neclar acestuia i se tocesc dintii dintre el si ax si la cuplarea in treapta se invirte in gol producind zgomot si respectiv facind imposibila rularea in treapta 6.
  4. 6 likes
    Desigur avem si bara fata proaspat vopsita:
  5. 6 likes
    Sincer in afara de 88RON litrul de ulei fata de 65-70 la altii (Bai FAILRian, vedeti ca voi puneti TVA la produsul cu TVA! Si faceti asta din mosi stramosi, nici macar astia de la Casa Auto nu fac asta, ce dreaq'?!) nu inteleg anumite probleme dar din partea as'lalta a casei de marcat: Body Check e parte din revizie. Vad ca e taxat separat, nu stiu de ce, dar e parte din revizie. E posibil ca garantia la sasiu sa se dea pe alte criterii sau de catre alt asigurator si de aia se face separat - dar nu stiu exact. Desi in programul de revizii filtrul de carburant si filtrul de polen se recomanda sa fie schimbate la fiecare doua revizii, la noi oamenii din service au ajuns la concluzia ca e prea rar si ar trebui schimbate la fiecare revizie (cel de polen chiar mai des). Insa au avut surpriza sa le sara clientii in cap, la fel cum sar si cind li se spune ca uleiul trebuie schimbat la 6-8 maxim 10k km de mers prin oras desi in programul de revizii scrie ca la 20k km (desigur, in regim de mers pe autostrada pe cruise control, dar nu se oboseste nimeni sa citeasca manualul, nici macar multi meseriasi care lucreaza la service-uri), sau cum sar la 20 de minute de manopera pentru o verificare de sasiu/vopsea. Asadar daca vrei ceva in afara programului de revizie curenta e bine sa spui cind faci programarea si mai apoi cind esti la receptie si sa te asiguri ca se noteaza pe comanda. Daca se noteaza pe comanda si nu se face nu iei masina. Schimbarea cheii unei telecomenzi, spalatul masinii, servisarea instalatiei de spalare parbriz/faruri/etc, e o operatiune care cade in sarcina utilizatorului. Daca le ocupi timpul celor din service cu asa ceva totusi 18-19RON nu mi se pare chiar un pret astronomic in valori absolute, chiar daca relativ la ce ai fi putut tu face singur e cam de 3 ori mai mult. Cel mai important: Cind te programezi pentru revizie cei de la service se asteapta sa faca revizie + ceva chestii minore pe linga. Nu se asteapta sa repare scaune, tinichigerie, si nici nu pot sa repare pe loc defecte chiar daca pentru ele exista rechemari sau campanii de informare cum sint oglinzile, chederele, etc, pentru ca tre' sa aiba piese pe stoc si timp rezervat. E ok ca mentionezi aceste probleme la revizie, sa se ia cunostinta de ele si sa se hotarasta pasii urmatori, sa se programeze intrari in service ulterioare, etc, insa nu te astepta la o reparatie atunci si acolo ca parte din revizie. Eu as putea sa merg la dealer pentru o revizie si inainte de a schimba uleiul in motor sa-mi schimbe si pistoanele si bielele, ca doar ce?!, daca fac operatiunea cum imi imaginez eu ar trebui sa le ia doar vreo 3 ore in plus si-s de acord sa ma taxeze. Ei, nu merge chiar asa, in cele 3 ore extra e ar putea face inca 2-3 masini, si probabil as lua bataie cu cheia de roti daca as incepe sa fac scandal pe tema asta.
  6. 5 likes
    Într-adevăr asta e genul de dezbatere tipica în 2020: "iutubahrul meu e mai tare decât al tău" :)) Eu am alta problema. În ciuda sumelor enorme învârtite în industria auto, foarte puține inovații în materie de motoare vin din domeniul asta. Cacaturi care ne entuziasmează pe noi gen turbo sau injecție directa sunt mai bătrâne decât noi toți și unele sunt apărute în alte domenii, gen aviație. Marea noutate gen recuperarea de energie în domeniul feroviar exista de milioane de ani, și e mult mai complicata dpdv tehnic. Industria auto doar trage cu dinții la extrem de idei foarte vechi, de progresele din alte domenii (gen chimie /baterii sau electronica) iar complicațiile duse la extrem nu se regăsesc în rezultate, iar pe noi ne aburesc cu "progrese" gen ca au scăzut consumul cu 0.5l/100km in 10 ani de "progres". Cumva piața nu a pus suficienta presiune pe ei încât să inoveze cu adevărat.
  7. 5 likes
    Am reușit în sfârșit sa ma dau pe circuit după ce acum o luna termostatul de răcire motor a dat obștescul sfârșit chiar în curtea circuitului. @mirobolantu fain Gt 86. Cum ți s-a părut pt prima oara acolo? Ai venit la mine,ne-am salutat si mi-ai spus de bijuteria ta. Nu știu ce a fost cu mine dar parca nu am fost prea vorbăreț cu tine,asa îmi aduc aminte acum:)) Cred ca oboseala.. A fost o zi reușită. Au fost destui participanți, cel puțin vreo 5 BRZ-uri ,unul având si supercharger cu vreo 250 căluți. Las aici o mica parte din distracția acelei zile. @mirobolantu daca ai filmat și tu te invit sa o postezi aici:) Apropo,GPS e lenes,cam greu cu semnalul acolo.
  8. 5 likes
  9. 5 likes
    Eu unul nu va inteleg, scrie peste tot sa nu va duceți la ei, dar voi tot încercați.
  10. 5 likes
    Ieri ne-am despartit oficial, dupa 3.5 ani si 40k+ km, mare parte din ei facuti pe dumuri de vis din intreaga Europa. A fost o masina senzationala, cum rar imi va mai fi dat sa conduc; chiar daca la capitolul performanta pura sunt SUVuri mai rapide, stie sa gadile intr-un fel simturile soferului, o masina extraordinar de viscerala! O ultima plimbare si-un set de fotografii de ramas bun. Enjoy! double post, pentru ca n-au incaput in limita de 10MB
  11. 5 likes
    A bifat si Transalpina pe anul asta. Apoi cica sa mergem si la Balota. Ca e drumul bun. Ca e drumul nou. Bun un break la casa omului, cari de toate, depasesti de toate, se pare ca le si urci pe toate.
  12. 4 likes
    Si simbata si duminica dimineata vaca a avut parte doar de tratament de genul asta. Dupa schimbarea de cilindru receptor de simbata lucrurile au fost mult mai bune si duminica s-a mers mai tare: Dupa intoarcerea din calatorie totul se prezinta perfect si suna cum trebuie:
  13. 4 likes
    Si la altii da cu virgula (gen BMW). Nu doar mazda e "furata" de jurnalisti Insa pe bune, ce om serios isi cumpara masina dupa ce se uita la cifrelele zeperfs? Orice om sanatos la cap face un test, si daca ii place cum se misca o ia, daca nu, nu. Daca are rezultate exceptionale pe zeperfs insa la test merge ca dracu' ar cumpara-o cineva?
  14. 4 likes
    Salutare! Dupa foarte multe cautari, clipuri vazute si forumuri citite, azi se fac 10 zile de cand sunt fericitul posesor al unei Mazda3 G165, revolution top, fabricatie 2017. Am visat la masina asta inca de cand a aparut facelift-ul, din 2017, si am tot stresat dealerii pentru oferte insa imi depaseau bugetul la momentul respectiv. Acum, cand imi permiteam in sfarsit noua, nu se mai fabrica, motiv pentru care m-am orientat catre piata SH. Desi este SH, tipul de inainte se pare ca a intretinut-o aproape exemplar (detalii mai jos). O avea in posesie din mai 2018 si a mers cu ea ~26700km. Luata de noua de la reprezentanta Braila. Chiar daca imi setasem un buget de maxim 16000E, l-am depasit un pic pentru ca masina arata peste asteptari iar pachetul in totalitatea sa era foarte bun (echipare + km + motor); m-a cucerit pe loc :). Procesul a fost destul de straightforward: am fost cu un amic sa o vad intr-o duminica, iar luni dupa-amiaza ma intorceam cu frumusetea acasa (masina, nu amicul). Din pacate toata luna septembrie este ocupata la politie, asa ca abia in octombrie o voi putea inmatricula pe numele meu. Pana atunci sunt brailean. Ca plusuri: cam tot. Tinand cont ca vin de pe masina de varsta majoratului, la Mazda totul este la superlativ. Ce-i drept am condus si am mers si in masini mai noi dar niciuna nu mi-a placut cum imi place aceasta masina. De minusuri nu poate fi vorba; poate feedbackul in volan un pic prea soft, dar nu de speriat. Ca si consum, am luat-o cu 8.6%. La primul plin am resetat media si am "reusit" sa o duc in oras la 12.8%, apoi am facut un drum Buzau-Brasov-Buzau si am ajuns acasa cu un consum de 8.4%. La al doilea plin aveam 8.6% consum pe bord si mi-a iesit 9% la pompa. Per total sunt multumit, mai ales ca n-am mers deloc la consum. Dupa cum am spus, baiatul de inainte pare ca a avut grija de masina, dar a capatat totusi cateva "zbenghiuri": are o zgrietura adancuta pe bara fix in fata capotei (pe bucata din continuarea ei) si eleronul este un pic matuit; fostul proprietar zice ca de la spalatorie...tind sa-l cred ca asa e. Intre timp a primit si o tava de portbagaj de la ptc-auto, o sacosa de solutii de curatare si lavete si o camera Viofo A129 Duo 4K pe care n-am reusit inca sa o fac sa mearga fara freezuri; astept sa vina si cardul pentru ca cel actual pare ca nu ii place. Dupa ce rezolv cu inmatriculatul trebuie sa merg la reprezentanta sa vad cum transfer garantia pe numele meu. Am intrebat la dealer in Braila inainte sa cumpar masina si am inteles ca e o procedura simpla. Daca tot ajung la reprezentanta, am de gand sa ii instalez android auto si sa cumpar si kit corector pentru vopsea. Sper sa pot drege micile imperfectiuni, desi la dunga de pe bara n-am sperante (poze mai jos). Inca sunt euforic si parca nu cred ca o am in sfarsit, asa ca mai pun cateva poze si inchei
  15. 4 likes
    Câte ierni ai făcut cu ele? Am cunoscuți care în prima iarna lăudau Michelin Cross climate ca fiind cea mai buna chestie, după apa calda, iar în a doua iarna nu prea mai reușeau să stea pe sosea cu ele și spuneau că în viata lor nu mai pun așa ceva Singurele puncte de contact ale mașinii cu șoseaua sunt anvelopele. Mi se pare ciudat sa bagi o grămadă de bani în niște sisteme de siguranta și sa te zgarcesti la anvelope, care nu vor performa ok nici vara nici iarna
  16. 4 likes
    Nu stiu pe cine au angajat astia de la Mazda sa le faca aplicatia minune, dar cred ca au dat cu bata-n balta si cu asta. Dupa ce am stat sa completez problemele care trebuiesc rezolvate impreuna cu revizia anuala, aplicatia a crapat si tot textul meu s-a dus pe apa sambetei. OK, am intrat din nou, am scris din nou si dau sa trimit. Ca sa ma trezesc cu urmatorul mesaj: WOW. Datele nu au fost trimise ca asa i s-a nazarit aplicatiei, niciun motiv anume. Zici ca e femeie!
  17. 4 likes
    eu la fosta, cand am terminat leasingul dupa 5 ani si m-am decis sa pastrez masina, i-am revopsit capota pe casco, and that was it. Si acum 10-15 ani erau la fel de mari problemele cu lacul si vopseaua, in special la japoneze, absolut aceleasi discutii despre gainatul de porumbel si pietrele de pe drum care il fac varza. Dupa cum zicea Cupitza, pana mea, asta e, n-o sa o tin in vitrina sa arate ca noua dupa 10 ani, am luat-o sa ma bucur de ea, in caz de ceva naspa exista casco. Parerea mea e ca ne facem mult sange rau din niste chestii de care oricum nu putem scapa, si care nu prea sunt caracteristice unei anume marci. Eu am de gand sa am grija de masina in limite rezonabile, dar sa ma si bucur cat mai mult de ea. Zgarieturi, spoilere belite, capote facute varza de pietricele, parbriz ciobit de la pietrele cazute din basculanta din fata, asta e, csf, ncsf...
  18. 4 likes
    Trebuia si o mica sedinta foto...
  19. 4 likes
    Iaca si o mini-intinire Club Mazda Iasi, cumva ad-hoc si intimplatoare. Am reusit sa ma intilnesc cu sotia care inainte de a merge la cumparaturi a decis sa dea o tura de placere cu Porcul crezind ca eu voi duce Vaca pe alt traseu pentru a mai face niste kilometri de rodaj.
  20. 4 likes
    Chiar azi m-am intalnit cu un amic care si-a luat acum vreun an o SKoda Octavia 1.8 TSI fabricata 2011 la 100K. El nu stia de problemele cu 1.8 TSI ... Binenteles ca papa ulei cu bidonul. A dus-o in reprezentanta si dupa o analiza a specialistilor de acolo, rezultatul a fost ca motorul era, citez: "VARZA".La intrebarea proprietarylui ce se poate face, raspunsul a fost: inlocuire set motor! Costul, atentie, 22.000 RON! Tipul platise 8500 euro pe masina iar reparatia costa 5000 . Proprietarul a fost istet insa si a profitat de faptul ca masina avea TOATE, dar absolut TOATE reviziile facute in reprezentante SKODA. Le-a zis ca ii da in judacata pentru ca, dupa parerea lui, nu este posibil ca un motor la care toate reviziile au fost facute la SKODA sa fie VARZA la doar 100K! Dupa aprox o sapt. a fost sunat sa i se comunice ca reparatia va fi suportata de SKODA iar pe el il va costa "doar" 3400 lei, probabil manopera... Dupa parerea mea astfel de probleme sunt cu adevarat de nesuportat.... ...cativa greierasi, placute si altele de genul asta cred ca nu trebuie bagate prea mult in seama...
  21. 4 likes
    Nu exista lucrări in garanție pe gratis. Nici nu au existat la Mazda. Fiecare TSB sau recall (TSC) are undeva la sfârșit timpul recomandat și facturat ( indiferent de cât sta mecanicul) la un preț pe ora de manopera stabilit de Mazda in contract. In comparatie cu România este un preț bun, pierderea o ai la timpi (timpul de constatare+timpul lucrării).Piesele pe lucrările de garanție le achiziționezi și după lucrare se returnează banii. Ca și dealer (franșiza cum te-ai exprimat) câștigi din tot ceea ce faci dar ai și pierderi. Mazda RO/AT impune anumite cerinte in cazul cererilor de garanție , dacă nu le îndeplinești cererea se respinge automat cu rugămintea sa mai “încerci” de aceea și timpii lungi de așteptare uneori. Eu nu sunt aici reprezentant al vreunui dealer, nu doresc asta și nici nu pot discuta anumite detalii mai mult decât mi se permite .
  22. 3 likes
    Nu stiu, ma gandesc unul care are formulele proprii de calculat acceleratii
  23. 3 likes
    E absolut chinuitor sa-l vezi pe manelistul asta vorbind... La un moment dat speram ca o sa-l muste ciinele ala si cind se zvircolea pe jos de durere sa-l puna si capra. Bai frate... Si am crezut ca mai vad si ceva interesant, dar nu. E total neinteresant sa vezi documentare despre tratamente de caroserie care costa 10k EUR si tu sa ai o masina de 20k la care sa iei macar in considerare sa-i faci asta. Pai de 10k EUR o vopsesti de 2 ori pe an pina iese de 3 ori din garantie!
  24. 3 likes
    Aproape toate dieselulrile din istorie, indiferent de producator, au problema cu saibele de injector pina prin 2015-2016 cind cei care fac saibele pentru majoritatea au schimbat materialele. Asta nu inseamna ca motorul pe care-l ai tu are vreo legatura cu restul. In particular dieselul de pe CX5 nu are nici o legatura cu dieselul de pe masina ta. Pai cind mai ai probleme ori mergila mecanici specializati si competenti ori macar ia legatura cu o comunitate in care exista persoane care s-au mai lovit de problema. Problema pe c are ai avut-o tu e clasica si arhicunoscuta la mai multe tipuri de motoare, daca te-ai plimbat atita timp pe la diverse ateliere si nu s-a identificat corect inseamna ca nu ai prea mers pe unde trebuie.
  25. 3 likes
    2007 Mazda RX8, Revolution full piele, euro4, 66k km, stare foarte buna. 231 cai, motor 6-port (high power cu VFAD), cutie 6 trepte. Fara plansa de bord crapata de la soare, interior imaculat, doar uzura pe laterala scaunului soferului. 1308cmc, impozit 57 RON anual, euro4. Testata compresia pe 08/25/2020 - 7.0/7.3/6.1 - 7.0/7.1/7.0 Masina achizitionata acum 7k km si imbunatatita/reparata: - toate bucsile noi fata/spate, capete de bara, bielete, etc - brate fata noi - superior si inferior (deci pivoti noi) - amortizoare fata noi, flanse amortizoare noi - amortizoare spate noi - anvelope noi pe jantele OEM de 18" - kit ambreiaj nou - pompa si cilindru ambreiaj noi - electromotor 2kw no - toate lichidele noi (inclusiv cutie si diferential), bobine NGK, fise NGK, bujii NGK, filtre, etc, toate noi - curatat sorb ulei si re-etansat baie de ulei - demontat si curatat radiatoarele de ulei - radiator motor nou OEM + vas expansiune nou OEM - tableta Huawei in bord pentru OBD2 si navigatie - camera video marsarier wi-fi + senzori parcare - discuri de frana si placute noi fata-spate - catalizator nou - sonde lambda noi Denso (fata + spate) - debitmetru nou - curele - accesorii si alternator/pompa apa - noi - stopuri noi - becuri LED - verificate si inlocuite furtunele de vacuum A/C merge perfect, fara probleme de pornire la rece si la card, etc. Motorul trage foarte bine, semn ca ansamblul rotativ inca este in stare foarte buna. ECU modificat cu ralanti putin marit, protectie de turare motor la rece, modificat temperatura pentru ventilatoare, eliminata limitarea de viteza maxima, etc Ofer foarte multe detalii la telefon si in persoana. 0735538850 Cristian. 6500 EUR s.o.a. Toate pozele si filmarile cu pornire la cald, etc: https://drive.google.com/drive/folders/1N588XKMInsKERHNT1pPDwnV6pLqBT7PK?usp=sharing MVI_2628.MP4 MVI_2629.MP4 MVI_2630.MP4 MVI_2631.MP4 VID_20200907_192946.mp4
  26. 3 likes
    Gata, it's mine Ridicata azi dimineata de la dealer (Casa Auto Iasi). Poze n-am facut decat una cu telefonul, tre sa urmeze si o sedinta foto mai de soi. Experienta cu Casa Auto pe partea de vanzare: pretty ok. Ce a durat mai mult a fost partea cu Remat-ul si plimbatul hartiilor dintr-o parte in alta, ca mdeh, Romanica. Dar dupa ce s-a finalizat maculatura, masina mi-a fost livrata chiar mai repede decat speram. Am facut azi cam 70km prin oras, ca sa o "simt". Pareri initiale (stiu ca nu e bine sa incepi o relatie comparand-o pe actuala cu fosta - o Honda Accord CL7 2.0 155CP, dar e inevitabil). - Mai smooth, mai rafinata decat Accordul (bine, si 14 ani diferenta intre ele). Asta nu e nici rau nici bine (dupa cum veti citi mai jos), e... ceva diferit - Suspensia amortizeaza mai bine denivelarile, desi jantele sunt pe 18", in schimb senzatia pe piatra cubica e foarte ciudata. Nu pot sa o descriu, dar parca e cu totul alta, mai dura decat la restul denivelarilor normale - Motorul Skyactiv X intr-adevar se conduce mai mult ca un diesel decat ca o benzina. Cuplu suficient ca sa te misti in trafic chiar si la 2000rpm, dupa 2000rpm deja iti sugereaza sa schimbi in treapta superioara (nu ca il bag in seama, incerc sa schimb un pic mai sus) - Acceleratia e ... ciudata. Parca ai vreo jumatate de secunda de lag, si in orice treapta si la cam orice turatie ai fi pare ca se gandeste un pic daca chiar esti serios cu pedala aia, si iti livreaza puterea cumva treptat, smooth. Fata de Accord, care in momentul in care apasai acceleratia dadea imediat tot ce avea, pare un pic ... sleepy? Accelereaza, o ia si la fuga, doar ca nu e foarte convinsa ca vrei chiar atunci sa faci asta. - Nu urca in ture la fel de frumos si repede ca Accordul. Se tureaza, dar nu cu "bucuria" pe care o simteai la Honda. - Sunetul motorului nici nu se compara cu al Hondei. Nu prea suna a japoneza, to be honest. Se apropie mai mult de sunetul Reno-ului nevestei decat de al Accordului. - Ori fac eu ceva gresit, ori doar trebuie sa ma acomodez, dar cat am mers azi am oprit motorul la plecarea de la semafor mai mult decat in 20 de ani de condus (am luat manuala pentru ca pur si simplu imi plac cutiile manuale - oi fi mai masochist). Ca si senzatie, dau drumul treptat la ambreiaj, simt ca prinde, apas acceleratia si dau drumul de tot la ambreiaj si... moare motorul. E posibil sa aiba legatura cu senzatia de care spuneam mai sus la acceleratie, ca parca se gandeste o juma' de secunda daca chiar ai fost serios cand ai apasat acceleratia. Daca tin un pic mai mult acceleratia si de-abia apoi dau drumul la ambreiaj merge. Dar pentru mine e ceva ne-natural, nu am mai intalnit asta la alte masini. Na, presupun ca tre sa ma obisnuiesc... - M-am acomodat destul de rapid cu infotainment-ul. Chiar nu simt nevoia de touch-screen. Pe scurt: o fi avand mai multi caluti decat Accordul, dar nu se simte nici pe departe la fel de sportiva: nici ca raspuns la pedala, nici la cum urca in ture, nici la sunet. E mai ... blanda, mai de familie, mai asezata. Fuge daca trebe, dar parca trebuie intai convinsa ca-i musai. Pare asa, mai ardeleanca (sper sa nu supar pe nimeni cu gluma asta) Ce n-am reusit sa fac: - sa pun USB stick-ul la favorites (ca pe o statie radio, de exemplu). Am citit pe undeva ca se poate, dar pur si simplu nu vrea - Inca tre sa ma mai lamuresc cum e cu functia de shuffle in directoarele stick-ului (uneori merge pe tot stick-ul, alteori doar intr-un folder) Urmeaza sa-i fac cat de curand un tratament ceramic. Iau in considerare si folie PPF pe partea din fata, dar sa vad si cat ajunge, ca daca dau 1000-2000 de euro, mai degraba folosesc casco-ul peste vreo 2 ani ca sa revopsesc ce trebe. Pana acum imi place, dar din nou, ca si intr-o relatie noua, parca te mai gandesti asa un pic si la fosta, la ce si cum stia ea sa faca iar pe asta noua nu prea o duce (inca) capul. Si tot ca si cu femeile, parca-i treci mai multe cu vederea cand te uiti la ea ce frumoasa-i
  27. 3 likes
    Proaspat revenit dupa prima mini-vacanta in familie cu noua jucarie. Ceva impresii: - Doi adulti, doi kinderi (3.5 ani si 1 an), bagaje pentru vreo saptamana: am umplut cam 2/3 din portbagaj. Bine, nici nu suntem genul care caram casa dupa noi oriunde mergem, si nici nu luam carut, scaun pentru copil, masa pentru copil etc, dar nici nu ne-am calicit (aruncat in portbagaj chiar si un plush Minnie Mouse mai mare decat ambii copii, ca na, opulenta) - Traseu: Iasi - Zoo Barlad - Lepsa - Brasov - Rasnov - Lacu Rosu - Piatra Neamt - Iasi, cu ramas cate o zi - doua in locurile mai interesante pentru kinderi. - Masina s-a comportat super. Confortabila, nu ne-au rupt rinichii suspensiile si jantele pe 18 nici chiar in zone neasfaltate. Ziceam ca nu e sportiva, dar a nu se intelege nici pe departe ca e lesinata sau submotorizata: e orientata mai inspre cruising decat inspre mers nervos, dar daca e nevoie sa fuga, fuge. Pentru majoritatea depasirilor treapta 5 sau 4 erau arhisuficiente, daca era una mai tricky mergea si a treia, cred ca o singura data am simtit nevoia de treapta a doua si redline ca sa ma simt safe (oportunitate unica - linie dreapta intre doua seturi de serpentine, am profitat de ea sa trec de vreo 2 tiruri). Dar, dupa cum ziceam, daca trebe, ii place si la 6000+ rpm. - Nu am experimentat niciun fenomen ciudat de care am mai citit pe-aici, gen vibrat oglinzi, intreruperi etc. Totul a fost conform asteptarilor pe care le-as avea de la o japoneza facuta in Japonia. - Consumul. Cum ziceam, 2 adulti, 2 kinderi, bagaje, AC (pornit dar nu foarte tare, din motive de kinderi), trecut si muntii de vreo 2 ori, mers si bara la bara prin orase, stat si in fundul tirurilor pe serpentine, viteza (cand se putea) cam 70-80 in localitate si 120-130 in afara. Nu mers nervos, dar nici lesinat, cruising de vacanta pe drumuri din Romanica. Rezultatul: cel din poza (scuzati bordul prafuit, de-abia am ajuns) - 6l/100km, pe o distanta de 830km. Ca sa fac o comparatie, cu Accordul in aceleasi conditii, scoteam cam 8.5-8.8l/100km. Interesant a fost ca pe primul segment, Iasi - Barlad, am avut 5.2/100. Deci daca ai mers intins cu drum ok (gen autostrada sau drum express), un consum de 5-5.5% mi se pare foarte plauzibil. Eu personal sunt placut impresionat, desi ma uit la consum mai mult de curiozitate, nu imi place sa merg "la economie"
  28. 3 likes
    Astăzi le-am ridicat de la BDT. Cam așa arată jantele design 72 black glosy.
  29. 3 likes
    Lucrez in software development, dar nu automotive, insa, garantat nu ai cum sa ai acces la toti parametrii/senzorii, chiar la nivel de read, cu un soft creat de altii in afara de Mazda. Daca e si freeware, “pa pa”... ala e mai mult de “joaca”... Chiar si cu cel de Mazda, accesul la anumite informatii /setari se face numai securizat... Sky X este un motor nou, complex , iar accesul la unele info cred ca nu este posibil din motive lesne de inteles... pararea mea...
  30. 3 likes
    Am facut teste cu torque pro si cu OBDLink, cu o interfata OBDLink MX+ (care are si plugin pt Mazda2019), si rezultatele sunt identice. Nu e freeware niciunul. Insa n-ar trebui sa conteze. Toti constructorii trebuie sa respecte un OBD2 standard minim, si pentru parametrii astia (MAF, throttle, lambda) sunt suficient cei generici, nu e nevoie sa am acces la cei proprietar. Uite rezultate calde. Un test de vreo 20 minute in total, din care am selectat doua bucati merse pe regulator, la 100 si ulterior 120km/h (plus accelerarea dintre ele). Drumul nu era drept deci nu ma asteptam sa am valori "fixe". Am facut si niste accelerari de neam prost incat sa prind si valorile extreme ale valorilor, pentru a avea idee daca sunt sau nu rezonabile (ca nah, un soft mai da si gherle, indiferent ca e sau nu freeware). In primul grafic sunt date viteza, deschiderea clapetei de acceleratie si MAF (care sunt date dracu' de proportionale). Atentie, valorile pt thottle sunt pe axa din dreapta, pe cea din stanga sunt viteza si MAF in g/s. De-a lungul intregului tests MAF a variat intre 0 (ISTOP) si 160g/s (blana, +6000rpm) iar trhottle intre 10% (frana de motor) si 92% (blana). Cu alte cuvinte nu cred ca vreunul dintre parametrii astia e aiurit. In al doilea e lambda. Asta a variat intre 0.68 (!!!!!!) si "infinit" (cut-off, in frana de motor). Pe asta nu am cum sa-l verific Poate de fapt 0.68 inseamna "1", iar 1 inseamna "1.5", nu prea am cum sa verific decat daca fac rost de undeva de o sonda de oxigen. Valoarea aia de 0.68 a fost in timpul unui minitest ad-hoc de 80-120km/h (pun aici toti parametrii, un prinstcreen). Dupa cum se vede, prin OBD nu vad nici clapete deschise la regimuri partiale, nici exces de aer.
  31. 3 likes
  32. 3 likes
    In seara asta dupa ce s-a mai racit masina am scos bujiile pentru a le inspecta. Nu e nici una crapata si toate arata identic. Masina a mers mult in regim urban zilele astea si se vede acest lucru pe inelul negru de pe bujii. Va trebui sa refacem putin tabelele de amestec pentru sarcina mare insa. electrodul de masa si portelanul din jurul electrodului central sint prea curate. Bujia #4: Bujia #3: Bujia #2: Bujia #1: Ok, deci miine dimineata sintem pe Casa de Apa sa vedem cum se comporta noul reglaj al barei stabilizatoare spate: Cind am venit spre Iasi din Bucuresti pe bucata aia m-am distrat de minune chiar si la un sfert de acceleratie. Acum am pus un soft si mai domol decit ala deci vom putea apasa mai tare si sa facem si ceva loguri. P.S.: se pare ca tre' sa comand si doua bielete antiruliu spate, cind le-am mutat in cealalta gaura mecanicul care a lucrat la masina a constatat ca au ceva joc. Probabil bara asta mai rigida le-a grabit putin uzura de cind tot merg oblic peste limitatoarele de viteza in parcarea unde tin masina de obicei.
  33. 3 likes
    Citesc aici si ma ingrozesc de cate nemultumiri. Dar eu va spun ca inainte sa iau Mazda (si a fost o decizie pe loc) am frecat timp de un an de zile configuratoarele pentru mai multe modele si marci (in genral VAG). In familie avem doua O3, Golf VI etc. Eu cred ca am luat cea mai buna masina in banii astia, cu dotarile acestea si sunt super multumit de ea. Cand am luat-o am tot cautat sa acopar cu folie piano black de la schimbatorul de viteze. Am renuntat, ca peste tot trebuia sa-l dau jos. No way, am zis ca-l las asa si peste 2-3-4 ani daca se face naspa il schimb la dealer... cat poate sa coste?! Mi se pare ca este o masina foarte confortabila, si foarte placuta la condus - este o placere de fiecare data cand ma urc in ea. OK, are si mici probleme, ca nu exista masina perfecta, dar daca nu are probleme tehnice, restul este suportabil si se rezolva, doar este in garantie 5 ani. Nu imi pare rau de configuratia luata, poate Safety mai mergea, cum zice @Titan1um dar nah, cred ca si daca voiam parca nu as mai fi dat atunci 900 de euro. Cat despre cum am luat-o: am mai povestit pe un thread: nu stiam nimic despre Mazda, vazusem Sedan si arata super misto, dar nu eram prea incantat de motorul aspirat. Dupa ce am studiat, cat se poate intr-un weekend si am vazut si interiorul - am semnat pe loc avansul. Si nu-mi pare rau. Deloc!
  34. 3 likes
    Cand va aud ca va vaitati de niste greierasi sau niste zgarieturi pe pianoblack, imi vine sa va trag de urechi. Astea sunt probleme? Serios? Probleme sunt cand ti se rupe distributia, cand iti iese pistonu' prin capota, cand dai in groapa si iti sare roata... Astea sunt mofturi. Vreti masina perfecta, dar nu exista (cel putin la banii astia, daca o vreti, mai puneti un ZERO la coada). Cand mi-am comandat masina, a fost o decizie pe loc, nu intrasem pe forum sa vad ce si cum, nu stiam nimic de masina, doar ca testasem versiunea anterioara cu 4 ani inainte. Dupa ce am comandat-o, am intrat si am citit toate plangerile voastre aici si am zis "aoleu, ce masina proasta am luat". Dar adevarul e altul, masina e buna, dupa ce am condus-o m-am declarat foarte multumit. Multi dintre voi sunteti carcotasi si va deranjeaza nimicuri. Pe bune, e o masina, nu un bibelou. Stiu, va plangeti ca ati dat o caruta de bani pentru ca in Romania astia sunt bani multi, afara nu. Dar sa privim partea frumoasa a lucrurilor: avem o masina frumoasa, eleganta, care intoarce privirile, sa ne bucuram de ea. Acum sa curga carnea, ca mi-am facut stoc de frigidere PS: aseara vorbeam cu un prieten care are Focus ecobust 1l (masina de flota) si la 130k a trebuit sa schimbe cureaua de distributie. Cica in manual scrie ca se schimba la 240k, dar la service i-au zis ca e doar treaba de marketing. Asta da problema, nu miorlaielile de muieri ale voastre.
  35. 3 likes
    cand ai un sentiment de inutilitate e bine sa te gandesti la cei care scriu manuale pt masini sau cei care monteaza manete de semnalizare pe bmw-uri...
  36. 3 likes
    Dupa multe schimburi de ulei si, deci, servisare a catchcan-ului din care nu a curs nimic, azi am avut surpriza sa gasim cam 150ml de ... un fel de ckt, de gainat de motor in el. E posibil sa fie din ultimile sute de km sau sa fie mai vechi. Am fost luati prin surprindere de scurgeri si preocupati sa curatam de pe jos incit nu am facut poze. Azi s-a pus motorul pe masina, miine mai avem de conectat cablajele, reconectat instalatia de WMI, controllerul de boost la care va trebui sa inlocuim furtunul de pe sursa de boost, si cam atit. Azi am luat 10l de antigel de la BDT, probabil ma voi duce cu un bidon de 5l acasa, dar mai bine sa fie decit sa nu fie. ...Si mai multe poze cu motorul plesnit. Aceste zgirieturi apar pe toti cilindrii si de aia cred ca pe toti au crapat bujii (cred ca pe #4 nu a crapat nici una). Temperaturile extreme din #3 insa au venit de hac bujiei care a pus capat la toate. In ciuda pistonului usor topit de pe #3 acele zgirieturi nu sint mai mari sau mai adinci decit pe ceilalti cilindri. Asadar ce s-a intimplat intre piston si peretele cilindrului s-a rasfrint asupra bujiilor, si ce a facut ultima bujie bubuita s-a rasfrint asupra capului pistonului 3. Poate pina la urma il vom desface.
  37. 3 likes
    Gata, suntem pregatiti pentru aventura! Sau remorci cu moloz...
  38. 3 likes
    E mecanic sau electrician? Stiu ca ambii pot lucra la o masina, dar cum nu intrebi stomatologul de operatii pe inima asa nu intrebi mecanicul de probleme electrice si manifestari standard pe care nu le-a studiat. Oricum, daca ai citit despre problema stii deja ce sa verifici. Mai greu va fi cu inlocuirea efectiva pentru ca unele becuri sint mai greu de gasit.
  39. 3 likes
    Ieri am mers pentru prima oara in paralel cu un tren pe autostrada. Cred ca avea ~100-150 vagoane (1.5-2km lungime) si vreo patru locomotive (doua in fata, doua in spate). 10.800 mile (~17k km) si in continuare zero probleme. Am fost azi sa vad un BMW M3 E92 pentru un coleg din alt oras (tot roman) care e la 10 minute de mine si vrea sa-l cumpere direct iar dealer-ul sa ii trimita masina pe platforma (vrea sa evite avionul din cauza COVID): M3 competition cu manual la 55k mile si vreo $39k (are si rod bearing schimbati cu varianta buna). Am facut vreo 50 de poze la masina si e efectiv impecabila (pentru ochii mei); n-am mai vazut o masina de 8 ani care sa arate atat de bine (exceptie masina lui @mituc vazuta acum cativa ani); are si folie transparenta 3M pusa si pare sa fie genul ala de masina care nu prea se devalorizeaza si te costa doar mentenanta. Ultima oara cand am fost cu acest coleg, si-a luat un RS4, l-am condus si ziua urmatoare am facut trade-in la Civic pentru GTI. Ma gandesc serios sa trec si eu pe o masina SH mai interesanta dupa Mazda3 care e destul de cautata si isi tine valoarea. Se mentine bine interiorul fara plastic piano gloss...
  40. 3 likes
    Da,e ceva mai periculos pe Motor Ring dar mai tehnic. Tocmai din cauza asta nu merg la limită pt a ma bate pt timp. Si aici m-am răsucit de vreo 2 ori dar am controlat-o si a ieșit bine. Acum am mers totuși mai tare pt ca am investit în frâne, suspensie,kit rigidizare sasiu si se simte mult mai sigur pe viraje,frânare. Cred ca dacă as fi foarte concentrat si sa nu fac greșeli as scoate un 1.55-1.56. Asa la mers mai in siguranță am fost în zona 1.59.Dar pt mine contează sa ma simt bine și sa ma întorc acasă cu ea întreaga pe rotile ei:) Daca timpul îmi permite sigur voi ajunge pe 25. Si in mod sigur voi fi vorbăreț:)))
  41. 3 likes
    In primul rând Mazda dă o procedură in MESI/MGSS destul de clară pentru demontare și montare a pompei de benzină, nu o respecți ești bun de plata. Cel mai important pas și neglijat de mulți ,pentru ca noi știm mai bine : se scoate din combustibil dacă proprietarul(nu este cazul tău) a venit cu rezervorul mai plin de un anumit nivel, garniturile sunt afectate de contact direct cu benzina. Se curăță zona (este de bun simt, nu vrei sa creezi și alte probleme) , se folosește scula recomandata pentru demontare nu ciocanul și dalta/șurubelnița ca sa desfiletezi piulita(poți s-o faci și cu un cioban asta) , așezarea piulitei trebuie făcută cu atenție , este posibil sa se înfileteze strâmb și sa strângi ca prostul iar in final strângerea se face numai cum spune producatorul , nu cum știe vecinul. Îți înțeleg îngrijorarea dar eu nu făceam lucrarea dacă nu mă puteam baza pe priceperea mecanicilor din acel service.
  42. 3 likes
  43. 3 likes
    Uite, pentru a va cunoaste mai bine masinile:
  44. 3 likes
  45. 3 likes
    A venit si ziua cea mare, ziua rechemarilor in service pentru airbaguri si treaba cu rezervorul de benzina. Mi-au schimbat airbagul sofer+pasager si asamblu pompa de benzina. O treaba care mie mi-ar fi luat 30 min in service dureaza 3 ore. La final cica sa-mi faca update la PCM, eu intreb ce e nou/in ce consta? Nu stiau. Din fericire pentru mine n-au avut ce actualiza. Parca si vedeam ca imi dispare cruise control-ul, softul din mazdaedit, etc. Asa-i cand te duci in service cu o masina la care ai modificat in sus si in jos. A fost exact asa cum am intuit: stutzul de pe pompa s-a strans/deformat si a inceput sa curga, a venit dorel si a smuls furtunul + conectorul original de pe masina, a pus furtun de cauciuc + coliere, asta s-a spart, iar eu a trebuit sa schimb/fac upgrade la circuitul dintre injectoare si rezervor. Cost final = mult. Aia e. Inca mai trebuie sa ancorez ultimul segment din furtun, sa nu stea in tensiune stutul de plastic de pe pompa. Cred ca voi printa 3D niste cleme, ceva. Paranoia! Am venit tras la bara, am plecat pe roti. Am si uitat cum sa conduc masina asta. Numai diesel-uri lenese am condus in ultima luna. Bine ca mi-am facut bara de tractare sa nu mai am in veci nevoie de platforma. Mi-au zgariat-o pe sub si mi-au indoit esapamentul de inca ma doare sufletul. Trebuie sa iau acum zona la smirghel si sa protejez contra ruginii.
  46. 3 likes
    Buna alegere. De ce ai pune GPL la o masina de 1.2tone care deja are un consum decent? Probabil ca nu in stare optima la banii asta. Dar vezi in service-ul la car eo vei verifica. La Mazda 3 BK nu prea ai, cu conditia sa nu fie distruse de rugina. Ar trebui sa incepi prin a incepe sa incepi sa parcurgi de la inceputul inceputurilor aceste sectiuni ale forumului unde vei gasi cu siguranta toate raspunsurile la intrebarile pe care le ai, plus inca de vreo 3 ori mai multe pe care nu te-ai gindit sa le pui de la inceput (numarurl excesiv de cuvinte care incep cu "incep" e pus ostentativ in fraza, avind un scop evident).
  47. 3 likes
    Multe vor sta neclintite in treapta 1 in acelasi loc. Dar sint multe lucruri care difera: greutatea masinii, raza rotilor, chiulasa si partea de distributie, pentru ca megane-ul din 2008 nu va avea acelasi interval de suprapunere al deschiderii valvelor cum il are skyactivG-ul, etc. Ia pune megane-ul in treapta 1 si vezi cit mergi cu el in frina de motor de la 40Kmph pina cind revine iar injectia, si vezi cit merge un CX5 skyactiv in frina de motor. Megane-ul va merge jumatate probabil pina in momentul in care injectia va iesi de pe 0 si va incepe iar sa pulseze pe la 1200-1300rpm. Si ca sa incheiem discutia, iti reamintesc ca masinile au frina de parcare. Toate au. Chiar si megane-ul. Si e verificata si la ITP pentru un motiv destul de bun, aproape la fel de bun ca motivul pentru care masinile sint dotate cu frina de parcare.
  48. 3 likes
    Motorul e relativ etans dar aerul care e in el e compresibil. Greutatea masinii il cam invinge mai ales ca nu toti cilindrii sint inchisi la un moment dat. Exista un motiv pentru care atunci cind o masina e parcata se lasa IN VITEZA SI CU FRINA DE PARCARE, ca de aia e frina de parcare.
  49. 3 likes
    Postez si aici seria cu produse Meguiar's de care pana acum sunt destul de multumit: MEGUIAR'S G13624SP Quik Interior Detailer MEGUIAR'S G201316 Ultimate Leather Detailer MEGUIAR'S G200416 Hybrid Ceramic Liquid Wax MEGUIAR'S G190424 Ultimate Waterless Wheel & Tire Dressing MEGUIAR'S G3626 Ultimate Waterless Wash & Wax (pe asta l-am mai folosit o data) Toate astea de mai sus sunt cam $60.
  50. 3 likes
    Suedia are electricitate destul de verde, ideea nu-i rea. Rămâne de văzut dacă și noul consum o sa fie acoperit tot din surse verzi. În cazul tău e probabil rentabil un ev. Se aduna destui km încât sa conteze prețul energiei însă suficient de putini ca sa nu stai cu morcovul autonomiei. Pe de alta parte e irelevant câte modele electrice or sa fie disponibile. Problema nu mi se pare lipsa alternativelor. Relevant pentru unul ca mine e cât de performanta e bateria... Dacă peste 5 ani bateriile or sa fie astea de azi (grele, scumpe, proaste, si din materiale la care au chinezii monopol) degeaba. Plus ca și acum 5 ani am auzit aceeași poveste, despre cât de "disruptive" or sa fie mașinile electrice și cum în 2020 astea termice or sa fie raritati... Iar dacă la un moment dat devin dominante electicele stai liniștit, or sa fie taxate și alea fix cum sunt taxate astea cu petrol de azi. Si poate baga subvenții in alea termice ca să le încurajeze mai ales dacă cine știe, se pune la punct tehnologia biocarburanților din deșeuri, power to gas, moloz to dilitium sau mai știu eu ce traznaie...