Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 12/26/19 in all areas

  1. 12 likes
    Salutare, Dupa o pauza de cativa ani, am revenit in grupul Mazda. Pentru cei ce nu stiu, prima mea Mazda a fost o Mazda2 1.5l SkyActiv-G 90 MT cu volan pe dreapta in Irlanda. Dupa Mazda2 am avut o scurta experienta cu un Civic 1.5t CVT ce nu prea mi-a placut iar apoi un Golf Mk7 GTI DSG (Performance Pack) cu care acum doua saptamani am fost lovit din spate de un SUV. Asigurarea a declarat GTI-ul meu dauna totala. In momentul accidentului GTI-ul avea cam 27.000km, aproape doi ani si m-a protejat de minune atat pe mine cat si pe pasageri. Am incercat doua saptamani sa umblu cu cateca companii de ride-share si am ajuns imediat la facturi de $200. M-am tot invartit, uitat pe la diverse masini si am ajuns la Mazda 3 2.5l AT AWD hatch. Am facut pana acum cam 160km si fata de GTI cam astea sunt observatiile mele: Masina este mult mai bine antifonata (NVH superior) Motorul este mai silentios si cu mai putine vibratii Cutia de viteze in modul 'D' este net superioara DSG-ului pentru mersul normal; pare sa schimbe destul de repede dar n-am testat prea mult modul manual ca sa pot compara mere cu mere Directia mi se ca e mai precisa, e putin mai grea si masina pare sa reactioneze pe viraje cel putin la fel de bine Raportul directiei mai mare este sesizabil in viraje mai stranse (GTI avea directie cu raport variabil intre 9:1-14:1) Scaunele sunt mai moi si mai confortabile Sistemul de sunet Bose este superior celui standard de pe GTI Mi se pare ca pe viraje se inclina cam la fel de mult ca GTI-ul (poate putin mai mult) iar scaunele ma tin in loc destul de bine Frana pare mai progresiva si se apasa mai greu (la GTI era mai greu sa modulezi cat de incet vrei sa franezi) Pedala de acceleratie se simte mai liniara; iarasi, la GTI parea ca apesi 20% din pedala si primesti cam 40% din motor Parcarea si mersul bara la bara e cu mult mai putine smucituri Calitatea interiorului este superioara Sistemul infotainment este superior Spatiul in spate este mai slab decat in Golf iar eu cam ating cu capul in tavan la 1.85m dar incap in spatele meu Portbagajul e mai mic si nu prea are chestii gen inele de agatat sacose AWD-ul nu l-am simtit deloc ca n-am fortat masina si e uscat pe jos N-are guri de ventilatie in spate si nici piston hidraulic pentru capota motorului care e destul de grea Efectiv nu simt puntea aia de pe spate; daca n-as fi stiut ca e punte, n-as fi zis Consumul pe un traseu pe care l-am facut de mai multe ori e la fel cu GTI (33MPG ~= 7.2l/100km) Per total sunt foarte incantat de masina. Am ales pana la urma acelasi rosu pe care l-am avut si pe Mazda 2. Si mai important e ca si sotiei ii place mult masina. Poze cu exteriorul: Poze cu interiorul: Poze cu motorul si roata roata de rezerva:
  2. 12 likes
    Nu e mult, si nu ma intereseaza "legale" unde concurezi cu altii si dai totul ca sa invingi. Cind asculti muzica preferata care-ti face spatele ca de arici, cind iti iei in brate prima data in brate propriul copil, cind plingi la un film, etc, esti singur, esti tu cu tine, nu prea exista lucruri intense pe care sa le experimentezi altfel decit singur sau in doi. In astfel de situatii dai totul ca sa te simti implinit, nu sa impresionezi un public sau sa fii in topul unui clasament. Cind iti cumperi masina visurilor tale, cind modifici o tigaie si o faci masina visurilor tale, etc, e acelasi lucru: o faci pentru tine, pentru ca asa o vrei tu sa fie, pentru ca asa simti. Si cind exista buget pentru asa ceva, chiar si daca-l produci cu sacrificii, sentimentul de implinire de dupa eclipseaza si suferinta sacrificiilor, si comentariile rautacioase ale altora ca la ce-ti trebuie, ca e fara sens, ca e pentru copii, samd. Nu stiu citi sint constienti dar conform standardelor stiintifice contemporane traiesti o singura data, esti in deplinatatea facultatilor mintale si in control deplin al intregului corp intre 14-15 si 45-70 de ani (in functie de cite genoflexiuni faci pe zi si cita miere de albine bio ingurgitezi), si ai capacitatea financiara de a-ti satisface aceste mofuri (sau capacitatea de a aavea capacitatea financiara) cam de pe la 30-35 pina pe la 60 de ani pentru o persoana din clasa medie care traieste din salariu. Deci unii au la dispozitie un interval de 10-15 ani intre atingerea capacitatii financiare de a-si satisface un moft si pina se betegesc, altii au 30-35. E mai putin de jumatate din viata! Si pentru ce traiesti daca nu pentru a te implini si/sau pentru a te face sa te simti implinit, indiferent de punctul de vedere din care discutam (mofturi, familie sau altceva)? Deci ma kc in legale.
  3. 7 likes
    Asa. 2. Plec in concediu in romania. Din obligatie ajung si prin Craiova. Imi umplu masina de olteni si hai la mall... olteni = sotia + cumnatu + cumnata. Bun ... mergem noi pe un bulevard din'ala cu 2 benzi pe sens, frumos...putin soare ... trafic linistit...totul ok. Ei, eu nu stiam ca in craiova asta daca stai pe banda 2, chiar daca ti-au desenat astia pe jos sageata inainte, in 10 metrii de fiecare semafor, sageata se face obligatoriu stanga. Adica se transforma banda 2 de stanga. Acum stiu ! Ma duc pe banda 2 linistit... trebuia sa o tot tin mult inainte, ba si la semafor mi se face de stanga .... fmm de marcaje ! In paralel cu mine in dreapta doar o masina, ma uit in oglinda laterala dreapta si vad ca e gol in spatele vecinului. Mi-am facut repede un plan in cap: dau in spate rapid si ma bag drapta in spatele vecinului. Bun ... zis si facut ... bag in mansalier si plec cu scârț sa nu pierd locu. In secunda 2 imi urlă oltenii! "Baaaaaa...staaaaiiiii......frânăăă....." ma speriu si dau sa calc frana...de unde frate ca mi-a fugit pedala ... frana mea era la podea ... lesinata ... aparent eu aveam un Tiguan in spate pe care nu-l vazusem ... cand i-am dat scârț in mansalier masina mea a concluzionat ca nu e bine, a facut un sunet tare de frana de motor si a blocat rotile! D-aia nu gaseam eu frana ... si-a dat-o singura. Bineinteles ca ala cu Tiguanu era pisat pe el, eu la fel iar oltenii mei rosii toti ... Ce sentiment de mandrie m-a cuprins atunci, nu o sa-l uit toata viata! Gg Mazda! G G.
  4. 7 likes
    Hai salut. Au trecut 5 luni de la ultima postare in jurnal si doamne îți mulțam ca am ales mazda....m-a salvat... va povestesc mai tarziu ce si cum. Asadar am implinit 17k km cu M3-u meu si am trecut prin 2 evenimente mai "importante". 1. La 2k km am fost chemat la service pentru prima verificare ulei... sa vada nivelu ziceau ei... in fine pana la urma l-au schimbat si m-au taxat...cred ca am povestit pe pagina anterioara. In fine, verificarea a picat la țanc pentru ca urma un concediu mai lung. Plec in concediu linistit si sigur pe masina pentru ca trecuse prin service. Plec Germania -austria -ungaria-romania (sibiu - tg jiu de vreo 4 ori + o transalpina) - serbia - croatia - germania.Am adunat 9.000 km in decurs de 1 luna. In noiembrie trec pe roti de iarna si ma gandesc sa verific si nivelul de ulei. Scot tija .... bec .... ba ejti nebun? Sterg tija bag iara....scot...lună... ba ce dracu...nu intelegeam nimic. In bord nici un martor aprins. Pornesc motoru, nici un sunet ciudat. Opresc, las 2 minute si scot iar tija...ba nici gram de ulei pe ea...NIMIC. Imi trec mie prin cap tot felul de tampenii... te miri ... tehnologie noua...aspiratie and shit...skyactive...poate la astea se verifica altcumva nivelul... din moment ce nu aveam lampa lui aladin aprinsa in bord nu m-am speriat prea tare. In fine, a 2-a zi in pauza de la lucru ma duc la dealer si cumpar 1 litru de ulei ... dau talonu si imi da omu dexelia din-ala ....23 eur 1 litru...in fine. Ma duc inapoi la munca si zic "ba ii bag putin asa ca poate ea are da nu stiu eu sa verific". Ii bag juma' de bidon. Las 10 minute si scot tija ... cheala ... ba da-te dracu ... ma uit prin capacu ala pe unde bagi uleiu si vad ca e lubrifiere...deci ulei e pe acolo prin motor. In fine ... las asa. Dupa vreo 2 zile parca tot nu-mi dadea bine. Vroiam sa intru aici(pe form) sa intreb dar imi era ca ma fac de rusine asa ca ma duc la service. La ghiseu o domnisoara...ii zic "cred ca masina mea nu are ulei... nu stiu sigur. A fost schimbat aici la voi acum vreo 3 luni dar nu-l gasesc...." vine ea cu mine la masina...deschide capota, scoate tija ... nimic... fuge si cheama un mecanic...ala la fel tija .... se baga sub masina ... nimic. Imi zice: domne masina nu are ulei... ba ejti nebun? Pai unde-i? El: nu stim... imposibil sa-l manance ... pe sub nu erau urme de scurgere ... a mai deschis el un capac pe acolo ... nimic. NU E ULEI. Bai omule, acum 3-4 luni am venit la voi si m-ati taxat 120 eur pentru ulei si filtru...unde-i uleiu? A uitat colegu sa-l bage? N-au avut nici o explicatie, au luat masina si i-au bagat 4.6L ulei ....gratis..vezi doamne sa ma simt eu favorizat... imi da o hartie sa semnez si gata. Stai asa ba omule...unde e uleiu vechi? Ce fac? Ce inseamna treaba asta? De cate ori vin cu masina aici trebuie sa verific daca s-a executat pentru ce am fost taxat? Nici un raspuns. Imi zice la plecare sa mai verific eu acasa nivelul si daca scade sa ma duc la ei... MAI VINE PULEA LA VOI! Plec acasa si dau mail la mazda.de. Ma suna un nene ... ii povestesc ce am patit si ma asigura ca service-u o sa fie tras la raspundere... si ma intreaba ce vreau sa fac mai departe .... adica cum? Ce as putea face? Masina e ok ... adica nu are niciun simptom de imbolnavire ... eram multumit de ea asa ca i-am zis omului ca poate o schimb in martie cand iasa noul model. Si acum o sa va povestesc cum m-a facut masina asta sa ma razgandesc si sa nu o mai schimb deloc...dar in alt post ca asta e deja prea lung.
  5. 6 likes
    Noua daily. Luata in stare jalnica, adusa la o noua glorie. GTA, adica eleron, praguri, bara fata, geamuri fumurii, benzina 2.0 (Ford banuiesc), navigatie, DVD in plafon, Webasto, Xenon, senzor lumini. +carlig cu mufa. Provenienta Austria, masina statuta, radiata, ruginita pe dedesubt un pic. Fara jantele ei originale, a trebuit sa le vanez si sa le cumpar separat.
  6. 5 likes
    Senzorul de detonatii mai baieti, de detonatii. Nu de batai, de ciocaneli, sa trancaneala sau altceva. De detonatii.
  7. 5 likes
    Nu va luati dupa specialisti germani, aceeasi specialisti care recomanda schimbul la unele marci premium diesel dupa 30k si la 60k se minuneaza de clisa din motoare, ei presupunand ca daca ai motor V6 conduci cu minim 200km/h si numai pe autobahn. Uleiul care este pus in fabrica este un ulei mai special, contine niste aditivi suplimentari si/sau in cantitati mai mari decat uleiurile "din comert", Sunt gandite tocmai pentru rodajul si protectia motorului. Acesti aditivi au nevoie de timp/km pana actioneaza ca la carte. Bine ca nu spun ca trebuie stransa si chiulasa ... Cu tehnologia actuala, motoarele se fac cu marja " de eroare" infinit mai mica decat acum 20 de ani, nu mai exista jocuri, deformari etc. Iar materialele de asemenea au evoluat. Motivul principal pentru rodaj este de a se "aseza" segmentii pe camasa pistoanelor. Este adevarat ca la componentele aflate in miscare (pistoane, biele, cămăşile cilindrilor, segmenţi, arbore cotit, arbore cu came, supape, tacheţi, cuzineţi etc.) se elimina ultimele "asperitati" si de aceea este important ca uleiul initial sa isi faca treaba pentru care a fost gandit. Mai important este sa schimbati uleiul (de fiecare data) in functie de modul de condus, stilul de condus, de traseul preponderent, de lungimea traseelor zilnice, de temperaturiile exterioare in care s-a condus majoritatea timpului. In acest mod 20k km pot deveni 10k km sau chiar 7-8k km in cazuri extreme. Dar primul ulei nu se schimba dupa 2000km. Daca chiar doriti sa il schimbati mai repede si in functie de datele de mai sus, puteti sa o faceti dupa minim 5-6k KM cand prima etapa a rodajului este in principiu facuta - cam pe acolo scade si consumul mai semnificativ (la benzinare). In realitate un motor pe benzina se rodeaza la 90% in 10-15k km iar un diesel in 15-20k km , +/- in functie de stil de condus etc Un alt amanunt care nu este luat in serios de majoritatea soferilor este sa nu opresti motorul brusc dupa ce ai parcat, mai ales cand conduci sportiv si/sau la temperturi exterioare ridicate. Acest lucru este valabil la motoarele turbo dar si la aspirate. Motivul este acela ca in momentul in care oipresti motorul, uleiul nu mai este antrenat de pompa si cum unele parti ale motorului se incing mai mult decat altele , acel ulei care stationeaza in acele zone se va arde mai repede. La turbo este chiar grav (turbina la "rosu"), poti "rezolva" un motor si in cateva sute sau mii de km, dar nu se exclude nici la motoarele aspirate mai ales conduse in regimuri extreme.
  8. 5 likes
    Ei se duc la niste cursuri care le explica ce stocuri ai si cum sa scape mai repede de ele. Apoi, daca prietenul tau s-au pricepe vreo farima la uleiuri ar sti sa explice cam ce inseamna cind un ulei este inferior altuia dpdv. al cerintelor unui motor. Daca e s-o iei la modul absolut atunci Mazda Original 0w20 este inferior lui Mazda Original 5w30, Mazda Original 5w30 este net inferior lui RedLine 5w30 care la rindul lui este inferior lui RedLine 5w50 care la rindul lui este inferior lui RedLine 10w60. Ok, atunci sa punem 10w60 in Skyactive-X sau un Skyactive-urile D de 2.2, si discutam in 3 porniri la rece. Sau 2. Si daca ai noroc sa ai ghinion de o noapte cu -35C chiar la prima repornire la rece. Cerintele, normele, standrdele, cum vrei sa le spui pentru uleiurile dedicate motoarelor de ultima generatie (nu doar de la Mazda) vin cu niste cerinte care le face inferioare la modul absolut si clasic, doar del al protectiei mecanice, altor uleiuri. Insa asta se intimpla din cauza nevoilor unor sisteme adiacente, sau a unui regim de functionare (vezi X), tolerante cuzineti/pistoane/alte lagare, capacitate transfer termic, samd. De asta nu poti baga ulei true/ester sintetic 5w30 ACEA A3 intr-un skyactivD pentru ca la prima regenerare s-a terminat (asta daca nu se termina mai devreme de la funinginele cu care arde un astfel de ulei). De asta nu poti baga ulei 20w60 daca cerinta este de 0w20, chiar daca la modul absolut 20w60 e superior. Deci inainte de a asculta marketingul populist si desert al prietenului tau mai asculta ce ckt mincam noi pe aici, ca mincam ckt de calitate superioara si potrivit situatiei, nu orice fel de ckt luat la intimplare de pe jos de pe strada fara sa ne uitam ce fel e.
  9. 5 likes
    Ca sa mai scriem si lucruri bune, a mea e base, fabricatie 14 Dec 2018 si pana acum(predata in 2 mai, 7000 km) am avut prin iunie eroare la senzorul de lumina, ca masura am luat un parasolar pe care il pun pe dinafara pe parbriz, de atunci nimic din fericire. Daca nu apar erorile enumerate mai sus de voi, nu ma duc la dealer, le voi cere socoteala la primul schimb de ulei prin aprilie, anul viitor. Din pacate serviciul postvanzare nu exista la dealeri in tara asta, importatorul trebuie sa informeze(mail, scrisoare, my mazda etc.) fiecare client in parte, nicidecum clientii sa sune ingrijorati ca nu cumva in concediu sa se opreasca motorul la o depasire sau sa se desprinda roata la smulgerea piulitelor care si-au facut jocul, doar au avut timp de 6-7 luni.... Am primit un pont de la cineva, care mi-a explicat clar, ca importatorul se poate reclama la Mazda Austria, unde apartine si RO, deci daca se intampla sa am neplaceri cauzate de aceste probleme pentru care este recall din Iulie deja, sigurat nu ma va doare sa descriu printr-un mail detailat catre Austria atitudinea si modul de rezolvare/comunicare din partea dealerului local.... Masina imi place in continuare, iar solutiile tehnice la problemele semnalate sigur exista deja la Mazda, doar service-urile trebuie sa le rezolve urmarind cu rigurozitate pasii descrisi prin buletinele oficiale. Daca ma gandesc la erori: -senzor lumina >>se schimba un modul, cat de greu poate fi? -AC automat>> faza cu rece-cald, e clar ca gestiunea are algoritmul perfectibil - scartait panou butoane AC>> trebuie demontat blocul ala si vazut unde se forteaza, pus banda biadeziva etc..treaba dealerului...eu personal m-am descurcat intotdeauna la masinile mele cu de astea, deci pot sa o rezolv personal, dar si dealerul are manualul service, deci stie sa demonteze la una(drive test car) , apoi studiaza un pic....evident nu le sta capul acolo. -airbag>> se schimba modulul ala de afisaj de langa suportul de ochelari -piulite roata >> aici a gresit furnizorul butucului de roata, care nu a presat suruburile de la roata pana la capat, apoi in fabrica strangeau la cuplul corect piulitele, doar ca in exploatare suruburile anterior amintite incepeau sa intre in butuc pe locul lor, aparand jocul si zgomotul... Mesajele multiple care dispar dupa repornire clar sugereaza anomalii de ordin software, nu mecanice reale. E nasol ca service-urile nu se mobilizeaza(desemnarea unei persoane care sa se ocupe de telefon-masuri-rezolvare) sa le rezolve pe rand, mai ales ca din headquarter s-au publicat masurile... Nu sunt de acord cu 'M3 este cea mai nasoala masina pe piata la ora actuala etc. ' o gramada de alte marci sufera de bolile tipice lansarii etc.. Aici service-ul ar avea rolul cel mai important, deoarece rezolvandu-le elegant si cu profesionalism nu s-ar ajunge aici.
  10. 5 likes
  11. 5 likes
    Cum tot nu iti pasa de parerile altora atunci tin sa mentionez ca dupa parerea mea esti prea arogant si nu meriti ajutor. Parerea ta despre pararea mea nu ma intereseaza asa ca nu te obosi sa scrii.
  12. 4 likes
    ... are aproape 80.000 km la bord / in aprilie 20 20 va face 2 ani de cand o am eu / ZERO probleme cu aceasta masina, i am facut deja al 2 lea schimb de ulei , acelasi ulei Mazda Original Ultra 5w30 cumparat de pe amazon ( 37€ bidonul de 5L adus la usa) ,schimbul l am facut in service ul Mazda: manopera+filtrul de ulei= 45€. Masina are aproximativ 10 ani vechime,nu mai beneficiez de MES deci nu i mai fac nici reviziile care sunt trecute in manual deoarece consider ca arunc banii pe fereastra,prefer sa am ADAC atita timp cit nu mai beneficiez de MES,nu vad de ce as mai plati "priviri" aruncate pe masina sau ca o pune la tester,etc ... voi schimba uleiul ca si pina acum: anual sau la 10.000km si la fiecare 2 ani lichidul de frina + filtrul de aer si polen .La directie ,suspensii nu are probleme ,tocmai ce a primit verificare TUV noua valabila 2 ani ( nu au fost nevoie de nici un fel de interventii,reparatii,etc...). Intre timp urmaresc evolutia lui Skyactiv-X si daca e OK poate ma lipesc peste vreo 2 ani de una cu maxim 5-60.000 km la bord si pret de neiertat,mai ales ca trebuie sa recunosc ca imi plac foarte mult noile modele de Mazda 3 ,un Matrix sau Polymetal ,sunt superbe
  13. 4 likes
    In sfarsit au venit butoanele din 'murica. Arata mai bine volanul asa, simetric
  14. 4 likes
    Salutare, Las și eu aici niște impresii despre Asko. Cum de 5 ani am fost tot la BDT pentru orice intervenție, de data aceasta pur și simplu nu am găsit o data libera pentru o revizie, prima zi disponibila era aproape peste o luna (de la momentul când am sunat) asa ca am cautat alternative pentru o revizie. Cum la Arian nu vroiam sa merg, aveam de ales între a depăși data revizie sau a merge la Asko, asa ca am preferat sa merg la Asko. - Programarea a fost rapida telefonic cu disponibilitate rapida. - Prețul comunicat la telefon a fost exact ca cel facturat. - la ora stabilita în programare mașina a întrat și sa și început munca - după o verificare preliminara am fost invitat de către consultantul Asko sa merg cu el în garaj sa vorbesc cu mecanicul pentru niște deficiente ce ar trebui reparate /schimbate. Erau lucruri pe care nu le spusesem ca trebuie schimbate pentru ai verifica și au trecut testul. - mecanicul a fost foarte de treaba și mi-a răspuns la toate întrebările - consultantul Asko mi-a făcut imediat devizul de piese necesar cu timp și preț, ambele au fost respectate. - Sala de așteptare e micuta dar deajuns de spațioasă și comoda , ai vedere perfecta către toate mașinile din service. - Au tonomat de cafea, de sucuri, snacks-uri. - Pentru cei pretențioși, biscutii și fructe gratis :)) Pareri mai puțin plăcute : - la primirea mașinii mirosea a benzina înăuntru, cu toate ca au folosit folie protectoare pentru scaun - locațiea personal îmi e peste mâna, undeva în Giulești spre capăt. Cel puțin pentru revizii îl recomand, comunicarea e foarte bună și sunt deschiși la discuții.
  15. 4 likes
    Detin Safety pack si chiar nu regret ca am ales. 1. Camerele 360 pentru mine sunt un mare ajutor. Cum e "umflata" masina ma ajuta sa ma strecor rapid in locuri strâmte. Mai ales la început pana iti înveți masina. 2. Cand ies din parcare cu fata sau cu spatele si nu am vizibilitate, sistemul ma ajuta prin semnalizare acustica si vizuală atunci cand vine o masina, un pieton sau am un obstacol; Chiar si la treceri de pietoni poate ajuta, mai ales cand mai e cate un pieton ratacit care se arunca pe trecere si nu il vezi cand alearga. 3. Am intampinat o situatie cand am dat cu spatele si mi-a franat singura. Cum eram obosit si era tarziu in noapte, m-am apropiat rapid si foarte aproape de un cos de gunoi pe care l-am observat abia dupa ce masina a franat brusc. Asta cu toate ca aveam camera din pachetul standard... am fost neatent. Sigur, nu e un pachet fara de care nu ai fi in siguranta, nici vorbă. Masina si fara safety tot e safety. Dar in unele situatii chiar te ajuta. Trimis de pe al meu Nokia 1100 folosind Tapatalk
  16. 4 likes
    Eram in mall si am vazut baterii CR1620, fix ce am la cheia masinii. Bun, luat montat, functionat - mai putin. Apas, nimic. Bag cheia in broasca portierei, porneste alarma. Tu-i japoneza, a uitat de cheie. Scot borna de la baterie sa taca alarma cat caut eu ce-i de facut. Alarma NU tace - mai sa fie. Are baterie separata... Intru repede pe net, dau de tutorialul asta: remove key from steering column-close all doors-open driver door-insert key in steering lock-turn key to on then back to lock 3 times inside 24 seconds-push driver side door switch 3 times 3 times inside 24 seconds-check that door lock and unlocks-if not wait 40 secs-if lock and unlock-push any button twice-check that door locks and unlocks-if not push driver side door switch-if lock and unlock-push any button twice-check that door locks and unlocks-if not push driver switch-if lock and unlock-the end.-remote should work after this Bun, se face liniste, at last. Am avut ocazia sa merg pe autostrada cu CC. Foarte tare frate. Constant, se decupleaza instant daca franez, exact ce mi-am dorit, pot depasi accelerand cu pedala si cand am terminat de depasit CC se reactiveaza singur. Traficul bucurestean nu iarta nimic din pacate. 17% ca popa.
  17. 4 likes
    Pe bune.... ????.... Asta mi se pare o chestie extrem de periculoasa. Ce faci daca data viitoare franeaza cand faci o depasire? Omule, puteai sa fii mort.... Dar, important e ca esti multumit de masina. Eu am varianta anterioara de 3 (BM) si daca mi s-ar fi intamplat chestia asta, plus toate mesajele alea de eroare din bord, plus 4 updateuri de soft, masina era de mult vanduta. Vrei sa-ti spun cate interventii de garantie am avut eu la 3-ul meu G165 in 5 ani? Doua: - o supapa de sens pe traseul spalatorului de parbriz, care asa a venit din fabrica - un difuzor BOSE de pe usa soferului, schimbat dupa patru ani. Singurul update de soft a fost la sistemul multimedia si a fost facut la cererea mea. Am trecut de la V33 la V70 (cred...)
  18. 4 likes
    Cred ca nu prea are sens s-o dam in teoria chibritului acum, nu? Cam nici un producator de masini nu face nimic singur ci doar asambleaza, insa multe chestii sint outsourced facute dupa speficicatiile lor. Si aici ne referim atit la piese in general, motoare, sasiu, etc, si mai nou si uleiuri de motor si de foarte mult timp antigelul. Pe aceeasi teorie poti porni si invers: cum stim de exemplu ca ravenolul de mai sus chiar este superior la ce este imbunatatit in continuu in ultimii 18-20 de ani sau cind a aparut antigelul cu tipla Mazda Original pe el chiar in colaborare cu producatorul care traseaza si specificatiile sistemului de racire? Fiecare face cum vrea, nu e nimeni fortat sa faca in vreun fel, tot ce gasesti aici sint doar recomandari, nicidecum executari silite. Poti sa pui ravenol si ca lichid de racire si ca ulei de motor, nu te va putea contrazice nimeni ca n-ai facut o alegere buna. Insa daca se poate original (ma rog, aprobat/agreat explicit de producatorul masinii) la acelasi pret (si asta e toata ideea pe care o sustin de vreo 4 postari incoace) atunci de ce nu?!
  19. 4 likes
    Aceasta neincredere e ancorata relativ serios in realitate. In anii 2000 toti producatorii de masini, dealerii, etc, pur si simplu iti vindeau ulei "de pe raft" cu 50-100% adaos. Insa pe atunci motoarele erau simple, uleiurile nu erau multe, etc. Pe masura ce sistemele de depoluare (DPF, GPF, catalizatoare, etc) au inceput sa aiba un rol din ce in ce mai important in functionarea motorului si sa impuna cerinte pentru uleiuri lucrurile s-au complicat putin. Cam atunci multi producatori de masini au inceput sa se duca la ambalatorii de uleiuri (ca producatori efectivi de ulei sint putini, 4-5 sau ceva, ca si cei de hirtie pentru filtre, etc etc) si sa ceara anumite calitati care impun anumite pachete de aditivi. Asa Mazda si PSA au ajuns la Total, BMW la Manol, mergedeslaservices la Mobil, Honda la Eneos si Repsol, etc etc etc. Sortimentele "comune" de ulei de larg consum respecta norme dar doar respecta norme. E ca e diferenta aia dintre elevul de nota 10 la o materie si olimpicul de la aceeasi materie. Ambii sint de nota 10 insa unul mai stie niste cascadorii, sau pur si simplu e superior ca individ. Asadar atunci cind lumea se bazeaza pe teste (pe care le gasesti pe youtube) de protectie mecanica si zice ca ala e mai bun ca ala si decit celalalt - ok, astea-s lucruri care merg pina la masinile EURO4, si chiar multe EURO5 (in benzinarele euro5 si intr-o oarecare masura si 6 fara GPF poti pune ulei ca-n benzinarele euro3/4 fara probleme). Protectia mecanica e doar despre curgere (viscozitate si proprietati in anumite situatii de temperatura) si clasicul "film" pe care-l face uleiul si rezistenta la dispersare a acestui film la variatii de presiune sau presiune sustinuta. Incepind cu EURO5 lucrurile s-au complicat putin: au aparut specificatii mult mai nasoale (existau si pina atunci, insa nu asa) cu privire la cantitatea de funingine, modul in care un ulei trebuie sa arda, modul in care trebuie sa spele, toate astea in conditiile in care ele trebuie sa continua sa curga, sa incorporeze contaminanti, sa asigure film de protectie, si sa reziste si in soba (G/D PF) in prezenta carburantului si sa nu-si piarda asa mult din proprietati. Aici uleiurile "OEM" au avantajul, nu mai e doar o chestiune de "pune de ala sau de ala ca sa fii sigur, dar merge si ala si celalalt".
  20. 4 likes
    Primul meu review :))), dupa 6000km sunt foarte multumit de masina: - Dotarile Rev Top sunt foarte bune, modelul ideal, nici mai putine nici mai multe, toate utile si necesare, nimic in plus :))). - Motorul 2.5 este un pic mai lenes la pornire insa daca il turezi are putere suficienta, poate face fata la un X3 diesel 2.0 la deal (Turda - Cluj) - Consumul la 2.5 poate fi si bun si mai rau....acum nu le poti avea pe toate (si consum bun si putere, si fiabilitate), insa mi se pare la parametri un motor reusit care le balanseaza pe toate: fiabil, consum relativ bun, silentios, fara turbina, si pornire rapida (nu tre sa astepti iarna ca un diesel sa se incalzeasca mult) - Driving-ul, eu ii zic BMW japonez (fiind fost posesor de BMW), foarte dinamica masina si tine curbele foarte bine. Ca comparatie cu concurentul din clasa, RAV4, la curbe la RAVul nou ii tremura directia/roata (pe partea externa a curbei). - E suficient spatioasa pentru o familie de 3/4 membri. - Dimensiunile sunt foarte ok, si pentru orase mici, considerind ca e si spatioasa. - La pret/dotari/comfort ii zic un Q5 la jumatate de pret. - Unicul minus ar fi vopseaua mai slaba, cred ca daca ar imbunatati vopseaua si ar ridica pretul cu un 500 de euro+- si chiar 1000.....ar fi ideal....ii trebuie un strat protector bun. Cred ca nemtii au o concurenta mare, si Lexus la fel (care e urit la interior). Long life petrol engine, nu ma mai intorc la diesel :).
  21. 4 likes
    Am testat sistemul AWD pe zapada si isi fac senzorii treaba sa trimita cuplu pe spate cand detecteaza zapada si nu patineaza fata intai cum m-am asteptat de la sistemul on-demand. Sent from my iPhone using Tapatalk
  22. 4 likes
    @Reavermann Schimbarea trebuie facuta in asa fel incat sa ai tot timpul cat mai multa putere. Nu ajuta sa pici pe cuplul maxim.... pentru ca prin schimbare schimbi reduci demultiplicarea (adica multiplicarea de cuplu), si deci la roti ajungi la o valoare mai joasa chiar daca la flansa ai mai mult. Daca puterea maxima creste liniar pana la 6000 (cum e la Skyactiv X), in mod sigur va trebui sa schimbi undeva putin peste. Daca in schimb ai un palier mare de putere - gen Skyactiv G care are putere constanta intre 4000 si 6000, atunci schimbi cumva sa pici putin peste 4000 si e OK. Insa hai sa facem un calcul LA ROATA pt skyactiv X, pentru schimbarea din tr1 in 2. 12.95 demultiplicare 5 in treapta 1 si 7.5 intr-a doua. In treapta a 2-a cuplul MAXIM pe care il poti avea la roata este 224*7.5=1680Nm (doar la 3000rpm si ceva mai mic in rest). In Tr1 5180rpm ai 212Nm la flansa si 2740Nm la roata. Schimbi si pici pe 3000rpm unde ai cuplul maxim la flansa - 224Nm (cazul propus de tine). Insa la roata ai.... 1680Nm. Cu alte cuvinte schimband acum la roata pierzi 1000Nm! Insa nu schimbi si mergi pe mana excelului meu 6000rpm ai 2719Nm la roata (210 la flansa). Da-i tare ca e mult mai mult decat 1600 pe care ii obtii daca schimbi acum. 6500rpm ai 1888Nm la roata (145 la flansa, din burta, cum spuneam ar fi util sa am un punct real pe aici). Inca treaba e buna (cum spuneam maximul in tr2 e 1680, deci mai bine o tii in continuare) 6600rpm ai 1735Nm la roata (134 la flansa, din burta). tot e peste maximul la care poti spera in Tr2. Insa daca o mai tii mult scazi la roata sub acei ~1600 pe care ii obtii in tr2, deci se cam simte nevoia unei schimbari. Daca ajungi in 6700 (122 la flansa din burta) deja e prea tarziu. Tot demultiplicarea motivul real ca sa retrogradezi cand vrei sa depasesti. Nu pentru ca ar avea un cuplu cu mult mai mare motorul, asa cum spune intelepctiunea populara. Masinile pe benzina aspirate au in general cuplu aproape constant peste tot. Intre 2000 si 6000rpm la un motor ne-restrictionat nu variaza mai mult de 10% cuplul la flansa, asa ca nu e important sa urci de la sa zic 210Nm la 224 care e maxim... diferenta asta e nesemnificativa. Insa daca retrogradezi de exemplu din 6 in 3, cuplul ala se inmulteste cu 5.0 in loc de 2.62... nu conteaza ca pici pe un cuplu la flansa e poate cu cateva procente slab sau mai bun, ci ca il inmultesti cu un factor aproape dublu la roti, asta e de fapt castigul real. ELM327 e bunisor pentru diagnoza de baza si citit parametrii generici. Problema insa e ca nu poti face masuratori gen 0-100 foarte precise, nu are o rata de refresh prea mare (iar la clone e chiar mai mica decat la cele autentice). S-ar putea sa nu faca refresh mai rapid de 2-3Hz chiar si daca citesti doar un singur parametru (viteza OBD). Poate e ceva mai bun decat o masuratoare prin GPS (care are refresh 1Hz in general) insa tot nu-i grozav. PS Eu mi-am luat un ELM327 de pe siteul ELM 327 punct EU, made in Romania. Insa vad ca nu le mai merge siteul. Insa dracia e autentica si vers 2.2, fata de majoritatea clonelor vandute pe net care sunt V1.4. Daca iti iei unul exista o aplicatie pentru android care il testeaza si-ti spune ce versiune e in mod real (vede ce comenzi suporta), indiferent ce scrie pe eticheta. Eu pe langa cel romanesc "original" am si o clona V1.4 si rata de refresh e ceva mai scazuta. Insa pentru o diagnoza de baza ambele isi fac treaba la fel de bine .
  23. 4 likes
    Sper că doar se descuamează. nu se deshumează.
  24. 3 likes
    Si acum haideti va rog sa vorbim despre problemele M3-ului. Multumesc
  25. 3 likes
    Ceva imbunatatiri la motorul de 2.5l turbo din SUA (cuplu mai mare (430Nm)), NVH mai bun (zgomot interior/vibratii mai reduse) si imbunatatire la softul sistemului AWD pentru offroad. Another all-new feature on the 2020 CX-5 is off-road traction assist, which replaces the traction control button and can potentially help the driver when adventuring on uneven terrain. When the diagonal wheels lose traction, off-road traction assist will stop reducing the engine torque and increase the brake force on the wheels without traction. This transfers power to the wheels still on the ground to help allow the vehicle to regain traction and continue the drive improved the noise, vibration and harshness (NVH) of the SUV to further reduce road noise for an even more peaceful ride. CX-5 delivers an impressive 250 horsepower and a robust 320 lb-ft of torque; an increase of 10 lb-ft of torque over the outgoing model year. new Engine Harmonics Enhancer that tunes to the engine with a much more refined and powerful sound Detalii complete aici.
  26. 3 likes
    Ieri am avut prima vizita la BDT pentru altceva in afara de revizie Am schimbat placutele de frana si discurile frana puntea fata dupa ce am strans 49000 km. Placutele era cazul sa le schimb fara discutii, dar discurile nu era neaparat nevoie daca nu as fi avut ghinion in vara in euro-trip si nu as fi capatat niste pietricele sau ceva care au desenat 2 santuri de toata frumusetea pe discul de pe partea dreapta (doua santuri inguste si adaci). Cu tot cu discountul de asociatie costul a fost absolut decent pentru operatie. Acum urmeaza sa schimb pentru prima oara si stergatoarele dupa 3 ani jumatate, de abia acum au inceput sa lase niste dungulite pe parbriz si prefer sa fie 100% curat. In rest ca de obicei, filtrul de habitaclu o data la 3 luni si revizia o data la un an, absolut fantastica masina. Later edit: era sa uit, daca to am ajuns la service au schimbat si un releu de stergatoare in cadrul unei campanii de rechemare, nu stiu de ce dar sa fie primit
  27. 3 likes
    Exact asta am zis si eu: CX5 pare dintr-o cu totul si cu totul alta liga cam la toate capitolele! Poate singurul capitol la care ar putea sa stea mai bine Tucson este kick-ul dat de turbo. Asta nu inseamna ca motorul 2.5 aspirat este slab, nici gand! Doar ca se conduce si se simte altfel....nu vreau sa intru in eterna discutie turbo vs aspirat insa cineva care apreciaza acel kick dat de turbo va zice ca Tucson 'se da' mai bine decat CX5. Motorul 2.5 de la CX trage foarte bine, foarte liniar si placut, nu zmuceste (aici cred ca trebuie zis de bine si despre cutie), se aude bestial datorita cilindreei mari. Are un soi de zazait foarte cool pe care eu nu l-am mai auzit pe la alte motoare. Si urca in turatii parca la nesfarsit! Dar tinuta de drum este capitolul unde CX5 este din alta lume fata de Tucson. Desi are o directie foarte precisa (Tucson), feedback-ul dat de volan este extrem de redus...zicea cineva intr-un review pe la americani ca se simte ca si cum ai conduce o masina pe playstation. Exact asa este! Este stabil, se misca bine, dar feedback cam zero. La CX5 este complet invers: masina se misca foarte putin pe viraje, are o directie foarte precisa si volanul considerabil 'mai greu' decat la Tucson. Despre consumul CX5, cred ca am zis mai sus - in jur de 8-8.5% mers 130kmph pe autostrada. Am resetat consumul la CX5 si acum e cam la 10.5 - 10.8%, sa zicem un 80% urban si 20% extra. La Tucson, am consum 10.5% pe muuuulte mii de km si muuulti ani Cred ca nu l-am resetat niciodata. Cred ca e un pic cam devreme sa fac aceasta comparatie intre cele doua insa senzatia mea este ca vor fi comparabile. Dar la cat de fain e CX5, nu o sa ma deranjeze daca voi avea un consum mai mare decat la Tucson! Farurile adaptive, finisajele, materialele, sistemul audio Bose, Android Auto/Apple Carplay, feelingul general in masina - toate, din alta liga fata de Tucson Spatiul general in masina, portbagaj - comparabile Fiabilitate? inca nu am cu ce sa compar la CX5. Tucson s-a tinut bine in cei 4 ani cat am avut-o. Au schimbat la o revizie acum vreo 2 ani parca un pivot (eu n-am simtit absolut nimic la vremea respectiva) si acum, la ultima revizie, niste bucsi la amortizoarele spate - astea incepusera sa troncane. In rest, ok coreeanul. Rad unii de Mazda ca are display-ul ala mic de 7 inches....pffff...display mare am acasa. In masina, sa fie ceva pe care sa vad anumite informatii. Nu-mi trebuie plasma in masina! Prefer alte lucruri, iar CX5 le ofera la un pret corect. Si, ultimul dar nu in cele din urma, e frumoasa rau japoneza! Si cred ca o sa ramana un design reusit multi ani de aici incolo...
  28. 3 likes
    Mazda isi produce cutiile incepand cu 2012. De fapt acestea fac parte din tehnologia Skyactive.
  29. 3 likes
    Tin sa completez mentiunile colegilor cu câteva detalii mai tehnice. Nu ai specificat daca vrei SH sau nou, dar din moment ce ai facut referire la CD175, ma gandesc ca vrei SH (nou nu este decât CD184). Asta conteaza pt ca, incepând cu versiunea KF (2017+) cei de la Mazda au început să producă ei cutia automată, un convertizor de cuplu (automată clasica) mult mai rafinat, axat pe comfort, fiabilitate, rafinament. Multitronicul de la audi e un CVT adaptată sa semene unui tiptronic(varianta audi de convertizor de cuplu), in sensul ca poti schimba manual vitezele, in contrast cu un CVT clasic( nu sunt trepte de viteza, doar accelerare continua) Deci ca si feeling, condusul ar trebui să fie asemănător, dar poate un pic mai rafinat. Asta pentru versiunea KF, la care au adus si alte îmbunătățiri fata de modelul precedent, KE. Găsești review detaliat pe turatii la modelul de benzina, unde detaliază si elementele comune(nu pun link ca imi da peste cap postarea) Dupa cum zicea si colegul@Jon0014, merita sa iei in considerare si motorizarea pe benzina, japonezii pe asta is experți. Baftă cu orice alegere mergi inainte
  30. 3 likes
    Montat si cauciucurile de iarna in 20 Decembrie (Goodyear Ultra Grip Performance SUV Gen 1) dupa o adevarata drama: Am vrut neaparat modelul asta de anvelopa de la Goodyear, dupa ce am analizat alternativele. In principal m-a convins zgomotul redus (69 db), pe langa clasa B de franare. Teste de anvelope nu am gasit pe net, am vazut doar pe forum ca lumea parea incantata de ele. Comanda pusa la Sigemo pe 19 Noiembrie (inainte sa ridic masina de la dealer), cu o programare la montaj pe 6 Decembrie. Sun in ziua respectiva sa ma asigur ca nu merg degeaba (parca am presimtit ceva) si surpriza: cauciucurile nu erau de gasit, cica nu au venit de la furnizor. Urma sa ma sune luni dupa ce iau ei legatura cu furnizorul ca sa lamureasca problema (era sambata). Au revenit marti: comanda nu o sa vina decat in 2020 :|. Mi-au oferit ce aveau pe stoc pe R19, anume Continental, dar am refuzat pe motiv ca erau prea zgomotoase (72 db). Asa ca am inceput vanatoarea. Initial nu am gasit decat cate 2 bucati la diverse site uri. Aproape ca era sa comand asa cand am dat de stoc de 4 bucati pe cauciucuridirect, asa ca am comandat de la ei, urmand sa vina in 5-7 zile lucratoare. Toate bune si frumoase, urma sa ma incadrez si la promotia de la Goodyear (bonuri Sodexo de 250 RON). Buuun. Mai trece inca o saptamana, nici urma de cauciucuri. Sun la ei ca sa imi raspunda ca a intervenit o intarziere si nu mai vin cauciucurile inainte de Craciun. Parca mi-a picat cerul in cap:|. Dupa ce m-am dezmeticit am anulat comanda, ei au pornit procesul de refund si am reluat cautarea si am gasit 4 bucati pe stoc (ultimele) la autobon. Le gasisem si inainte, doar ca erau mai scumpe decat la cauciucuridirect si aveau si DOT 4218. Decat sa raman fara cauciucuri pe sarbatori, le-am comandat si urmau sa ajunga in 2-3 zile, ei livrand de la depozitul lor din Pitesti.. Era 16 Decembrie, toate sansele sa le primesc inainte de Craciun. In 17 Decembrie primesc SMS cum ca vine curierul cu anvelopele. Aleluia. Ma suna sotia cand au ajuns si intreba: auzi, da cate cauciucuri trebuiau sa vina? ca au venit doar 2. Facepalm. Ii zic sa imi trimita poze si ce constat: erau 2 anvelope de pe comanda de la cauciucuridirect. Sun la ei sa vad ce si cum, ei la fel de mirati ca mine :)). Le-am zis ca daca vin si celelalte 2 , le vreau, sa anuleze anularea comenzii (erau si cu DOT de 4X19). Trece si ziua de marti, acuma aveam de jonglat cu 2 comenzi. Nu am anulat comanda de la autobon ca nu stiam daca mai vin si celelalte 2. M-am uitat dupa AWB la curier sa constat ca nici macar nu au mers sa ridice coletul de la autobon. Sun la curier, astept vreo 20 min pe linie si cand in sfarsit imi raspunde tanti, ii zic de comanda, tanti da din umeri si zice ca o sa ridice problema mai sus ca sa se ridice coletul. Au ridicat intr-adevar miercuri, pe joi au ajuns in depozitul de la Cluj. Se face joi deci si nici urma de restul celor 2 anvelope de la cauciucuridirect. Coletul de la autobon in depozit, am zis ca merg dupa el, nu am mai vrut sa astept pana vineri, pe ultima suta de metri, avand in vedere tot istoricul situatiei. Dupa alte 20 min stand pe linie la call center, tanti raspunde si comunica mai departe la depozit ca merg eu dupa ele, spunandu-mi si adresa unde trebuie sa merg (ca norocul ca eu am vazut pe site alta adresa si mergeam si de aiurea prin oras). Cu chiu cu vai gasesc sediul, ridic anvelopele (cam prafoase) si ajung cu ele acasa, usurat ca am ce monta pe masina :)) Vineri seara aveam programare la Sigemo. Ies de la birou, merg la parcare sa iau masina veche sa merg sa ridic masina noua de acasa si sa merg la montaj. Colac peste pupaza, pe masura ce ma apropiu de masina, vad pozitiile pornite. F**k. Intru in masina si dau sa pornesc, temerea s-a adeverit: bateria descarcata complet. Dupa un ranjet copios (haz de necaz), las masina in parcare, chem un Bolt si merg cu el catre casa. Am ajuns intr-un final cu masina la montaj, mi-au facut si discount ca tot m-au incurcat si asa ne-am bucurat de masina pe perioada sarbatorilor (500+ km). P.S. Celelalte anvelope de la cauciucuridirect bineinteles ca nu au mai venit. Azi am returnat cele 2 primte. pe cheltuiala lor, macar atat.
  31. 3 likes
    Trei bucati SkyActiv de 2.5l, AWD, in parcare la un supermarket (una are turbo).
  32. 3 likes
  33. 3 likes
    @Zed - merci frumos, de acord legat de culoare dar vezi si comentariile de mai jos. @mituc - sorry, da' nu m-am prins... E ceva ce ar trebui sa fac (preferabil ieri) sau e ceva ce s-a intimplat deja? Am mai parcurs ieri vreo 40 Km si, dupa cum am promis, revin cu primele impresii si mai multe imagini ale masinii. Pina acum impresia generala este foarte buna si sint foarte multumit de masina. Din multe puncte de vedere exista un real progres fata de cea pe care am avut-o inainte (micuta "Blue") si s-au rezolvat cam toate lucrurile care nu imi placeau sau reprezentau (mici) inconveniente la "Blue". Desigur, inca mai e loc de unele imbunatatiri. Dar, sa le luam pe rind (nu cautati vreo ordine in cele de mai jos, am scris dupa cum mi-au venit ideile). Ce imi place (adica, in afara de design-ul exterior pe care il ador ): 1. In mod clar, masina e mai silentioasa, mai ales in ceea ce priveste zgomotul de rulare; acesta a fost principalul repros pe care l-am avut la "Blue" si ma bucur ca s-a rezolvat; 2. Scaunul este chiar mai confortabil decit inainte; 3. Cotiera centrala are o forma si o pozitie mult mai bune; partea cu deschiderea dupa glisare nu ma deranjeaza; 4. Comenzile si butoanele, atit pe bord cit si pe consola centrala sint pozitionate forte bine; impreuna cu scaunul si cotiera centrala, rezulta o pozitie mult mai buna la volan si mai multa ergonomie in folosirea comenzilor si butoanelor; am observat ca, in timpul mersului, umerii imi ramin mai relaxati si, practic, nu prea e necesar sa ridic cotul drept de pe cotiera pentru a apasa butoanele; 5. Materialele folosite la interior sint de calitate mai buna decit inainte iar senzatia generala (foarte placuta) este de premium; aici (si in unele locuri mai jos), in afara de "Blue", mai pot face o comparatie si cu Golful sotiei (2017) care nu este nici macar pe aproape; tot la punctul acesta, ma bucur ca au inlocuit imitatia de fibra de carbon (nu sint un mare fan) - sigur, unii vor spune ca a fost inlocuita cu piano black pe care sa vad amprentele si zgirieturile, dar mie chiar imi place (amprentele se sterg la spalatorie iar de zgiriat nu prea a fost cazul la "Blue", dupa cum poate spune si @MariusMC, care a preluat-o); 6. Cutia de viteze (automata) pare sa fie la fel ca la "Blue", poate cu unele mici modificari (parca treptele 2 si 3 sint un pic mai lungi dar e posibil sa ma insel; voi reveni dupa mai multi Km, daca observ altceva); acesta e un lucru bun pentru ca nu mai trebuie sa invat iarasi micile trucuri necesare ca sa obtin ce vreau si cind vreau de la masina. Aici s-ar putea sa vorbesc prostii (si daca e asa, nu ma luati in seama) dar facind o comparatie cu Golful, mi se pare mai buna cutia de la Mazda - practic, ca sa obtin aceleasi reactii de la Golf, trebuie sa trec cutia in modul Sport; pe de alta parte, Golful e 1.5 diesel si cred ca reactiile pe care le astept eu de la masina sint date de ansamblul cutie+motor, asa ca s-ar putea sa nu fie chiar atit de rea cutia. 7. Noua senzatie la trecerea peste (nelipsitele) denivelari; nu stiu daca au fost facute schimbari la sasiu (in sensul reducerii rigiditatii) sau daca este din cauza introducerii puntii spate in locul suspensiei independente; sau poate amindoua; la care pare sa se adauge si antifonarea mai buna; oricum, ideea e ca a disparut acea senzatie de "sigur s-a rupt/stricat ceva pe undeva" pe care o aveam in "Blue" cind luam cite o groapa si, in acelasi timp, pare ca s-a pastrat stabilitatea masinii - n-am avut nici o clipa senzatia de "barcuta"; aici trebuie sa recunosc ca Golful era mai bun dar acum Mazda l-a ajuns din urma; 8. Frina de mina electrica - stiu ca unii nu sint fani dar mie imi place; la fel cum imi place si faptul ca se activeaza automat la oprirea motorului, cu mentiunea ca aceasta optiune ar trebui dezactivata iarna ca sa nu inghete placutele si sa blocheze rotile spate (ceea ce, din fericire, se poate face foarte usor, asa cum e descris in manual); 9. Butoanele pentru inchiderea/deschiderea geamurilor au primit iluminare si impuls; 10. Luneta vine si ea de culoare inchisa (la "Blue" era normala desi geamurile spate erau de culoare inchisa); 11. Luminile cu LED peste tot (si in interior); si faptul ca a pastrat 2 (DOUA) lumini albe de mers cu spatele (niciodata nu am inteles care e marea economie facuta prin desfiintarea uneia dintre ele; si, daca chiar se face asa o mare economie, de ce nu se ofera unor apucati ca mine si posibilitatea de a comanda instalarea celei de-a doua lumini ca optional); 12. Sunetul (cu Bose) s-a pastrat la fel de clar si amplu ca la "Blue", chiar daca s-a mutat subwoofer-ul in portbagaj; aici trebuie sa fac o comparatie cu Mercedes, clasele A si C, care m-a dezamagit - e drept ca masinile cu care am mers nu aveau varianta cea mai inalta de dotare (parca Burmester) dar sunetul, desi clar, parca nu avea suflu si parea destul de plat fata cel de la Mazda; Golful, neavind subwoofer, nu prea poate intra in discutie; 13. Climatizarea - baga caldura foarte repede si se pare ca au pastrat algoritmul anterior care era suficient de destept incit sa aplice principiul simplu conform caruia aerul cald se baga pe jos iar cel rece pe sus; Golful pare sa aiba o problema aici; 14. Display-ul central fara touch-screen - cred ca am folosit de vreo 7-8 ori (hai sa zic 10) touch-ul in 5 ani; in schimb amprentele de pe el nu mi-au placut niciodata; 15. HUD-ul pe parbriz - pe linga ca a scapat de problema proiectarii pe micul ecran mobil (care era inca o potentiala sursa de defectiuni), a devenit color, mai clar si arata mai multe informatii ca inainte; 16. Oglinzile laterale care se pliaza/depliaza automat la incuierea/descuierea masinii au devenit standard; 17. Capacul rezervorului de benzina care se deschide prin apasare (stiu ca aici sint foarte subiectiv dar intotdeauna uitam sa trag de clapeta de sub bord); 18. Noul bord arata mai multe informatii care pot fi vazute dintr-o privire; 19. Nu mai este necesara resetarea manuala a sistemului de monitorizare a presiunii in pneuri dupa schimbarea cauciucurilor; 20. Camerele 360grd - cind vin/plec de acasa pot vedea tot timpul unde sint ciinii si daca e vreun pericol sa-i calc; 21. S-a introdus sistemul de incuiere automata a usilor in momentul in care masina depaseste 25 Km/h. Ce nu imi place (sau ar fi mai bine altfel): 1. Aceasta este prima masina pe care am cumparat-o iarna (n-a fost nimic planuit, pur si simplu asa s-a intimplat pina acum); ca urmare, am avut surpriza de a afla ca este livrata cu anvelope de vara si ca va trebui sa mai cheltui imediat niste bani pentru cele de iarna (daca vreau sa ies cu ea pe strada; desigur exista si optiunea de a o tine in curte pina la primavara... ). Nu ma intelegeti gresit, NU spun ca ar fi vreo problema la Mazda; dupa cum am inteles, cam la fel se intimpla cu toate masinile, cu exceptia vreunei oferte speciale care include cauciucurile de iarna. Dar ma gindesc ca este o problema de reglementare - adica, noi sintem obligati sa folosim anvelope de iarna dar dealer-ii/producatorii nu sint obligati sa livreze masinile echipate de iarna; isi imagineaza cineva ca am cumparat masina acum doar ca sa o folosesc dupa 1 aprilie? In plus, teoretic, este posibil sa fiu oprit de politie si amendat chiar pe drumul de la showroom la service-ul de roti; sau, ca sa evit aceasta posibilitate, sint obligat sa cumpar cauciucuri (+instalare) chiar de la dealer; 2. In continuare, sistemul HomeLink (care cloneaza telecomada portii/garajului pe un buton din masina) nu este disponibil (cel putin nu la noi); 3. Masina nu mai vine echipata cu covorase din mocheta; se ofera doar optiunea de a cumpara covorase mocheta/cauciuc (sau ambele); 4. Modelul nou de cheie e mai mare si cumva mai incomod decit cel de la "Blue"; sa spearam ca include o baterie mai mare, care rezista mai mult; 5. In continuare, sistemele de prindere/fixare a obiectelor in portbagaj sint foarte zgircite (ca sa nu spun ca lipsesc cam de tot); 6. Lipsa instructiunilor detaliate pentru Android Auto sau Apple CarPlay - sint vreo 2 pagini in manual dar lucrurile par a fi mai complicate; dupa cum mi-au spus in showroom, trebuie sa downloadez si sa instalez un anumit .apk iar apoi sa testez conexiunea, care ar putea merge sau nu (daca nu, trebuie incercat cu alta versiune de .apk); dupa aceea trebuie sa verific aplicatiile (se pare ca, daca merge Waze, merg si celelalte). Culoarea e un subiect aparte, de aceea nu l-am abordat nici la ce imi place, nici la ce nu imi place. Sincer, chiar imi place cum arata masina in aceasta culoare (vezi imaginile mai jos) si modul in care sint scoase in evidenta componentele de culoare neagra (inclusiv jantele). DAR... Pina la urma este, totusi, un gri (si, dupa cum am spus mai sus, n-au picurat destul albastru in el). Daca ne uitam pe strada, nu prea se mai vede altceva decit alb, negru sau gri... ceea ce e monoton si trist. Imi amintesc din copilarie ca strazile erau pline de culoare (de fapt, bunicul meu, Dumnezeu sa-l odihneasca, a observat ca imi placeau masinile si chiar asa m-a invatat sa numar: stateam pe o banca cu vedere la sosea si imi cerea sa-i spun cite masini verzi/rosii/galbene/ etc. treceau prin fata noastra). Iar asta se intimpla pe vreamea lui Ceausescu! Sigur, problema nu e (doar) la Mazda, cam toti producatorii ofera acelasi lucru; iar daca vrei o culoare mai altfel, trebuie sa platesti 2.500+ Euro la una din marcile premium. Asa incit, ma gindesc sa ma joc un pic cu niste vinyl si sa-i schimb culoarea. Pina acum, am gasit 2 variante de violet si una de verde care mi-ar placea (am pus unele comment-uri aici: https://forum.clubmazda.ro/topic/3224-jante-aliaj/?page=6). Mai caut sa vedem daca gasesc un portocaliu cum e cel de la Mazda MX5 aniversara (dar in acest caz va trebui sa fie satin si nu gloss) iar apoi voi decide pe care o aplic (si, evident, voi pune si poze). Pentru ca trebuie sa rupem monotonia!!! Ce nu inteleg sau nu m-am prins inca (voi continua sa sap dar, daca aveti deja raspunsurile, v-as fi recunoscator...): 1. In manual se mentioneaza ca se poate vedea consumul instantaneu pe bord, aparent pe scala din partea stinga a cadranului central, dar nu prea mi-e clar cum se vede chestia asta; 2. In manual se mentioneaza ca ar fi inclus si un sistem anti-intruziune, cu alarma pe claxon + semnalizatoare; inca nu mi-e clar daca asa este si cum functioneaza; si, mai important, daca poate fi dezactivat; 3. De ce am primit 3 cirlige de remorcare, unul lung (care pare a fi cel standard si are si loc de fixare decupat in polistirenul de sub podeaua portbagajului) si 2 scurte (aprox. 30% din lungimea primului) care par sa nu aiba un loc anume in portbagaj; 4. Sistemul de apel de urgenta - functioneaza si in RO? este activat pe masina? exista vreo posibilitate de testare (adica, alta decit apasarea butonului ca sa sune la 112)? 5. Mai are inca proiectoare de ceata? (daca da, probabil ca sint integrate in faruri) Ce mai am de testat (o gramada): 1. MZD Connect - am trecut doar prin functiile de baza dar mai am mult de sapat in el; 2. Luminile adaptive (faza mare/mica) - nu prea am mers noaptea si nu am putut observa trecerea automata de la faza mare la cea mica, modificarea formei spotului luminos sau schimbarea unghiului la curbe; 3. Evident, motorul - pina acum, n-am reusit sa merg cu mai mult de 78Km/h (si aceia doar pentru vreo 15-20 s) pentru ca... circulatia de Bucuresti; am miine un drum (scurt) in afara si sper sa vad mai multe; oricum, sunetul pare un pic (doar o idee) diferit fata de cel de la "Blue", parca este putin mai inalt (sau poate doar mi se pare mie); 4. Evident, cutia, mai ales pe modul sport - din nou, n-am avut cum sa ma joc cu ea; 5. Cruise controlul adaptiv, cu toate "fitele" lui; 6. Cu siguranta mai sint si altele care nu imi vin acum in minte. Si pozele:
  34. 3 likes
    EDC-ul Renault e o cutie Getrag cu ambreiaje uscate, care nu rezista foarte bine la traficul urban de tip start-stop. Se uzeaza rapid ambreiajele, si nici ca rafinament nu e extraordinara in traficul urban...adica o cam simti ca zgaltaie cand schimba. Cutia clasica Mazda e mult mai fiabila si mult mai placuta in exploatare in oras, dar nu va fi la fel de rapida la urcarea in trepte ca o cutie cu dublu-ambreiaj. Motorul de 1.33 folosit in prezent de Renault, Nissan si Mercedes nu are nicio legatura cu vechiul 1.2 care intr-adevar era o mizerie de motor...despre fiabilitatea celui nou e cam devreme sa stim ceva, insa ca performante si consum e un motor extrem de reusit. Alegerea intre astea 2 masini mi se pare destul de simpla...te intereseaza cat de cat performantele masinii si accepti un interior mai batranesc, alegi Nissan. Nu te intereseaza ca ai o masina lenta dar vrei un interior cu accente premium, o calitate generala mai buna si un design mult mai placut, alegi Mazda.
  35. 3 likes
    Cea mai tare fractura logica! "Ca sa vanda, nu in scop de marketing".....
  36. 3 likes
    Va salut, Am gasit si acet tutorial video pe youtube, pe mine m-a ajutat tare mult, poate va ajuta si pe voi.
  37. 2 likes
  38. 2 likes
    Salut, In ultimele zile am vizitat dealerii Mazda din București pentru o comanda de CX-5. Mi s-a spus ca am posibilitatea sa optez pentru varianta noua, de la anul, ce vine cu câteva îmbunătățiri. Printre modificări se numără următoarele: - antifonare îmbunătățită - detecție pietoni noaptea - display de 8 inch in loc de cel de 7 inch - dezactivare cilindri pe toate echiparile - padele pe volan - lumini LED la interior și pe Revolution Top - se renunță la CD player - schimbare design schimbător - schimbare subtila linii design exterior (nu se regăsește în lista, informație primita de la un dealer dar neconfirmata de altul) - îmbunătățiri navigație și sistem 360 Atașez listele oficiale primite de la dealer. Nu exista poze cu noile modificări la momentul actual.
  39. 2 likes
    Scaune încălzite, volan, parbriz, luneta? Daca da, chiar si doar parbrizul de exemplu iti tine motoru pornit. Opreste consumatorii sa vezi ca se opreste si motoru.
  40. 2 likes
    Ma apropii de prima mie de km. Gata si cu „rodajul”. Rand pe rand mi s-au spulberat toate rezervele de la inceput. Îmi place tot mai mult pe zi ce trece. Chiar si motorizarea de 2.0L mi se pare suficienta. Trage foarte bine pe la 3500-4000 de ture. Parca e ultimul mohican, motor aspirat si cutie manuala. Le iubesc. Acum îmi dau seama ca la 30.000 Eur nu exista alternativa mai bună. Am un singur regret. E vremea atât de proasta încât nu ma pot bucura de un drum mai lung la viteze mai mari.
  41. 2 likes
    Nu se fura decat masinile de la VAG. Cica alea sunt mai bune, sunt cu rodajul facut la 200k km, nu au bug-uri de masina noua dupa 10-15 ani si au deja numere de Bulgaria. Oamenii pleaca cu Touareg si vin inapoi cu bateria in geamantan.
  42. 2 likes
    Sa înțeleg ca cei care fac importuri au devenit și specialiști in uleiuri.
  43. 2 likes
    Ia uite ca a fost. Userul @tmihai mi-a imprumutat interfata lui elm327 si am castigat prima batalie dupa 3 infrangeri in razboiul pentru cruise control. Interfata lui are acel switch de HS/MS pe ea, dar sigur ceva e diferit la inauntru, nu doar prezenta switchului care de altfel nu face nimic in cazul meu. Programelul a rulat ca la carte: A se observa ca a mers, ciudat, pe 38400... si pe bluetooth... n-as fi zis ca va merge vreodata. In poza avem martorul CRUISE MAIN aprins. Tragand pinul 5V la masa am reusit sa il fac sa se aprinda/stinga. Next step - cumparatu de butoane de volan de la dezmembrari, si construirea unui invertor logic pentru a simula switchul de frana. Marea problema ramane in continuare de natura fizica, nu am pinii necesari pentru a baga in conectorul PCM cei 2 pini pentru butoanele de CC si de la pedala de frana. Dar daca am depasit problema asta gaunoasa cu ECU, orice tine de hardware sunt convins ca pot rezolva. In euforia mea, am uitat sa atasez programul de activat CC pe rx8. Se apeleaza dintr-un CMD ca parametru numarul com-portului, optional se pune si -b xxxxx unde xxxx e baudrate-ul dorit. rx8cc.2.1.1.beta (2).zip
  44. 2 likes
    Acel 0.5 inseamna 10%, daca pentru tine 10% e o nimica toata doar pentru ca dai 20k pe o masina, e problema ta. Daca era sa am gandirea asta, nu cred ca ma mai aruncam la 20k, ma duceam direct la alea de 30, 40 sau poate chiar 50K. INSA, nici macar de diferenta de 10% nu e vorba, ci de cat de serioasa este Mazda cand vine vorba de "lucrul bine facut". Performantele motorului Skyactiv-X sunt puse serios sub semnul intrebarii si, aparent, consumul ar putea fi pus sub semnul intrebarii, de asemenea. Motivul pentru care am postat aici, si nu la topicul de consum, este faptul ca tare am impresia ca e ceva specific Skyactiv-X. Astfel, o sa rog proprietarii de astfel de motoare sa monitorizeze consumul declarat de BC si cel calculat la pompa. Ideal ar fi sa avem si proprietari de G122 sa faca acelasi lucru, pentru a putea face comparatii, inainte sa aducem acuze serioase motorului. Chiar sunt curios daca e o problema comuna la noua M3, sau e ceva specific Skyactiv-X. Deci: e cineva dispus ca la urmatoarele 3-5 alimentari sa monitorizeze consumul?
  45. 2 likes
    Daca ai emotii poti cumpara ceva de genul https://www.vidaxl.se/e/8718475726203/vidaxl-reparationssats-for-bildack-27-delar?gclid=Cj0KCQiAxrbwBRCoARIsABEc9sgLxZP_Kkm9j1efJOJD5ySVwVkXb2A47hKPxKWpJdqevJvrKgNTDGAaAjBVEALw_wcB Faci cu el exact ce face omul de la vulcanizare. La rotile din fata este usor - dureaza 5-10 minutefara sa dai roata jos.. Pe roata din spate este o problema cu accesul la "cui" daca nu dai roata jos dar cu cateva injuraturi merge..
  46. 2 likes
    salutare, din pacate tot citesc forumul dar nu apuc sa imi fac putin timp sa mai populez si acest jurnal de bord asadar o sa mai spamez putin pe aici. Masinutza a ajuns la 5000 km, iar consumul s-a stabilizat pe la 10.8 hai poate 11, desi imi arata simbolul sub prima linuta, cumva pe acolo. Masor si cu cateva aplicatii si este tot pe acolo ba 11.3 ba 10.9, ba 11.6 etc. Intre timp masina a primit un tratament imediat dupa ce am luat-o de la dealer la Victor Detailing, iar mai apoi am fost la o mica sesiune foto cand inca era frumos afara. Nu pot decat sa zic ca ma bucur de fiecare km parcurs de ea intrucat este geniala. Practic nu am nimic momentan ce sa ii reprosez. Am iesit cu ea un drum la mare si unul la munte si a fost o adevarata placere sa o conduc.
  47. 2 likes
    Verificat compresia. NU cu un tester oarecare, exista dedicat, la reprezentanta sau in Bucuresti este cineva care are asa ceva. Pana atuci da toate bujiile afara si roteste usor cu cheia de fulia principala a motorului, si filmeaza pe gaura bujiei (la ambele rotoare) daca mai ai ceva intreg prin motor. Cel mai probabil te-a parasit un apex seal - un fel de segment - din unul din varfurile unui rotor(nu piston). Probabil te apuci de dezmembrat dupa episodul asta.
  48. 2 likes
    Ofer spre vanzare Mazda MX-5 / Miata fabricata in 2002, cu motorul de 1.8L, 146CP si 137000km parcursi, in echipare LS. Pretul cerut este de 4500 euro. Echiparea cuprinde urmatoarele: - Interior piele - Soft-Top vinil cu luneta degivrata, din sticla - Jante aliaj 16 inch - echipare curenta OZ 35th Anniversary - Anvelope 205/45R16 W - Inchidere centralizata cu telecomanda - Panou deflector de vant - Covorase textile - Sistem audio 4 cai - CD/MP3 Pioneer - aditional casetofon original - Geamuri electrice - Faruri cu lupa - Proiectoare de ceata - LSD Torsen - Suspensie KYB reglabila - Cutie de viteze in 6 rapoarte - ABS - Frane sport/mari fata-spate - Aer conditionat CFC Masina este in conditie buna, a fost intretinuta corect si nu prezinta rugina. Interiorul a fost reconditionat usor, exteriorul a fost protejat cu ceara, pragurile si partea inferioara a masinii, de asemenea, sunt protejate cu ceara. Exista mici imperfectiuni la nivelul vopselei, aceasta fiind originala, la nivelul soft-top-ului si pe doua panouri. Mecanic functioneaza perfect, elementele electrice functioneaza corect. Vand bijuteria pentru ca prioritatile s-au schimbat si am nevoie de o masina de familie Pentru mai multe detalii, sunt diponibil telefonic - 0742 781 783.
  49. 2 likes
    Yeah! Fuck them all! Să vă spun experienţa mea cu Mazda Arian Vest. Am cumpărat o CX-5 anul trecut pentru care am plătit şi instalare de Webasto. După ~11 luni de la plată am ajuns la ei pentru a-mi instala acest faimos Webasto. Pe 06.08.2018 am adus maşina la ei pentru instalare şi abia pe 05.09.2018 am luat-o cu strângere de inimă. Bineînţeles minunea nu a durat decât o zi. Când am plătit pentru Webasto am inclus în această operaţiune următoarele: telecomandă T100 HTM şi modul GSM pentru aplicaţia prin telefon. M-a costat o grămadă de bani. După DOUĂ săptămâni de când am lăsat maşina la ei, mă sună Marius să-mi spună că nu au modulul pentru GSM deşi eu am plătit pentru el şi dacă ar fi catadicsit să se uite în dosarul meu ar fi văzut asta. După TREI săptămâni de când am lăsat maşina la ei, în urma întrebărilor mele, au constatat că le mai lispseşte un modul şi anume acela GSM pentru aplicaţia pentru telefon, de asemenea plătit în avans şi care ar fi putut fi văzut că trebuie comandat dacă s-ar fi uitat în dosarul meu de achiziţie. Achiziţia maşinii, comanda şi plata acestor accesorii opţionale am făcut-o cu d-nul Măianu Ionuţ. Între-timp, până să ajung la instalarea de Webasto, d-nul Măianu a plecat la Volvo şi deci dosarul meu a rămas în aer. Noroc că am dat eu telefon pe 28.07.2018 să mă interesez de programarea pentru instalarea de Webasto pentru că cei de la Mazda Arian Vest erau varză; nici nu ştiau că eu am programare pentru 06.08.2018. După 1 LUNĂ, pe 05.09.2018 ma luat maşina de la ei cu strângere de inimă. Nici măcar nu mi-au făcut o prezentare a Webasto din proprie iniţiativă, a trebuit să trag eu de ei. Varză erau toţi, adică acel Marius + şeful de service pe nume Brotea. Doar un băiat din service a reuşit să-mi arate cât de cât cum e treaba cu acel Webasto pe telecomandă şi pe telefon. În afară de asta, când am ridicat capotă maşinii să văd şi eu unde este instralat acest faimos Webasto, nu au fost în stare să-mi arate! Mai mult, am constatat că-mi lipseşte capacul de la lichidul pentru spălat parbrizul. Au zis că aşa a venit maşina deşi eu am predat maşina în bună stare în baza procesului-verbal de predare-primire. Cu chiu cu vai au adus un nou capac. L-am întrebat pe băiatul din service unde se află modulul GSM pentru a şti poziţia acestuia dacă vreau să am acces la cartela GSM. Bineînţeles că nu a ştiut să-mi zică. Citez: “e pe undeva prin concola centrală” M-a luat cu toţi dracii! Azi, am constatat că nu pot lua legătura cu cartela, deşi am încărcat-o ca să n-am nici o grijă. Super-tare! Pe propria piele şi pe proprii mei bani m-am convins că Mazda Arian Vest este de toată jena în materie de service; aşa cum pe bună credinţă se spune pe forum aici. Încă o chestie, când am ajuns la ei pe 06.08.2018 cu maşina, Marius m-a întrebat câţi km. am în bord şi după ce i-am zis că am 22437 a rămas uimit şi m-a intrebat unde am făcut revizia de 20000 de km. I-am zis că la Mazda BDT pentru că Mazda Arian Vest avea proastă reputaţie pe internet. A dat impresia că se simte foarte afectat de cele spuse de mine dar după experienţa mea cu ei în ceea ce priveşte Webasto, mă gândesc că sunt foarte de evitat!!! Acum tot încerc să comunic cu cartela şi nici un rezultat deci trebuie să mă duc iarăşi într-un service Mazda să vadă unde este acel modul GSM şi să-l “tragă” într-un loc accesibil mie ca să pot scoate cartela ori de câte ori am nevoie cu uşurinţă. Vorba aia: “Cine-o face ca mine, ca mine să păţească!” Azi am vrut să vorbesc cu aceştia doi: Marius şi Brotea(şef de service). Nici unul nu a fost disponibil! Incredibil! Morţii măs-ii! M-am lămurit pe banii mei despre Mazda Arian Vest. Cristosu’ mam-ii lor de inapti!
  50. 2 likes
    Acele cifre se refera la viscozitate, nu la stabilitate sau neutralitate. In rest afirmatia e corecta. Un ulei mai subtire poate fi mai stabil la temperaturi mari decit unul mai viscos (vezi de exemplu un redline 5w30 versus un mobil 1 sau motul 5w40 (orice sortiment). Depinde de multe lucruri si uneori nu iti doresti o astfel de stabilitate (vezi motoarele cu sisteme de post-tratare mai complexe, sau la motoarele rotative care trebuie sa arda ulei prin design). Ca si idee, un 0w40 e mai subtire la, sa zicem, -5C sau 0C (inclusiv sub) decit un 5w30. Astea doua in particular devin de viscozitate egala pe la 25-30C. Asta inseamna ca la aceeasi presiune un 0w va curge mai repede si va ajunge mai repede unde e nevoie. La 100C un ulei de viscozitate la cald 40 e mai viscos cu aproximativ 25-30% decit unul de viscozitate 30. Un w50 e mai viscos cu 70-100% decit unul 30. Samd. Desigur, mai intervine si calitatea uleiului SI normele pe care le respecta pentru a putea spune si ca protejeaza mai bine atit la temperaturi joase cit si temperaturi inalte. Dar presupunind ca vorbim de uleiuri full sintetice obtinute prin hidro-cracare (le lasam deocamdata pe cele esterice sau true-sintetice) aditivate corespunzator pentru aceleasi norme conform cu cerintele motorului (ACEA A3 pentru 1.4i, 1.6i, 2.0i, 2.3i si 2.3DISI-T) un 0w40 va fi mai bun decit un 5w30 cam in toate conditiile. Desigur, nu e nici o problema sa se foloseasca 0w30 sau 5w30, depinde aici si de uzura motorului (care inevitabil exista) si modul de utilizare, la fel cum folosirea unui ulei 5w30 sau 5w40 nu ar presupune nici o problema sau diferenta atunci cind afara este mai cald. Dar cind dimineata sint sub -5C vei vrea sa ai un ulei 0w acolo, nu 5w, nu 10w.