Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 09/27/21 in all areas

  1. 5 likes
    "Termenul de valabilitate" nu este dat de masina, marca, sofer sau altceva, ci este dat de specificatiile lichidului de frina, in mod universal (deci nici aici dependent de brand, sortiment, etc). In locul lichidului de frina poti sa pui si apa, sau spirt medicinal daca vrei. Orice lichid e necompresibil, deci rabla in discutie va trece ITP-ul fluierind pentru ca sistemul hidraulic va functiona impecabil la 2 frine de la 15Kmph cit se pune la ITP pe standul de test. Problemele insa apar la frinari repetate cind creste temperatura frinelor si implicit a lichidului de frina si atunci incep sa apara vaporii si zonele umplute cu gaz din sistemul hidraulic de frinare si eventual si ambreiaj. Asta se va intimpla probabil la 90-100C cu spirt medicinal (in atmosfera deschisa si nepresurizata alcoolul incepe sa fiarba de pe la 75-78C, in functie de alcool), de pe la 110-115C cu apa, si de pe la 160-170C cu lichid de frina uzat. De obicei se intimpla atunci cind in stinga sau in dreapta sint parapeti dupa care caderi de 20-30m cu copaci, si uite-asa ii mai vezi pe unii agatati de parapeti cu 2 roti in aer pe serpentine sau proptiti prin copaci pe drumuri nationale pentru ca le-au cedat frinele, pentru ca "is proaste dom'le, nu le mai fac cum le faceau, numai chinezarii peste tot". Chestia e ca nici nu tre' sa frineze soferul in mod constient, sistemele de stabilitate (control tractiune, control stabilitate, samd) trag singure de frine fara preaviz, deci te poti trezi sa frinele se incalzesc fara ca soferul sa fi actionat frina in mod abuziv (sau n-a mers "sportiv" cum mai numesc unii mersul haotic). Si cind ai nevoie de frine te trezesti ca frineaza inegal pe roti sau nu tin frinele, si JMANG!! cu rabla-n sant! Acuma, daca tu cu manualul masinii si programul de revizii in mina vii si intrebi in public daca la mazda se schimba lichidul de frina odata la 2 ani dind ca exemplu niste revizii facute dupa ureche la ceva trotinete strict de mers la A la B... ei, asta dragul meu prieten inseamna sa fii un mare meserias. Ca si uleiul de motor si cel de transmisie si antigelul, si lichidul de frina sufera si din cauza virstei, nu doar a numarului de kilometri, a numarului de frinari in acei kilometri, si alte lucruri imposibil de masurat DAR luate in considerare atunci cind se dau anumite specificatii respectiv se recomanda un anumit tip de intretinere al sistemului in discutie.
  2. 4 likes
    Salutare. Hai sa mai reinviem pe aici topicul. Pisika are in jur de 215000 km. Luna trecuta a primit revizie noua cu toate consumabilele schimbate. Saptamina trecuta a fost in service la Nea Relu si a primit placute frina spate si bucsi de poliuretan pe partea din fata. De 2 zile tot pe fata avem si sistem de frinare de la Brembo: etrieri, placute si discuri frina. Pentru cei care nu cred anexez poze:
  3. 4 likes
    Aceste variante sunt “personalizate” pe ultimele modele. Oficial , pe portal ultima versiune pentru M3 și CX-30 este 10049.
  4. 4 likes
    Mai 2021: Prin aprilie, sau mai, nu mai tin minte ca nu am scris de mult, primesc telefon de la Seba, tovarasul meu pasionat de Alfe, si redactor sef la Autobild. "Ma ajuti cu niste filmari din Mazda pentru o masina de test?" "Pai stii, e urat afara, nu am scos inca masina de la garaj." "Filmam un Aston Martin." "Pun bateria pe masina si vin." :))) Atasez cateva poze. Enjoy. A urmat o vizita la STS la Ghimpati, revizie + distributie. Apoi, prima etapa din cadrul campionatului de AutoX, la Romexpo, urmata de etapa de la Braila. Simt o usoara rutinare, probabil oricat de mare e visul pe care il traim, la un moment dat tot ne plictisim de el. Nu neaparat ne plictisim, dar nu mai suntem atat de entuziasmati. -- Andi P.S.: "Vin sa te iau maine la 7 dimineata, iesim la o plimbare cu Mia" Sor mea: " E prea devreme" "Nu vrei sa te plimbi cu un Aston?" "La 6 sunt in picioare."
  5. 4 likes
    Alte orase, alte vremuri, pe cand bagam mai zilnic 40 doar ca sa mergem la un lac, si alti 20 ca sa ne distram cu 40 50 la coborare. In prezent a mai ramas doar un drum ok, restul sunt mult prea circulate si periculoase. Zalele de la shimano XT erau ovale : )) Vremuri cand o potcoava era 150000ron iar alocatia 60000ron, vremuri cand erau alte ...vremuri iar a merge cu bitza nu era considerat nici eco, nici la moda, nici blabla, era fun in vacantele de vara. Beciclistii de azi nu merg pe acostament sau in dreapta liniei, merg pe banda, pe centrul ei, multi in card, nu in sir indian, drepturi domle. Am pocnit doi once, ambii au ajuns in sant, cu siguranta nu au mai mers in paralel ulterior(nu ranit etc, ci doar atins pe unul, doar nu intram in betoniera de pe contrasens datorita faptului ca erau ei zeni). Viata in cutia cazan e mai sigura decat pe 2 roate, cei pe 2 roate sa faca bine sa isi pazeasca oasele si sa respecte legislatia, acum e si mai permisiva. Cand trecea TIR-u pe langa noi la 30cm ingheta kku in noi, dar ghidonu drept si viteji dupa. Legea asta e de kkt si in oras si in afara, in oras trebuia data lege care sa oblige pulirmarii sa faca banda de biciclete, in extraurban idem, sa oblige construirea de cai adiacente, precum in alte state. Ligia asta obliga soferii la accidente.
  6. 4 likes
    Confirm faptul ca problema de soft era localizata undeva intre scaun si volan. Am urcat din nou aceeasi panta in weekend cu masina aproape la fel de incarcata. Datorita faptului ca drumul este denivelat nu se poate accelera prea mult, astfel ca acum am urcat in viteza 1 cu o turatie undeva intre 1500 si 2000 rpm. Urcatul in viteza a doua, mai ales in conditiile in care nu puteam trece de 10-15 kmh din cauza gropilor, nu cred ca a fost o idee prea buna si motorul a luat atunci decizia cea mai potrivita pentru el
  7. 4 likes
    @Marius28 Nu te mai complica căutând pe forumuri posibile explicații,când este clar un defect produs la înlocuirea setului de ambreiaj, majoritatea cazurilor sunt cauzate de neatenție. Verifică senzorul, instalația electrică (alimentare si semnale) și dantura de pe volant să nu fie ruptă sau îndoită (prin gaura de fixare a senzorului).
  8. 4 likes
    Salutare iubitorilor de, Mazda Cu siguranță exista și alte marturii despre modelul de mai sus, însă va ocup și eu pauza de cafea cu experienta personala în materie de "what to expect" [emoji848] cand cumperi o Mazda 6 SH 2013+ Găsesc mașina după o luna de căutări, proprietarul băiat fain, nu samsar sau alte specii, care își vinde mașina personala, achiziționată de la BDT în decembrie 2013 (cu asta m-a câștigat, recunosc) km mulți dar corecți 243k, pe care mi-i asum, citeam de ceva vreme forumul și eram deja familiarizat cu problemele modelului, anilor trecuți peste ea, dar și cu hibele deja "certificate" de alți posesori. La momentul achiziției mașina urma sa primească revizia anuala undeva peste 1300km, bineînțeles ca nu am așteptat momentul și am dus-o rapid la Smart Service - Ghimpati, totul ok, mașina a primit mai mult decât revizia clasica (filtre ulei), plăcute față, plăcute+discuri spate. In capul meu erau deja faimoasele șaibe de la injectoare, ca și următoare intervenție în viitorul apropiat, aici va recomand sa faceți aceasta operațiune în momentul în care faceți revizia, altfel veți pierde uleiul+filtrul tocmai schimbat, și costurile aferente operațiunii., și deloc de neglijat alte probleme majore care pot apărea. Neavând liniște cu aceste saibe, ma hotărăsc sa fie schimbate, și pentru ca Cel de Sus (băiat bun de data asta [emoji120]), mi-l trimite pe proprietarului "pisicii [emoji82]@florinop2002 care ma invita la, Mazda Speed Service sa ne cunoaștem [emoji3541][emoji373][emoji2923] Bun și făcut, ajuns la băieți, cu ceva [emoji3052] și pentru, Costel the dog [emoji190] (Nu-l uitați va rog) e băiat fain și peste noapte el are grija de mașinile voastre dacă necesita o vizita mai prelungita [emoji6] Si așa a început epopeea mea cu schimbatul preventiv al șaibelor [emoji856] Moment in care a fost găsită axa cu came aproape fără suflare, ca în final când credeam ca totul e ok, sa se constate de către, Ionuț maestrul (va spun și de ce i se cuvine titulatura asta), ca și angrenajul [emoji821] [emoji3541] de la pompa de ulei este praf, șoc în portofel déjà. Măiestria lui, Ionuț și à lui, Florin, care cred ca pot desface acest model poate și altele, legați la ochi mi-au dat încrederea ca toată reparația va fi făcută ca la carte (nu ca la reprezentata(unde anul trecut la revizia anuala la BDT, mașina a primit o curățare a galeriei de admisie, moment în care au fost rupte toate clemele de siguranță ale mari majorități a cablurilor de la senzori etc,@florinop2002 s-a speriat), adică bine [emoji108] și la un preț corect),și în final așa a fost, acum pot simți ca și utilizator, ca este alta mașina. Postarea mea se vrea a fi o poveste care poate ajuta orice viitor doritor de Mazda, cu specificațiile din titlul postării. Pot spune ca am avut noroc pentru că am decis sa intervin rapid la schimbarea șaibelor, asa cred ca am evitat o tragedie tehnica, ca să zic așa, veți vedea pozele cu axa cu came, distribuție, componente care erau în ultima faza de rotație [emoji28] À-propos, băieții Ionuț & Florin, nu se joaca, nu-ți fac compromisuri și știu bine ce fac, pe o nișă de marca unde nu-s mulți specialiști [emoji122] [emoji122] In final mașina à primit următoarele componente noi, doar piese de origine, Mazda : Axa cu came+culbutori (set)+ ulei/filtru ulei Arian Motors Kit distribuție (fără pinionul mare)+distribuția de la pompa de ulei (cea care pune cel mai des probleme, Mazda BDT (nu uitați sa cereți discountul de 5% pt piese Curățare galerie admisie /EGR și tot ce mai este pe acolo Kit Saibe injectoare, Mazda BDT In final, Costel cățelul m-a lătrat mai puțin, mașina à plecat fericita, Ionuț și Florin au mai salvat o Mazda și toate părțile implicate sunt acum liniștite de treaba făcută, și uite asa v-am spus povestea mea. Mașina cu toate cele găsite, mergea "rotund", nu avea erori, nu regurgita fum, etc. Nu uitați sa gustați micii de peste drum, când veți lua masa cu băieții așteptând repunerea în mințile ei a mașinii [emoji3577] Va salut pe toți, și când aveți ceva de rezolvat la mașină, va recomand sa luați legătura cu@florinop2002 Sent from my HD1913 using Tapatalk
  9. 4 likes
    https://www.mazda3revolution.com/threads/fixing-center-display-rattles.236732/?__cf_chl_jschl_tk__=44e29f0d9c409956caf014b9ed462aedfd21b97a-1603201252-0-Abx4Kr_T5wv8pDE5v-O2j_oqXJsP-dGQIaZ3p0q_9Wc7n37O0SVpagZ2d8wfJcg2iFRwjO930ESe_9TnQtxmLJIREvmHGmRXAut3ZMifHL2bVLac8q7-OUOKInRvvxDvp9mMP_-zMrgAhyy5crmwptfOOnRwSfGToL2pweA6O6nE-0IOxWcYQHqA5ZtKOOSOQMkCc5mXLrpH6A9OEz5HevCYRE6ch2prpeUI8Qg0nQNEAJONIJe_IXKuZi-v8_gmN_zgSlXBPUz90i6FymJagOjnxQQH8CtHGAe1IhQPPHJTww1FsEwfS5vMpt-RPMDPqlqXFhLrg69iCfS59ehuMx6UB6fLvt9Ul8ETskuNBKgG91b4ymHgfXN9eWiLwjccZfk3MIXphe-8fcBwbHcYfFI#post-2488038 + https://www.auto100.ro/auto-insonorizant-auto_549_banda-etansare-autoadeziv-ctk-soft-tape-20-mm_63555.html + https://www.auto100.ro/auto-instrumente-atelier_532_trusa-chei-demontare-interior-auto-radio-auto-12-piese_45773.html + https://www.dedeman.ro/drobeta/cheie-tubulara-pipa-cu-profil-hexagonal-kronus-7176-10-mm/p/1043051 La care se adauga cutter/foarfeca, rabdare si atentie cand desfaci grilajul. Nu garantez ca o sa iti iasa din prima, dar dupa stii mersul si e mult mai usor de adaugat soft tape in locurile omise. Oricum, dupa ce il rezolvati pe ala, o sa descoperiti altii mai mici.
  10. 3 likes
    Xirallic pigments are a flat sheet of aluminum oxide. They are characterized by a high gloss under intense light that sparkles as light falls upon directly on its surface. These pigments are often very chromatic. The origin of pearl pigments can be organic, and they are a silicon oxide sheet. The gloss is less pronounced, but they have more color variety and available sizes than the xirallic pigments. In addition, they can present color interferences that, depending on the angle of observation, can create totally different colors
  11. 3 likes
    Hai sa nu transformam si forumul asta in tot ceea ce ma plictiseste pe facebook. Cu cat deschizi mai putin TV-ul si tot ce a tinut in prim plan ultimul an, esti mai sanatos. Doamne fereste sa ajungi la urgenta cu febra ca ai dat in peritonita. Noroc ca mai exista si spitale private... PS Ca sa nu inceapta o discutie fara rost, pozitia mea in acest scenariu este - Nu suport extremistii din ambele tabere. "Just do what you need to do"
  12. 3 likes
    Noul motor e cam gata. Portul de evacuare al cilindrului 3... Scule cu potential de 1300cp: Pistonul 3 si-a luat-o iar. De data asta am facut capetele de segmenti mai departate deci problema asta va disparea la noul motor.
  13. 3 likes
  14. 3 likes
    Pe la minutul 10 incepe sa vorbeasca despre sistemul i-stop de la Mazda
  15. 3 likes
    Salutare, In randurile ce urmeaza va voi povesti aventura mea. O sa fie un topic lung dar na, trebuie sa ma descarc! Anul trecut prin decembrie am zis: gata nu se mai poate, veau o miata! Acuma nu ma dau banii afara din acasa, dar sa imi iau una noua nici chip. Si nici NC nu imi place foarte mult. Asa ca in perioada mentionata mai sus am inceput sa caut un NB. Am gasit urmatoarea masina: Mazda MX-5 NB Mk 2.5; 2002; ~106.000 km; 1.6; Special Edition Phoenix; ~4.000 Euro. Alte informatii oferite de proprietar: Masina a fost cumparata de el la 84.000 km si folosita in special in oras, drumuri scurte. S-au schimbat: - ambreiajul (la 99 000 km) - distributia + pompa de apa (la 95 000 km) - bujii - filtru aer - filtru benzina - filtru de ulei - curea alternator - placute frana - discuri fata (cele din spate sunt in stare f buna) - cablurile de bujii (fise) - baterie (are in jur de 3 luni) - anvelope (la 104-105 000 km) Dupa un schimb de aproximativ 60 de mailuri si mesaje, m-am hotarat sa ma duc sa o vad. Dar aveam o mica problema: El mi-a mentionat la un moment dat ca nu mai are RCA ca nu a mai mers cu masina de mult timp(o mai plimba prin jurul casei). Initial nu m-am gandit, dar cu o zi inainte sa o vad (deja imi luasem bilet de avion Bucuresti-Iasi) mi-am dat seama cum ma plimb cu ea fara RCA? Vineri la 4:30 ma trezesc, la 7:30 decoleaza avionul, la 9 sunt in curte langa masina. Stiam de urmatoarele probleme: Stalp A usor ruginit la baza+ mica crapatura pornita; Janta stanga spate exfoliata; Lac sarit pe capota. Acuma eu nu sunt mecanic si nici nu ma pricep foarte bine la mecanica unei masini, dar stiu ceva teorie iar in ultimele luni am bagat cu conducta info despre miata. Am verificat-o cum am stiut eu mai bine: Fara rugina pe nicaieri(in special la praguri). Veti vedea in poze ca sunt niste pete de rugina pe dedesubt dar nu pare nimic grav. In nici un caz gauri la pedale sau alte prostii; Verificat caroserie + vopsea + reflexie etc. Sunt vreo doua zgarieturi insesizabile. Top in stare foarte buna, fara scurgeri si se pliaza cum trebuie; Faruri stopuri etc. ok; Interiorul arata bine pentru o masina de 14 ani; Motor: Fara scurgeri, fara zgomote nasoale la rece si la cald. Nici un fel de scurgeri pe nicaieri. Portbagaj: Fara urme de reparatii, uscat; Suspensiile nu se balabane cand te asezi pe ele; Am incercat sa plec dintr-a 3-a de pe loc, a murit imediat motorul;Se simte ca ambreiajul e nou e foarte precis. Usile au un sunet solid la inchidere si stau fixe cand le misti sus/jos; Verificat roti + discuri, placute,etrieri; Totul in interior functioneaza: nu sunt foarte sigur de incalzirea in scaune dar era foarte cald afara si in masina; Clapa dreapta de la acoperis nu se inchide perfect daca nu lasi geamul un pic in jos. Lipseste top/boot cover. E Totul parea ok in afara de problemele mentionate mai sus. Acuma ca sa facem RCA si sa ne plimbam cu masina ca lumea ar fi trebuit sa platim 6 milioane pe juma de an. Am zis hai o conduc prin cartier si obligatoriu vreau sa o duc la un mecanic. Ne-am fatait apoi cum masina pe stradute(nici vorba sa iesim in bulevard sau autostrada ca nu aveam RCA). Accelerari + franari bruste/line. Viraje normale/bruste( am gasit o parcare privata goala). ABS-ul mergea. Nu se auzeau sunete suspecte( in afara de multitudinea de zgomote pe care probabil le face orice miata). Cutia de viteze fara greutati de folosire( voi detalia mai jos) Toate astea cu acoperis si fara muzica ca sa aud mai bine sunetele. Ma rog multe chestii verificate nu le mai mentionez aici ca m-ar bana adminu.... Cum ajungem noi la service? Care era in celalalt capat al orasului? Foarte simplu chemam un serviciu de tractari. Soferul: Ce e asta Porsche? Aaa mx-5 , da da Need For Speed Underground. Dupa multe poze cu masina pe platforma( nu mai scapam de individ nu mai tractase niciodata o Miata) ajungem la service. Intr-o ora eram gata: - Test de compresie: 13 bari(din ce m-am informat este bine); - Rugina de la stalp e reparabila.; - Jantele+capote se vopsesc; - Baia de ulei este un pic umeda pe dedesubt. Mecanicul a zis ca o fi de la o garnitura ceva nimic nasol; - Etrierul dreapta spate pierde cica un pic lichid de frana(tot asa era un pic umed); -Fara alta rugina( de asta mi-era cel mai tare frica); -Tren de rulare, motor, test electric ok! Ne intelegem, facem actele, iau masina . Fac RCA(pe numele vanzatorului) si la 12:00(cand a intrat in vigoare) plec spre hotel(langa Iasi ca nu am gasit in Iasi-era full cica congrese). A doua zi odihnit ma urc in Mia si plec la drum. De ce sa merg Iasi bucuresti pe drumul cel mai scurt( Bacau) cand pot sa o iau prin alta parte? Era week-end era soare afara, toate bune... Pe unde as putea sa o iau? Pai Cheile Bicazului, Sighisoara, Sibiu,Sebes, Transalpina, Valcea, Pitesti, Bucuresti. Pana la Roman am mers cu plafonul ca sa localizez si sa ma obisnuiesc cu sunetele masinii. De la 70-80 la ora incepe sa se auda ca lumea in habitaclu, cel mai probabil eram eu paranoic si asa se aude. Opresc la benzinarie, dau plafonul jos(lume ca la urs). Intre Piatra Neamt si chei drumul destul de peticit. Dupa ce intri in chei, dupa o curba fara vizibilitate, asfalt ca in palma. :D . Acuma nu am forjat masina, nu o cunosteam si nu ii stiam limitele. O singura data am turat-o peste 5000 in rest in jur de 4000 si atat. Am intrat de curozitate mai tare in curbe ca vad daca se aude ceva de la suspensii. Nici un sunet suspect. Unde eram? Da in cheile Bicazului. Eu nu mai condusesem pana atunci o masina sport in adevaratul sens al cuvantului. Cea mai apropiata experienta a fost intr-o Celica si aia ca pasager. Fratilor!! Cum se tine pe curbe! Nu credeam vreodata ca o masina poate sa stea pe curbe cum sta o Miata. Ca pe sine. Si gen nu trageam de volan ca nebunu', bruscat sau altceva. Lin, constant. A incercat sa se tina un Logan dupa mine fara succes ). Dupa Gheorgheni pana la Praid este o zona impadurita cu o sosea superba cu serpentine. Plafonul jos si da-i. La un moment dat in fata mea un Cayenne. Mama 300 de cai sau cat o avea, face praf o Miata de 100. L-am lasat rapid in spate pe curbe. Ma ajunge un motociclist din urma ( cu motocicleta d-aia touring cu compartimente pe lateral. Lua curbele asa de tare de atingea cu compartimentele asfaltul si ieseau scantei ). Am zis : Miata miata, dar dupa o motocicleta nu cred ca ma pot tine. Dar hai sa incerc. Nu imi venea sa cred, cum se tinea. Si sunt convins ca masina poate mai mult decat am condus-o eu pe curbe. Dupa doua reprize de juma de ora pe bicaz si spre Praid eram rupt. Masinile normale iau curba pana la un punct pana cand nu mai pot. Miata ia curba pana la un punct pana cand nu mai poti sa tii volanul in mana. Acuma intr-adevar la drum drept nu face niste reprize de iti scoate ochii, dar in nici un caz nu mi-a dat impresia de masina de 110 cai. Mai degraba se simtea ca una de 150( Eu am un i30 care are cam acelasi raport greutate/putere pe hartie dar in practica Miata o face lejer). Cand ajung la Sebes aflu ca Transalpina e inchisa. Ma hotarasc sa schimb pe Sibiu-Valea Oltului. Ajung in Sibiu ars pe nas, normal. Farmacista: Dar cum v-ati ars in halul asta? Eu: Sigur vreti sa stiti? F: ....... Eu: Conduc o decapotabila si m-a batut soarele; F:........ A doua zi inarmat cu crema, sapca si ochelari de soare plec spre Bucuresti. Pe dealul Negru toata lumea mergea cu 40-50-60, Andi cu Miata 80-90-100. Acuma sunt perfect constient ca orice masina de 14 ani are probleme, si daca nu are va avea. Ce am remarcat pe drum: Pe la Sighisoara au inceput sa scartaie franele. Se aude in prima parte a cursei pedalei si numai daca apesi tare pe frana. E un scartait scurt si ascutit; Pe la Sibiu a inceput sa scartaie usa dreapta. Nu e de la scaun, centura, rollbar e ceva de la usa/geam; Referitor la cutie eu nu am condus cutie de genu pana acuma si probabil dureaza pana ma obisnuiesc si asa e la toate. Nu intra in viteza ca la o masina obisnuita. Trebuie sa aplici un pic de putere ca sa intre. La un moment dat am crezut ca s-au dus sincroanele, cam asa e feelingul mai ales intr-a 3-a. Fara zgomote ciudate sau altceva. Doar intra un pic mai " greu" si se simte foarte mecanic cand intra in viteza; O problema care pare mai serioasa: In treapta a 4-a, la retrogradare si din a 3-a in a 4-a, daca o turezi mai tare si apesi mai brusc ambreiajul , se aude un sunet usor de zdranganit, mai mult de grinding asa. Nu stiu de la ce poate fi si nu am reusit sa reproduc sunetul in alte trepte. Daca schimbi normal nu se aude nimic; Motorul cand e in sarcina scoate niste sunete care nu le aud altfel. Nimic aiurea sau urat, probabil nu sunt eu obisnuit cu ea. Oricum toate sunetele de mai sus le auziti doar daca mergeti cu ea si cu acoperisul pus.Si sunt destul de subtile trebuie sa fii foarte atent. Ca am terminat cu chestiile"neplacute" masina atrage muulte priviri(pentru o "rabla" de cateva mii de euro). Toti se uita, intorc capul, copii din masini fac cu mana, oamenii la benzinarie vor sa faca poze. Daca e capotata, nu iese foarte mult in evidenta. Dar daca e topless, dansuri populare ) Pentru viitor: Masina va sta in garaj(parcare subterna), va fi folosita doar la drum lung( destul de rar), exclus in oras( in Bucuresti a fost groaznic peste tot delimitatoare si bizoni care sa se urce pe tine); Primul lucru vreau sa o inmatriculez, urmand ca apoi sa o duc pt niste investighatii cu sunetele alea ciudate dintr-a patra; Trebuie sa ii schimb uleiul + filtru; Voi repara stalpul A, parbriz, vopsea capota+jante; Voi incerca sa imi dau seama ce scartaie la usa; De abia astept sa ne cunoastem la vreo intalnire; Trebuie sa cumpar husa + boot cover; Cam asta e. Vroiam sa va intreb cu ocazia asta daca cunoasteti vreun mecanic bun de miata. Daca nu o sa o duc intr-un service pentru problemele pe care nu le pot fixa eu. Martorul de ABS ar trebui sa se aprinda cand intra ABS-ul? La contact se aprinde. Stiu ca multi vor zice ca probabil am dat mult 4000 de Euro pe ea. Daca era o miata normala poate as fi fost mai persuasiv dar e totusi editie speciala.Cred ca numaram pe degete numarul de Phoenixuri din Europa. Vreau sa ii multumesc lui Stephan pentru ca a avut grija de ea, lui Codrin ca m-a sfatuit referitor la probleme si lui Mituc ca s-a oferit sa ma ajute(el fiind din Iasi). Imi cer scuze daca v-a luat somnul citind jurnalul meu dar vreau sa afle lumea cat e fericit sunt ! Gasiti atasat cateva poze(am avut limita la bagaj pe avion si nu am putut lua aparatul). Doamne cum sta pe curbe.... -- Andi
  16. 3 likes
    Am fost cu masina in service. Volanta n-are nimic, soferul are .... Se pare ca, fara sa-mi dau seama, am atins ceva cu burta masinii si am indoit tabla cu rol de protectie termica ce inconjoara catalizatorui, inclusiv catalizatorul, si flansa catalizatorului batea in tabla respectiva pana se dilatau si disparea zgomotul. Deci aviz amatorilor de borduri, masina fiind joasa, se poate atinge cu usurinta orice denivelare mai pronuntata.
  17. 3 likes
    Salut Iulian ! mai bine de 40% din masinile masurate nu scot cei 210Nm cotati de producator, iar dupa tuning vedem o crestere de pana in 10Nm a cuplului motor :-) Nope, as spune ca stresul pe kitul de ambreiaj este nesemnificativ mai mare. Din cele peste 150 Skyactiv G-uri pe care le-am facut nici macar un singur feedback nu a existat in aceasta directie. Uzura ambreiajului este mult mai mult influentata de modul de exploatare a masinii ( parcat pe borduri, in panta, plecari "patinate" etc ) decat de cei 10Nm in plus de dupa remap.
  18. 3 likes
    Am fost cu barca la revizie ca au trecut 10kkm si ca de obicei totul in regula. Cum spunea o reclama: multumit deplin , ne vedem la urmatoarea! PS: Si ca tot s-a vorbit de preturi mai sus, cand te duci la un service nu doar pretul ar trebui sa fie singurul criteriu dupa care sa te ghidezi.
  19. 3 likes
    Tesla 3 - detailing exterior, inclusiv nanoprotectie ceramica / detailing interior, inclusiv nanoprotectie piele IMG_20210928_124542 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124550 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124600 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124614 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124625 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124639 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124652 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124710 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124716 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124729 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124801 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124913 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124838 by ovidiupatronuro, on Flickr IMG_20210928_124941 by ovidiupatronuro, on Flickr
  20. 2 likes
    Pe mine Exide m-a tinut un an. (nu mai vroia sa se incarce la capacitatea maxima si i-Stop imi era in permanenta dezactivat). Cine stie... poate am tras eu batul scurt. Acum am trecut pe Varta. VARTA BLUE EFB ASIA 65 AH 565501065 are aceleasi dimensiuni cu bateria originala si amperajul un pic mai mare decat Exide. Si ca sa fie clar, la schimbarea bateriei nu trebuie initializat nici un i-Stop. Pui bateria noua, pornesti motorul si i-Stop intra imediat ce se intrunesc toate conditiile.
  21. 2 likes
  22. 2 likes
    Daca masina aia nu are vopseaua “oglinda” probezi degeaba. Ce zgarieturi vrei sa vezi pe un lac care probabil este plin de asemenea defecte, adunate in 15 ani de viata? Periile moderne nu produc zgarieturi care sa fie vizibile pe o vopsea deja uzata decat daca este ceva defect la rspectiva instalatie (lucru rar intalnit). Produc in schimb micro-zgarieturi care se vad pe o vopsea noua daca stii ce sa cauti iar in timp (ani) duc la matuirea vopselei. Da, sunt multi care spala la perii (pentru ca este o solutie foarte comoda) insa majoritatea sunt cu masini de firma, masini in sistem leasing sau masini mai vechi la care oricum lacul nu mai e “virgin” de mult. In situatiile respective este normal sa li se falfaie de masini. Sunt de asemenea si oameni cu masini luate din banii lor care fie nu stiu fie nu le pasa de consecintele pe termen lung (am ramas uimit sa vad cati oameni isi freaca temeinic masinile cu peria la spalatoria self-service din localitate, multe fiind masini de 2-3 ani si scumpute).
  23. 2 likes
  24. 2 likes
    Nu, fac parte din categoria celor care sunt realiști. Ce motiv ai să stai pensionar singur în apartament cu 3 camere? Și să te plângi că e încălzirea scumpă, că te costă mult cheltuielile cu asociația, că nu vrei să se renoveze scara blocului pentru că te deranjează zgomotul etc. Oricum majoritatea țin caloriferul deschis doar într-o cameră.
  25. 2 likes
    Vezi ca o sursa de zgomot mai e si suportul de ochelari. Daca pui ochelarii intr-o laveta ssu saculet subtire si apoi acolo am vazut ca nu se mai aude nimic.
  26. 2 likes
    Tot din culorile toamnei, pozele sunt din aceiasi zi cu cele de mai sus:
  27. 2 likes
    Cu toamna au venit si ploile; pot inca o data sa zic cat de tare e un sistem AWD care transmite permanent cuplu la ambele punti si nu e on-demand. La Mazda chiar zilele trecute, la plecat de pe loc cu volanul putin virajat, nici nu trebuie prea mult accelerat ca sa rupa aderenta pana ce-si da seama ca e nevoie de transferat mai mult cuplu pe spate; sistemul de la Mazda e 100% FWD pana cand decide algoritmul sa cupleze spatele si in multe situatii se simte aproape ca o masina FWD. Mazda mea AWD cu AT pleaca foarte usor de pe loc si rupe aderenta pe ud la o apasare pe 50-60% a pedalei; nici nu stiu cum ar fi cu 2.5l turbo de 250CP/430Nm fara AWD La BMW, fiind o artitectura primar RWD, sistemul transmite implicit 40/60 fata/spate si nu rupe deloc aderenta. Probabil masinile electrice cu trei motoare cum ar fi pe unele modele de Tesla sunt geniale pe vreme mai putin perfecta ca pot face si torque vectoring control foarte bine electronic.
  28. 2 likes
    Relax...era o gluma...sa mai radem si noi... De fapt eu consider ca M3 sedan este cea mai frumoasa din toata linia Mazda..., dar asa cum spui , e vorba de gusturi...
  29. 2 likes
    Pentru cei care vor anvelope de iarnă HANKOOK W330 WINTER I*CEPT EVO3 215/45R18 93V XL Eu am luat de aici : https://www.anvelopejantealiaj.ro/ Desi m-au anunțat ca sunt dot final de 2020 ele sunt Dot 2021 martie. Made in Korea. Azi le-am ridicat. Nu am găsit non XL ...
  30. 2 likes
    Da, insa ce zice Garkan (chestie cu care sunt de acord) este ca atunci cand se intampla neprevazutul, sa ai sanse cat mai mari sa eviti sau minimizezi efectele neplacute. Eu unul merg pe varianta asta mereu, prefer sa stiu ca nu aveam ce sa fac mai mult sa evit o situatie nasoala decat sa ma gandesc apoi "ce-ar fi fost daca?". Un singur exemplu imi vine in minte: un pieton grabit, care topaie printre masini, grabit sa prinda ceva autobuz sau tramvai. O diferenta de cativa metri in cazul asta poate face distinctia intre intreg + speriat si schilodit. Chiar daca nu ar fi vina mea si eu as fi circulat 100% corect, nu vreau sa am motive de reflectie apoi. Altfel, daca mergem pe ideea "daca e sa ai ghinion, ai si n-ai ce-i face", merem toti cu anvelope de vara si aia..ce va sa se intample, se va intampla oricum, pentru ca este oricum o abordare extrema, in care lasam in voia hazardului soarta noastra.
  31. 2 likes
    Cand va luati anvelopele trebuie sa va ganditi unde mergeti, cat mergeti si in ce conditii. Eu fac naveta zilnic, 100 km dus-intors, si am luat ceva mai scump, cu review uri bune care le plaseaza in gama high end. De ce? pentru ca la cat circul eu, vreau sa fiu sigur ca daca va fi nevoie sa franez, sa pierd controlul sau alte situatii de genul, sa stiu ca incaltamintea a facut tot ceea ce e posibil sa previna vreo nenorocire. Cand iti sare un pieton in fata sau un animal, diferenta dintre low-mid-high end e enorma. My2cents.
  32. 2 likes
    abordarile astea postmoderniste conform carora este imposibil sa stii cu adevarat ceva inafara de ce vrea interlocutorul sa considere ca stii sunt in conflict cu realitatea observabila. un om normal isi poate face o parere intre doua seturi de anvelope. chiar si "mi se par cam la fel" e o parere valabila. daca tu vrei sa ma convingi pe mine de parerea ta, sa-mi pui in gura ideile tale preconcepute cu "premium" si nustiuce, cand eu am intrebat clar despre diferenta intre doua marci din perspectiva unui om care a dat banii lui pe ele (nu i-au fost facute cadou pentru review), te invit sa-ti vezi de treaba. tonul asta de cunoscator al lui "ce se merita si ce nu" sa-l folosesti cu taica-tu, ca pana la urma intre Mazda aia a ta si Sandero-ul nevesti-mii nu-i asa mare diferenta, si ai aruncat banii ca un prost doar sa ai ce posta pe forumul asta. tu sa decizi pe banii tai, altii decid pe banii lor.
  33. 2 likes
    Smart Tehnic Service este un service nou cu dotari moderne, personal calificat pentru o gama larga de marci auto, o gama larga de servicii (mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie, statie ITP clasa III, spalatorie, vulcanizare, montare instalatii GPL) situat la aprox 20 km de Bucuresti, pe DN 6 (sos Bucuresti - Alexandria), comuna Ghimpati, judetul Giurgiu. Incepand cu luna Iulie 2021, exista posibilitatea efectuarii reparatiilor de daune (polite RCA/CASCO) pentru asiguratorii Allianz-Tiriac, Omniasig, Asirom, Euroins. In situatia in care ati suferit o dauna si aveti nevoie de aceste servicii, puteti apela telefonic ( 0769 881 101 - 0769 606 965 - 0786 982 313) sau pe e-mail (daune@smart-tehnic.ro, service@smart-tehnic.ro) pentru deschiderea dosarului de dauna, constatare si gestiunea ulterioara a dosarului de dauna. Adresa: Sos Bucuresti - Alexandria nr 5A, loc. Ghimpati, jud Giurgiu. Tel: 0246708218, 0786982313 service@smart-tehnic.ro piese@smart-tehnic.ro office@smart-tehnic.ro WAZE @ GOOGLE MAPS -- STService
  34. 2 likes
    si ptr ca m-am saturat de parasolare care se descompun, se rup, nu stau pe geam, cad pe bord, reflecta soarele in capitonaj si-l prajesc ( in masina sefului meu chiar l-a ars ) mi-am facut propriul "parasolar" ... Un prosop sintetic foarte fin decoking subtire pe care am imprimat la cald logoul... Portocaliu ca sa si reflecte lumina
  35. 2 likes
    Eu am Goodyear Ultragrip9, luate in toamna lui 2019, cu dot 2018 rulate un sezon si sunt ok, nu sunt gălăgioase, consum am scos chiar si 4.2 cu ele pe acelasi drum unde cu astea de vara am consum 4.7-5.0 . Nu am cautat cele mai cele.
  36. 2 likes
    Afirmatia ca nu se sterg contul si toate postarile aferente e in continuare valabila. Asta nu inseamna ca nu se face curatenie in casa, atunci cand se impune. Brb, ma duc sa recitesc manualul de forum pe care mi l-a dat mazda la ultimul salariu.
  37. 2 likes
    Nuu, nu asa! "Pentru cunoscatori, unicat, vand Skoda Octavia 1.0 TSI configurata individual pentru care s-a asteptat 50 de saptamani." L.E: si strecurat pe undeva si eternul "Full fara piele" cand de fapt masina e echipare de baza + cateva dotari extra .
  38. 2 likes
    Nu folosesc si nu recomand flush. Cel mai bun flush e inlocuirea uleiului mai des.
  39. 2 likes
    "Operatiunea" sorb ulei . Sorb cu depuneri mici ,in baie ceva mizerie,motorul curat ,nimic de speriat. Curatat totul impecabil,inlocuit garnitura si oringuri,strans la cuplu conform manualului. Folosesc ulei ravenol ,de ceva ani,e ok.Schimburile le fac pana in 8-9000km/12 luni
  40. 2 likes
    Da, 58 e cel corect, am corectat si topicul initial cu descrierea.
  41. 2 likes
    Ca sa faci o presiune ca la carte cu azot, ar trebui sa fie vidate anvelopele sau sa fie montate in vid. Altfel e cam egal cu zero sa bagi azot pentru 0.2-0.3bar. Din proprie experienta zic, schimbat in vara anvelopele la masina de la job, presiune cu azot, in teorie. Pe 35°C+ afara, dupa cativa km deva aveam presiunea cu 0.2 mai mare. Azot-ul bagat de vulcanizari, fie ele si cele mai scumpe, e tot aer normal. Si cu azot si cu aer normal, o sa faca presiunea cu acelasi furtun
  42. 2 likes
    https://www.google.com/search?q=cx30&rlz=1C1BNSD_enRO958RO958&sxsrf=AOaemvIq4gu2coFqzNgJKPJS9O_ZEaqC-w:1632910669722&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=2ahUKEwjUgayj-qPzAhWegGoFHapyDsUQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=700&dpr=1.25#imgrc=cITY1h5s-6hMlM Poate si la prezentarile oficiale au facut ceva artizanal?!
  43. 2 likes
    Haha. Ravenol sa puna cine ti l a recomandat in masina lui. Castrol cu Mazda egal not love dar daca insisti poate ai si un mecanic bun apoi. Acum intreb si eu: dimineata cind mergi la masina verifica si cantitatea de antigel din radiator ( mai corect daca radiatorul este plin cu antigel ) si apoi lasa aici un raspuns te rog.
  44. 2 likes
    15000 km a venit cu o vizita la BDT pentru un usor upgrade. Rezolvat si acel ultim recall.
  45. 2 likes
    Sau la Mamaia Nord... o noapte Nu mai judecati ma ca unuia i se pare scump. Vedeti voi, nu toti au salarii de 1.5k - 2k+ euro ca sa i se para ieftine. Si eu sunt din categoria: scump domne, scump. Nu as da 1500 lei pe niste ornamente pe care le vezi cateva secunde cand te urci sau dai jos din masina. Si nici nu sunt adeptul ratelor. Ori adun si dau cash, ori deloc. Ca idee, pe setul de iarna in 2019 am dat undeva la 1500 lei (jante + gume). Jante sh dar in stare buna, nu sunt atinse (700 lei) aftermarket dar facute cu specs fix pentru Mazda + 4 gume Goodyear Ultragrip 9 (1000lei cu jante de tabla oem Hyundai, vandute repede cu 200, deci au ramas gumele la 800), dot noiembrie 2018, deci rulate un sezon. Judge me, dar nu imi permiteam sa dau 5000 lei.
  46. 2 likes
    Salut la toata lume! Am schimbat si eu senzorul de temperatura (eroare P205C) dupa metoda descrisa de userul @haromz. Totul a mers si functionat excelent. Deci recomand celor cu ceva abilitati de mecanic sau cu un prieten mecanic sa se incumete sa schimbe singuri grupul de senzori. Codul Bosch este intradevar F01C600253, l-am achizitionat de la un binecunoscut magazin de piese online la promotie, 960 lei. Dap, sub 1000 lei s-a facut. Vine complet cu tot ce este necesar, senzori, garnituri, doape, zipuri chiar si suruburi noi pt pompa. Cateva mentiuni: - Nu a fost nevoie sa desfac roata, doar am suspendat masina si am avut acces la capacul din dreptul capatului de bara (nu se afla dupa roata, ci in spatele caii de rulare a ei) - Mufa furtunului se prinde de pompa cu un sistem de "quick release", ca la furtunele de gradina sau de compresor cu aer. Mufa in partea din fata, are in laterale 2 lamele care trebuiesc apasate concomitent, acestea declansand desfacerea ei. cert este ca mi-a luat mai mult sa desfac mufele de contacte decat asta. Recomand folosirea doapelor din pachet pt a prevenii mizeria sa intre pe tevi. - Nu va asteptati sa desfaceti usor cele 4 suruburi cu cheia de 14, cel mai probabil nu s-a umblat la ele din fabrica. Utilizati wd40 sau lichid de frana cu seringa ca sa le deblocati. - Am folosit un scaunel ca sa cobor rezervorul de pe masina pe el(asa am avut acces mai usor la mufa furtunului si la conectorul de langa ea) Nefiind mecanic de meserie, mi-a luat 3 ore demontatul, cu scos lichidul intr-un bidon de 10 litri si spalat cu apa si suflat cu aer rezervorul ca sa il curat de mizerie. Inca o ora si 20 min. pt schimbat grupul de senzori, urcat rezervorul gol pe masina, alimentat cu adblue si dat cheie. In rest, totul bine. Celor ce se incumeta sa il schimbe in regie proprie... va urez succes! Daca aveti ceva scule si timp liber, nu dati bani decat pe senzori. Atat.
  47. 2 likes
    Salut, Eu am CX-5 2019, am avut versiunea 70.00.100. Am facut update la reprezentanta. Acum ultima versiune este 70.00.367. Diferente, se misca mai fluent interfata la Infotainment si s-a schimbat iconita Mazda la Carplay in cazul meu, inainte era una mai "demodata". Eu am sperat ca in urma update-ului o sa imi afiseze pe Infotainment sistemul de dezactivare a cilindrilor. Acesta este prezent pe modelele din 2019 in prezent. La cele de 2020 apare pe infotainment, la cele de 2019 sistemul este prezent dar se pare ca nu apare. Update-ul m-a costat o diagnoza, adica 210 lei am platit, la ATP Motor Cluj-Napoca am facut. Am citit pe forumurile din SUA si acolo update-ul este gratuit, dar cred ca tine de politica fiecaruia. Nu am vrut sa incerc sa fac singur update-ul, am gasit instructiuni pe forumuri, dar nu m-am riscat sa raman cu o caramida, mai ales ca masina se afla in garantie.
  48. 2 likes
    Baga si tu un OBD2 in mufa aia de sub volan, banuiesc ca ai un telefon cu Android, iti cumperi cu citiva € aplicatia Torque si vezi despre ce este vorba,poti sa si stergi eroarea/ se va stinge martorul si poate ai noroc si nu mai reapare daca a fost ceva temporar de pe la sonda Lambda.In caz ca reapare va trebui sa remediezi defectiunea in functie de codul de eroare
  49. 2 likes
    Conform manual intre 108-147Nm
  50. 2 likes
    5w30 ACEA A5 sau mai bine 0w40 ACEA A3. Daca Rapănol are un sortiment care sa respecte aceste norme (stiu ca C1 pentru dieseluri cu DPF nu prea aveau saracutii de ei, desi oricum nu conteaza ce bagi in împuțitvagane ca tot bubuie repejor) atunci poti pune si de ala. Eu iti recomand ceva de la Motul, Mobil1, Valvoline, Millers, si de ce nu RedLine sau AMSOil.