mituc

Super Mod
  • Content count

    24340
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    805

mituc last won the day on August 5

mituc had the most liked content!

Community Reputation

3726 Excellent

About mituc

Profile Information

  • Locatie
    Iasi
  • Model
    3
    CX-7
  1. Cu orice smac decent de tratat piele/vinil. Nu da cu alcool sau detergenti puternici.
  2. Treaba e cit se poate de simpla: reviziile se fac la 20k km daca 3/4 din intervalul asta ii mergi pe cruise control pe autostrada cu 120-130Kmph. Daca ai activat interval variabil de servisare in functie de modul de exploatare 10k km intre revizii e foarte bine. De obicei daca masina zice ca la 10k sa faci revizie inseamna ca la 6k cam trebuia s-o fi avut facuta deja. Mai multe informatii se gasesc in manualul masinii, a se vedea cum se recomanda servisarea periodica in functie de regimul de exploatare.
  3. ...Gata, le-am schimbat vineri. Diferenta la confort e nula, dar in virajele luate mai tare inclinarea e si mai putin evidenta.
  4. Mda, si asta e strict pentru a reduce rezistenta la inaintare, deci noxele. Sau mai exact coxele, ca noxe motoarele astea scot destul de putine.
  5. Pentru problemele astea fara raspuns poti oricind sa vizitezi o reprezentanta sau un service mai serios.
  6. youtube! Sau ceva de file sharing! Ok, pina una-alta hai sa ne asiguram ca nu e o problema de calibrare a clapetei. Deconecteaza bateria pentru vreo 4-5 minute si vezi dupa aia. Desigur, va trebui sa-ti rememorezi geamurile dupa aia, posturile radio, etc, dar sa nu fie vreo timpenie legata de faptul ca s-a umblat la clapeta si nu-si stie pozitiile de minim si maxim.
  7. Cind ai servisat ultima data instalatia de AC (completare freon)?
  8. O piatra e suficienta pentru a-l scoate din clema sau sa-i rupa clema sau clipsul. Mie mi l-=a rupt un meserias cind l-a scos depe spoiler pentru o reparatie. E botul masinii, acolo se intimpla multe lucruri.
  9. E completa filmarea? Ca are 3-4 secunde sau ceva. Nici nu-mi dau seama,a sta e in mers, stationare?
  10. Au fot probleme la 2.3DISI-T-urile fabricate intre 2006 si 2008, si la dieselurile 2.2 pre-skyactiv (RAA). Toate motoarele pe benzina Ford in 4 cilindri ale erei respective erau motoare Mazda Plus dieselul de 2 litri. Dieselurile de 1.4 si 1.6 erau PSA si erau folosite si de Mazda. MPI-urile nu prea fac funingine cum fac benzinarele cu injectie directa, mai ales la rece sii turatii mici unde injectiile multipunct sint superioare celor directe chiar si la capitolul noxe (surpriza!). Consumul de ulei la benzinarele cu injectie directa nu ar fi o asa mare problema daca odata cu trecerea naturala la o abordare mai eficienta termic (cea cu injectie directa) nu ar fi venit si cu tot felul de restrictii si reguli pe partea de emisii de CO2 care, culmea, au crescut gradul de poluare reala in prima faza. Lucrurile sint mai complicate in esenta decit par la prima vedere...
  11. Comportamentul descris de tine pare normal, sau parea normal pina sa citesc pasajul de mai sus. Poti sa filmezi ce descrii aici? Ca nu inteleg cum, mergind in treapta 1 cu 2000rpm, deci aproximativ 18Kmph sau ceva si cu piciorul pe acceleratie, sa scada brusc turatia cu 800-1000rpm, deci cam la 9-10Kmph sau ceva, continuind sa accelerezi. Desigur, presupun o utilizare normala a AC-ului si ca nu e vorba de acest comportament dupa ce masina a stat in soare si are vreo 80C in habitaclu si respectiv s-a pornit in mers imediat ce s-a dat cheie de nici nu a apucat turatia de relanti sa se stabilizeze.
  12. Deoarece consumul e in cantitate la distanta sau distanta la cantitate (l/100 sau miles per gallon). Cind stai pe loc distanta e 0, deci nu ai una din componentele care-ti dau consumul pe distanta. Cind stai pe loc consumul ar putea fi exprimat in cantitate la timp (l/h, gallon/h) si unii producatori de computere de bord au implementat functia asta. Dar cum consumul de carburant in astfel de situatii e de 0.5-2l/h (functie de diverse: consumatori electrici, duty cycle AC, etc), presupunind ca nu stai cu masina pornita pe loc o ora la fiecare 100km, cam ce relevanta ar putea avea?! Adica daca vrei neaparat sa stii cit ar consuma masina intr-o ora la fiecare oprire de 15 secunde (adica 0.4% din intervalul pe care s-ar consuma media) e cam ca aia cind verifici si eventual refaci presiunea in pneuri dupa fiecare drum prin oras sau cind ai o zi cu soare urmata de una ploioasa si racoroasa si apoi iar una cu soare. Cred ca e mai relevant consumul pe un drum de, sa zicem, 10km, decit cit iti lua pe ora la oprirea de 30s de la semaforul X versus la 2 semafoare mai tirziu. Ca inevitabil persoanele preocupate in exces de detalii calculate din medii si estimari vor avea pretentia exactitatii ceea ce nu e chiar practic, si apoi se vor umple forumurile si grupurile de discutii de pe FAILbook cu intrebari de genul "de ce la semaforul X imi arata 0.6l/h si doar 1km mai incolo a crescut la 0.68l/h?! Dar cum e posibil?! Oare am o defectiune? Voi semnala problema in service sa vad ce spun, ca de aia platesc bani la revizii la service de marca cu preturi imense pe ora de manopera!!". Etc. Pai de fapt asa se si calculeaza orice consum fie ca e per distanta sau interval de timp, si apoi se aplica deviatiile asa cum sint ele identificate de ECU (fuel trims), daca totul e perfect in regula si calculul deviatiilor functioneaza corect. Avind ca reper presiunea in rampa, timpii de deschidere ai injectoarelor si capacitatea lor de transport la o presiune reper poti calcula volumul cilindrului de carburant care trece prin sectiunea injectorului in acel timp de deschidere. Nu ti-l citea, ci-l estima pe baza unui calcul. Daca ai conecta o aplicatie asemanatoare la portul de diagnoza al unei masinu actuale vei obtine aceleasi rezultate. Solenzele si supernovele erau multipunct. Doar la Nova era mono.
  13. Nu e praf in ochi. Iarna aerul e mai cum e, si merg roti de 17" la masini gen CX5 sau mazda 6. Vara insa daca roata nu are o anumita rezistenta la inaintare (mai mica de x) nu mai ies noxele si valorile de CoDoi cu care a fost omologata trotineta. De asta noile CX5 cred ca vin doar cu optiune de 19" mai nou, si 18 sau 17 (sau/si, nu mai retin) pentru iarna.
  14. Ba da, dar sint niste reguli. Sint tari ale caror autoritati rutiere permit folosirea rotilor inclusiv din clase diferite, gen 225/40/r17 si 225/40/r18, pe aceeasi masina. Sau 225/40/r17 si 205/40/r17, diametrul intre astea fiind mult diferit si-s in clase diferite. Una dintre aceste tari este Germania, si mai merge si in Elvetia, Austria, etc. Problema meseriasilor astora de la RAR e ca nu poti folosi nici roti echivalente, de exemplu 215/50/r17, 205/60/r16, 215/45/r17, 235/40/r18, 225/45/r18. Da. Cu conditia sa fie roti echivalenete (offsetul jantei intr-o anumita marja de diferenta astfel incit pata de contact sa nu cata in afara umbrei masinii, la bracaj maxim si/sau compresie maxima a suspensiei pneul sa nu atinga pe nicaieri, diametrul total al pneului -/+2 sau 4%, etc, adica reguli de absolut si total bun simt, bun simt dintr-ala de nivel stiintific nu doar "noi credem ca e ok, si ca arata bine, si daca nu atinge atunci e ok").