Akbhar

Membri
  • Content count

    452
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Akbhar last won the day on November 27 2019

Akbhar had the most liked content!

Community Reputation

110 Excellent

About Akbhar

  • Rank
    *

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    6

Recent Profile Visitors

790 profile views
  1. Da, Mazdele circulă doar în vid. Te-au bullshit-uit.
  2. Exact. Nu ştiu şi nu vor să înveţe să circule pe autostradă. Mă refer la circulatul pe prima bandă, fără să stai inutil şi chiar sub viteza legală pe banda 2, pentru că aşa ai tu chef, asigurarea temeinică în oglinzi înainte de a schimba banda, accelerarea decentă atunci când faci devansări ca să nu depăşeşti un camion în 10km, folosit luminile de corect (semnalizare, lumini de drum, fără proiectoare de ceaţă când nu e cazul), adaptat viteza la condiţiile de drum. Mă refer inclusiv la CRETINII care forţează 160-180 în condiţii de drum aglomerat. Recunosc, am făcut B-CT cu 3/4 de rezervor de benzină, dar se intâmpla când autostrada era aproape pustie. A2 în zilele de weekend, vara, nu se pretează la asta. Nu poţi avea pretenţia ca cineva să depăşească viteza legală, doar pentru că trece coloana sufletului cu 180. Instinctul de conservare şi conduita preventivă ar trebui să îţi spună că nu e bine să o arzi mai repede decât poţi reacţiona dacă pisi de pe banda 1 îşi bagă picioarele şi sare cu Matizul pe banda 2. Da, am văzut cu toţii filmele cu disciplina pe bandă în Germania, cum fac loc, dar aici e România. Dacă vrei să ajungi repede la destinaţie pe autostradă, trebuie să mergi uniform, chiar dacă asta însemnă uneori să circuli sub viteza maximă legală.
  3. Arată bine Pisika. Lacul e tot cel folosit de Mazda la culoarea de fabrică? Cel care se zgârie și doar dacă te uiți la el?
  4. Revenim cu noutăţi: mecanismul de rabatare al oglinzii laterale stânga a urcat şi el la marele Manitou, aşa că i-am făcut filmuleţ şi l-am făcut de ruşine la reprezentanţă. Cică se va schimba, dar mai durează puţin acceptul Mazda şi programarea, pentru că e perioada concediilor. Nu ne grăbim, arată ok în parcare maşina cu o urecheoglindă bleagă. Pentru că juniorii adoră să meargă cu geamurile deschise am auzit şi un cloncănit metalic dinspre roţile din spate, la treceri peste denivelari. Nu pare a fi de la prostiile din portbagaj, deci e încă o chestie de reclamat la revizie. Mă vor iubi în service...
  5. Păi dacă e senzor de calitate de ce mai face calcul? Nu e mai simplu să îţi spună că e x% uzat? Mega senzorul e un algoritm care ţine cont de anumiţi parametri privind regimul de funcţionare a motorului (temperatură, sarcină, porniri la rece, mers la relanti) şi actualizează numărul de kilometri la care se recomandă schimbarea uleiului. La fiecare schimb contorul se resetează la o valoare implicită (probabil 20.000km) şi, pe măsură ce se parcurg, kilometri se scad din acea valoare. În condiţii ideale de funcţionare, kilometrii parcurşi coincid cu cei scăzuţi de algoritm, dar pentru mers prin aglomeraţie, staţionat cu motorul pornit, porniri la temperaturi negative, se scad mai mulţi (10km parcurşi prin oraş, cu stat la semafor echivalează cu 20-25km scăzuţi din viaţa uleiului).
  6. Fără nume e ca ştirile alea cum că într-un supermarket se vinde carne stricată. Adică fără valoare. Nu e o problemă dacă dai delatiile complete despre o ofertă reală.
  7. Mai băgăm niste rânduri pe aici: - doamnele şi prioritatea - "ladies first" nu se aplică şi la volan. Plus privirea de căprioară când îi faci semn că a greşit, nu înseamnă că fii-sa de pe bancheta din spate, care nu e fixată în centură, nu ar fi putut zbura prin geam în caz de impact. Şi asta în condiţii de trafic lejer, când n-are motiv să forţeze. Mai ales că apoi merge cu 30km/h pe stradă. - proasta şi telefonul mobil, în timp ce conduce. Ok, nu m-a văzut că traversam pe trecerea de pietoni, am doar 1,8m, dar trebuia să taie şi faţa ambulanţei care venea cu sirena pornită? - proştii şi telefoanele mobile (mai ales că multe maşini au bluetooth integrat). Jur că fac cinste cu ce fel de bere vor poliţiştilor care ies din boscheţi unde stau cu radarul şi îi amendează pe nesimţiţii care vorbesc la telefon în timp ce conduc. - cireaşa de pe tort: Poliţia Autostrăzi. Pe A2 am văzut pe calea de rulare nişte bucăţi mari dintr-o apărătoare de la un camion. Erau împrăştiate pe ambele benzi. Le evit destul de la limită. Fiind pe seară, e evident că vor fi tot mai greu de văzut de şoferi şi de evitat. Marchez pericolul pe Waze. În ţoti cei aproape 200km de autostradă sunt 400 de panouri care îţi reamintesc să îţi iei treceri de pod pe de etrafic-morţii-lor, dar nici unul cu numărul de telefon de la Poliţia Autostrăzi (021.208.25.25 pentru cine caută). Rog limitatorul de vitezăcopilotul să caute numărul pe Interneţi şi sun. Răspunde centrala (wtf, mai există centrale în 2020?), mă redirectează către biroul corespunzător pentru A2, zic că sunt resturi pe autostradă, kilometrul aproximativ, sensul de mers etc. Întrebarea poliţistului: am încercat să îndepărtez obiectele de pe carosabil? Da, suflete, exact asta am făcut: am oprit pe autostradă, pe înserat, m-am dat jos din maşină printre alte autovehicule care circulă cu 90-160km/h să dau bucăţi de plstic/tablă de pe ambele benzi. M-a asigurat până la urmă că va semnala problema şi va fi trimisă o maşină de intervenţie. Nu mă mai miră că văd tot felul de cizme pe drum, când nici Poliţia nu ştie să circule corect.
  8. Adică senzorul ăla e o estimare.
  9. Sunt mai multe varainte de tablete sau terminale care rulează Android şi au arhitecturi diferite. ARMv7 era folosit pe telefoanele mai vechi, x86 e pe unele tablete. Aplicaţia ar trebui pornită după ce se conectează telefonul la cablu.
  10. 30.000km (şi ceva mărunţis) Am profitat de... COVID-19 şi am stat în casă. Aşa că abia am depăşit pragul de 30.000km. Un plin de benzină (de-aia scumpă, de 4.71) m-a ţinut mai bine de 2 luni.
  11. Dacă ai Casco şi autorul e cunoscut nu ai de ce să îţi faci probleme. Vor recupera paguba de la el. Ţie nu îţi va creşte prima.
  12. Nişte porcării Mazdele astea. Uneori se mai şi strică... Nu uita să te duci să îi zici şi maşinii să îşi bage minţile în cap, să nu se mai defecteze. Că altfel faci lobby nasol...
  13. Nu pare perforată/zgâriată din poze. Ar trebui să-şi revină în câteva zile.
  14. Să vezi discuţii despre curent premium, cabluri de încărcare cu contacte aurite, ca pe forumurile HiFI...