Betonistu

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    157
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Betonistu last won the day on March 8

Betonistu had the most liked content!

Community Reputation

31 Excellent

About Betonistu

  • Rank
    *

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

235 profile views
  1. @mituc LOL! Stiu avocati care taxeaza mai putin :). Adica, aici in RO, in alte parti probabil ca nu. @james_kilowatt Hmm... As zica ca prin aceleasi locuri chirurgii taxeaza probabil citeva sute bune de Euro/ora. Doar ca cel putin o parte sint decontati de asigurari si atunci nu mai e chiar atit de vizibil pentru pacienti. @Reavermann Au fost 2 motive: 1. Decizia de colantare nu a fost clara chiar de la inceput. Atunci cind am plasat comanda (august 2019), am oscilat chiar destul de mult intre Polymetal Grey si Soul Crystal Red. Realitatea e ca, in momentul de fata, rosul respectiv e singura culoare cu adevarat frumoasa din paletarul Mazda; si, implicit, a devenit foarte populara (desi e mai scumpa) si foarte des intilnita pe strada; iar daca as fi ales rosul, nu s-ar mai fi pus problema colantarii. In cele din urma, am decis ca vreau ceva mai deosebit si am mers pe gri, cu posibilitatea de schimbare ulterioara prin vopsire sau colantare. Decizia finala pentru colantare a venit spre sfirsitul lui septembrie, dupa ceva discutii cu baietii din show-room si multe sapaturi pe Net; iar decizia finala de culoare a venit in urma cu aprox. 3 saptamini, asa cum se poate vedea si mai sus; 2. Vinilul nu va sta la infinit pe masina (recomandarea oficiala a tuturor producatorilor e sa fie dat jos la aprox. 3 ani); e posibil ca peste 3 ani sa o fac verde (sau altceva, sau sa nu o mai colantez). Oricum ar fi, in momentul cind o voi vinde va exista si posibilitatea revenirii rapide la culoarea originala, daca asa va dori cumparatorul, iar albul nu e chiar tentant. @Codrin M-am bagat.
  2. @AndreiMR Violet. @Codrin Vin sigur, chiar acum m-am uitat pe intilnirile de Bucuresti si am vazut ca ultima a fost in 23 ianuarie, deci probabil ca va urma alta :).
  3. @mituc De data asta, RAR-ul a fost cel dezamagitor iar DRPCIV-ul a mers bine. Am facut programarea la RAR online, de azi pe miine (nu stiu daca am avut eu noroc sau asa se intimpla de obicei), aici: https://pro.rarom.ro/programari.asp. Dar, cam aici se opresc vestile bune. In Bucuresti, schimbarea culorii in CIV nu se poate face decit la RAR-ul din Voluntari, nu si pe Grivita. Apoi, programarea a fost pentru ora 13:30; am ajuns la 13:05, mi-au dat voie sa intru si sa ma asez la rind (4 sau 5 masini in fata mea). Iar apoi a inceput asteptarea... vreo ora pina am intrat in hala, inca o jumatate de ora de stat in hala si vreo ora de asteptat ridicarea CIV-ului cu mentiunea de culoare. Am iesit pe poarta la 15:36, adica 2.5 ore pierdute pentru 10 minute de munca (pozat masina, seriile, platit taxa si scris 3 cuvinte si o data in CIV) . Apropos, taxa nu mai este 90 de Lei, asa cum se poate vedea pe Net, ci a devenit 162 Lei (din nou, pentru 10 minute de munca ). La DRPCIV am facut tot programare online si tot de azi pe miine (aici: https://www.drpciv.ro/drpciv-booking/), m-am prezentat cu documentele, am platit taxa (care este 37 Lei, asa cum se poate vedea pe Net) si am plecat in 10-15 minute . @Codrin N-a fost chiar ieftin dar nici mai scump ca la altii; cred ca merita, tinind cont de rezultat; in plus, au inclus in pret si protectia ceramica. Vinilul este Inozetek Midnight Purple (https://inozetekusa.com/blogs/gallery/miami-blue-3) iar colantarea am facut-o la Wraptuned (https://wraptuned.ro/) care m-au impresionat foarte placut (amabili, se misca repede, fac treaba buna si sint chiar preocupati de calitatea rezultatului - m-au chemat la verificare (+retusuri, la nevoie) dupa 3 zile si urmeaza sa ma mai duc o data dupa 2 saptamini; la prima verificare, nu le-a placut cum a iesit oglinda laterala dreapta si au refacut-o).
  4. Este gata si vinilul - rezultatul mai jos (din pacate soarele n-a fost prea hotarit ci mai mult ascuns printre nori). Acum, ca sa ma laud singur :), as zice ca am ales foarte bine culoarea si o prinde nemaipomenit (parerea mea :)). In plus, imi place si cum arata cu jantele originale, asa ca s-ar putea sa nu le mai schimb (inca ma mai gindesc).
  5. Cu ceva intirziere (pentru care imi cer scuze), revin cu info despre Bucuresti, Sector3: masina este considerata hibrida (se completeaza "Benzina + Electric" pe linia corespunzatoare din pagina 2 a formularului de declarare) si beneficiaza de 95% reducere permanenta + gratuitate in primul an . Inca n-am ajuns la primarie sa-mi iau fluturasul pentru parcare gratuita dar urmeaza.
  6. Am ajuns la aproape 900 Km si revin cu mai multe impresii/detalii. Ce imi place: - Frinele sint clar mai "hotarite" decit la Blue; nu sint, totusi, atit de tari precum cele de la Golf, care te dau in nas imediat daca nu esti atent si apesi pedala doar un pic mai tare; as zice ca acum sint exact unde trebuie sa fie; - Noul HUD este foarte clar si arata o multime de informatii; mai ales cele legate de navigatie sint foarte OK; - Mi-am adus aminte ce bine e sa ai stergator de luneta :); - Memoria pentru scaunul soferului + oglinzi este absolut geniala dupa ce treci pe la spalatorie; - Este prima masina pe care am volan incalzit; sa fiu sincer, nu l-as fi luat pentru ca il vedeam mai mult ca pe o fita dar, daca a fost inclus in pachet, am zis "Asta e!"; acum trebuie sa recunosc ca e foarte placut in diminetile friguroase si nu-l mai consider fita; - Oglinzile laterale care se inclina la mersul cu spatele, ca sa nu lovesti bordura la parcarea laterala; stiu ca la BMW (si poate si la altii) chestia asta e "serie" de multa vreme dar, din nou, pentru mine e prima masina pe care am asa ceva; si imi place; - Comenzile vocale functioneaza mai bine ca la Blue; se pare ca au mai optimizat recunoasterea limbii engleze, chiar si in cazul in care e vorbita de unii ca mine :). Ce nu imi place: - Navigarea pe display-ul central a devenit dificila/contraintuitiva in unele meniuri; de exemplu, controalele de playback sint foarte ascunse iar introducerea adresei de destinatie in navigatie mi se pare mai dificila decit la Blue (si nu, nu foloseam nici atunci touch-ul pentru ca nu-mi plac amprentele pe ecran). Legat de consum, sint chiar multumit. Cind am luat masina din showroom, era undeva peste de 20 l/100 Km (normal) dar apoi a scazut treptat, iar pe la 450 Km s-a stabilizat la 8,7 l/100 Km. In ultimele zile, l-am vazut chiar "cochetind" cu 8,6. Tinind seama ca aprox. 90% din kilometrii parcursi au fost in oras si ca la Blue am avut exact acelasi consum de oras (8,7) dar 60 CP mai putin, mi se pare foarte OK. Am avut si prima "defectiune", la aprox. 330 Km. Am pus cuvintul intre ghilimele pentru ca, in acest caz, "user experience" (ca sa folosesc un termen la moda) nu a urmat deloc sablonul clasic, adica surprindere --> ingrijorare --> +/- enervare; totul s-a oprit la stadiul de surprindere. Ce s-a intimplat: intr-o miercuri seara, am pornit masina in parcarea supermarket-ului ca sa ma intorc acasa (6-7 Km). Pe bord mi-a aparut mesajul din imaginile de mai jos (am verificat si pe display-ul central, poate se ofera mai multe informatii, dar n-a fost cazul). Desi mesajul pare destul de "catastrofic", totul mergea perfect, fara nici o schimbare in functionarea masinii (nu s-a aprins nici un alt indicator in bord, n-a aparut nici un zgomot suspect, nu s-a schimbat nimic in mersul motorului si toate sistemele functionau normal). Am sunat la BDT si mi-au spus ca ar fi bine sa nu mai circul cu masina si sa vin simbata la ei sa verifice despre ce e vorba. S-a dovedit a fi clapeta de evacuare care ramasese blocata. Acum, nu prea mi-e clar rolul ei dar banuiesc ca ramasese blocata in pozitia "deschis" (atita lucru inteleg si eu - fara evacuare, moare motorul). Oricum, au dat comanda pentru inlocuirea piesei si urmeaza sa ma duc sa o instaleze pe cea noua. Mi-au spus si ca pot continua sa folosesc masina, ceea ce am si facut pentru inca aproape 600 Km :). Am fost si pe la impozite, asa ca acum existam oficial. Este considerata hibrida iar in Bucuresti, Sector 3, beneficiaza de 95% reducere + gratuitate in primul an . Inca n-am ajuns la primarie sa-mi iau fluturasul pentru parcare gratuita dar urmeaza. Am vorbit la BDT si despre kit-ul de oglinda cu HomeLink - mi-au spus ca nu-l pot comanda ei pentru ca oficial nu se vinde in Europa dar, daca-l comand eu, il vor monta. Urmeaza sa-l comand saptamina aceasta. In cele din urma, m-am hotarit si la vinilul care urmeaza sa fie aplicat - va fi Midnight Purple de la Inozetek (https://inozetekusa.com/blogs/gallery/miami-blue-3) si va fi gata cam in 2 saptamini. Revin cu poze dupa aceea. Apoi, urmeaza jantele.
  7. @FlaviusMazda OK, merci frumos.
  8. Astazi am luat si eu CIV-ul si urmeaza sa ma duc luni sau marti la Taxe si Impozite (Sector 3). Imi puteti spune, va rog, ce acte sint necesare - CIV, cererea completata acolo, CI-ul meu si altceva? Multumesc. Revin dupa aceea sa va spun cum au incadrat-o.
  9. O mentiune importanta legata de postul de mai sus: daca va ginditi sa faceti upgrade la Android 10, atunci instalati aplicatia AA inainte de upgrade (folosind .apk-ul, etc.). Idea e in felul urmator: AA nu este oficial disponibila in Play Store RO; Google are o politica idioata cind vine vorba despre accesul in Play Store din alte tari (practic, face tot ce poate ca sa se asigure ca nu ai acces in magazinul din alta tara iar, daca reusesti totusi sa schimbi tara pentru contul tau de Google, chestia asta se poate face doar o data pe an ). In schimb, daca reusesti sa instalezi o aplicatie care nu e disponibila in Play RO (de exemplu, folosing .apk-ul), atunci te lasa sa o folosesti si permite si upgrade-urile ulterioare. Cum in Android 10 AA a devenit built in OS (si nu mai e disponibila ca aplicatie separata), rezulta ca singura posibilitate ramasa pentru instalarea (sau, poate, ar fi mai corect activarea) ei dupa upgrade este schimbarea tarii pentru contul de Google.
  10. Am reusit sa testez Android Auto (AA) in seara aceasta si totul e OK. Detaliile: 1. Site-ul principal AA este aici: https://www.android.com/auto; 2. De la versiunea 10 de Android (OS), AA nu mai exista ca aplicatie separata: dupa cum se explica aici https://support.google.com/androidauto/answer/9468382, "Starting with Android 10, Android Auto is built into the phone as a technology that enables your phone to connect to your car display. This means you no longer have to install a separate app from the Play Store to use Android Auto with your car display."; si, intr-adevar, asa este; in plus arata mai bine (Apple style ); 3. Pentru conectare am folosit cablul USB original al telefonului (posibil sa mearga si cu altele dar n-am testat); 4. In showroom mi s-a spus ca AA functioneaza numai daca telefonul este conectat la portul USB din cotiera, nu la cel de sub bord; asa ca, prima data l-am conectat in cotiera; 5. La prima conectare, se afiseaza promptul de mai jos pe display-ul central al masinii (daca se alege "Enable Once", respectivul prompt va fi afisat si la urmatoarea conectare; eu am ales "Always Enable); 6. Apoi esti trimis in telefon ca sa furnizezi permisiunile necesare (o gramada, pe stilul Google) si sa accepti licenta; 7. Dupa aceea se conecteaza iar aplicatiile apar pe dispal-ul central; e posibil sa porneasca direct in Google Maps sau Waze dar se navigheaza stinga-dreapta cu butonul de selectie (central) pina se selecteaza punctul (marcat cu galben mai jos) care arata lista aplicatilor; 8. Le-am incercat si merg toate (care apar la mine); 9. Am deconectat cablul din USB-ul din cotiera si l-am mutat in portul de sub bord - merge la fel de bine si incarca telefonul la fel ca si cel din cotiera. Ce-mi place: - volumul muzicii cind AA e conectat (si se asculta direct din aplicatia Play Music) este mai mare decit la conectarea prin Bluetooth (BT); - Playback controls sint direct pe ecran si pot fi selectate printr-o singura apasare pe butonul de selectie (central). Ce nu mi-e clar inca: daca mai este necesara si conexiunea prin BT - in momentul conectarii AA, nu mai functioneaza decit telefonul prin BT, muzica se transmite direct prin cablu; voi testa miine daca merge si fara BT (caz in care ar trebui sa se transmita si apelurile prin cablu).
  11. @IulianM multumesc foarte mult pentru informatia despre oglinda cu HomeLink. O sa o caut si eu si o comand. Pentru instalare s-ar putea sa merg in service, ca sa nu existe vreo problema cu garantia ulterior. @Ronfrown tocmai am facut upgrade-ul la Android 10. Incerc miine sau poimiine sa instalez Android Auto si revin cu rezultatele. Multumesc frumos. CRACIUN FERICIT LA TOATA LUMEA !
  12. Astazi am mai facut vreo 30 Km si am mai descoperit lucruri. In primul rind, modul Sport la cutia de viteze. Eram la aprox. 40 Km/h, accelerind, cind am trecut-o pe Sport iar senzatia mi-a amintit de primul an de soferie, cind conduceam vechea Dacie 1300 a batrinului si brusc am observat ca frina de mina era trasa. Cind am lasat-o in jos, masina a tisnit ca un ciine scapat din lesa. La fel a fost si acum, la trecerea pe Sport. N-am putut merge prea mult asa dar am ajuns destul de repede la 113 Km/h, schimbind treptele in sus din padele, ca sa nu depasesc 3000 de ture. Mi-a placut maxim si ceva imi spune ca, dupa 1500 Km, modul Sport va fi folosit destul de mult. Apoi, consumul instantaneu se vede intr-adevar. Si chiar in 2 moduri: - pe scala din partea stinga a cadranului central apare un fel de mic "progress bar" alb, pornind in sus de la gradatia 0, care urca si coboara pina la diferite valori, acela fiind consumul instantaneu; este destul de greu de observat si mai greu de inteles valoarea exacta; - se poate schimba modul de afisare din setari (pe ecranul central): Home -> Settings -> Display-urile din vehicul -> Display-ul din bord -> se alge tipul 2; apoi arata ca in imaginea de mai jos dar se pierde informatia despre incarcarea bateriei M Hybrid (scuze pentru blitz dar am facut poza in graba, pe intuneric; am pus marcaje galbene in punctele de interes). La intoarcere pe intuneric, am prins si o bucata de drum goala, pe care am observat trecerea automata de la faza mica la mare si invers; deci, functioneaza si asta. Am gasit si ceva ce nu imi place: la redarea muzicii din telefon nu mai apar direct pe ecran butoanele "Pauza", "melodia urmatoare", etc.; pentru a avea acces la ele trebuie apasat butonul de selectie (central), apoi ales meniul "Playback controls". Toata chestia e un pic cam peste mina... Revin cind mai am alte detalii.
  13. Aha, OK, de acord. Pentru Blue intotdeauna am facut detailing-ul la @OvidiuH si voi continua la el cu X-mobilul. Dar zilele acestea nu cred ca e chiar cel mai bun moment sa-l stresez (Sarbatori, alea-alea ). In plus, nu am planificat nici un drum mai serios pina pe la mijlocul lui ianuarie iar masina sta in garaj.
  14. @Zed - merci frumos, de acord legat de culoare dar vezi si comentariile de mai jos. @mituc - sorry, da' nu m-am prins... E ceva ce ar trebui sa fac (preferabil ieri) sau e ceva ce s-a intimplat deja? Am mai parcurs ieri vreo 40 Km si, dupa cum am promis, revin cu primele impresii si mai multe imagini ale masinii. Pina acum impresia generala este foarte buna si sint foarte multumit de masina. Din multe puncte de vedere exista un real progres fata de cea pe care am avut-o inainte (micuta "Blue") si s-au rezolvat cam toate lucrurile care nu imi placeau sau reprezentau (mici) inconveniente la "Blue". Desigur, inca mai e loc de unele imbunatatiri. Dar, sa le luam pe rind (nu cautati vreo ordine in cele de mai jos, am scris dupa cum mi-au venit ideile). Ce imi place (adica, in afara de design-ul exterior pe care il ador ): 1. In mod clar, masina e mai silentioasa, mai ales in ceea ce priveste zgomotul de rulare; acesta a fost principalul repros pe care l-am avut la "Blue" si ma bucur ca s-a rezolvat; 2. Scaunul este chiar mai confortabil decit inainte; 3. Cotiera centrala are o forma si o pozitie mult mai bune; partea cu deschiderea dupa glisare nu ma deranjeaza; 4. Comenzile si butoanele, atit pe bord cit si pe consola centrala sint pozitionate forte bine; impreuna cu scaunul si cotiera centrala, rezulta o pozitie mult mai buna la volan si mai multa ergonomie in folosirea comenzilor si butoanelor; am observat ca, in timpul mersului, umerii imi ramin mai relaxati si, practic, nu prea e necesar sa ridic cotul drept de pe cotiera pentru a apasa butoanele; 5. Materialele folosite la interior sint de calitate mai buna decit inainte iar senzatia generala (foarte placuta) este de premium; aici (si in unele locuri mai jos), in afara de "Blue", mai pot face o comparatie si cu Golful sotiei (2017) care nu este nici macar pe aproape; tot la punctul acesta, ma bucur ca au inlocuit imitatia de fibra de carbon (nu sint un mare fan) - sigur, unii vor spune ca a fost inlocuita cu piano black pe care sa vad amprentele si zgirieturile, dar mie chiar imi place (amprentele se sterg la spalatorie iar de zgiriat nu prea a fost cazul la "Blue", dupa cum poate spune si @MariusMC, care a preluat-o); 6. Cutia de viteze (automata) pare sa fie la fel ca la "Blue", poate cu unele mici modificari (parca treptele 2 si 3 sint un pic mai lungi dar e posibil sa ma insel; voi reveni dupa mai multi Km, daca observ altceva); acesta e un lucru bun pentru ca nu mai trebuie sa invat iarasi micile trucuri necesare ca sa obtin ce vreau si cind vreau de la masina. Aici s-ar putea sa vorbesc prostii (si daca e asa, nu ma luati in seama) dar facind o comparatie cu Golful, mi se pare mai buna cutia de la Mazda - practic, ca sa obtin aceleasi reactii de la Golf, trebuie sa trec cutia in modul Sport; pe de alta parte, Golful e 1.5 diesel si cred ca reactiile pe care le astept eu de la masina sint date de ansamblul cutie+motor, asa ca s-ar putea sa nu fie chiar atit de rea cutia. 7. Noua senzatie la trecerea peste (nelipsitele) denivelari; nu stiu daca au fost facute schimbari la sasiu (in sensul reducerii rigiditatii) sau daca este din cauza introducerii puntii spate in locul suspensiei independente; sau poate amindoua; la care pare sa se adauge si antifonarea mai buna; oricum, ideea e ca a disparut acea senzatie de "sigur s-a rupt/stricat ceva pe undeva" pe care o aveam in "Blue" cind luam cite o groapa si, in acelasi timp, pare ca s-a pastrat stabilitatea masinii - n-am avut nici o clipa senzatia de "barcuta"; aici trebuie sa recunosc ca Golful era mai bun dar acum Mazda l-a ajuns din urma; 8. Frina de mina electrica - stiu ca unii nu sint fani dar mie imi place; la fel cum imi place si faptul ca se activeaza automat la oprirea motorului, cu mentiunea ca aceasta optiune ar trebui dezactivata iarna ca sa nu inghete placutele si sa blocheze rotile spate (ceea ce, din fericire, se poate face foarte usor, asa cum e descris in manual); 9. Butoanele pentru inchiderea/deschiderea geamurilor au primit iluminare si impuls; 10. Luneta vine si ea de culoare inchisa (la "Blue" era normala desi geamurile spate erau de culoare inchisa); 11. Luminile cu LED peste tot (si in interior); si faptul ca a pastrat 2 (DOUA) lumini albe de mers cu spatele (niciodata nu am inteles care e marea economie facuta prin desfiintarea uneia dintre ele; si, daca chiar se face asa o mare economie, de ce nu se ofera unor apucati ca mine si posibilitatea de a comanda instalarea celei de-a doua lumini ca optional); 12. Sunetul (cu Bose) s-a pastrat la fel de clar si amplu ca la "Blue", chiar daca s-a mutat subwoofer-ul in portbagaj; aici trebuie sa fac o comparatie cu Mercedes, clasele A si C, care m-a dezamagit - e drept ca masinile cu care am mers nu aveau varianta cea mai inalta de dotare (parca Burmester) dar sunetul, desi clar, parca nu avea suflu si parea destul de plat fata cel de la Mazda; Golful, neavind subwoofer, nu prea poate intra in discutie; 13. Climatizarea - baga caldura foarte repede si se pare ca au pastrat algoritmul anterior care era suficient de destept incit sa aplice principiul simplu conform caruia aerul cald se baga pe jos iar cel rece pe sus; Golful pare sa aiba o problema aici; 14. Display-ul central fara touch-screen - cred ca am folosit de vreo 7-8 ori (hai sa zic 10) touch-ul in 5 ani; in schimb amprentele de pe el nu mi-au placut niciodata; 15. HUD-ul pe parbriz - pe linga ca a scapat de problema proiectarii pe micul ecran mobil (care era inca o potentiala sursa de defectiuni), a devenit color, mai clar si arata mai multe informatii ca inainte; 16. Oglinzile laterale care se pliaza/depliaza automat la incuierea/descuierea masinii au devenit standard; 17. Capacul rezervorului de benzina care se deschide prin apasare (stiu ca aici sint foarte subiectiv dar intotdeauna uitam sa trag de clapeta de sub bord); 18. Noul bord arata mai multe informatii care pot fi vazute dintr-o privire; 19. Nu mai este necesara resetarea manuala a sistemului de monitorizare a presiunii in pneuri dupa schimbarea cauciucurilor; 20. Camerele 360grd - cind vin/plec de acasa pot vedea tot timpul unde sint ciinii si daca e vreun pericol sa-i calc; 21. S-a introdus sistemul de incuiere automata a usilor in momentul in care masina depaseste 25 Km/h. Ce nu imi place (sau ar fi mai bine altfel): 1. Aceasta este prima masina pe care am cumparat-o iarna (n-a fost nimic planuit, pur si simplu asa s-a intimplat pina acum); ca urmare, am avut surpriza de a afla ca este livrata cu anvelope de vara si ca va trebui sa mai cheltui imediat niste bani pentru cele de iarna (daca vreau sa ies cu ea pe strada; desigur exista si optiunea de a o tine in curte pina la primavara... ). Nu ma intelegeti gresit, NU spun ca ar fi vreo problema la Mazda; dupa cum am inteles, cam la fel se intimpla cu toate masinile, cu exceptia vreunei oferte speciale care include cauciucurile de iarna. Dar ma gindesc ca este o problema de reglementare - adica, noi sintem obligati sa folosim anvelope de iarna dar dealer-ii/producatorii nu sint obligati sa livreze masinile echipate de iarna; isi imagineaza cineva ca am cumparat masina acum doar ca sa o folosesc dupa 1 aprilie? In plus, teoretic, este posibil sa fiu oprit de politie si amendat chiar pe drumul de la showroom la service-ul de roti; sau, ca sa evit aceasta posibilitate, sint obligat sa cumpar cauciucuri (+instalare) chiar de la dealer; 2. In continuare, sistemul HomeLink (care cloneaza telecomada portii/garajului pe un buton din masina) nu este disponibil (cel putin nu la noi); 3. Masina nu mai vine echipata cu covorase din mocheta; se ofera doar optiunea de a cumpara covorase mocheta/cauciuc (sau ambele); 4. Modelul nou de cheie e mai mare si cumva mai incomod decit cel de la "Blue"; sa spearam ca include o baterie mai mare, care rezista mai mult; 5. In continuare, sistemele de prindere/fixare a obiectelor in portbagaj sint foarte zgircite (ca sa nu spun ca lipsesc cam de tot); 6. Lipsa instructiunilor detaliate pentru Android Auto sau Apple CarPlay - sint vreo 2 pagini in manual dar lucrurile par a fi mai complicate; dupa cum mi-au spus in showroom, trebuie sa downloadez si sa instalez un anumit .apk iar apoi sa testez conexiunea, care ar putea merge sau nu (daca nu, trebuie incercat cu alta versiune de .apk); dupa aceea trebuie sa verific aplicatiile (se pare ca, daca merge Waze, merg si celelalte). Culoarea e un subiect aparte, de aceea nu l-am abordat nici la ce imi place, nici la ce nu imi place. Sincer, chiar imi place cum arata masina in aceasta culoare (vezi imaginile mai jos) si modul in care sint scoase in evidenta componentele de culoare neagra (inclusiv jantele). DAR... Pina la urma este, totusi, un gri (si, dupa cum am spus mai sus, n-au picurat destul albastru in el). Daca ne uitam pe strada, nu prea se mai vede altceva decit alb, negru sau gri... ceea ce e monoton si trist. Imi amintesc din copilarie ca strazile erau pline de culoare (de fapt, bunicul meu, Dumnezeu sa-l odihneasca, a observat ca imi placeau masinile si chiar asa m-a invatat sa numar: stateam pe o banca cu vedere la sosea si imi cerea sa-i spun cite masini verzi/rosii/galbene/ etc. treceau prin fata noastra). Iar asta se intimpla pe vreamea lui Ceausescu! Sigur, problema nu e (doar) la Mazda, cam toti producatorii ofera acelasi lucru; iar daca vrei o culoare mai altfel, trebuie sa platesti 2.500+ Euro la una din marcile premium. Asa incit, ma gindesc sa ma joc un pic cu niste vinyl si sa-i schimb culoarea. Pina acum, am gasit 2 variante de violet si una de verde care mi-ar placea (am pus unele comment-uri aici: https://forum.clubmazda.ro/topic/3224-jante-aliaj/?page=6). Mai caut sa vedem daca gasesc un portocaliu cum e cel de la Mazda MX5 aniversara (dar in acest caz va trebui sa fie satin si nu gloss) iar apoi voi decide pe care o aplic (si, evident, voi pune si poze). Pentru ca trebuie sa rupem monotonia!!! Ce nu inteleg sau nu m-am prins inca (voi continua sa sap dar, daca aveti deja raspunsurile, v-as fi recunoscator...): 1. In manual se mentioneaza ca se poate vedea consumul instantaneu pe bord, aparent pe scala din partea stinga a cadranului central, dar nu prea mi-e clar cum se vede chestia asta; 2. In manual se mentioneaza ca ar fi inclus si un sistem anti-intruziune, cu alarma pe claxon + semnalizatoare; inca nu mi-e clar daca asa este si cum functioneaza; si, mai important, daca poate fi dezactivat; 3. De ce am primit 3 cirlige de remorcare, unul lung (care pare a fi cel standard si are si loc de fixare decupat in polistirenul de sub podeaua portbagajului) si 2 scurte (aprox. 30% din lungimea primului) care par sa nu aiba un loc anume in portbagaj; 4. Sistemul de apel de urgenta - functioneaza si in RO? este activat pe masina? exista vreo posibilitate de testare (adica, alta decit apasarea butonului ca sa sune la 112)? 5. Mai are inca proiectoare de ceata? (daca da, probabil ca sint integrate in faruri) Ce mai am de testat (o gramada): 1. MZD Connect - am trecut doar prin functiile de baza dar mai am mult de sapat in el; 2. Luminile adaptive (faza mare/mica) - nu prea am mers noaptea si nu am putut observa trecerea automata de la faza mare la cea mica, modificarea formei spotului luminos sau schimbarea unghiului la curbe; 3. Evident, motorul - pina acum, n-am reusit sa merg cu mai mult de 78Km/h (si aceia doar pentru vreo 15-20 s) pentru ca... circulatia de Bucuresti; am miine un drum (scurt) in afara si sper sa vad mai multe; oricum, sunetul pare un pic (doar o idee) diferit fata de cel de la "Blue", parca este putin mai inalt (sau poate doar mi se pare mie); 4. Evident, cutia, mai ales pe modul sport - din nou, n-am avut cum sa ma joc cu ea; 5. Cruise controlul adaptiv, cu toate "fitele" lui; 6. Cu siguranta mai sint si altele care nu imi vin acum in minte. Si pozele:
  15. A sosit! Chiar a sosit! Desi am asteptat mai mult decit speram, inca este un cadou frumos de Craciun! Am luat-o azi... aa... pardon, deja e simbata, asa ca am luat-o ieri pe la 3 de la BDT iar, de data asta, nu-i mai pot spune "Blue". Cei de la Mazda au picurat mai putin albastru in gri si le-a iesit doar "Polymetal Grey". Nu arata rau nici asa dar parca... ar fi un pic mai bine altfel (vom vedea ce se poate rezolva cu niste vinyl in urmatoarele luni). Si, pentru ca este un Skyactiv-X de culoare (inca) incerta (adica, tot un fel de X), cred ca "X-mobilul" i se potriveste. Dpv tehnic, in fisa ei apar o gramada de acronime dar cred ca descrierea din semnatura este destul de clara si cuprinzatoare. Cu mentiunea suplimentara ca nu este AWD. Astazi am apucat sa fac doar vreo 35 Km (in vreo 3 ore - parca toata lumea a innebunit si si-a scos masina pe strada in dupa-amiaza asta) dar primele impresii sint foarte bune. Cu scuzele de rigoare, voi reveni cu detalii si cum se compara cu Blue miine; acum abia mai vad tastele si ecranul. Dar am apucat sa-i fac si o poza: