Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

Betonistu

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    139
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Betonistu last won the day on September 25 2014

Betonistu had the most liked content!

Community Reputation

13 Good

About Betonistu

  • Rank
    *

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

137 profile views
  1. Hmm... nu stiam asta (adica, masa celor OEM). Recunosc ca n-am avut curiozitatea sa le cintaresc pe cele vechi . In conditile astea, cele de aici incep sa intre in carti: https://www.mazda.ro/configurator/MAZDA3/5HB. Usoare, rezistente si potrivite ca dimensiuni, sigur merg si senzorii de presiune pe ele (ca sint OEM), cu pret inca decent... E drept ca nu arata chiar cum mi-as dori dar...
  2. mituc, am gasit-o inainte de a vedea postul tau, aici: https://www.onlineraeder.de/felgengalerie/BROCK/B39 HGM/G_7.5_18_45_282704 Este 11,3 Kg :). Si pretul pare OK. Voi vedea dupa masuratori pina unde pot merge dar e bine ca exista optiuni.
  3. Da mituc, ai punctat perfect idea (e bine de stiut si pentru alti producatori :)). Merci frumos. Si da, se pare ca au TUV - atasat. B39-7,5x18-5x114-ET45-W4-67,1.pdf Ce n-am reusit sa gasesc (inca) e masa lor. Dar mai sap...
  4. Tocmai am gasit niste jante interesante: https://www.brock.de/en/felgen/brock-b39-en. Problema e ca nu prea am auzit de Brock pina acum. Stiti ceva despre ei? Fac jante de buna calitate?
  5. @Mikael, da, asa este, m-am uitat si la ei si au una sau doua variante care m-ar interesa. Depinde si de cei care vor face wrapping-ul, unii lucreaza numai cu folii de la anumiti producatori...
  6. Dupa sapaturi destul de intense, atit in directia vinilurilor, cit si in cea a jantelor, se pare ca lucrurile s-au mai schimbat. Legat de viniluri, se pare ca producatorii nu prea respecta idea pe care chiar ei incearca sa o promoveze, si anume ca "orice este posibil" in domeniul culorilor - am gasit o singura varianta de vinil Sonoma Green, de la Hexis. Acum, Hexis e un producator cunoscut si care, in general, face folii de buna calitate dar problema majora este ca foliile lor sint "calendered" in loc de "cast" (asa cum sint cele de la Avery sau 3M). Explicatii / comparatii detaliate asupra acestei diferente pot fi gasite pe net (una scurta si clara aici: https://www.youtube.com/watch?v=dXr03db6VjQ). Ca idee generala, foliile "cast" sint mai potrivite pentru multitudinea de curbe si nervuri caracteristice caroseriilor si, in plus, rezista timp mai indelungat pe masina. Asa ca, in acest moment, se pare ca voi merge pe varianta Deep Space de la 3M (un exemplu aici: https://www.youtube.com/watch?v=HUhH3j5Cb5c). Revenind la jante, lucrurile sint chiar ceva mai complicate decit pareau la inceput: Le-am scris celor de OZ si n-au raspuns, asa ca i-am sunat. La telefon au fost chiar amabili (si chiar vorbesc engleza ) dar vestile n-au fost bune - desi pe site sint precizate dimensiuni variabile pentru modelul mentionat mai sus, variatia e legata de diametru; astfel, pentru 18" sint disponibile doar cu latime de 8" si cu offset de 40 mm . Dupa aceea, am ajuns pina la Work, unde am aflat ca mai trebuie luata in consideratie si marimea etrierilor (cumva, mi se parea normal dar am crezut ca este un parametru inclus in offset) - vedeti "About Disk" aici: https://www.work-wheels.co.jp/en/search/guide. Tot la ei am gasit si un model care mi-a placut si care se face la comada, cu dimensiunile cerute, dar care e cam (foarte) piperat ca pret (setul ajunge la vreo 2K Euro, cu livrarea in RO): https://www.work-wheels.co.jp/en/search/detail/38. Si daca tot sintem aici (la Work adica), este adevarat ca am mai auzit de ei si in general de bine, dar chiar merita banii astia? Apoi, a urmat o perioada de ceata pentru ca, oriunde ma uitam, nu reuseam sa gasesc o informatie clara care sa-mi dea macar o idee despre limitele pina la care as putea merge cu dimensiunile jantelor astfel incit sa nu ajung sa lovesc aripile sau elementele articulatiei rotii. Pina cind am gasit 2 site-uri cu adevarat folositoare, pe care le recomand cu caldura: - https://www.wheel-size.com - (poate unii dintre cei de aici il cunosteau dar pentru mine a fost o revelatie) pare sa fie o baza de date cu dimensiunile de jante si anvelope compatibile pentru o multime de marci si modele, inclusiv noua Mazda 3 (a fost actualizat la 1 octombrie). In conformitate cu ce zic ei, as putea merge chiar pina la 8Jx19 ET48 dar nu avem noi drumuri pentru cauciucuri cu talon atit de mic :); - https://www.mazda3revolution.com/threads/mazda3-wheel-fitment-guide.26833 - este un thread de pe un alt forum iar autorul explica o multime de lucruri foarte clar si pe inteles; din pacate, imaginile nu sint vizibile si nu pare sa fie o problema la mine (am incercat cu Chrome, Mozilla, Edge si tot nu am putut vedea imaginile). Oricum, de aici am aflat despre un alt parametru, "backspacing", care arata cit de mult te poti extinde cu janta+cauciuc spre interiorul masinii (am gasit si un calculator pentru chestia asta, aici: https://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/wheel-offset-backspace-calculator). Autorul, explica in acelsi fel si cit de mult te poti extinde spre exterior (aripa) - aici imaginile ar fi fost de mult ajutor - dar, in aceasta directie, masuratorile facute direct pe masina sint cheia.
  7. Multumesc mituc.
  8. Salutare, In vreo 2 luni (sper sa nu fie mai mult), ar trebui sa-mi soseasca noua masina, o Mazda 3 hatchback si am intentia sa-i fac unele modificari in ceea ce priveste culoarea si jantele. Culoarea ar trebui sa fie cit mai apropiata de cea de aici: https://www.caricos.com/cars/a/audi/2019_audi_rs5_sportback/images/37.html (se pare ca Sonoma Green e Audi exclusive dar ar trebui sa existe si ceva viniluri foarte apropiate). Pentru jante, mie imi plac cele cu multe spite subtiri (dar nu BBS, ca nu e bicicleta :)) si ma gindesc la unul din modele urmatoare: - prima optiune: https://www.borbet.de/en/ls2-black-matt - a doua optiune: https://www.ozracing.com/alloy-wheels/oz-racing/sport/superturismo-gt?diameter=6 Si aici apare problema: Jantele OEM de pe modelul 3 actual (Skyactiv-G) au dimensiunile 7Jx18 5x114.3 ET45 iar anvelopele (de vara) ar fi 215/45R18 (nu sint 100% sigur de anvelope). Nu cred ca dimensiunile jantelor se vor schimba la Skyactiv-X (dar vom vedea; oricum, nu dau comanda de jante pina nu vine masina). Jantel Borbet sint disponibile in 2 variante: 8Jx18 5x114,3 ET40 si ET50. Jantele OZ, par a fi (standard): 8Jx18 5x114,3 ET40 (la fel ca prima varianta Borbet) dar, in pagina sus mentionata, apar 2 specificatii care imi dau speranta: "Offset range 15-50" si "Width range 6-8". Daca inteleg eu bine, asta inseamna ca ar putea fi comandate chiar ca 7Jx18 5x114.3 ET45 (adica, identice cu OEM-urile). Urmeaza sa le scriu celor de la OZ ca sa ma lamuresc asupra acestui lucru, iar daca sint disponibile cu dimensiunile OEM, devin prima optiune si problema e rezolvata. Daca OZ-urile nu vor fi disponibile cu dimensiunile OEM, aici sint citeva intrebari cu care va rog sa ma ajutati: 1. Ca idee generala (calitate, duritate, rezistenta pe drumurile noastre), care ar fi mai bune - Borbet sau OZ? 2. Care varianta de offset ar fi recomandabila - ET40 sau ET50? 3. Anvelopele de 215 pot fi utilizate in continuare cu jante de 8"? Sau ar trebui sa ma gindesc la ceva gen 225 (sau mai mult)? (moment la care ma astept sa apara probleme pe masina...) 4. Puteti recomanda un service de roti in Bucuresti unde as putea testa niste jante de 8" ca sa fiu sigur ca nu fac nici o problema pe masina? Multumesc anticipat. PS. Ca sa dau tot din casa (:)), mai exista o a doua posibilitate pentru combinatia de culoare - jante: Twilight Purple (ca aici: https://www.carscoops.com/2017/02/individual-bmw-m3-twilight-purple-with) + Borbet (ca aici: https://www.borbet.de/en/ls2-brilliant-silver). Dar prima optiune ramine cea cu Sonoma Green.
  9. Salutare din nou, dupa mai multa vreme decit mi-as fi dorit. Acesta va fi ultimul meu post din acest thread (poate cu exceptia unor viitoare raspunsuri) deoarece, am vindut-o pe micuta Blue prietenului MariusMC (care a devenit un nou membru pe acest forum). Care sint impresiile mele dupa 5 ani si 53K Km? FOARTE, FOARTE BUNE! Masina a mers foarte bine in tot acest timp si mi-a oferit de fiecare data aceeasi placere de a o conduce ca in prima zi. Mazda (compania) pare ca intr-adevar asculta feedback-ul clientilor: a rezolvat prin update-uri de soft unele din problemele initiale ale masinii iar, pe modelul nou, a rezolvat si problema izolatiei fonice (singurul lucru pe care l-as putea reprosa masinii). Serviciile oferite de BDT sint excelente iar oamenii de acolo chiar merita felicitari pentru ceea ce fac, pentru serviciile pe care le ofera si pentru modul in care le ofera. Si toate multumirile mele! Si o mentiune speciala pentru Bogdan, George si Irina cu care am venit mai mult in contact. Au fost si probleme? Da, doua, ambele rezolvate pe garantie (bila alba pentru Mazda RO, care a dat aprobarea pentru rezolvarea pe garantie a primei probleme): - la sfirsitul primului an, la aproape 13K Km parcursi, discurile de frina pe fata s-au ovalizat si au trebuit schimbate; cele noi n-au mai facut nici o problema si merg foarte bine si acum; - motorasele (sau mecanismele) de pliere a oglinzilor laterale s-au defectat (pe rind, vara, fara legatura cu inghetul) si au trebuit inlocuite; din nou, cele noi merg foarte bine si acum. Au fost si evenimente neplacute? Da, unul, cu aprox. 3 luni in urma, cind am fost lovit destul de rau in coltul stinga-spate si aripa stinga-spate. Din fericire, nu a fost afectat si sasiul. Nu am sa dau prea multe detalii, am sa spun doar ca nu a fost vina mea ci doar rezultatul faptului ca unei persoane de 84 de ani, surda (sigur, pt. ca nu ma "auzea" decit daca ma privea in timp ce vorbeam, semn ca citea de pe buze) si cu probleme de vedere (probabil, pt. ca nu a existat nici o urma de frinare inainte de impact) inca i se permite sa conduca o masina pe drumurile publice. Ca urmare, masina a stat cam o luna in service-ul BDT dar a iesit impecabila din toate punctele de vedere. Exista ceva regrete? Doar unul, si anume ca nu am avut suficient timp sa conduc mai mult, sa fac mai multi kilometri cu ea. Poate la urmatoarea... Ce urmeaza? Pai, dupa cum se poate vedea din semnatura actualizata, tot o Mazda (da, chiar atit de mult mi-a placut prima, incit o iau si pe a doua :)). De data aceasta va fi hatchback, nu sedan, si va fi cu noul motor Skyactiv-X. Din pacate, mai am de asteptat cam 2 luni pina va veni si tare greu mai trece timpul :).
  10. Revin: tocmai am avut un drum de facut (2-3 Km, nu mare lucru) si am testat ambele carduri pe masina - merg foarte bine.
  11. Vesti bune pe ziua de azi :)! In primul rind, nu, nu a avut legatura cu update-urile de Windows si nici n-am facut vreun re-install la Toolbox. Ieri, dupa ce nu am reusit sa ma conectez la server-ul lor, le-am scris un mesaj din pagina de suport/contact. Nu am primit nici o confirmare (cel putin, nu pina acum) dar cred ca ceva-ceva au facut, deoarece acum merge - eram cu telefonul in mina, gata sa sun la nr. de suport pt. Europa dar am zis sa mai incerc o data si azi, ca poate-poate. Si, da, a mers, dupa cum se poate vedea mai jos. Am facut update-ul la cardul original, a mers fara probleme dar a durat cam o ora. Am facut si un backup dar se pare ca, intr-adevar, nu e un backup real ci doar trimit online anumite informatii (foarte putine si probabil in format text, tinind cont ca se face aproape instantaneu) din card. Apoi, am zis sa ma obraznicesc si sa incerc un restore pe cardul de backup - cred ca am scris undeva pe forum dar nu mai tin minte unde ca imediat dupa ce am facut primul update (si backup) la cardul original, cu mai bine de 2 ani in urma, am luat un SD categorie 10, de 16 GB si am facut un restore pe el, cu versiunea de atunci a Toolbox-ului. La vremea respectiva, cardul a mers foarte bine pe masina. Asa ca acum, dupa ce am rezolvat originalul, am incercat un restore din backup-ul facut dupa update-ul originalului. Nu a mers! In schimb, SURPRIZA MAJORA: am inchis si repornit Toolbox-ul, apoi cind cere introducerea cardului, am bagat cardul de backup... si L-A RECUNOSCUT la fel ca pe original. Asa ca am pornit direct un update pe el, care a mers foarte bine si s-a finalizat cu succes. Asa ca, dupa cum se pare, acum am 2 carduri originale :).
  12. Ma bucur sa vad ca problemele voastre sint/au fost legate de backup. Din pacate, eu nu reusesc sa fac update-ul cardului original. De cite ori incerc, imi apare mesajul de mai jos, dupa ce cardul a fost recunoscut de Mazda Toolbox (evident, partea cu "Try again" nu rezolva nimic :)). Din cite am citit pe alte forumuri (mai ales din UK), problema e mai veche si a afectat mai ales utilizatorii de computere Apple si se pare ca pentru ei a fost rezolvata cu vreo saptamina in urma. Dar eu utilizez un PC normal, cu Win10 pe el. Mai are cineva aceasta problema? Vreo idee de rezolvare?
  13. Da, a mers si in zilele foarte reci (cea mai rece zi in care retin ca am folosit masina a fost 01.01.2015, pe la 4:00 de dimineata - veneam de la Revelion - si afara erau cam -22 grade). Intr-adevar, in astfel de zile ii ia mai mult timp sa "fie pregatita" dar pina la urma se activeaza. Oricum, in zilele foarte reci si temperatura motorului creste greu (ceea ce nu e chiar neasteptat ) - indicatorul de pe bord sta aprins albastru mult mai mult.
  14. Dap, Bogdan are dreptate, asa merge. Scrie si in manual undeva dar nu mai retin exact pagina (o caut cind ajung acasa).
  15. A mea are aprox. 1 an si jumatate, timp in care am mers numai cu i-stop-ul activat si cam 90% prin oras. N-am garaj iar masina n-a stat in vreun mediu cald/uscat pe durata iernii. De la 1 ianuarie, am iesit cu ea doar de 2 sau 3 ori pentru ca am fost mai mult plecat. Cu toate acestea, a pornit mereu "la sfert" si nu a facut nici o problema. Parerea mea este ca ai un scurt undeva in instalatia electrica sau exista un bec care ramine aprins in continuu (am patit ceva similar, dar vara, la o alta masina la care raminea aprins becul din portbagaj din cauza unei atingeri intre fire). Asa incit, subscriu la parerile de mai sus - incearca sa mergi la service pentru un diagnostic complet si vezi ce iese.