whitesnake

Membri
  • Content count

    1148
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

whitesnake last won the day on March 3

whitesnake had the most liked content!

Community Reputation

411 Excellent

About whitesnake

  • Rank
    ***
  • Birthday 11/11/65

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

1241 profile views
  1. Puteti sa va uitati valorile alea pana o sa faceti gaura in monitor cu privirea. Raspunsul la ce cautati voi nu e acolo. Cheia e in solutiile antipoluare adoptate la motoarele noi, in special la regimurile tranzitorii. ... si sa nu incepeti cu copilarii cum ca motoarele n-au in realitate puterea declarata de producator. Valorile declarate de putere/cuplu, consum, emisii de noxe sunte extrem de adevarate pentru ca sunt masurate conform unor standarde internationale. Pentru asta sunt reproductibile. Nimeni nu risca sa minta aici. S-ar declansa un scandal monstru cu repercursiuni grave asupra marcii. Deocamdata n-am gasit standardul care specifica cum se masoara acceleratia masinii. Si daca nu exista un standard, inseamna ca poti s-o masori cum vrei tu.
  2. La M3 G165 (ca de altfel si la CX3 G120) daca continui sa bagi benzina dupa primul "clanc" al pistolului pompei de benzina si o faci plin "ochi", ai sansa sa mai bagi vreo 4 litri de benzina. Chestia asta arata ca e destul de relativ cum faci plinul. Conteaza foarte mult si daca bagi mai repede benzina, sau mai incet sau cat de incarcata/inclinata e masina. Cele mai multe erori in evaluarea consumului plin-plin provin de la felul cum se face alimentarea. Personal n-am verificat niciodata consumul "real" vs. consumul indicat de BC (nu prea ma intereseaza), dar daca ar fi sa iau in considerare vreo valoare aceea ar fi cea indicata de BC.
  3. Probabil ca nu e nimic grav. Un semnal aiurea trimis de vreun senzor. Oricum, astfel de mesaje de eroare sunt extrem de neplacute. Garantia nu-i facuta ca se te plimbi una-doua pe la service pentru orice rahat de bug software. Ce faci daca te prinde un mesaj din ala cu motorul la cateva mii de km distanta de casa, in concediu? O pui frumos pe platforma si te duci cu ea la primul service din tara respectiva. Intre timp le explici nevestei si copiilor cum ai dat tu niste zeci de mii de euro ca sa va pierdeti zile de concediu pe la service. (sunt patit, cu allta marca de masina, asa ca stiu prea bine sentimentul) Iar chestia aia cu "scoate fum, porneste greu,, bate, trancane" nu tine. In primul rand ca cei mai multi oameni nu au cunostinte de mecanica de motor, iar in al doilea rand, daca ignori mesajele de eroare si mergi pana "scoate fum, porneste greu,, bate, trancane" s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta la final. Inclusiv de la garantie.
  4. Grindina cand vine, vine si cu furtuna. Husa aia zboara la prima adiere de vant.
  5. For the record: Pentru cei cu Mazda 3 BM hatchback fabricată în Mexic, codul corect pentru stergatorul de spate DENSO este DRA-030, asa cum a spus @DMX29. Stergatorul este absolut identic cu cel original, in ciuda faptului că nu apare în niciun catalog ca fiind potrivit pentru Mazda. Mulțumesc @DMX29.
  6. Poliția română este o mare mizerie la ora actuală. Nevasta-mea este avocat si vorbesc in cunoștință de cauză. Pe polițistul ala il durea in cur de masina ta. Știa că oricum ai CASCO si nu merita sa se lege la cap cu inca un dosar. In cazuri similare, lăsați înregistrările video care n-au valoare in instanta, si mergeți personal la politie si spuneti ca l-ați văzut pe individ cum v-a lovit masina. Dacă polițistul încearcă să acopere cazul si daca dauna este suficient de mare, cel mai bine apelați la un avocat si mergeți în instanta. Nasol este că durează multe luni si costuri pe care trebuie sa le suportati până va vin banii înapoi.
  7. @scartel ... nasol ... pe vremurile astea sa te scapi de 25-30K EUR e cam riscant. Nu se stie ce-o sa vina dupa. Daca in prezent ai alta masina, eu zic sa incerci s-o amani. Daca o mai iei si cu credit
  8. @rciorba Din fabrica a venit cu acelasi tip de baterie pe care o ai tu acum. Dupa 5 ani am schimbat-o cu una EXIDE.
  9. Aici gasesesti cam tot ce se poate gasi despre masina si motorul asta: https://www.automobile-catalog.com/car/2015/2230685/mazda_mx-5_2_0_skyactiv-g.html Ar trebui sa-i spui prostului ala de profesor care ti-a dat tema asta ca motorul SKYACTIV de 160CP de pe Mazda MX5 ND are secventele de deschidere si inchidere ale supapelor de admisie /evacuare variabile in functie de sarcina si turatie. N-ai nici o sansa sa obtii ceea ce cauti. De fapt nici nu conteaza. Poti sa pui ce vrei tu. N-o sa stie nimeni
  10. Da... da.... da.... Eu chiar nu inteleg de ce naiba n-au facut masina aia. Caroserie au, tractiune AWD au,.... doar sa-i puna motorul si sa-i schimbe sigla pe spate. In secunda doi eram la BDT sa dau comanda. Asa... in blind. Adica fraierii aia de la Ford au putut sa puna 2.3T pe Focus si sa-i zica ST si Mazda n-a putut. In fine, alte discutii. Chestia cu cuplul si puterea e greu de inteles. Mai ales daca-ai fentat clasa a IX-a. @tipografu a explicat mai de mult cum e cu cuplu si puterea motoarelor cu ardere interna. Asa, pe intelesul tuturor. Va recomand sa cautati si sa cititi posturile lui. Scurt pe doi: Puterea conteaza. Puterea este aia care se conserva la transmisia miscarii printr-un reductor. Cuplul, canci.... poti sa-l maresti sau sa-l reduci cum vrei. Cu puterea n-ai ce sa-i faci. Aia este. Eventual mai pierzi ceva din ea prin frecare. Tema de casa: 224 Nm poti sa-i faci si cu mana. 180CP mai greu. Oare de ce?
  11. Ca sa fim foarte rigurosi, nu turbina face presiune ci rotita celalta care se invarte odata cu turbina. Compresorul. Oricum ma indoiesc ca o sa gasesti undeva acea valoare pentru ca acea valoare este de fapt o infinitate de valori care tin de sarcina si turatia motorului. Chiar si la sarcina totala ai o intreaga plaja de valori de presiune in functie de turatia motorului. Ca sa nu mai spun ca pe langa presiune mai ai nevoie si de debit si de temperatura aerului comprimat. Si daca mai ai si intercooler.... Dupa cum iti dai seama, compresorul este legat de axul turbinei, astfel ca parametri lui de functionare sunt dati si de parametri turbinei (putere si turatie) care la randul lor sunt infuentati de entalpia gazelor de ardere care se destind in turbina (temperatura, presiune, debit). In fine totul este o bucla inchisa, iar simularea functionarii unui motor turbo supraalimentat se face odata cu simularea functionarii turbinei si a compresorului. Cam greu ce ai tu de facut. Personal, eu nu am vazut inca in mediul academic romanesc un program competent de simulare a functionarii unui motor termic. Aaaa... programe de trei ecuatii scrise in Excel, probabil ca sunt vagoane, scrise de fiecare profesoras ca sa le dea batai de cap studentilor. In fine pune si tu ceva acolo, ca sa pici pe valoarea de putere si cuplu a motorului. Oricum n-are cine si cum sa te verifice.
  12. La noi, toate masinile sunt livrate numai cu pneuri de vara. Pneurile de iarna le cumperi in functie de ce-ti ofera vreun anumit distribuitor de Mazda si de cele mai multe ori poti alege.
  13. @james_kilowatt Avand in vedere cata lume este nemultumita de performantele lui Sky-X, topicul este extrem de legitim. Din punctul meu de vedere, doua chestii nu ma intereseaza la o masina. In cat timp face suta si cat consuma. Prima mi se pare absolut inutila. La nici o masina pe care am avut-o pana acum n-am verificat asta pentru ca nu ii inteleg rostul. Referitor la consum, multumesc lui Dumnezeu, am ajuns la o varsta la care nu ma prea intereseaza cat ma costa benzina pentru cei 10.000-12.000 km pe care-i fac pe an. La fel, nu prea ma intereseaza cat costa reviziile, ce ulei pun in motor si la cat timp trebuie sa schimb placutele de frana. Altii trebuie sa vada lucrurile astea si trebuie sa le faca in cel mai profesionist mod posibil. Acum pun mai mult pret pe confort, fiabilitate sau service. Din punct de vedere dinamic, singura chestie care cu adevarat ma intereseaza este demarajul de la 80 la 160. Asa vad eu lucrurile. Daca maine ar fi sa dau comanda pentru o noua masina, aceasta ar fi CX-30 Sky-X AWD 6MT. Ma mananca degetele sa fac un drive-test, dar avand in vedere ca nu intentionez sa-mi schimb batrana mea M3 G165 anul asta, nu prea imi vine sa ma bag in seama gratuit pe la BDT, doar asa, ca sa scriu apoi pe forum despre cum simt eu Sky-X. Din ce am vazut pana acum pe youtube, motorul pare gatuit la regimurile tranzitorii la turatii mici si sarcini mari. Este o mare diferenta cum reactioneaza un motor in regimurile tranzitorii fata de cele stationare. Caracteristica de turatie la sarcina totala (aia cu puterea vs turatie la care se inchina toate lumea) exprima comportamentul motorului in regim stationar si nu spune nimic despre ce se intampla si cum reactioneaza motorul la apasarea brusca a acceleratiei. Regimurile tranzitorii sunt in relatie directa cu emisiile poluante. Si aici se rupe filmul.... Chiar daca Sky-X face 180 CP (si sunt convins ca face) nimeni nu spune cum si cat de repede ajunge acolo. Nu (mai) lucrez in domeniul motoristic, dar sunt convins ca in prezent, cea mai mare parte din resursele de cercetare sunt consumate pe capitolul reducerii emisiilor poluante. Acesta este marele challenge actual al dezvoltatorilor de motoare termice. Pentru mine Sky-X reprezinta "a fine piece of art" si orice forma de tuning mi s-ar parea ca o operatie pe creier facuta cu ciocanul rotopercutor. Ca sa obtii ce?... 0.5 sec mai putin pana la suta? Si pentru ca in final unul cu o Fiesta ST sa rada de tine si cand merge cu spatele?... Blasfemie.
  14. Banuiesc ca discutia e asa "for fun", de amorul artei, pentru ca nu cred ca cineva cu toate tiglele pe casa s-ar apuca sa se stearga la fund cu garantia la un motor care e noutate absoluta in lume, inventat de Mazda si care n-are nici macar 8 luni de cand a fost lansat pe piata. Tehnic vorbind, cred ca orice interventie n-ar face decat sa-l scoata din regimul SPCCI transformandu-l intr-un banal motor pe benzina supraalimentat. In conditiile astea la ce ai mai dat bani pe el? Puteai sa iei din start un motor turbo adevarat. In al doilea rand, raportul ala de comprimare urias (16.3:1) va trebui cumva redus deoarece nici un motor pe benzina supraalimentat nu va putea sa functioneze cu el. Bineinteles ca nu va umbla nimeni la componentele motorului ca sa-i reduca raportul de comprimare. In cazul asta nu va ramane decat posibilitatea unei intarzieri mai mare a inchiderii supapei de evacuare. Ceea ce va duce si mai mult la scaderea eficientei. Si toate astea in ideea ca acel compresor mecanic va face fata la turatiile ridicate, adica exact acolo unde acum este dezactivat. Greu de crezut ca se poate face ceva fara alterarea fiabilitatii motorului. Care si asa deocamdata nu e verificata. Personal eu nu as avea incredere in nici un fel de tuning la motorul asta. As avea impresia ca cineva vrea sa-mi vanda caramida pisata pe post de praf impotriva gandacilor. ... si cum ziceam, vrei ceva de alergat? Ia-ti noul Focus ST cu motor de 2.3 turbo si 280 CP care are probabil pretul unei Mazda 3 Skyactiv-X cu maxim de optiuni. Si cu masina aia poti sa stingi lumina la orice Mazda care se vinde acum pe piata. Tunata sau netunata. In fine, totul depinde de ce vrei si ce-ti doresti sa demonstrezi.
  15. Tu ce crezi? :-) De fapt, cred ca mai interesant ar fi raspunsul la intrebarea: Tu ti-ai da masina pe mana unuia care-ti promite ceva la motorul asta? (putere, cuplu, consum) ... In ideea ca Mazda e prima firma producatoare de masini care a reusit sa implementeze o solutie comerciala pentru un astfel de tip de motor. Nu Mercedes, nu BMW, nu VAG, nimeni altcineva... In fine, astia de care ziceam sunt oricum niste amatori in materie de motoare, asa ca un baiat destept cu un laptop are toate sansele sa-l optimizeze din plin. Astept si eu cu interes.