whitesnake

Membri
  • Content count

    1160
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

whitesnake last won the day on March 3 2020

whitesnake had the most liked content!

Community Reputation

417 Excellent

About whitesnake

  • Rank
    ***
  • Birthday 11/11/65

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

1412 profile views
  1. Eu cred ca toti care postati imagini din astea "inainte si dupa..." si care pe care le trosniti tare cu Photoshopul nu faceti decat sa aduceti un deserviciu atat celui care a facut lucrarea cat si tratamentului in sine. Daca vreti sa fiti corecti, spalati bine masina inainte de tratament, pozati-o, aplicati tratamentul si la sfarsit pozati-o din nou. Surpriza o sa fie ca, cel putin la o masina noua, nu o sa se vada mare lucru in poze. Dar beneficiile sunt in alta parte.
  2. @alexxu Tie ti se pare jenant cu o baterie de trei ani si jumatate. Mie cum ar trebui sa mi se para cu o baterie de un an? (minunatul EXIDE EL604 EFB) Exact aceeasi chestie ca si tine am patit si eu. Am fost la BDT, verificat masina si incarcat bateria. Dupa 5-6 zile facea la fel (adica fara i-Stop) Bine, e adevarat ca eu fac si drumuri destul de scurte, dar totusi ... sa nu-si revina nici dupa un drum de 2 ore e cam aiurea. Cu bateria originala n-am patit niciodata asa ceva.
  3. Cineva de la RAR ar putea sa lamureasca chestia asta despre care s-a discutat atat de mult, dar intre timp, asa... la prima mana, merita citit: https://www.rarom.ro/?page_id=617 Imi pare rau pentru cei cu versiunile initiale de SKY-X, dar oficial si legal nu o sa beneficiati niciodata de acest update de software al motorului.Doar daca se va face reomologarea masinii. Si asta inseamna apoi alt CIV, alt talon, alte asigurari. Eu nu cred.... Practic, cu acest nou software, veti fi in aceeasi categorie cu cei care fac tuning de motor. Ilegal dar acceptat tacit de toata lumea.
  4. @Titan1um Cu "amiabiala" completata corect (date, semnaturi, schita accidentului etc) te duci la Generali unde ti se va face o evaluare prealabila a pieselor care trebuie schimbate/reparate. In acest moment ti se emite si autorizatia de reparatie. Nu se mai merge la politie. Cu aceste acte te duci la BDT, sau unde vrei tu, vorbesti cu cei de la daune si probabil ti se va face o programare peste cateva zile pentru o evaluare mai detaliata a pieselor care trebuie schimbate sau reparate. Probabil ca o sa lasi masina acolo cateva ore. Se fac poze si daca exista diferente (si de obicei exista) fata de devizul dat de Generali se cere acordul lor. Dupa primirea acordului de la Generali se comanda piesele iar in momentul in care sunt toate piesele venite vei fi sunat pentru o programare a reparatiei. De obicei asteptarea asta este destul de lunga. Poate o luna, poate mai mult.... Reparatia in sine se termina in cateva zile. Nu trebuie sa-ti faci probleme pentru chestia cu nimerirea culorii. Au trecut vremurile cand rosu metalizat de la Mazda era venit de pe alta planeta. Bafta, rabdare si tutun....
  5. Daca la tine in sat au inceput sa faca chestiile alea inseamna ca la noi in tiganie o sa ajunga peste vreo 50 de ani. Doamne ajuta ! Bine ca nu mai apuc...
  6. Nu exista nici o modalitate de dezactivare permanenta. Eu il dezactivez de fiecare data dupa ce pornesc motorul. A devenit o rutina la fel ca si cuplarea centurii de siguranta.
  7. In mod normal un motor pe benzina de 2 lit. consuma la relanti, daca a ajuns la regimul normal de functionare si nu are alti consumatori (AC), cam 1.5 lit/ora. Poate chiar mai putin. Teoretic, cum spuneam, economia exista. 7-10 lit de benzina economisiti pe luna nu sunt de ici de colo. O parte din economia aia va fi anulata cand va trebui sa schimbi bateria la 3-4 ani fata de 5-7 ani la cat se schimba la masina pe benzina si fara i-stop. La urma urmei ramane si o chestie de gust. Pe mine ma enerveaza si nu-l folosesc. Din Regie pana in Militari sunt vreo 6-7 km. Recunosc ca este o performanta sa faci doua ore. Ma intreb de cate ori o fi pornit motorul ala.
  8. Cred ca mai misto decat "Ce benzina folositi?" nu este decat "diesel vs. benzina" Bine, mai sunt si topicurile alea cu electricele care-mi fac ziua frumoasa oricat de urat, ploaie si frig ar fi afara.
  9. Pentru ca in mod real nu-ti aduce nici un avantaj. 1. Economia de combustibil este nesemnificativa (aproape nu poti s-o contabilizezi). Cred ca am facut zeci de teste cu cele doua Mazde pe care le avem si rezultatul d.p.d.v. al consumului este neconcludent. Teoretic se economiseste ceva, practic nu prea se vede..... 2. Bateriile masinilor care folosesc frecvent i-stop se duc ceva mai repede. Pe masura ce durata de viata a bateriei scade, i-stopul incepe sa intre din ce in ce mai rar (icoana cu bateria de la ecranul i-stop nu se mai aprinde) 3. Motivul principal pentru care nu mai folosesc i-stopul este legat de confort. De cateva ori am reusit sa opresc motorul cand am dat sa plec mai repede avand i-stop activat. Si asta la versiunile anterioare de Mazda, la care motorul este repornit cand apesi ambreiajul nu cand o bagi in viteza cum este la voi. Cred ca nimic nu este mai placut decat sa ti se opreasca masina cand vrei sa pleci de pe loc si vrei sa faci stanga intr-o intersectie. In rest, n-am auzit de motoare sau demaroare stricate din cauza folosirii intensive a i-stopului.
  10. Deci, cu subiect si predicat, te rog... In poza de mai sus par sa fie 12 posturi de incarcare. Este posibil sa fie incarcate 12 masini simultan, fiecare cu cate 250 kW? Sau macar 6 simultan? O benzinarie normala din Ro are cam 6-8 posturi de alimentare si nu de putine ori se asteapta la rand sa pui benzina. Pana nu va veni ziua in care o masina electrica se va incarca pentru un drum de 500km in 2-3 minute, la statii care vor asigura cel putin 4 incarcari simultane, nu vom vorbi decat de hipstereala ieftina si de praf aruncat in ochii la fraieri.
  11. Nu stiu cum e prin tarile voastre, dar pe aici, vara, in lunile de concediu, la benzinariile de pe autostrazi, daca sta vreunul la casa mai mult (sa-si ia rovinieta sau sa plateasca vreo taxa de pod) isi ia mumu instantaneu de la aia din spate. Iar chestia asta dureaza vreo trei patru minute. Ma gandesc cu bucurie cum ar fi vreo 20 de masini care asteapta la un post de incarcare cate 30 de minute ca sa-si incarce bateriile. Sau la voi fiecare statie de incarcare are mai multe posturi fiecare cu cate 250kW fiecare.
  12. Si soacra-ta cum se simte?... e bine?.... a iesit din spital?
  13. Puteti sa va uitati valorile alea pana o sa faceti gaura in monitor cu privirea. Raspunsul la ce cautati voi nu e acolo. Cheia e in solutiile antipoluare adoptate la motoarele noi, in special la regimurile tranzitorii. ... si sa nu incepeti cu copilarii cum ca motoarele n-au in realitate puterea declarata de producator. Valorile declarate de putere/cuplu, consum, emisii de noxe sunte extrem de adevarate pentru ca sunt masurate conform unor standarde internationale. Pentru asta sunt reproductibile. Nimeni nu risca sa minta aici. S-ar declansa un scandal monstru cu repercursiuni grave asupra marcii. Deocamdata n-am gasit standardul care specifica cum se masoara acceleratia masinii. Si daca nu exista un standard, inseamna ca poti s-o masori cum vrei tu.
  14. La M3 G165 (ca de altfel si la CX3 G120) daca continui sa bagi benzina dupa primul "clanc" al pistolului pompei de benzina si o faci plin "ochi", ai sansa sa mai bagi vreo 4 litri de benzina. Chestia asta arata ca e destul de relativ cum faci plinul. Conteaza foarte mult si daca bagi mai repede benzina, sau mai incet sau cat de incarcata/inclinata e masina. Cele mai multe erori in evaluarea consumului plin-plin provin de la felul cum se face alimentarea. Personal n-am verificat niciodata consumul "real" vs. consumul indicat de BC (nu prea ma intereseaza), dar daca ar fi sa iau in considerare vreo valoare aceea ar fi cea indicata de BC.
  15. Probabil ca nu e nimic grav. Un semnal aiurea trimis de vreun senzor. Oricum, astfel de mesaje de eroare sunt extrem de neplacute. Garantia nu-i facuta ca se te plimbi una-doua pe la service pentru orice rahat de bug software. Ce faci daca te prinde un mesaj din ala cu motorul la cateva mii de km distanta de casa, in concediu? O pui frumos pe platforma si te duci cu ea la primul service din tara respectiva. Intre timp le explici nevestei si copiilor cum ai dat tu niste zeci de mii de euro ca sa va pierdeti zile de concediu pe la service. (sunt patit, cu allta marca de masina, asa ca stiu prea bine sentimentul) Iar chestia aia cu "scoate fum, porneste greu,, bate, trancane" nu tine. In primul rand ca cei mai multi oameni nu au cunostinte de mecanica de motor, iar in al doilea rand, daca ignori mesajele de eroare si mergi pana "scoate fum, porneste greu,, bate, trancane" s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta la final. Inclusiv de la garantie.