Bogdan68

Membri
  • Content count

    1328
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

Bogdan68 last won the day on May 9

Bogdan68 had the most liked content!

Community Reputation

373 Excellent

2 Followers

About Bogdan68

  • Rank
    ***
  • Birthday 10/18/68

Profile Information

  • Locatie
    Lumea larga
  • Model
    CX-5

Recent Profile Visitors

2971 profile views
  1. Mx30 este proiectata de la 0. Doar dimensiunile exterioare sunt identice. La RAV4 problema era sistemul ESP prost gandit. Sunt multe SUV-uri mai grele si cu centrul de greutate mai sus decat RAV4 hybrid care trec cu brio testul, Pentru teste la toate masinile urmariti www.km77.com Sunt multe surprize acolo. Pentru mine cea mai mare surpriza a fost testul cu C5 Aircross (suspensii moi compensate de un ESP excelent) si recunosc ca dupa ce am vazut testul am avut curajul sa ma "joc" cu masina si nu m-a dezamagit.
  2. https://car-recalls.eu/mazda-recalls-mazda3-cx-30-cx-5/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=36_recalls_for_38_models_of_14_brands_in_june_2020&utm_term=2020-07-09
  3. https://car-recalls.eu/mazda-recalls-mazda3-cx-30-cx-5/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=36_recalls_for_38_models_of_14_brands_in_june_2020&utm_term=2020-07-09
  4. Doar in 2022 sau mai sigur in 2023 tinand cont ca acest an a fost compromis. Pana atunci schimba 2 masini...
  5. Si asta pentru "doar" 900USD/an
  6. Vad ca nu luati in calcul Webasto. Il platesti doar o data si face cald iarna, ventileaza vara s.a.m.d.
  7. Adica acest produs ... https://teknikensvarld.se/toyota-rav4-fails-the-moose-test-the-car-shows-dangerous-behavior/
  8. Cateva reguli de bun simt, luate de la maestrii autostrazilor... • Banda din dreapta trebuie sa fie folosita numai atunci cand este libera, iar banda din stanga este folosita in general pentru depasire, cu exceptia faptului cand traficul este prea dens pentru a justifica folosirea numai a benzii din dreapta. Conducatorii auto care folosesc banda din stanga pentru perioade de timp mai lungi cand celelalte benzi sunt libere pot fi amendati de Autobahnpolizei (politia autostrazii). • Fortarea conducatorilor auto care conduc cu o viteza mica pe banda din stanga sa schimbe banda (chiar daca ei o folosesc incalcand legea), de exemplu prin semnalizarea cu lumini sau mersul foarte aproape de masina din fata (tailgating), pot fi considerate constrangere si trebuiesc evitate. • Depasirea pe partea dreapta este strict interzisa, cu exceptia blocajelor sau ambuteiajelor din trafic. Pana la viteza de 60 km/h este permis sa se depaseasca autoturismele pe partea dreapta daca diferenta de viteza nu este mai mare de 20 km/h, sau vehiculul de pe banda din stanga este oprit. Acesta manevra nu se considera depasire. Chiar daca vehiculul depasit ocupa nepermis banda din partea stanga, nu este o scuza acceptabila pentru depasirea pe partea dreapta; in astfel de cazuri politia va opri si amenda amandoi conducatorii. Totusi, uneori se fac exceptii de la aceasta regula. • In ambuteiaje, conducatorii trebuie sa formeze o banda de urgenta pentru a permite serviciilor de urgenta sa ajunga la locul accidentului. • Pe autostrada, este ilegal să se oprească indiferent de motiv, exceptii facand urgentele si atunci cand acest lucru este inevitabil, cum ar fi ambuteiajele sau implicarea intr-un accident. • A ramane fara combustibil se considera a fi o intamplare care poate fi evitata intrucat, prin lege, exista statii de alimentare la fiecare 50-55 km. Conducatorii de autovehicule aflati in aceasta situatie pot fi amendati sau li se poate retine permisul pe o durata de maxim 6 luni. In unele cazuri (daca exista un pericol direct la viata participantilor la trafic sau asupra proprietatii (vehicule sau infrastructura autostrazii) ramanerea fara combustibil pe autostrada poate fi considerata infractiune si conducatorul este pasibil de inchisoare pana la 5 ani. • In Germania, in caz de accident sau alt eveniment care sa impuna acest lucru, este o datorie a conducatorilor de vehicule sa acorde primul ajutor. In cazul unui accident, conducatorii de vehicule trebuie sa opreasca si sa acorde ajutor in masura in care acest lucru este posibil. Doctorii, chiar daca nu sunt germani sau nu traiesc in Germania, sunt obligati sa opreasca si sa ajute, daca o ambulanta nu este deja la locul respectiv. • In Germania, instruirea pentru acordarea primului ajutor este obligatorie pentru a putea obtine permisul de conducere. • In anul 2006, amenzile pentru condusul prea aproape fata de vehiculul din fata (tailgating) au crescut. La viteze de peste 100 km/h, pastrarea unei distante mai mici de 30% din distanta minima recomandata (care ar trebui sa fie de 100 m sau mai mare pentru viteze mai mari) are drept consecinta suspendarea permisului de conducere al conducatorului care incalca aceste reglementari, suspendare care poate fi pana la 3 luni. La depasirea pe partea dreapta, sau pe banda de urgenta, amenda nu este atat de mare ca la condusul prea aproape fata de vehiculul din fata (tailgating). Soferii straini sunt amendati pe loc, permisul confiscat (desi, nu atat de frecvent ca retinerea permisului la cetatenii germani), iar actele masinilor care sunt inchiriate sunt anulate (cel care inchiriaza masina pierde de asemenea toate asigurarile). • Este legal de a semnaliza cu farurile pentru a indica intentia de depasire, dar si in acest caz trebuie mentinuta o distanta corespunzatoare fata de vehiculul din fata. • Conducerea la o distanta prea mica fata de vehiculul din fata sau semnalizarea cu farurile in mod constant sau repetat, este considerata contraventie, si conducatorul in cauza poate fi amendat. In cazuri extreme, acest lucru poate fi considerat infractiune si conducatorul poate fi arestat si judecat, iar sentinta poate fi de pana la trei ani de inchisoare. • Cauciucurile trebuiesc sa corespunda cu viteza maxima a vehiculului; sunt permise cauciucurile de iarna (mud + snow) pentru viteze mici (adica, mai ieftine decat cauciucurile de viteza mare), dar conducatorul vehiculului trebuie sa aiba un autocolant care sa indice viteza maxima admisa. • In timpul lunilor de iarna, cauciucurile de iarna sunt obligatorii. M + S (mud and snow sau all-season) sunt acceptate. Nerespectare acestor reglementari conduc la consecinte juridice in cazul unui accident, consecinte care vor duce la probleme cu acoperirea data de asigurare.
  9. Pacat, tocmai se racise subiectele: " ce scumpa este Mazda fata de ce ofera" sau "la banii astia luam un VAGabond premium" Acum serios - in unele tari a crescut pretul cu 5000 eur la Mazda si devine interesant sa te uiti la o masina usor superioara. De exemplu eu as lua acum o Toyota Camry in loc de Mazda 6 (este mai ieftina cu 5000eur) iar un Lexus ES300h este cu 5000eur mai scump. Ma refer la variantele de top Executive Premium vs Mazda 6 Takumi Plus. Motoare aspirate de 2,5 + un hybrid excelent si 218CP. Sau ma bate gandul sa iau un MX30 varianta de top in loc de CX30 (MX30 este mai ieftin cu 2000eur dupa reducere) - asta ca sa nu tradez Mazda si sa devin si eu verde.
  10. Sper sa nu ma interpretati gresit dar trebuie spuse urmatoarele: - in general este bine sa cititi manualul masinii, manual care are raspuns la orice intrebare - majoritatea sistemelor/comenzilor le poti identifica stand in masina sau in trafic, dar in cazul sistemelor de asistenta/siguranta este obligatoriu sa cititi inainte de a testa in trafic unde exista riscul de accident LDWS functioneaza numai de la 60km/h si actioneaza numai daca masina aluneca usor spre banda fara a actiona volanul LAS functioneaza de la 60km/h la AT si se dezactiveaza sub 55 numai impreuna cu pilotul automat respectiv CTS
  11. Masinile mai "vechi" de pe stoc se livreaza de catre dealer cu toate update/recall-urile facute la zi. Cel putin asa este normal-intra la capitolul pregatirea masinii de vanzare! NU rata discountul dat acum pe "foame" de dealer. Cand o sa inceapa sa curga livrarile de la Mazda, cred ca discounturile vor fi tot mai mici si greu de obtinut. Trebuie sa isi mai astupe gaurile atat producatorul cat si dealerii.
  12. Chitul este usor de folosit si util (atata timp cat nu ai explozie sau o taietura pe cauciuc). Nu trebuie data roata jos, mai ales cele din fata unde poti intoarce spre exterior zona afectata si lucrezi lejer. In spate (la CX5) este relativ comod sa lucrezi cu roata pe masina, mai greu este la masinile joase gen M6 sau M3. Daca ai "mana facuta" totul dureaza 5-10 minute, mai putin decat la vulcanizare unde fac acelasi lucru - doar ca ridica masina si dau roata jos si mult mai putin decat daca ai schimba roata cu totul "on site", fara a lua in calcul prezoanele intepenite, Sa nu uiti sa pui si un clestisor de scos cuiele/suruburile din cauciuc...
  13. Suedeza