Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

Bogdan68

Membri
  • Content count

    936
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Bogdan68 last won the day on October 11

Bogdan68 had the most liked content!

Community Reputation

252 Excellent

2 Followers

Profile Information

  • Locatie
    Lumea larga
  • Model
    CX-5

Recent Profile Visitors

2180 profile views
  1. Cea mai tare fractura logica! "Ca sa vanda, nu in scop de marketing".....
  2. Pentru fanii diesel o veste buna: https://teknikensvarld.se/mazda-satsar-pa-diesel-ny-motor-nasta-ar/ https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/mazda-launch-innovative-diesel-engine-next-year
  3. Inainte de 2017 problema era izolata, de fapt problema comuna era ca oglinzile "fluturau" la viteze mai mari. De la noul CX5 2017 a devenit o problema comuna plierea oglinzilor. Cazuri izolate gasim la orice tip de defect.
  4. Se fac "aliante" intre producatori astfel incat , impreuna, sa scoata o medie mai buna la CO2 . Exemplu Mazda cu Toyota, Fiat cu Tesla - pentru a plati o amenda cat mai mica la introducerea cotei de 95 grCO2/KM de la 01,01,2020. Pe de alta parte unii producatori de masini el. au interzis vanzarea/livrarea acestora pana la 01,01,2020 desi masinile sunt deja importate si asteapta in port livrarea la beneficiari. Se intampla in Suedia si este vorba de Kia si Hyundai. Astfel vor creste cota masinilor electrice pe 2020 si vor avea media mai buna. Unde s-a ajuns cu nebunia asta..... Suedia iar era sa o dea in bara- au vrut sa introduca cota de 60grCO2/km de anul viitor dar dupa un scandal monstru si-au dat seama ca nu se incadrau nici macar plug-in de la Volvo in aceasta cota si omorau singurul producator de automobile ramas. Asa ca au amanat cu 1-2 ani timp in care Volvo va scoate 1-2 masini full el. Deja au prezentat XC40 recharge Si unde se situeaza producatorii dpdv CO2 : Tesla apare cu 0 la masini pentru ca nu a oferit date oficiale de vanzari in Europa. De remarcat ca Mazda/Toyota sunt pe primul loc cu emisiile cele mai mici.
  5. Aia 5-6 ani sunt de fapt 2. Si daca ii durea acolo unde zici, gaseau ei niste subterfugii ca sa (nu) le schimbe pe garantie, cum fac altii mai cu mot ca ei.
  6. Ce tip de miros este? Dezinfectant, putrefactie samd. Nu este de la AC, altfel se accentua cand il pui pe full. ECO nu face decat sa micsoreze debitul. Ma gandesc ca in unele cazuri, cand este pe auto, trage aer din interior (podea) sau din grila exterioara (daca este frig/racoare intra pe recirculare aer mai intai). Verifica sa nu ai un "sobolan" mort acolo sau sa nu fi carat o "problema" cu incaltarile pe mocheta de sub bord sau sa fi varsat cineva ceva pe mocheta. Eu am avut astfel de miros (dezinfectant) dupa service cand mi-au dezinfectat circuitul de aer. Dar si-a revenit dupa cateva zile. Asta este valabila daca ai fost cu ea in service de curand. Mai este o posibilitate mult mai probabila. Ca mirosul sa vina de la lichidul de parbriz care in unele cazuri miroase a chimicale/spirtoase/dezinfectant/parfum (de la caza la caz) si sa fie tras prin grila exterioara. Cam astea sunt toate variantele care imi vin in minte acum. Oricum mirosul nu este de la o componenta a masinii. Lichidul de frana sau antigelul nu miros si sunt singurele fluide ( in afara de ulei si lichid parbriz) care sunt in masina si se pot scurge pe undeva. Dar asta observai imediat si oricum este masina noua. Si mai ales mirosul nu poate fi tras din compartimentul motor pe circuitul de ventilatie ci doar prin grilele exterioare sau interioare in cazul recilcularii aerului. Altfel toate bune cu masina? Pe aici preturile s-au marit in SEK datorita inflatiei si scaderii puterii SEK. In EUR/lRON sunt la fel de competitive.
  7. Este totusi si o doza de ghinion. Eu sunt la al doilea CX5 dupa 2017 si nu am avut probleme la nici unul din ele desi fiecare a trecut prin ierni grele si nu am dezactivat rabatarea oglinzilor (desi cred ca iarna asta o sa fiu mai atent, sa nu fortez norocul). Am intrebat la service si mi-au spus ca nu au avut nici o reclamatie pe acest subiect.
  8. Lasand deoparte performantele, diferentele sunt foarte mari intre cele doua, CX30 si CX3. De fapt totul difera. Dimensiuni, confort, NVH, siguranta, tehnologie, consum samd. Este evident ca Mazda si-a schimbat viziunea, ca de altfel toti producatorii de volum, si se indreapta spre consum, noxe, confort si siguranta sporite. Nu isi mai permite nimeni sa sustina, pe o piata in declin evident, modele care sunt tot mai greu de vandut datorita legislatiei europene si nu numai. Ca ne place sau nu, asta este viitorul. Daca vom dori o masina mai sportiva, vom cumpara una electrica in 5-10 ani cand vor ajunge si astea la preturi decente.
  9. Sper sa nu fie o Mazda 2 electrica (sau gen CX3) ca dimensiuni. Desi sansele sunt de 90% ca prima masina electrica sa fie din clasa mica, de oras. Oricum, mai devreme de 2 ani nu o sa o vedem in "raft".
  10. Ma bucur ca este obiectiv si recunoaste cand greseste. La Mazda 3 i-am scris de eroarea pe care a facut-o cu I-Eloop vs mild hybrid. Atunci mi-a raspuns si a recunoscut ca agresit dar nu ma asteptam sa si recunoasca "on line" asta la prezentarea de CX30. Poate pe unii ii deranjeaza ca prezentarile sale sunt foarte lungi dar este unic pe piata auto din RO si nu numai, prezentand masinile bucatica cu bucatica. Este inerent sa faca si greseli mai ales ca ofera foarte multe date tehnice si generaliste dar si multi proprietari de Mazda afla noutati de pe acest forum dupa multe luni. Prezentari de 10-20-30 minute gasim cu zecile pe net si cam toti spun aceleasi lucruri. Are tendinta de a compara cu Kia din doua motive - este psosesor de Kia Sportage si cunoscand-o foarte bine este normal sa compare masinile prezentate cu masina personala si este fan Kia ceea ce nu poate fi criticat, este optiunea lui.
  11. Dan se pricepe la masini second hand. De curand s-a apucat de review la masini noi dar mentalitatea inca nu si-a schimbat-o. Important ca a subliniat, citez: " o recunosti ca este modelul skyactive datorita celor doua tevi de esapament" Iar faza aia cu directia super asistata "intorci volanul si dupa un timp vine si masina" - no comment. Daca si Mazda are directia moale/imprecisa... banuiesc ca s-a dat jos dintr-un Ford Taurus de acum 20 ani care nu avea directie asistata electric de a ramas cu impresia asta.
  12. Nu ii trebuie camera. Este sistemul standard aflat pe toate Mazducile. Adica sesizeaza daca mergi "drept" si ia in calcul si durata de 2 ore intre doua pauze. Daca "tipa" mai repede de doua ore inseamna ca ai mers "serpuit" o perioada de timp si considera ca nu controlezi cu "acuratete" directia. Camera scaneaza fata/ochii si nu prea vad cum finctioneaza daca ai ochelari de soare. Camera nu exclude totusi sistemul initial dar sesizeaza in plus daca ti se inchid ochii
  13. Buna ziua, detin un mazda cx 5, 2016, motorina, 2.2 cumparat de aprox 2 luni.

    de putin timp observ faptul ca sistemul start-stop functioneaza rareori. Motorul fiind neconform cu acest sistem (dupa cum puteti vedea in poza).

    Totodata observ un consum ridicat de combustibil atunci cand acest sistem nu functioneaza. Cand sistemul functioneaza consumul se reduce considerabil.

     

    Daca va rog sa ma ajutati cu un sfat. Ce reprezinta acel “motor” cu lumina gri in timp ce, bateria si aerul conditionat sunt cu lumina albastra.

    Va multumesc anticipat!

    99FDA223-694D-4973-8718-460D0DEED8B0.jpeg

  14. Masina prezentata este model 2012-2015 dar vorbeste despre CX5 2019. De remarcat ca lauda in special cutia AT si explica de ce este superioara altor modele de cutii de la producatori mai pretentiosi.
  15. Eu nu am spus ca esti "prost needucat" orice o fi insemnand asta. Dar dupa raspunsul tau este clar cine se crede destept intre noi doi. As putea sa iti dau date tehnice dar nu este cazul aici, ca vad ca stii multe. Poate ai date certe de cate motoare au picat in ultimii zece ani datorita sistemului sau cate masini au facut doar 300k km in loc de 350k km. Cand a aparut sistemul multi ziceau ca motoarele nu vor rezista doar pentru ca stiau ei . Ai ramas in urma. Pe de alta parte la Mazda sistemul functioneaza un pic diferit fata de alte marci. Gasesti detalii chiar si la ei pe site. Si nu in ultimul rand, vezi in ce consta sistemul mild-hybrid si rol are el la pornirea/repornirea motorului. Cat despre problemele de mediu pe care le contesti , ca esti bine informat - pe principiul emis de tine toti sunt prosti daca nu zic ca tine detinatorul adevarului absolut, greu sa te combat eu. Te combati singur. Sigur ca miile de experti la nivel mondial care sustin cu filme si date evidente ca ne indreptam catre un dezastru ecologic, sunt niste "comunisti" prosti. O singura rectificare, nu prostii votanti de stanga (bag seama ca esti un #rezistent mandru de dreapta, ceea ce este OK atat timp cat combati argumentat) sunt ecologistii care impun taxe de mediu. Nici mie nu imi place sa platesc o groaza de bani pentru taxe de mediu in tara in care traiesc, tara unde aceste taxe sunt printre cele mai mari din lume (in RO practic este o gluma cu ce taxe se platesc acum) si nu numai la cumpararea de masini ci la orice produs considerat neecologic sau in pretul KW-ului, apei samd, dar vad ce inseamna o societate construita pe inovatie si bun simt si nu pe ura si lipsa de argumente.