Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

Bogdan68

Membri
  • Content count

    1061
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Bogdan68 last won the day on November 24

Bogdan68 had the most liked content!

Community Reputation

297 Excellent

2 Followers

About Bogdan68

  • Rank
    ***
  • Birthday 10/18/68

Profile Information

  • Locatie
    Lumea larga
  • Model
    CX-5

Recent Profile Visitors

2352 profile views
  1. Ca sa vedem unde se situeaza Mazda comparativ cu masinile de 3-4-5 ori mai scumpe, am atasat ultimul raport de rechemari - noiembrie. Doar la "risc de incendiu" sunt 387 rechemari , recordul este la Mercedes, BMW, Volvo,Audi, Ferrari. Modele noi 2018-2019 chiar si Audi e-Tron este in lista. Dar cel mai grav este la BMW cu posibile scurgeri de combustibil la toate modelele noi - X5,X7, seria 5,6,7,8 din 2019. https://car-recalls.eu/tag/fire/
  2. 52 gr C Incepi sa simti ca intra aer cald in ventilatie dupa 63 gr C
  3. dezumidificare
  4. Tine de nivelul bateriei vs consumatori.
  5. Nu confunda HBC cu adaptive light (matrix), sunt doua sisteme care functioneaza diferit. ALH functioneaza mai "discret" in sensul ca stinge numai fasciculele de LED care pot orbi soferul masinii din fata indiferent daca este pe sensul tau de mers sau celalat sens. Acest lucru se observa mai greu si doar in anumite conditii, dar functioneaza. Daca se aprinde acel bec verde cu A sistemul este activat, iar cand este activata faza lunga se aprinde si becul albastru. Daca vine o masina din fata si este la o distanta mai mare, becul albastru ramane aprins dar ALH functioneaza chiar daca nu observi, dar cand masina este aproape si practic te orbeste becul albastru se stinge si ramane doar cel verde cu A. Nu pentru ca se dezactiveaza ci pentru ca se sting majoritatea LED-lor. Cel mai usor observi acest comportament pe intuneric complet si ceata. Normal ca trebuie sa fii pe AUTO si cu maneta impinsa pe faza lunga tot timpul ca sa functioneze si mai ales in perioada asta sa fii atent la mesajele de eroare ca sa nu fie dezactivat datorita aburirii zonei camerei de sub oglinda. Inca un amanunt important, seteaza in meniu senzitivitatea senzorului de lumina pe HIGH ( cel pentru faza lunga - cu doua setari, nu cel pentru luminile de zi cu 5 setari) O sa primesti flashuri mai ales in curbe sau in varfuri de panta, flashuri preventive de la cei care vad "de dupa colt" ca ai faza lunga dar asta nu inseamna ca ii orbesti.
  6. In afara de baterie sistemul mai este dezactivat cand AC merge la maxim si/sau cand motorul nu a ajuns la temperatura optima. Este normal, Se abureste zona camerei de sub oglinda iar cand este frig se dezgheata mai greu in acea zona. Chiar daca parbrizul este dezghetat/fezaburit, sub acel plastic nu patrunde suficient aer. De aceea pastreaza fluxul de aer pe parbriz inca 10-15 minute sau pana dispare mesajul de eroare. Este valabil pt toate modelele Mazda cu acest sistem. Incearca sa activezi functia de pornire automata a incalzirii volanului in functie de temperatura Eu am observat ca este foarte sensibil la distanta si unghiul in care se afla cheia (buzunarul in care este), Zona de citire este mai mica decat la celelalte modele Mazda, Daca ai cheia in buzunarul drept si deschizi usa cu mana stg , practic tu stand in dreptul portierei spate, vei avea surpiza sa nu se deschida masina. La fel daca inchizi usa in timp ce te deplasezi spre spatele masinii si iesi din acea zona nu se va inchide. Au facut acest sistem pentru a limita posibilitatea de clonare. Acelasi lucru se intampla cand sotia inchidea usa ei cu o fractiune de secunda dupa mine si eu eram deja mai departe de masina. De aceea eu am setat acel "piu" la maxim Acel HUD pe plastic era inutil pentru persoanele mai inalte. Pe mine mai mult ma enerva la CX3. Ceilalti producatori nu pun "din cauza de pret" . Eu prefer HUD pe parbriz ca pentru dezghetare am Webasto
  7. In afara de pret mai este problema compatibilitatii cu HUD, acesta nu merge proiectat pe un parbriz degivrat electric. La Volvo trebuie sa alegi intre cele doua optiuni.
  8. Aveti posibilitatea de a regla sensibilitatea senzorului de ploaie
  9. Sistemul este gandit pentru a topi zapada in zonele in care se acumuleaza in urma functionarii stergatoarelor, adica la baza parbrizului si in partea stg. O sa vezi utilitatea mai ales cand ninge puternic si nu vei avea raza vizuala obturata langa stalpul A . Nu este gandit pentru dezghetarea parbrizului. A nu se confunda cu sistemul de degivrare parbriz.
  10. Pe scurt, Mazda este pe primul loc cu trei modele, un loc 2 si pe penultimul loc cu M3. Dar este vorba de M3 2019 si este de inteles scorul datorita rechemarilor dupa numai 2-3 luni de la achizitie ceea ce a creeat o imagine proasta, chiar daca toate brandurile au rechemari. Probabil prin prisma asteptarilor clientii sunt dezamagiti si fiind un model nou atat de mult asteptat inghit mai greu aceste neajunsuri care, fie vorba intre noi, au inceput sa fie cam multe mai ales pentru renumele Mazda - dupa cum se vede in clasamentul de mai sus.
  11. Un test comparativ relevant si bine facut.
  12. Daca bifezi "flexibil" la monitorizare ulei iti va arata "viata" uleiului in procente. Mai este un motiv pentru care nu se recomanda schimbarea uleiului din fabrica mai repede. De regula sunt adaugati aditivi pentru reducerea frecarilor si au nevoie de un anumit numar de km pentru a avea efect. La unele marci(benzina) se recomanda primul schimb la 40K dupa care la 30k si apoi la fiecare 20k km sau un an. La BMW intervalul este 30k km inclusiv la diesel
  13. Motoarele nu sunt rodate in fabrica. Sunt cateva exceptii la masini super sportive unde nu poti sa ii recomanzi unui client care a dat 200k euro pe o masina de 600cp sa mearga calm primii 1500 de km. Acum 40+ de ani camasile de piston , pistoanele etc se faceau pe strung cu marja "mare" de eroare. Acum cu CNC si robotei nu mai este cazul. Motivul pentru care se recomanda rodajul este, in principal, pentru a se "aseza" segmentii. Nu este necesar schimbul de ulei dupa rodaj. Dar sunt cativa factori care trebuie luati in calcul daca faci schimbul la 10 sau 15k km valabili mai ales la diesel, gen - mers preponderent in oras, regim de taxi etc Oricum ai monitorizarea calitatii uleiului. Urmareste lunar si daca indica dupa 15k km (de exemplu) ca uleiul mai are 10% viata, mergi sa il schimbi mai repede.
  14. Au fost si vremuri cand dupa 1500km te duceai la service sa schimbi uleiul, sa scoti spanul si sa strangi chiulasa