Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

lefterX

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    2422
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

lefterX last won the day on January 7 2017

lefterX had the most liked content!

Community Reputation

114 Excellent

About lefterX

  • Rank
    ****
  • Birthday 06/06/11

Profile Information

  • Locatie
    Lumea larga
  • Model
    /
  1. O masina electrica te anunta din timp, tocmai ca sa nu ramai in pana prostului. E-up te anunta cu 30 km inainte...si e si setabil parca, adica poti sa pui sa te anunte cand mai ai 40km autonomie. Iar avertismentul ramane permanent afisat, odata declansat, nu ai cum sa uiti.
  2. A da, apropo de mercedes, am citit ca si ei au renuntat la dezvoltarea motoarelor pe combustie, mentionand ca se vor axa pe motorul electric. Asadar acum stim sigur ce va urma, electromotorul. https://www.g4media.ro/mercedes-anunta-o-revolutie-tehnologica-renunta-la-dezvoltarea-motoarelor-cu-combustie-interna-si-se-concentreaza-pe-automobilul-electric.html ....dealtfel toti lucrau la cate o masina electrica, cu mult timp in urma...dar nu bateau toba, asa mai in treacat se mai aducea vorba..
  3. Aseara am experimentat si eu wifi mesh, pentru asta a trebuit sa cumpar inca un router, am luat unul ieftin dar care stie mesh, adica RT AC66U B1. Vad ca de aseara pana acum merge bine sistemul mesh, cu repetor se cam erona repetorul si la 3 zile nu mai gasea baza, trebuia sa-l restartez si sa il conectez iar la router. De asemenea, vad ca acum cele doua routere colaboreaza mult mai bine, mereu lista de clienti era varza, acum vad ca e completa. De asemenea, istoricul web a inceput sa functioneze. Asadar, sper ca am facut un progres. ...a si partea nasoala, nu poti sa tii pasul cu tehnologia noua fara sa te umpli de "vechituri"...urasc sa vand pe olx, te suna inutil toti sa te intrebe balarii.
  4. Acumulatorul are garantie 8 ani sau 160.000 de km. Dar nu ma intreba de unde stiu...ca nu mai stiu....iar actele masinii nu le am disponibile, sunt la Navodari. Imi aduc si eu aminte, din procedeul de functionare al hibridelor ca acestea pleaca de pe loc pe electric....dar calculatorul ala e chiar asa de tantalau? Nu l-au programat sa porneasca pe fumigen daca constata ca nu are curent in baterie? Ca doua baterii sigur are, si aia de accesorii si pornire a motorului cred ca nu se descarca asa usor. Si eu pe masina full electric, am bateria mare si inca una clasica, de 12v, cu acid, care probabil tine viu si calculatorul masinii. Nu stim ce fac, banuim...ca suntem la inceput, nu ne spune nimeni...si mecanicii bajbaie, inca, iar producatorii dau cat mai putine informatii.
  5. Deci, inca vorbesc teoretic, ca nu am ramas niciodata (in 2 ani) in pana de curent. Nici eu nu vad utilitatea incarcarii prin tractare, dar am spus asta, gandindu-ma ca hibridele nu se tracteaza. Si totusi, franarea regenerativa permite trei trepte de infranare, cea mai slaba trepta de infranare ar face masina mai usor de tractat, franand singura (usor!) atunci cand vehiculul tractor franeaza, ma gandesc, ramane de vazut daca ce zic e ok.
  6. Doar hibridele au probleme daca le lasi nepornite, full electricele pot sa stea 6 luni !!! in conservare, adica nepornite. Stiu asta ca am citit in manual. Daca tii masina parcata se recomanda ca la 6 luni sa verifici nivelul bateriei si sa reincarci daca e nevoie. Reincarcarea se face simplu, conectand masina la 220v prin adaptorul propriu, primit la cumpararea masinii. Nu am incercat, nu detin informatii, dar cred ca la full electric masina poate fi reincarcata si prin tractare, activand franarea regenerativa pe o treapta mai mica.
  7. Asa e, nu stiu daca am mai spus pe aici, dar asta cred si eu. In exterior ...avionul si in orase, electrica.
  8. Of, vin aici sa ma descarc. Deja ma doare. Pun cam de 400 lei motorina la 2 saptamani si sotia mea,(care conduce e-up) nu a dat nici un ban nicaieri....la nicio benzinarie si cred ca merge mai multi km ca mine . Iar curentul electric, acasa ne vine cat un plin la Range Rover..... .....chiar nu e corect . (am fost zilele trecute la Tulcea, normal ca cu fumigena mea ) I-am zis in benzinarie " Ia du-te tu si plateste, ca tu ai vrut la Tulcea"
  9. Asa cum spuneam undeva pe la inceputul topicului, am avut neplacuta surpriza sa constat ca totul in domeniul masinilor electrice este exagerat de scump. Am cumparat un cablu de incarcare, un banal cablu care avea doua mufe in capete (ca de 380v) , a costat 1000 lei, cumparat in reprezentanta vw, a zis sa fie original, .....sa nu iau vreodata foc, cand incarc + garantie masina noua, etc. Un banal incarcator, mobil, de 15A costa si acum 1800 lei. Am gasit variante china la jumatate de pret, dar mai stau pe ganduri. Asa ca astia sunt in stare sa ne vanda si un bec, daca e ptr. masina electrica, sa fie dublu la pret. ...asa ca ochii mari si urechile ciulite.
  10. “Persoanele fizice sau juridice din municipiul Constanța, utilizatori de autovehicule hibrid sau electrice, beneficiază de gratuitate, pentru folosirea locurilor de parcare din parcările publice cu plata cu tarif orar, de pe teritoriul municipiului Constanța”, au spus reprezentanții Primăriei Constanța. https://www.ct100.ro/parcare-gratuita-pentru-masinile-hibrid-sau-electrice-in-constanta-ce-acte-sunt-necesare/ ...sper ca masinile electrice sa se inmulteasca cat mai greu, sa vina statul cu stimulente....cat mai multe. Daca imi dau si loc de parcare langa casa, sa moara Bibi daca nu-mi vand fumigena si imi iau si eu electrica.
  11. Asta se numeste service serios, sa verifice tot ce se poate verifica si asta este sensul cuvantului revizie ptr mine ( tot si operatiuni banale si complexe) Dar, incep sa banuiesc ca in cazul masinilor electrice nu prea mai au ce verifica, ca in cazul fumigenelor, la care ai o gramada, devenise chiar prea complicat. Si mai vin cu o mentiune, in cadrul reviziei verifica si face un raport proprietarului, abia cu incuviintarea acestuia schimba materialul respectiv, ca au unii niste preturi....
  12. Se numeste congelator .
  13. Pai cum nu, are normativ cu ora, scria dar nu m-a interesat, de aia nu am retinut ...inclusiv verificat (vizual) becuri. Orice revizie se plateste. Pretul materialelor (170 lei filtru polen) + manopere diverse...inclusiv resetare interval service. Am spus, revizia m-a costat in total 280 lei. Nu cobor acum 5 etaje...dar cand cobor, am sa scriu aici exact ce scrie ca au verificat....
  14. Am fost azi la revizie, m-a anuntat masina la implinirea a doi anisori. Revizia a constat in .....inlocuire filtru polen care costa la astia 170 lei (total platit 280) , plus verificari de rutina ...un carnat intreg, dar neesentiale...verificare adancime rost cauciucuri, verificari lichid parbriz ...si altele asemenea, din cate imi aduc aminte, ca nu am factura in fata, e la masina. Le-am cerut sa-mi activeze blocarea usilor la plecarea de pe loc, au incercat, au conectat computerul la interfata si nu au putut pentru ca calculatorul le-a cerut sa deconecteze bateria....si ca nu pot face asta. Ce fel de service-uri... Le-am raspuns ca sigur masina le-a cerut sa deconecteze bateria mica, cea de accesorii nu bateria de inalta tensiune, cea care actioneaza motorul electric. A ramas ca se mai documenteaza....greu cu inceputurile astea. Am intrebat cand mai vin la urmatoarea revizie, au zis ca atunci cand ma anunta calculatorul. Hai domnule ce atata mister (eu cred ca nu stia nici el) , a raspuns ca in alti 15.000 de km sau intr-un an, care se face primul. Cam asa...nici ei nu stiu inca pe ce lume se afla cu reviziile la electrice. .....stai ca, pe 27 trebuie sa merg la ITP, altii care o sa faca fata de curca. (parca vad un bou ca zice ca nu poate sa-mi faca itp-ul ca nu-i da voie calculatorul, ca nu poate masura gazele )